Netwerk thuis
Archief Digitale fotografie & computers
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Jarie.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 33
Zo Jan 08, 2012 2:59 pm Reageer met quote

Ik heb een netwerk voor mij thuis gemaakt maar ik heb een probleem. Nu kan ik wel in mijn twee computers met Windows XP over en weer komen, in mijn laptop met Windows 7 kan ik niet inkomen ook kan ik met de laptop met Windows 7 niet in de computers met Windows XP komen. Ik heb de twee xpers met kabel aangesloten op het modum met een lynksus router er tussen en de window 7 is draadloos. Wie kan mij helpen op wat ik verkeerd heb gedaan of wat ik moet doen. Ik ben naar mijn vriend met de laptop gegaan en naar deze op zijn netwerk aangemeld kon ik in al zijn computers komen zowel xp als op de windows 7 komen, hopende kan mij iemand helpen hiervoor mijn hartelijke dank.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

pienvangmail.co m

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Di Jan 10, 2012 1:53 pm Reageer met quote

ja jari, the don heeft gelijk, dat kun je allemaal instellen als je het netwerknummer of naam weet van de modem of router.
als ik ergens naartoe ga met lappie dan meestal weet de persoon van het huis welk netwerk ze hebben, stel je het in op jouw lappie, hoef je maar een keer te doen.
mijn dochter heeft ondertussen op haar lappie van verschillende fam.leden de nummers. heel handig.

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Concierge.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1765
Di Jan 10, 2012 3:04 pm Reageer met quote

Beste mensen, Windows XP werkt niet samen met Vista en Windows 7 om een thuiswerk draadloos op te zetten.

Het is wel mogelijk XP met een andere XP te laten werken.

Zo ook Vista met Windows 7 en natuurlijk Windows 7 met een andere draadloos Windows 7.

Vriendelijke 50+ groet
Antonius

We stoppen met spelen omdat we ouder worden.
We worden ouder omdat we stoppen met spelen.

Klik op WWW voor eerder geplaatste artikelen.

pienvangmail.co m

Superlid
Superlid
Di Jan 10, 2012 5:13 pm Reageer met quote

uh uh ik heb een lynux en wind.xp. ook bij fam.met router kan ik internetten.
meerdere hebben wind.7

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Di Jan 10, 2012 5:19 pm Reageer met quote

Stel je vraag anders ook eens op de computerclub alhier

pienvangmail.co m

Superlid
Superlid
Di Jan 10, 2012 5:22 pm Reageer met quote

oh ja, dat is nog beter. als ik iets heb (een probleempje) zal ik er aan denken.
vergeet ik ook altijd. sorry

Concierge.1

Superlid
Superlid
Wo Jan 11, 2012 12:46 am Reageer met quote

Jarie schreef:
Ik heb een netwerk voor mij thuis gemaakt maar ik heb een probleem. Nu kan ik wel in mijn twee computers met Windows XP over en weer komen, in mijn laptop met Windows 7 kan ik niet inkomen ook kan ik met de laptop met Windows 7 niet in de computers met Windows XP komen. Ik heb de twee xpers met kabel aangesloten op het modum met een lynksus router er tussen en de window 7 is draadloos.

Beste mensen, Jarie heeft het over een thuis netwerk en dit is iets heel anders dan je internetverbinding met internet provider box.

Jarie wilt zijn windows xp laten communiceren met windows 7 dus dat je op windows xp bijvoorbeeld: staat al je muziek en dat wil je laten afspelen op de laptop met windows 7.

En dat is dus niet mogelijk omdat windows XP niet compatible is met Windows 7.
Het probleem kan je alleen oplossen om op alle pc's Windows XP te installeren of op alle pc's windows 7 te installeren.

Zowel met kabels als draadloos werkt het niet.

En nog even voor alle duidelijkheid het heeft niets met externe internet verbindingen te maken.
Vriendelijke 50+groet
Antonius

Jarie.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Jan 11, 2012 1:17 am Reageer met quote

theDon, inderdaad mijn kameraad heeft mijn laptop op zijn netwerk verbonden en ik kon overal inkomen, zowel in 2 computers met WindowXP als in 2 computers met Window 7. Dit was in vijf minuten geklaard. Dus het kan wel,ik ga het advies dat ik gekregen heb uitwerken en zie wel hoever ik het voor elkaar krijg. Bij deze allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik wordt er steeds wijzer op !!!!!

Concierge.1

Superlid
Superlid
Wo Jan 11, 2012 1:01 pm Reageer met quote

Oké heren, sorry dat ik het niet helemaal goed gelezen en begrepen hebt.

Jari schreef dat hij zijn 2 windows XP pc's met een kabel verbonden heeft en het schiet mij nu te binnen dat er dan geen Wirless verbinding (infrarood) kaart in zitten.

Zodoende werkt de laptop ongeacht XP of W7 met zijn 2 pc's niet.

Een mogelijkheid is een Bluetooth adapter op een van de pc's aan te sluiten en dan zal het werken.
Niet vergeten de software te installeren.

Vriendelijke 50+groet
Antonius

Jarie.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Jan 12, 2012 11:26 pm Reageer met quote

Hallo, vrienden , ik heb geweldig veel reacties van jullie mogen ontvangen en is het voor mij heel moeilijk om alles uit te proberen. Is het misschien niet beter om mijn netwerk op de computers te verwijderen en weer opieuw opzetten met misschien uitleg van een van jullie via een mail, dan lukt het misschien wel, naar veel uit geprobeerd te hebben lukt het mij maar niet om in de Windows 7 te komen. De Windows XP doen het goed. Maar met Windows 7 gaat het niet, ik denk dat ik ergens iets niet goed gedaan hebt met het opzetten van mijn netwerk thuis.

Jarie.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Ma Feb 06, 2012 5:55 pm Reageer met quote

Iedereen die mij hebben geholpen omtrent het plobleem met mijn netwerk, wil ik bedanken voor hun advies. Ik heb vele dingen uit geprobeerd en nu heb ik het goed voor elkaar en kan ik vanuit mijn laptop overal inkomen. Daar ben ik heel blij mee. Vijftigplussers allemaal bedankt, the Don ook bedank want van u kreeg ik de juiste tip, groetjes Jarie.

Pagina 1 van 1

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk