Gezondheidszorg
Archief Lichaam & Geest
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29908
Za Mei 11, 2013 10:08 am Reageer met quote

AnneliesGld schreef:
Een mens die ouder wordt moet accepteren dat er gebreken komen
Dat je iets op kunt zoeken prima
Maar soms wordt de angst erger dan de kwaal [/b]

Daar heb je best wel gelijk in. Mijn ouders hadden ook zo'n medische encyclopedie waar Nandes het over had..

...Je werd al misselijk van de gedetailleerde zweren op die mooi gekleurde uitvouwbladen...

Shocked Smile

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Za Mei 11, 2013 10:15 am Reageer met quote

Lol tympaan jij ziet liever mooie bouwstijlen in boeken
Dan zweren
Ik kijk ook liever naar mooie natuur

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Mei 11, 2013 3:43 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:

...Je zegt nu wel, ik wil niet en ik kan niet, maar je moet toch niets? Als je ergens zin in hebt dan leer je het wel. Als je geen zin hebt, so what?

Zo denk ik er dus ook over....

Maar Bart ziet dat blijkbaar anders....

Confused

handyman

Superlid
Superlid
Antw.: 1079
Za Mei 11, 2013 4:49 pm Reageer met quote

Angst en simpelheid ( eenvoud is mij te "aardig") voeren hier duidelijk de boventoon.......overigens is het niet nodig om aanbevelingen na te volgen...eenvoudig "de stekker er uit" is wel zo gemakkelijk en zeker veel goedkoper......en zo'n prachtig "dingetje" heeft niet eens een stekker, dus daar heb ik het niet over!

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Za Mei 11, 2013 6:08 pm Reageer met quote

Fleur schreef:
Het is een mooi filmpje, maar ik ben daar gewoon nog niet aan toe.

Het is natuurlijk prima als jij niet toe bent aan dit soort nieuwe dingen, Fleur. Je kunt het echter ook veel algemener en wereldser bekijken, dus niet alleen of jij het zou gebruiken. Denk je niet dat deze medische apps ontwikkeling potentie heeft, of denk je dat dit nooit zal aanslaan?

Ik persoonlijk heb nog geen behoefte om straks ook rond te lopen met het Google Glass bijvoorbeeld, ook een revolutionaire ontwikkeling waar vast veel kritiek op zal komen, maar ben desondanks zeer benieuwd naar welke nieuwe mogelijkheden er ontwikkeld worden. Je kunt verwachten dat in het begin alleen de nerds, zo'n ding gaan gebruiken. En dat daarna de jeugd zal volgen. Ouderen (in het algemeen) zullen net als met alles schoorvoetend en afwachtend zijn. Het nut er niet van inzien, enz.

Handyman: Ik denk dat het goed is dat ontwikkelaars zich niet direct al bezig moeten houden met eventuele nadelige kanten van nieuwe ontwikkeling, omdat ze dan zich gaan beperken in het ontwikkelingsproces. Als angst had geregeerd hadden we nu geen internet gehad.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Fleur

Superlid
Superlid
Antw.: 2988
Za Mei 11, 2013 6:31 pm Reageer met quote

Selamat tikte
Quote:
Denk je niet dat deze medische apps ontwikkeling potentie heeft, of denk je dat dit nooit zal aanslaan?

Natuurlijk moet ik het in zijn algemeenheid bekijken.
Of het werkelijk potentie heeft ? Ik weet het niet.
Maar goed, als je me tig jaren geleden voorspeld zou hebben, dat men nu vaak op reis gaat in zo'n smalle buis met 2 vleugels eraan, zou ik je voor gek verklaard hebben.......

Als ik naar Alexander Klopping kijk, bij DWDD, heb ook soms ook ogen op stokjes.. Rolling Eyes De ontwikkeling gaat snel op allerlei gebied, maar of ik daar nu altijd zo blij mee ben.....

Ik heb dit antwoord in morsetekens getiept, maar ben ervan overtuigd, dat je het kunt lezen... Wink

De sterkste zoetstof is vriendschap.

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Mei 11, 2013 6:35 pm Reageer met quote

Er is natuurlijk nog wel een verschil tussen angst en voorzichtigheid...

En zie ook helemaal het probleem niet als de een wat terughoudender is dan de ander als het om dat soort ontwikkelingen gaat...

...En dat men het toch vooral vanuit zijn/haar eigen perspectief zal bekijken of iets nodig of nuttig is....

Bart

Superlid
Superlid
Antw.: 1978
Za Mei 11, 2013 7:25 pm Reageer met quote

Ik kijk naar het algemeen belang. Zeker wat de kosten betreft zal deze ontwikkeling een hele hoop geld besparen. En wat is het verschil in privacy. Of je zit tegenover je dokter of je hebt je dokter direct aan de lijn. Het verschil is dat de dokter zonder dure test of onderzoek direct kan lezen of verder ingrijpen noodzakelijk is of niet. Het scheelt benzine om er heen te rijden, het scheelt de dokter tijd, wachtlijsten verdwijnen. Wat dacht je alleen al van zo'n besparing.
In al mijn naÔviteit dacht ik dat men hier wel een beetje mee kon denken over nuttige besparingen die de gehele gemeenschap ten goede zou komen.
Maar hier is weer eens getoond dat er maar 1 belang is. Het eigenbelang.
Er word even vergeten dat mensen die nog werken honderden euro's p.m. betalen en daarmee de solidariteit met niet werkenden, o.a. wij dus, onder druk komt te staan.
"Hoeveel betaal je aan verplichte ziektekosten verzekering, kind? Oja??, das wel heel erg veel.
Kunnen ZE daar niets aan doen?
Waarom kom je niet wat meer bij me op bezoek, met kerst was ik ook al alleen"
Dag totaal mesjogge leuke gezellige Oma/Opa.

Hide the truth behind your innocens.

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Mei 11, 2013 7:40 pm Reageer met quote

Tja, we leven nu eenmaal niet in een ideale samenleving. En eigenbelang zal altijd wel prevaleren al zullen er misschien enkele uitzonderingen zijn..
En mensen zijn nu eenmaal verschillend en geen standaardrobotten die je kan programmeren...

Niets aan te doen...

Fleur

Superlid
Superlid
Antw.: 2988
Za Mei 11, 2013 8:27 pm Reageer met quote

Bart
Betaal jij inmiddels ook met je Iphone bij de parkeerautomaat?
Eerlijk antwoord he.

Ik begrijp je pleidooi heus wel, maar je hebt sterk de neiging om ons asap met de neuzen dezelfde kant op te willen duwen en dat gaat dus niet.
Het ene kind kan ook eerder fietsen, zwemmen etc. dan het andere.
Mijn kleinzoon van 4 jaar zit feilloos de Ipad te bedienen. Hij groeit ermee groot en hoeft straks ook zijn schoolboeken niet meer mee te zeulen, wat alles gaat digitaal. Prima, maar als ik aan mijn schooljaren terug denk...... wat had ik er toch een plezier in om een mooie schooltas uit te zoeken..... Dass war einmal.......
Heb je inmiddels mijn whatsappje ontvangen? Wink
Ik wens je een gezellige zondag. Ga je ook lekker met je handen in de tuin wroeten, of heb je daar ook een klein robotje voor?
Gr. van een zeer gezellige Oma

Wat kun je toch om mij lachen he... Laughing

De sterkste zoetstof is vriendschap.

Bart

Superlid
Superlid
Za Mei 11, 2013 8:41 pm Reageer met quote

Eerlijk?.... Nee, ik heb niet eens een Iphone. Maar als die dokters app beschikbaar komt koop ik er ook een. En als ik een pleidooi houdt dan is dat uit pure liefde voor jullie en onze kids. Wink
En ja, lekker in de eetbare bostuin
Eetbare bostuin? O mijn god niet weer zo'n pleidooi, B.
Jullie ook een gezellige zondag (met je oogkleppen) gewenst. Laughing

https://www.facebook.com/GrowFoodNotLawns?hc_location=stream

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15557
Za Mei 11, 2013 9:39 pm Reageer met quote

Bart schreef:
Ik kijk naar het algemeen belang. Zeker wat de kosten betreft zal deze ontwikkeling een hele hoop geld besparen. En wat is het verschil in privacy. Of je zit tegenover je dokter of je hebt je dokter direct aan de lijn. Het verschil is dat de dokter zonder dure test of onderzoek direct kan lezen of verder ingrijpen noodzakelijk is of niet. Het scheelt benzine om er heen te rijden, het scheelt de dokter tijd, wachtlijsten verdwijnen. Wat dacht je alleen al van zo'n besparing.
Mee eens! Eveneens met de roep om waarborgen van onze privacy. Verzekeringsmaatschappijen kunnen ook teveel in de spreekkamer van de dokter aanwezig zijn, al dan niet virtueel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Bart

Superlid
Superlid
Zo Mei 12, 2013 4:19 am Reageer met quote

Tja, zo kun je het ook zien Duh Don. De vijand ligt overal op de loer!! Blijf vechten tegen elke verandering, jongen.

Je hebt wat die patiŽnten privacy betreft een punt, Keesvi. Persoonlijk denk ik dat de enige manier om gegluur te voorkomen een op het eerste gezicht een heel simpele is; zorgen dat je niet in de handen van de dokter valt. Voorkomen dat je een dokter nodig hebt.
Gelukkig wist ik dat op mijn zevenentwintigste al en heb daar de conclusie uit getrokken. Ben dus gaan bestuderen hoe ziekte te voorkomen is en/of zelf te genezen indien nodig. Daar ga ik hier niet verder op in.
Maar door diezelfde studie weet ik hoeveel mensen, al dan niet ziek, baat bij deze nieuwe ontwikkeling zullen hebben.

b.v. Even op je app kijken hoe je hartritme is als je hartritme stoornissen hebt, even kijken als suiker patiŽnt hoe het niveau van je suiker spiegel is zodat je zelf preventief kunt ingrijpen en na verloop van tijd zelfs, iets wat heel moeilijk is, je eigen rŲntgen foto kunnen lezen.
Het verhoogt juist je onafhankelijkheid van een dokter en vergroot je keuze mogelijkheden. De app geeft je o.a. de mogelijkheid op tijd zelf in te grijpen bij een naderende hartaanval. En dat allemaal toegesneden op jouw persoonlijke conditie.

Geen gemiddelde cijfertjes meer die al vele misdiagnoses heeft opgeleverd met alle gevolgen van dien.
Jouw lichaam is werkelijk uniek en geeft altijd heel andere cijfertjes dan de gemiddelde goegemeente waarop een dokter zijn diagnose moet afstellen. En dat alles zonder dure tests.
Deze app geeft grote persoonlijke vrijheid waar buiten jezelf niemand bij kan, en geeft zo de mogelijkheid om om zelf te beslissen of het nodig is een arts te raadplegen of eerst iets aan je eet en leefwijze te veranderen om zo je eigen gezondheid langzaam maar blijvend te verbeteren.
En terwijl je zelf veranderingen aanbrengt ook nog eens je eigen vooruitgang/achteruitgang te monitoren en daarvan te leren.
Kortom het verhoogt je onafhankelijkheid, dus je eigen vrijheid.
Op den duur leert het je beter naar je eigen lichaam te luisteren
Eindelijk heb je geen lange studie meer nodig die ik gedaan heb, maar leer je al spelenderwijs je eigen lichaam kennen. Er zullen veel minder doktoren nodig zijn. Deze app zal de medische/ farmaceutische wereld drastisch gaan veranderen.

Over wat het de gemeenschap aan kosten bespaard hebben we het al gehad. Dat zijn alleen al in Nederland miljarden p.j.

Kyra1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 228
Zo Mei 12, 2013 5:37 am Reageer met quote

Je hebt geluk gehad dat je geboren bent met een goede gezondheid. Dat is helaas niet voor iedereen hetzelfde. Maar dat neemt niet weg dat ik niet opensta voor allerlei dingen die eenvoudiger kunnen en niet zoveel tijd in beslag nemen als nu het geval is. Ik denk inderdaad dat er veel tijd en geld te besparen is en misschien kan het ook nog wel fraude tegengaan . Maar willen de mensen die hier een dikke boterham aan verdienen dit wel? Wat denk jij Bart?

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Zo Mei 12, 2013 12:21 pm Reageer met quote

In nederland heb je lotgenoten groepen en lotgenoten dagen
Als je daar voor open staat , leer je daar veel
En ik persoonlijk vind een gesprek met een arts ,die je ziet en hoort in de spreek kamer prettiger
Niet vanaf een beeld
Wat mij wel opvalt ,dat vrouwelijke dokters vaak beter communiceren
Is niet algemeen ,dat niet
Maar het valt mij gewoon op !

handyman

Superlid
Superlid
Antw.: 1079
Zo Mei 12, 2013 12:41 pm Reageer met quote

En nu zoiets als Moederdag.......of toch maat gezondheid halen uit de moestuin en/of het bramenbos?

Groet van een keerle wodan's

Bart

Superlid
Superlid
Zo Mei 12, 2013 2:30 pm Reageer met quote

Marguerite: "Als ik met mijn nageslacht communiceer dan krijg ik ze eindelijk aan het denken." I rest my case. Arrogantie is meest moeilijk te genezen. Door deze ene onthullende zin is de rest van je verhaal volkomen oninteressant.

Kyra1, Dat is o.a. het mooie van Internet. Moderne communicatie maakt het voor ons, gewone mensen, mogelijk om zaken sneller te veranderen dan vroeger. Daar zal de industrie zich moeten aanpassen. Dan krijg je ook mensen en bedrijven die dat niet kunnen. Die zullen verdwijnen. Dat is een natuurlijk proces.
Wat niet veel mensen weten, Kyra1, is dat er een verschil is tussen je constitutie en je conditie. Constitutie is iets waarmee je geboren wordt. Die wordt grotendeels bepaald door je ouders en voorouders. Conditie is wat je tijdens je leven van die constitutie maakt. Je conditie heb je dus zelf in de hand. Ook op latere leeftijd.

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Mei 13, 2013 6:16 pm Reageer met quote

Precies. De laatste fase van je leven mag je er best wel van genieten.

Ik heb in m'n leven genoeg "metertjes in de gaten gehouden" zij het dan meer in figuurlijke zin.....

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk