_Zou U nog naar een islamitisch land op vakantie gaan?
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Plaats reactie

Yvan

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 8
Wo Jan 21, 2015 6:25 pm Reageer met quote

amber schreef:
Marguerite1 schreef:
Nou scheelt het enorm als je ergens familie hebt wonen amber.

Dat heeft ernatuurlijk niets mee te maken Marguerite1; wat belangrijk is is het feit dat een land veilig is ja dan nee en ik voel me veilig in Marokko.
Marokko is ook één van de landen waar jihadgangers als er maar een vermoeden is dat die willen afreizen naar Syrié of Irak en mee willen gaan vechten met IS deze figuren meteen worden opgepakt; Marokko is daar heel alert op.

Akkoord met jou hoor Margueritte. Wat Marokko betreft, ik ben er nog nooit geweest en kan daar bijgevolg geen uitspraken over doen, maar wat je zegt zou wel kunnen natuurlijk. Nog een fijne dag! Rolling Eyes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Wo Jan 21, 2015 7:21 pm Reageer met quote

Yvan schreef:
amber schreef:
Marguerite1 schreef:
Nou scheelt het enorm als je ergens familie hebt wonen amber.

Dat heeft ernatuurlijk niets mee te maken Marguerite1; wat belangrijk is is het feit dat een land veilig is ja dan nee en ik voel me veilig in Marokko.
Marokko is ook één van de landen waar jihadgangers als er maar een vermoeden is dat die willen afreizen naar Syrié of Irak en mee willen gaan vechten met IS deze figuren meteen worden opgepakt; Marokko is daar heel alert op.

Akkoord met jou hoor Margueritte. Wat Marokko betreft, ik ben er nog nooit geweest en kan daar bijgevolg geen uitspraken over doen, maar wat je zegt zou wel kunnen natuurlijk. Nog een fijne dag! Rolling Eyes

Ik reageerde richting Marguerite1 v.w.b. haar aanname dat een islamitisch land veiliger zou zijn wanneer je daar familie hebt wonen.
Ik ben dat niet met haar eens, want ofschoon ik er veel (ex-)schoonfamilie heb wonen is Marokko daardoor voor mij niet per definitie veiliger toch? Rolling Eyes

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26745
Do Jan 22, 2015 1:19 pm Reageer met quote

amber schreef:

..Marguerite1 v.w.b. haar aanname dat een islamitisch land veiliger zou zijn wanneer je daar familie hebt wonen.
Ik ben dat niet met haar eens, want ofschoon ik er veel (ex-)schoonfamilie heb wonen is Marokko daardoor voor mij niet per definitie veiliger toch? Rolling Eyes

Het is maar een beetje hoe je het bekijkt...

De kans op (bijvoorbeeld) een verkeersongeluk zal voor jou net zo groot zijn als voor mij.

Ik weet niet in hoeverre je het Arabisch beheerst...
Maar als je daar familie heb die Arabisch spreekt (neem ik aan) en de weg weet en de regeltjes en plaatselijke gebruiken goed kent, dan ben je toch zeker een stuk beter en dus veiliger af dan wanneer je niemand kent en de taal niet spreekt.
Het kan ten onrechte zijn maar ik heb niet te veel vertrouwen in het rechtssysteem van Arabische c.q. islamitische staten. En ik verwacht dat als je als niet gelovige westerling in een Arabische cel terechtkomt, dat je dan al bij voorbaat een paar minpunten hebt..

Faber quisque fortunae suae

Yvan

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Jan 22, 2015 6:23 pm Reageer met quote

Dus, als je naar De Filippijnen of Dubai wil in groep, ik dien mij aan als gids, ben je meteen allemaal een stuk veiliger. Bovendien kan ik in die landen ook met de wagen rijden, dat scheelt ook al een slok op een borrel ;o) Razz

Yvan

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Jan 22, 2015 7:00 pm Reageer met quote

Beste Vrienden,

Ik ben ook al in Mexico geweest. Landen zijn zo gevaarlijk als de streek waar je gaat. Bijvoorbeeld de Filipijnen zijn veilig, maar ga niet naar bepaalde streken op het eiland Mindanao (dat VER van Luzon, het hoofdeiland ligt) omwille van de Moslimrebellen. Ga op reis naar de Verenigde Arabische Emiraten maar blijf weg in landen als Yemen, ga naar Mexico, maar blijf weg uit de woelige gebieden zoals Chiapas en de streek rond de Mexicaans/Amerikaanse grenzen.

Landen boycotten is meestal slecht voor de plaatselijke bevolking die met toerisme hun levensonderhoud op peil moeten brengen. Uiteraard gaat veiligheid vooraf en informeert iedereen zich best goed alvorens ergens naartoe te gaan. Ook in Europe zijn er trouwens onveilige plaatsen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Jan 22, 2015 7:33 pm Reageer met quote

Lucia51 schreef:

..Geldt datzelfde niet ook als je in een Zuid-Amerikaans land op vakantie bent? De rechtssystemen zijn daar ook allerbelabberdst en de gevangenissen zijn daar zeer zeker ook geen luxe-oorden. Ik spreek Spaans maar haal het niet mijn hoofd naar Mexico, Bolivia etc. op vakantie te gaan. Dus al spreek je de taal dat geeft geen garantie op veiligheid.

Dat is zonder meer waar. Ook in die landen blijft het een avontuur.
Maar het topic ging nu even over islamitische landen. In het algemeen geldt dat je in het voordeel bent als je de taal van het vakantieland enigzins beheerst. En als je familie of goede vrienden in dat land hebt, is dat nog een extra voordeel.
Wat ook belangrijk is of een land naast de eigen taal een "bruikbare" taal kent zoals Spaans of Engels, zodat er tenminste een zekere communicatie mogelijk is...

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Do Jan 22, 2015 11:36 pm Reageer met quote

Ja, ik beheers het Arabisch redelijk en ook de tweede taal van Marokko, het Frans, spreek ik heel goed en ja, ik heb (ex-)schoonfamilie en vele vrienden en kennissen in Marokko, maar in welke zin ben ik "in het voordeel" qua veiligheid wanneer ik daar op vakantie ben? Ik ben en blijf een westerlinge.....
Het westerse toerisme naar Marokko neemt elk jaar toe dus neem ik aan dat men zich daar over het algemeen best veilig voelt ondanks dat het gros van die toeristen er geen familie en/of vrienden hebben noch dat men de Arabische taal beheerst.

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Jan 23, 2015 12:54 pm Reageer met quote

amber schreef:
Ja, ik beheers het Arabisch redelijk en ook de tweede taal van Marokko, het Frans, spreek ik heel goed en ja, ik heb (ex-)schoonfamilie en vele vrienden en kennissen in Marokko, maar in welke zin ben ik "in het voordeel" qua veiligheid wanneer ik daar op vakantie ben? Ik ben en blijf een westerlinge.....
Het westerse toerisme naar Marokko neemt elk jaar toe dus neem ik aan dat men zich daar over het algemeen best veilig voelt ondanks dat het gros van die toeristen er geen familie en/of vrienden hebben noch dat men de Arabische taal beheerst.

Op het moment dat je in problemen komt ben je simpelweg in het voordeel omdat je de taal van het land beheerst, zowel het Arabisch als het Frans. En ten tweede heb je dan familie en vrienden die weten hoe het rechtssysteem werkt en je daar waarschijnlijk wel zullen kunnen en willen helpen.
Ik zal het in het Engels moeten doen. En ik moet maar afwachten of het politiebureau waar ik eventueel mee te maken krijg, niet zo corrupt is als het maar zijn kan. En dan heb ik geen familie die daar enige raad in kunnen geven...

Het gaat nu specifiek over Marokko en daar ben jij beter bekend dan ik. Ik geloof best dat je in de toeristenplaatsen niet zo'n groot risico loopt en dat de meeste vakantiegangers probleemloos weer naar huis keren. Het ging meer om het geval dàt er iets gebeurt.
Ook in landen als Engeland, waar ik wel regelmatig kwam, kun je in een politiecel belanden. Maar dan zou ik toch wel heel wat meer vertrouwen hebben in een eerlijke afloop, zelfs al zou ik helemaal geen Engels spreken..

Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats reactie