betonvloer
Klussen
Plaats reactie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Zo Mrt 20, 2016 5:57 pm Reageer met quote

Voor wie het weet.

in de woonkamer van het toekomstig huis van mijn dochter ligt een houten vloer zonder echte kruipruimte.

Het plan is deze eruit te slopen en een betonvloer te storten.

mijn idee is dat er een zandbed wordt gelegd op hoogte, dus bovenkant afgewerkte vloer minus de plavuis minus de betonlaag en minus de isolatie.

bovenop het zandbed een laag folie daarop piepschuim platen van 100 mm dik en daarop een beton laag met gewapend staal.

vragen; kan dit zo?
mag of moet de folie tegen de fundering/wanden opstaan?
moet of mag de betonvloer één geheel gaan worden met de fundering?
Hoe dik moet de wapening zijn?
moet er misschien dubbele wapening in?
mag ik voor het zandbed wordt gemaakt er eerst puin onder werken ( dan ben ik hier ook vanaf)

Wie het weet ........... graag.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14056
Zo Mrt 20, 2016 6:59 pm Reageer met quote

nandes schreef:
bovenop het zandbed een laag folie daarop piepschuim platen van 100 mm dik en daarop een beton laag met gewapend staal.

vragen; kan dit zo?

Ik pik er even twee dingetjes uit want een echt advies laat ik graag over aan een echte deskundige. Bij en betonvloer die direct contact maakt met zowel de bodem als de opgaande constructie van het huis zou ik, maar dat is gevoelsmatig, eerder een niet vast verbonden of flexibele constructie bedenken. Heb je Lewis zwaluwstaartplaten overwogen? Voor op de (houten) vloeren van badkamers in oudere huizen vond ik ze ideaal maar het schijnt dat je er ook grotere oppervlakken mee kunt overbruggen. Goeie en voldoende ondersteuning lijkt me wel nodig want het is en blijft buigbaar staal, ondanks het harmonicaprincipe.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Zo Mrt 20, 2016 11:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28176
Zo Mrt 20, 2016 7:29 pm Reageer met quote

Deze site geeft een goed idee waar je aan begint. De vloerverwarming kun je uiteraard achterwege laten. Of je een betonvloer op de bestaande fundering kan laten dragen is afhankelijk van de sterkte en het draagvermogen van de fundering en zal berekend moeten worden. Net als de wapening in de vloer zelf en met name in de vertandingen die je dan zal moeten maken.

Vloer 'op zand' is dus aan te raden. Puin zou ik er zelf niet onder gooien. De vloer zal door z'n eigen gewicht altijd een beetje nazakken. En met puinbrokken loop je meer kans op ongelijkmatige zettingen en meer risico op scheuren.

Denk er niet te gemakkelijk over. Het gaat niet om een vloertje in een garage of zo..

Faber quisque fortunae suae

jalis

Superlid
Superlid
Antw.: 4223
Zo Mrt 20, 2016 7:50 pm Reageer met quote

nandes schreef:
Voor wie het weet.

in de woonkamer van het toekomstig huis van mijn dochter ligt een houten vloer zonder echte kruipruimte.

Het plan is deze eruit te slopen en een betonvloer te storten.

mijn idee is dat er een zandbed wordt gelegd op hoogte, dus bovenkant afgewerkte vloer minus de plavuis minus de betonlaag en minus de isolatie.

vragen; kan dit zo?
Hoe dik moet de wapening zijn?
moet er misschien dubbele wapening in?
mag ik voor het zandbed wordt gemaakt er eerst puin onder werken ( dan ben ik hier ook vanaf)

Wie het weet ........... graag.

Als ik jou was zou ik advies vragen aan een bouwkundige uit de buurt en bekend is met de bouwmethode waar de woning staat, het begint er al mee is het huis onderheid of staat de fundering op een vaste zandlaag.
Ik bedoel maar iedereen kan hier wel wat roepen maar als het later verkeerd uitpakt zit je er mee, want als je zoiets doet moet je zeker weten dat het goed gedaan word.

Ik vaar niet Links en ik vaar niet Rechts, ik vaar een vaste koers Recht door Zee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Zo Mrt 20, 2016 9:14 pm Reageer met quote

fijn dat jullie spontaan reageren.

normaal gesproken pak ik aan wat ik zie, maar ik ben met die vloer wel een beetje kopschuw geworden door de diverse problemen die naderhand kunnen ontstaan, vocht, scheuren, enz
Dus ik dacht laat ik eerst hier eens proberen want wie weet zit er een constructeur tussen ons

alvast bedankt.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Di Mrt 22, 2016 4:36 pm Reageer met quote

nandes ik heb er geen verstand van, maar denk dat als je ijzeren spijlen (vlechtwerk gebruikt het dan minder kans van scheuren heeft.
wat ik mij herinner van mijn uitbouwtje, daar zit veel ijzer of zo in.

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie