Vloeibare zeep zelf maken
Klussen
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14056
Di Aug 30, 2016 9:58 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Die zeepzieders van vroeger, die werkten met enorme koperen ketels, met grote hoeveelheden potas, gekookt in regenwater, en ook nog zout en kalk ging erbij
Ja, inderdaad, potas. Kalium wordt in het Engels meestal potassium genoemd.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Aug 30, 2016 10:11 pm Reageer met quote

Merlina schreef:
Misschien toch zinvol om een paar blokjes Marseille in te slaan, de geur van Aleppo lijkt mij een beetje penetrant.

Smaken, meestal reuk, verschillen. Ik hou wel van wat sterkere kruidige geurtjes, zoals eucalyptus, propolis en laurier maar ook van wat zachtere, hoewel niet minder uitgesproken, zoals lavendel en lelietjes-van-dalen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Merlina.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1134
Di Aug 30, 2016 10:22 pm Reageer met quote

Lavendelgeur gaat niet snel vervelen vind ik.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 301
Di Aug 30, 2016 10:32 pm Reageer met quote

Met handzeep, wasmiddel, schoonmaakmiddelen heb ik altijd heisa. Omdat ik vaak last eczeem heb kan ik veel producten slecht verdragen. Het is altijd zoeken, uitproberen.
Zeeppompjes kant en klaar gaan dus niet, dus stukje Zwitsalzeep bij de kraan. Daar heb ik de minste last van. Maar het blijft een hele heisa soms.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Aug 30, 2016 11:19 pm Reageer met quote

Lucia51 schreef:
Met handzeep, wasmiddel, schoonmaakmiddelen heb ik altijd heisa. Omdat ik vaak last eczeem heb kan ik veel producten slecht verdragen. Het is altijd zoeken, uitproberen.
Zeeppompjes kant en klaar gaan dus niet, dus stukje Zwitsalzeep bij de kraan. Daar heb ik de minste last van. Maar het blijft een hele heisa soms.

Heb ik ook, eczeem en wel constitutioneel. Aleppozeep ontvet natuurlijk net als andere zepen maar is toch prettig want licht ontsmettend en mild omdat olijfolie een van de ingrediënten is. Zelf vloeibaar maken van Zwitsal is zeker een optie omdat er van allergie voor glycerine ws geen sprake is en die kun je ook nog weglaten.

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie