Gewoon in de tuin
Foto's op thema delen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

oldtimerton

Superlid
Superlid
Antw.: 1183
Wo Jul 14, 2010 9:51 pm Reageer met quote

Gister was voor mij een dag welke ik heb besteed door de tuin te banjeren met de macrolens op mijn camera, je neemt dan even de moeite met de statief en zonder om zoemertjes te volgen. Hier een paar zijn wel een beetje bewerkt niet veel, zoals contrast en storende vlekjes verwijderd.

groet ton

Picture resized

Picture resized

Picture resized

Des te meer ik leer, hoe dommer ik mijzelf voel. (Tess van Rooijen)

Laatst aangepast door oldtimerton op Vr Jul 16, 2010 3:31 pm, in totaal 3 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5776
Wo Jul 14, 2010 10:00 pm Reageer met quote

Ziet er goed uit Ton, ik doe dit ook graag, ze hadden iets scherper gekund!!
groetjes aan Christy! Very Happy

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Nett

Superlid
Superlid
Antw.: 1049
Do Jul 15, 2010 12:19 am Reageer met quote

Knappe foto's Ton, mooie serie en juist scherp genoeg, naar mijn idee.
Wel zou ik sommige iets anders bijsnijden, ik weet niet of je daar prijs opstelt dat te horen.
De compositie is naar mijn idee heel belangrijk soms krijgt de foto. daardoor net dat extra's, zoals foto 1.
Smile

oldtimerton

Superlid
Superlid
Do Jul 15, 2010 10:44 am Reageer met quote

Nett, bedankt voor je relaas, maar ik heb juist niet bijgesneden want dit forum "leren van elkaar"gaat hier over. Dus bij deze krijg je toestemming om mijn foto's te kopieren en te laten zien wat jij bedoeld, als je daar zin in hebt.

groet ton

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Nett

Superlid
Superlid
Do Jul 15, 2010 11:37 am Reageer met quote

Ohoh nee Ton, ik zit zelf tot over mijn oren in foto's die nader bekeken moeten worden.
Maar als je niet laat zien, hoe het mogelijk beter kan, dan valt er weinig te leren.
Ik heb wel een idee, maar als deze niet af zijn... tja, dan zit ik voor nop me uit te sloven.Shocked
Het zijn jouw foto's, wil graag horen hoe jij, waar mogelijk, verbetert/bijsnijdt etc.. Wink

En... heb je de 800 vakantiefoto's al verwerkt?

redone

Superlid
Superlid
Do Jul 15, 2010 12:10 pm Reageer met quote

Ton, mijn opmerking ging over foto 3 en 4, foto 1 is heel erg mooi, de foto met de hommel vind ik iets te flets, maar ik heb het idee dat dit topic maar door heel weinig mensen bekeken wordt, laat staan dat men er iets mee doet.
Het is vakantie tijd, maar als je even thuis bent neem je er toch de tijd voor, mits het je interesse heeft!! Wink
Fijn weekend.

oldtimerton

Superlid
Superlid
Do Jul 15, 2010 12:19 pm Reageer met quote

Hallo Nett, Het is altijd leuk reacties te horen van anderen hoe het beter kan of zou moeten zijn, ik heb bewust deze foto's geplaatst omdat er niet veel shop werk aan is gebeurd, maar buiten het anders belichten, croppen, of welk idee ook, dit kan heel persoonlijk zijn. Croppen is een maar wat blijft er dan over, een macro croppen is denk ik niet goed want je trekt de foto uit zijn opname, of zeg ik iets verkeerd.
Maar dit mijn mening.

Groet ton

oldtimerton

Superlid
Superlid
Do Jul 15, 2010 12:26 pm Reageer met quote

Hallo Ria, jouw mening wordt zeker ter harte genomen omdat ik je werkwijze een beetje ken en omdat ik persoonlijk je foto's van bovengemiddeld kwaliteit vind, natuurlijk heb je ook gelijk wat betreft dit topic, we hebben inderdaad een oude koe uit de sloot gehaald en ja het valt inderdaad tegen want het is weer het zelfde als toen. Ieder mens heeft zijn eigen ideeŽn en die zitten vast geroest in de mens, we zien wel. Fijne week samen!!

groetjes ton

redone

Superlid
Superlid
Do Jul 15, 2010 12:38 pm Reageer met quote

Ton, het is geen kwestie van oude koeien uit de sloot halen, juist omdat er zoveel gefotografeerd wordt had ik iets meer respons verwacht, je kunt iets met de opmerkingen van een ander. Ben je het er niet mee eens kun je je eigen argumenten naar voren brengen, waarom je een bepaalde foto zo hebt genomen.

Het is ook jammer voor Thijs die toch de moeite heeft genomen om dit "fotogebeuren"helemaal apart te zetten.
Wink
Jij ook een fijne week en de groeten aan Christie Very Happy

Nett

Superlid
Superlid
Do Jul 15, 2010 9:20 pm Reageer met quote

Dag Ton,
Nee hoor je zegt niets verkeerd, integendeel.
Ik begrijp de sport, dat je zonder kunstgrepen mooie foto's wil maken, dat wil ik nl. ook.
Al is het moeilijk met een camera zonder "toeters en bellen".
Vooral bij macro's ontkom je niet aan bijwerken....jij toch ook?
Maar niet te spastisch doen over het digitaal bijwerken, we fotograferen ook digitaal, het hoort er gewoon bij.
En, we willen toch allemaal het beste bewerkingsprogramma ...hoe kan dat, als je het niet gebruikt of er iets op tegen hebt?
Ik wil een mooi beeld zien, een foto die me wat doet, bijgesneden, scherpte, contrast etc. wel of niet toegepast, dat zal me een zorg zijn.
Een foto bewerken vind ik geheel iets anders, dan het bijwerken van 'n foto, waar ik het nu over heb.
Soms zie ik staan 'niet bewerkt', daar begrijp ik geen snars van, mijn neus weet... bewerkte foto's staan elders.
Very Happy

oldtimerton

Superlid
Superlid
Vr Jul 16, 2010 12:56 pm Reageer met quote

Hallo Nett, Dit forum is al een geruime tijd geleden een roemloze dood gestoven, er is weer geprobeerd nieuw leven in dit forum te blazen, maar ???. Wat opvalt is dat er steeds minder mensen mee gaan doen....We weten allemaal dat foto's maken en bekijken persoonlijk is (niets mis mee) en de meeste onder ons zijn geen foto techneuten, dus ruim denkend als we zijn en de ervaring die we bezitten geven we ons idee over de getoonde foto, maar ik leer niets van teksten als "mooie foto's, een beetje croppen," of welke teks of idee dan ook. Waar ik wel iets van opsteek zijn ideeŽn van anderen die ook vertellen waar er gecropt moet worden, "fletse kleuren daar kan ik iets mee", en zo zijn er meer mogelijkheden om elkaars foto te beoordelen, net als op andere foto-sites , ( dus ik heb bewust mijn foto's zo geplaatst zoals ze genomen zijn en niet getoond zoals ze zouden moeten zijn ) Veel foto-liefhebbers die nauwelijks of alleen vakantie plaatjes schieten en een verbetering zoeken uit tips, zouden zo iets van elkaar kunnen opsteken, want de meeste van ons willen in hun hobby iets leren! (persoonlijke verbetering !!)

Dit bericht is geen persoonlijke aanval tegen wie dan ook, maar ik probeer meer mensen over te halen mee te doen en zo proberen betere foto's te maken, want er zijn ook vak-techneuten onder ons.

PS. (De drie geplaatste foto's zullen bewerkt gaan worden zoals ze misschien door anderen gezien willen worden. (heb dus geduld)

groet ton en een week-end vol persoonlijk foto-plezier!!!!

oldtimerton

Superlid
Superlid
Vr Jul 16, 2010 3:25 pm Reageer met quote

Hier de bewerkte foto's, misschien niet zoals het bedoeld is maar zoals ik het zie, tevens is mijn mening dat de eerder geplaatste foto's er toch beter uitzagen.

groet ton,

Picture resized

Picture resized

Picture resized

Picture resized

Nett

Superlid
Superlid
Vr Jul 16, 2010 9:10 pm Reageer met quote

Hallo Ton, de opzet van dit onderwerp begrijp ik wel net als ieder ander willekeurig lid/bezoeker/voorbijganger.
Toch het loopt niet, mensen vastgeroest lees ik ergens? Nee dat geloof ik niet!
Maar wel, dat het te voorzien was.
Zelfde setting, teveel van hetzelfde kan toch niet anders of het verzand weer in dat 'liflaf gedoe.' Embarassed
Behoefte is er... ik behoor bij de gemiddelde gebruiker en zou best een serieuze beoordeling hier willen.
Waarom geen andere opzet.
Bijv. zoiets als 'vraag het aan Mona' maar Mona geloven we niet, wel Ton, PakeJeep, Hermannagel (die jammer genoeg is afgehaakt) of wie dan ook.
Maak/zoek een team van mensen die er echt iets van afweten.
Zodat je/we/ik gericht iets kunnen vragen aan 'n persoon, waar je vertrouwen in hebt.
Of het mooi is of lelijk, kan een serieuze vraag zijn en werkt dan niet storend, nee juist niet.
Het meelezen wordt dan wellicht ook interessanter.
Of... maak er een gewoonte van dat men de vraag aan iemand richt!
Men moet dan wel genegen zijn het gevraagde te beantwoorden.
Ik fantaseer maar wat Ton... heb ook een fijn weekend. Nett

Gelijk maar een voorbeeld:
Ton, als je tijd hebt en/of PakeJeep?Smile
Ik hoor weleens mompelen overbelicht, is dat bij deze foto het geval, vooral witte plekken bij kevertjes?
Zo ja, hoe kan ik dat voorkomen en doet het veel afbreuk aan foto?

Picture resized

Zie zonet pas je nieuwe posting, daar kijk ik nog naar. Wink

oldtimerton

Superlid
Superlid
Vr Jul 16, 2010 9:49 pm Reageer met quote

Wiite stippen horen bij het beestje, maar het groeneblad er boven is iets uitgebeten, dit kan met doordrukken iets verholpen worden. dus shoppen.

Fijn week-end ton

Nett

Superlid
Superlid
Vr Jul 16, 2010 9:53 pm Reageer met quote

Oke Ton, het vervolg,
Foto 1 zie weinig verschil, iets meer contrast gegeven? Daar was al weinig mis mee.
Foto 2 moet links nog meer gecropt worden tot aan bijna rand takje.
3 kreeg pijne ogen...was inderdaad absoluut geen verbetering. mijn versie misschien iets?
Ik mis foto 4 die juist zo mooi van kleur was ...alleen anders bijsnijden dacht ik.

Picture resized

Voel me nu wel een betweter, niks voor mij. Confused

Witte stippen? Zie ik niet, glimmende plek bedoelde ik.
Maar bedankt. Heb fijne dagen...Nett

Laatst aangepast door Nett op Vr Jul 16, 2010 10:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt

oldtimerton

Superlid
Superlid
Vr Jul 16, 2010 10:02 pm Reageer met quote

Net foto 3 is 2x afgedrukt dus 2 x gecropt en veel te veel kleur, die ander zal ik nogmaals doen en zien wat u bedoeld.

groet ton

PS, duurt even hoor!!!

Nett

Superlid
Superlid
Vr Jul 16, 2010 10:20 pm Reageer met quote

foto 4 uit eerste serie... die mis ik.
Ja 3 heeft een foute kleur groen, is niet best zo.
Enne.. je bedoelt toch niet mij met u Shocked

oldtimerton

Superlid
Superlid
Za Jul 17, 2010 1:01 pm Reageer met quote

U is Net(t), oude school opvoeding van thuis, U is stopwoord dus u is Nett en op speciaal verzoek jij of je (geen probleem).

De eerste serie bestond uit drie foto's, de tweede uit 4 foto's waarvan 1 foto 2 x is gecropt vandaar 4 foto's, het croppen van de foto met de besjes en de takjes brengt een heel klein fotootje als die nogmaals gecropt gaat worden, maar het komt er aan om te laten zien ,niet vandaag maar later.

3. Meneer Nett, misschien is het voor u (jij) een voordeel als u uw foto's op photobucket zet of een andere provider, zodat uw foto's beter bekeken kunnen worden, je plaatst dan alleen de koppeling, 50+ wordt niet extra belast, de foto wordt niet verkleind en we kunnen beter de foto bekijken voor vragen en oordeel. En mogelijk is het met een berichtje via de mail andere info te bekomen. O ja kijk weer eens in mijn fotoboeken "reclame en muurschilderingen" nieuwe foto's bijgevoegd. Binnenkort ga ik een fotoboek of verder aan mijn eigen blog met kerken binnen en buiten.
Toto zover, de zon breekt door en het wordt druk vandaag dus zeg ik
u (jij) en de uwen, een fijn week-end.

groet ton

oldtimerton

Superlid
Superlid
Za Jul 17, 2010 1:08 pm Reageer met quote

Sorry, nog even dit, de bekende verdeling van de foto, horizontaal in drie, geld ook voor vertikaal, dus waarom croppen, croppen is eigenlijk om hinderlijke delen te verwijderen, of niet ????

nu echt gedag Ton

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Za Jul 17, 2010 2:53 pm Reageer met quote

Dag allemaal,
dit topic weer een vroege dood sterven, mooi niet!!!!

Jullie moeten er ook rekening mee houden dat er veel mensen momenteel op vakantie zijn of anderszins ergens mee bezig zijn wat je alleen met mooi weer (kunt) doen/doet.
Ik plaats een macro die ik vorige week bij Kasteel Rozendaal heb gemaakt:

Picture resized
Groet en fijn weekend
Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie