Printer print chinese tekens
Archief Digitale fotografie & computers
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

grote98

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 85
Ma Apr 23, 2012 4:09 pm Reageer met quote

Sinds enige tijd print mijn printer chinese tekens inplaats van normale tekst.Ik heb een sony computer met xp besturing en een hp printer.
Ik dacht bij mijn oude printer dat hij defect was en heb een nieuwe gekocht en U raad het al dus net zo. Naar mijn idee ligt het dus niet aan de printer. De tekst wordt op de nomale manier ingetypt. Wie kan mij hierin raden.grote98.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Ma Apr 23, 2012 9:54 pm Reageer met quote

Hmm.. Vreemd. Heb je misschien de nieuwe printer met de oude printerkabel verbonden? Zo ja, kan het zijn dat die kabel niet meer goed is, vandaar dat je vreemde tekens ook bij de oude printer kreeg.

Probeer eens de kabel te vernieuwen. De meeste nieuwe printers kunnen ook via USB-werken. Ook iets om te overwegen.

Verder is het niet zo eenvoudig om een oplossing te bedenken. Het feit dat de oude en de nieuwe printer hetzelfde euvel vertonen, maakt dat je opzoek moet naar zaken die op de pc mis kunnen gaan, software-matig (drivers) en hardware-matig (bijvoorbeeld kabel). Mogelijk heb je een virus op de PC die de printerdrivers corrupt maakt. Op virussen scannen en de printer opnieuw installeren is dan een optie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Fleur

Superlid
Superlid
Antw.: 2988
Di Apr 24, 2012 3:26 am Reageer met quote

Het kan ook te maken hebben met Laughing de bezuinigen

De sterkste zoetstof is vriendschap.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8551
Di Apr 24, 2012 1:29 pm Reageer met quote

Als je Cinees kan lezen is er natuurlijk weinig aan de hand Very Happy

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

grote98

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Ma Apr 30, 2012 10:07 pm Reageer met quote

The Don : dank vvor de steun, ik ben er nog niet uit omdat ik een compubeet ben moet ik alles wat jullie schrijven al of niet via internet herlijden en dat gaat niet zo vlug.ik heb momenbteel nog geen vragen en laat het weten ook bij succes.Grote98.

grote98

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Mei 11, 2012 10:17 pm Reageer met quote

Hoi hagar en the don: ik heb alles geprbeerd maar niets lukte, tot slot heb ik de cd van het xp opnieuw ingelezen> Het probleem is weg.Mijn dank voor Uw adviezen.grote98.

Pagina 1 van 1

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk