Klessenbessen bij Scharretje
Het Grand Caf
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2583, 2584, 2585 ... 2590, 2591, 2592  Volgende Plaats reactie

marlie49

Superlid
Superlid
Antw.: 7716
Do Sep 12, 2019 8:10 pm Reageer met quote

Liliane het was gezellig met mijn vriendin, er zijn me een paar plantjes aan de vingers blijven plakken, kan ik de oude wegdoen.
Jij had dus een lekker rustig dagje zonder verplichtingen, heerlijk.....

Henny jouw verwarmingsketel weer in orde voor de winter, wel een fijn gevoel weer. En lekker zitten lezen.

Madelief was het gezellig bij je collega?

Een hele fijne avond voor jullie allen!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

LilianeDeClerck

Superlid
Superlid
Antw.: 3352
Do Sep 12, 2019 9:17 pm Reageer met quote

Goeie avond allemaal, (ook de uithuizigen Laughing )

Ik heb een zalige nacht gehad. 11u geslapen (met 2 plaspauzes). Het was nodig.

Voor de rest van de dag me rustig gehouden en deze namiddag met boekje in 't zonneke gezeten en nog wat met een buurvrouw gepraat.

Morgenvroeg ga ik met 2 vriendinnen ontbijten. Heb ik nog nooit gedaan en 'k ben benieuwd wat er als ontbijt aangeboden wordt. Wel op tijd mijn bed uit. Laughing

Marlie een fijne gezellige dag gehad. En dan nog wat plantjes kunnen kopen. 't Kan niet op.

Henny de verwarmingsketel in orde laten maken. Wij moeten de "boiler" en de kachels om de 2 jaar laten reinigen. Dus we mogen een jaartje forfait geven.

Madelief, ook een gezellig dagje gehad.

Roto, vandaag gaan fietsen, het was heerlijk weer h.

Elise, fijne dag nog.

Ik wens iedereen een fijne avond toe.

Elke dag heeft een lach!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 11515
Vr Sep 13, 2019 10:55 am Reageer met quote

Goedemorgen klessebessers.

Marlie, natuur laat je een paar plantjes aan je vingers plakken.

Zou ik ook doen. Dat brengt altijd vrolijkheid in huis. Zeker zoals nu het zo grijs en druilerig is buiten. Dat brengt het zonnetje in huis.

Liliane, deze hoge rendement ketel is on 2017 geplaatst en ik heb er drie jaar gratis controle bij en onderhoud. Plus vijf jaar garantie op de onderdelen met uitzondering van de normale slijtage. Daarbij heb ik ook nog een onderhoudscontract genomen dat als er iets is, ik met voorrang geholpen wordt. Dag en nacht. Deze ketel is heel zuinig en dat scheelt veel stookkosten en dat wil ik zo houden. Laughing

Hoewel ik soms ook de kolenkachel nog steeds mis, of de gashaard, want dat had toch wel heerlijke stralingswarmte. Zo is het altijd wel wat.

Fijn dat je weer zo goed geslapen hebt. Dat doet echt goed.

Madelief, het was zeker erg gezellig bij je oud collega. Lekker veel bijgekletst.

Nu is het tijd voor

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

Madelief46

Superlid
Superlid
Antw.: 1798
Vr Sep 13, 2019 10:57 am Reageer met quote

Goedemorgen

Ja het was heel gezellig bij mij collega tussen de middag heeft ze voor de lunch heerlijke dingen in huis gehaald en ze vroeg ook nog of ik s avonds bleef eten maar de heb ik niet gedaan want dan werd het zo laat en ik moest ook nog met de file rekening houden de volgende keer komt ze bij mij maar ik hoop dat ze haar man thuis laat want die deed ook of hij overal verstand van heeft gelukkig ging die in de loop van de ochtend weg en wij staakte allebei een diepe zucht.

Liliane dat is goed ze schreeuwen het van de daken af dat bewegen goed is, de enige beweging die ik maakt is de bladzijde van mijn boek omslaan.

Geniet van je ontbijtje met je vriendinnen Liliane

Geef niets hoor Marlie dat er een paar plantjes aan je vingers bleven plakken en voor de rest van de week maar binnen blijven of je vingers thuis laten

Even een bakkie doen samen met mijn husband alle een hele fijne dag

Ik heb alles wel op een rijtje, maar niet in de goede volg orde

marlie49

Superlid
Superlid
Vr Sep 13, 2019 1:09 pm Reageer met quote

Goedemorgen allemaal,

Henny wat een gezellig gedekte tafel, ik neem een kop koffie van jou. Laughing

Had twee plantjes gekocht en een knobbelpompoen en heb er een soort van herfststukje van gemaakt.

Ja Madelief voor de rest laat ik de vingers nu even thuis, alleen de gewone boodschappen nog doen. Fijn dat het zo gezellig was bij je collega.
Moest even lachen met de beweging van jou: een bladzijde omslaan Laughing

Liliane het gaat nu echt de goede kant met je uit, klasse!

Een hele fijne dag allemaal!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

hehety

Superlid
Superlid
Vr Sep 13, 2019 4:25 pm Reageer met quote

Liliane dat is goed ze schreeuwen het van de daken af dat bewegen goed is, de enige beweging die ik maakt is de bladzijde van mijn boek omslaan

Je weet het mooi te vertellen, Madelief.
Ik heb vandaag heel goed mijn best gedaan en nu duik ik mijn stoel in om mijn been rust te gunnen. Dadelijk nog even de pleister laten vervangen en dan is het weekend!
Ik wens iedereen alvast een smakelijk eten en een fijne avond toe.

auteur onbekend

Madelief46

Superlid
Superlid
Vr Sep 13, 2019 4:30 pm Reageer met quote

Ik kom even reclame maken voor de Wereld draait door vanavond dan komen de Barones en de Baron van Marienwaerdt daar in dat programma wij kregen vanmorgen een telefoontje van de Baron (wel een beetje laat vond ik zelf) maar toen vroeg hij of we meegingen een taxi zou ons ophalen en weer thuis brengen, maar dat is niets voor ons dus Wim zei dat hij dat niet deed toen had de Baron gezegd, maar Wim ze stellen je maar 1 vraag aan je nou toen had hij het helemaal gehad o nee zei Wim ik ga vanavond wel voor de TV zitten, de familie staat vandaag ook in de Telegraaf en daar staat in dat er 1 x in de week een klokkenmaker komt en dat is Wim

marlie49

Superlid
Superlid
Vr Sep 13, 2019 6:31 pm Reageer met quote

Wat leuk Madelief, dus dat zijn jullie baron en barones?
Ga natuurlijk kijken, dat spreekt me wel aan. Laughing Cool zker al omdat jullie ze goed kennen.

Smakelijk eten en een fijne avond allemaal!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

hehety

Superlid
Superlid
Vr Sep 13, 2019 9:15 pm Reageer met quote

Ik neem het op Laughing

auteur onbekend

LilianeDeClerck

Superlid
Superlid
Vr Sep 13, 2019 9:42 pm Reageer met quote

Goeie avond allemaal,

Deze nacht slecht geslapen. Om 2u werd ik wakker van de pijn. Ik denk dat ik verkeerd gelegen heb op mijn slechte arm. Veel heb ik niet meer geslapen en de hele dag pijn gehad. Hopelijk komt dat niet te veel voor.

Met 2 vriendinnen gaan ontbijten (van 9 tot 11u30) Laughing Wat we daar allemaal kregen zeg... We begonnen met Cava (voor mij iets appel-fruitsap-achtig), fruitsap, voor ieder wel een 8-tal soorten boterhammen of broodjes, spek met eieren, kazen, vlees, confituur, speculoospasta,... en als dessert vers fruit met yoghurt. Eigenlijk een beetje veel. Maar 't koste wel 16 euro pp. Gelukkig dat zo iets maar eenmalig is. Het zat er bomvol. Wij verschoten dat er zoveel mensen kwamen ontbijten. Ik heb deze middag wel niet meer moeten eten. Laughing

Dit weekend is het in Vlaanderen: "plantjesweekend ten voordele van Kom op tegen Kanker". Ze stonden aan de winkel, 'k heb er snel 3 gekocht. Eentje krijgt Tim, de 2 andere zijn voor ons. Het zijn Azalea's (wit, roze of rood).

Leuk Madelief dat de Baron en barones op tv komen. En Wim wou echt niet gaan. Spijtig... hij heeft een kans gemist om beroemde Ndl te worden. Neen serieus... als je zo iets niet graag doet, moet je dat niet doen. Maar wel fijn dat ze hem vermeld hebben in de krant.

Fijn dat je zo een leuke dag bij je collega had. Zien jullie elkaar regelmatig terug?

Marlie, ga je dat kunnen, je vingers thuis laten. Laughing Laughing Laughing Leuk dat je van de plantjes en de pompoen een herfststukje gemaakt hebt.

Hety was je been in orde. Geen wondvocht meer?

Morgen en overmorgen van het goede weer profiteren h. Nog een fijne avond allemaal.

Elke dag heeft een lach!

hehety

Superlid
Superlid
Za Sep 14, 2019 11:36 am Reageer met quote

Nou, Liliane. Dat is nog wel eens een ontbijtje te noemen. Tjonge, dan hoef ik drie dagen geen eten meer. Laughing
Het gaat toch vooral om de gezelligheid en dat zal het zeker geweest zijn.
Dat je met pijn wakker werd is minder, maar dat zal langzaam wel minder worden.

Met mijn wond gaat het goed. Alleen met de huid om de wond minder en daar heb ik ook veel last van. Dat is door het zo lang afgeplakt zijn, vanaf mei, helemaal zacht en verweekt. Omdat de wond zelf heel goed dicht gaat is er nu voor een andere aanpak gekozen.
Op een speciaal gaasje voor brandwonden moet ik een soort brandwondenzalf spuiten en dat op de wond doen. Dan verbinden met elastische verband. Elke avond vernieuwen.
Zo kan de huid ademen en genezen. Ook kan ik dan, als ik het kan verdragen op de wond, douchen. Zo niet, dan gewoon weer een zak gebruiken.
Ik moet zeggen: Ik heb vannacht geslapen als een roosje. Geen getrek aan de huid. Als de huid weer sterker is gaan we weer door met de pleisters, want dat blijft het beste. Ik hoop eerlijk gezegd, dat ik gewoon dan zonder kan. We zullen zien.

Madelief, ik heb toch kunnen kijken en wat een leuke mensen zijn die baron en barones. Je hebt niets te veel gezegd!

Vandaag gaan we even naar Veldhoven omdat mijn broer gisteren jarig was. We moeten nog wel kijken welke route en hoe laat precies moeten gaan.
Vanaf 9 uur is de operatie market garden van start gegaan en die stoet tanks en andere voertuigen uit de oorlog aan de gang, om te vieren dat zuid Nederland en ook Belgi is bevrijd. Wel heel indrukwekkend om te zien, maar niet om de stoet te moeten kruisen. We zullen zien. Eerst koffie.

auteur onbekend

marlie49

Superlid
Superlid
Za Sep 14, 2019 12:39 pm Reageer met quote

Goedemorgen allemaal,

Liliane jij had dus ook nieuwe plantjes gekocht, voor een goed doel, dan geniet je er dubbel van.
Mijn hemel wat een ontbijt zeg, lekker allemaal, maar rijkelijk veel! Shocked

Madelief heb gisteren naar "Down Town Abbey" gekeken. Sympathieke lui.

Gisteren is een bekende van mij gestorven, daar schrok ik wel even van. Moet ik even verwerken, dus vandaag rustig aan.

Henny beterschap met je wond, valt nog niet mee dus.

Allemaal een hele fijne dag!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

Madelief46

Superlid
Superlid
Za Sep 14, 2019 3:25 pm Reageer met quote

Liliane misschien van het een brunch .

Ja Liliane wij zien elkaar geregeld ik zie haar meer als mijn vriendin maar haar heb ik regelmatig aan de telefoon dus dat zit ook wel snor zoals ze hier zeggen.

Henny lijkt het je niet een goed idee om als de zon schijnt dat je dan met je been in het zonlicht gaat zitten zonder pleister of verband, ik weet nog wel dat de chirurg dat tegen Wim zei elke dat een half uurtje in de zon dat is goed zei hij.

Ik heb geen plantjes gekocht wel heb ik ze net water gegeven want op het balkon stonden ze helemaal droog.

Ja Marlie ik heb gisteren naar Down Town Abbey" Laughing gekeken als ik eerlijk ben vond ik het een beetje tegenvallen.

Marlie sterkte met het verwerken van de dood van je kennis, doe het maar rustig aan hoor.

Vanmorgen de boel aan kant gebracht toen 3 nwe broeken korter gemaakt en nu ga ik even lezen, fijne middag verder

hehety

Superlid
Superlid
Za Sep 14, 2019 5:17 pm Reageer met quote

Wij zijn dus niet verder gekomen dan Stratum en Tongelre. Alles was afgesloten en er was geen doorkomen aan.
Mijn broer gebeld en gezegd dat het zo niet gaat lukken. Dan maar een andere keer. Confused
Wat zitten lezen en een filmpje kijken.

Madelief, bij een gewone wond zou is het zo gedaan hebben, maar bij deze niet. Blijkbaar is een open been extreem gevoelig voor infecties en daarom moet het bedekt blijven.
Antibiotica wil ik absoluut niet meer, want ik kamp weer met de gevolgen daarvan. Jullie weten nog wel... Nee, dat wil ik niet weer verergeren.
Gewoon doen wat de dokters zeggen en geen risico nemen. Zij hebben er voor gestudeerd. Laughing

Ik wens iedereen een smakelijk eten toe en een fijne avond.

auteur onbekend

marlie49

Superlid
Superlid
Za Sep 14, 2019 7:05 pm Reageer met quote

Madelief ik heb het inderdaad heel rustig gehouden vandaag, alleen nog wat ontbrekende boodschappen gehaald. Verder rust.
Leuk dat je de barones vaker aan de telefoon hebt, lijkt me ook een hele sympathieke vrouw, hij lijkt me ook aardig.
Vond het wel grappig dat de mensen van t.v. hun kasteel vergeleken met Down Town Abbey. Laughing

Liliane jij hebt vast buiten gezeten, het was hrlijk weertje.

Wens jullie een hele fijne avond!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

Elise2

Superlid
Superlid
Antw.: 3602
Za Sep 14, 2019 8:11 pm Reageer met quote

SORRY wilde mail overbrengen maar de plaatjes staan nu onderaan waar ze moeten staan wel de naam van plaatje. Dus denk er maar even bij ! Om 1/2 n begint AJAX dus ga kijken !!!

daar ben ik weer duurde even

sorry maar was druk en zoals ALTIJD de tijd vliegt !
Het is hier nu erg hot, is de tijd van het jaar maar
wl erger, als vroeger ! Zag van de week 35o op
de meter in de schaduw rond 1/2 tien.... In de
airco in de slaapkamer goede plannen, maar sta
je op dan.............foetsie de planning Pffff.. pfff....

zweten peentjes

enne doe je geen fluit ! Weekend weer druk
misschien ook wel de naar de muziek van Lac !
Normaal daar ALTIJD lekker met het lekkere
windje daar, maar laatst was de wind k hot !

HARTELIJKE lieve
Groetjes enne ikke zeg...........

fijn weekend johoe

LilianeDeClerck

Superlid
Superlid
Za Sep 14, 2019 9:13 pm Reageer met quote

Goeie avond allemaal,

Wat een fijne dag vandaag. Zo een zalige weertje. Onder de parasol was het wat koud (er stond ook wat wind) maar in het zonnetje was het zalig.

Zat ik een boekje te lezen en wat zie ik: een bruine kikker die op de wandel was op ons gazon. Hij ging niet naar het vijvertje maar naar de planten. Was wel leuk om te zien.

Elise hier is het ook voetbal: Club Brugge tegen Cercle Brugge. Daar zal een massa volk zijn. En mijn ventje zal kunnen supporteren. Oei nu hebben jullie zo een hitte. Ik beklaag jullie hoor.

Leuk dat jullie naar de baron en barones kunnen kijken hebben. De afleveringen van Down town abbey heb ik vroeger ook allemaal gezien. En naar het schijnt komt er een film uit in Ndl. In Belgi nog niet.

Oei Hety, opgehouden door de bevrijdingscollonne. Ja dan zal je je broer op een andere keer met een bezoekje moeten vereren h. Wees maar heel voorzichtig met je been hoor.

Oei Marlie, een bekende van je overleden. Ja dat vraagt wat tijd om dat een plaatsje te geven h. Courage hoor.

Wat het ontbijt betreft, toen het op was hebben wij ook tegen elkaar gezegd dat het wel voor een brunch kon doorgaan.

Madelief fijn dat jullie mekaar ook via de telefoon contacteren, dan blijf je ook op de hoogte h.

Ik wens jullie nog een fijne avond toe.

Elke dag heeft een lach!

hehety

Superlid
Superlid
Zo Sep 15, 2019 12:16 pm Reageer met quote

Marlie, al een beetje bekomen van de schrik? Het moet even neer dalen. Ga je naar de uitvaart of is het te ver weg?
Gisteren had ik een kaartje willen tonen om te laten zien dat er geen doorkomen aan was.
Vanmorgen de hele morgen verhalen van veteranen en burgers gelezen hoe die bleven onder de gevechten, bombardementen en het schuilen. Ook over de na de bevrijding. Zeer indrukwekkend allemaal. Steeds meer materiaal komt naar boven. Dagboeken, verslagen en zo meer wat toen geschreven en verteld is.
Vier en vijf mei zal nog veel meer naar boven komen. Vooral over het noorden en de verschrikkelijke hongerwinter.
Nee, dat mag nooit vergeten worden.

Terug naar het nu.
Zo wat boodschappen en straks naar mijn broer en zijn vrouw. Nu eerst

auteur onbekend

Laatst aangepast door hehety op Ma Sep 16, 2019 11:49 am, in totaal 1 keer bewerkt

marlie49

Superlid
Superlid
Zo Sep 15, 2019 1:39 pm Reageer met quote

Goedemorgen allemaal,

Henny inmiddels ben ik van de schrik bekomen. De man had al hl lang kanker, maar het ging steeds goed, totdat het nu ineens uitgezaaid bleek en binnen een paar dagen was hij weg. Wacht eerst nog op een kaart, dan beslis ik of ik ga, want het is toch een heel eind rijden.
Wat een drukte op de wegen bij jullie zeg... Veel plezier bij je broer!

Wat leuk Liliane dat je zit te lezen en ineens een kikker ziet wegspringen.
Ik had het dus goed geraden dat je lekker buiten zat te lezen.

Madelief is vast gaan wandelen langs de rivier? Zo'n mooi weer.

Ga vanmiddag even met een vriendin in de stad een kop koffie drinken, en bijkletsen. Ze had een tijd geleden haar heup gebroken en wilde er graag even tussenuit. (en ik ook Laughing )

Allemaal een hele fijne zondag!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

Rotomaori

Stamgast
Stamgast
Antw.: 406
Zo Sep 15, 2019 7:33 pm Reageer met quote

Goedenavond allemaal,

De vrije dagen zijn weer voorbij en morgen dus weer aan het werk. De afgelopen dagen was het redelijk goed weer, dus heb ik weer een paar fiets- en wandeltochten gemaakt.
Vanmiddag heb ik ook nog gefietst, ik ben in Amsterdam geweest, nee niet de hoofdstad maar wat kleiner, namelijk Klein Amsterdam. Een gehucht hier ongeveer 8 km vandaan.
Gisteren nog lekker in de tuin bezig geweest, nu heb ik een onderhoudsvrije tuin dus was weer snel klaar. Voor de rest weinig nieuws, ik ga zo eten, dan sport kijken en dan is de zondag alweer zo voorbij.
Morgen weer aan het werk!

Tot later,
Rotomaori

Deze foto is van een paar jaar terug toen ik ook in Klein Amsterdam was.

Pagina 2584 van 2592 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2583, 2584, 2585 ... 2590, 2591, 2592  Volgende

Plaats reactie