Klessenbessen bij Scharretje
Het Grand Café
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2584, 2585, 2586 ... 2590, 2591, 2592  Volgende Plaats reactie

LilianeDeClerck

Superlid
Superlid
Antw.: 3356
Zo Sep 15, 2019 9:11 pm Reageer met quote

goeie avond allemaal,

Deze morgen al wat was opgevouwen, de strijk zal voor een andere keer zijn. Maar het is niet veel, dus we zullen er rap door geraken (ook al moet het met mijn linkerhand).

Deze namiddag is Tim hier geweest en we hebben lekker onder de parasol zitten kletsen. Over vanalles en nog wat. Echt gezellig. En omdat hij hier nu toch was hebben hij en Rik snel een "oude" matras naar beneden gehaald en zijn oude bureaustoel. Dan kunnen die dinsdag naar het containerpark gedaan worden.

Morgenvroeg om 8u30 naar de kinesist en om 16u30 naar de diëtiste. Wat ik bij de laatste moet gaan zeggen of doen weet ik niet want alles ik ok. Maar alla, ik ben verplicht (om niets te moeten betalen voor mijn medicatie voor het suiker) om haar 2 x per jaar een bezoek te brengen. En het is een sympathieke vrouw. Dus we zullen maar gaan.

Roto fijn je hartje qua sport kunnen ophalen. Als het is zoals ze hier zeggen, zou het weer een ganse week koud zijn en in het weekend weer warm. dat komt goed voor je hé.

Marlie met een vriendin op stap. Groot gelijk.

Hety, dat je daar niet door geraakte dat kan ik aan nemen. Was het deze namiddag gezellig bij je broer.

Madelief ook op stap?

Elise, Ajax gewonnen hé. Ben je blij?

Ik wens jullie nog een fijne avond toe, ik ga wat voor de tv zitten.

Elke dag heeft een lach!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

marlie49

Superlid
Superlid
Antw.: 7729
Zo Sep 15, 2019 10:47 pm Reageer met quote

Liliane het was gezellig met mijn vriendin,ik had haar al lang niet meer gezien, ze had een heup gebroken en moest revalideren.
Fijn dat Tim er was om gezellig even bij te praten, ik vermoed dat het appartement hem goed bevalt. Nog even geholpen met de matras e.d., kan dat ook weer weg.

Madelief nog niet gezien vandaag? Zeker de hort op geweest. Laughing

Fijne avond allemaal!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Rotomaori

Stamgast
Stamgast
Antw.: 412
Zo Sep 15, 2019 11:25 pm Reageer met quote

LilianeDeClerck schreef:

Roto fijn je hartje qua sport kunnen ophalen. Als het is zoals ze hier zeggen, zou het weer een ganse week koud zijn en in het weekend weer warm. dat komt goed voor je hé.

Ik heb vanavond het Journaal op de Nederlandse TV gezien en inderdaad wordt het van de week wat frisser, maar zaterdag wordt het alweer boven de 20 graden. Komt dus mooi uit.

Madelief46

Superlid
Superlid
Antw.: 1805
Ma Sep 16, 2019 10:14 am Reageer met quote

Sorry, sorry lieve mensen ik ben gisteren nergens heen gegaan een meisje dat donderdag getrouwd was ik heb nooit met dat kind gesproken maar ik zag haar lopen heb ik haar gefeliciteerd ,een een uurtje later kwam ze me de foto's laten zien 's middags kwam een boer de hulp van Wim in roepen want die moest de dokter helpen bij een keizersnee bij een koe, koe is dood maar het kalfje doet het prima Wim moest de koeien aansluiten op de melkinstallatie en ik was gewoon thuis en toen dacht ik weet je wat ik zet een thermoskan koffie voor die mensen en toen ben ik daar gebleven het was spannend allemaal maar ook gezellig met de dierenarts daar bij.

Nu ga ik de boel een beetje goed doen maar eerst aan de koffie

Ik heb alles wel op een rijtje, maar niet in de goede volg orde

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 11526
Ma Sep 16, 2019 11:48 am Reageer met quote

Goedemorgen klessebessers.
De aankomende dagen lijkt het al herfstweer, maar gisteren was het nog volop zomer.
Wij zijn eerst even naar de vlooienmarkt geweest van de scouting. Daar heb ik nog drie boeken aan mijn vingers laten plakken. Laughing

Een dorp in de polder.
Graft in de zeventiende eeuw.
Professor A. Th. van Deursen
Dat is een historisch roman over gewone mannen, vrouwen en kinderen in die tijd.
Het lijkt mij wel wat.

Korte verhalen van Toon Kortooms.
Ga jij maar schaatsen, opa.
Dat is een bundel met korte verhalen. Ik wist nog niet eens dat hij ook korte verhalen geschreven had. Very Happy

Tiana
Een roman over de indianen in het begin 19de eeuw.
Auteur, Lucia St Clair Robson.
een dikke pil van 799 pagina's. Daar kan ik wel de winter mee door komen.

Toen door naar mijn broer en schoonzus. Daar hebben we de hele middag buiten gezeten en nog van een lekker BBQ kunnen genieten. Daarom laat thuis, maar wel voldaan.

Madelief, noem jij dat niks gedaan? Shocked
Toch aardig bezig geweest. Wel erg voor de koe, maar dat gebeurt helaas.
Wim nog de koeien aangesloten. Een veelzijdig man. Laughing

Marlie, ook gezellig gehad en bij kunnen kleppen. Nu het nog goed weer is en van genieten nu het nog kan.

Deze namiddag is Tim hier geweest en we hebben lekker onder de parasol zitten kletsen. Over vanalles en nog wat. Echt gezellig. En omdat hij hier nu toch was hebben hij en Rik snel een "oude" matras naar beneden gehaald en zijn oude bureaustoel. Dan kunnen die dinsdag naar het containerpark gedaan worden

Liliane, kunnen jullie niet eens een keer gezellig koffie drinken en gemoedelijk keuvelen met elkaar? Laughing
Het verbaast mij wat jullie allemaal blijven doen. Echt bezige bijtjes

Roto, een week wat minder goed weer is niet erg. Zo kunnen we wat doen en thuis bij werken en volgende week nog even genieten van de nazomer.
Werk ze!

Elise, bij jou minder warm, nu?

Het is nu tijd voor koffie en dan hobbyen.

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

marlie49

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 2:53 pm Reageer met quote

Madelief je had alles behalve een saaie middag zeg. Erg van de koe dat ze het niet haalde, maar het kalfje is er dus nog.

Henny en jullie dus "bijgeklept" met broer en schoonzus. Dat is geloof ik echt Brabants dat "bijkleppen". Smile
Je kunt dus volop vooruit met lezen.

Had bezoek vanmorgen, dus nu even een berichtje van mij.

Fijne middag!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

hehety

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 5:19 pm Reageer met quote

Ik had vandaag een aanval van opruim woedde.

Drie dozen vol met boekenseries geladen die boven in de kast stonden. Voornamelijk SF boeken en prehistorische reeksen. Die staan daar, letterlijk, veel stof te verzamelen. Plus nog drie zakken vol met oude lakens en dekbedovertrekken waarvan ik nog niet eens wist dat ik ze nog had.
Ik ben nog lang niet klaar, maar het begin is er.
Zo kunnen straks de gelezen boeken beneden in de kast naar boven toe en de nieuwe aangeschafte weer ordelijk in de kast beneden. Gewoon weer een nieuwe voorraad aanleggen en aanvullen.

Nu scheid ik er mee uit en wens iedereen een smakelijk eten toe en een fijne avond

auteur onbekend

Madelief46

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 6:41 pm Reageer met quote

Dus je zal je niet vervelen Henny met die boeken

Marlie hoe gaat heb met jou wat heb bezoek gezellig.

Ik heb vanmiddag nog even de badkamer gedaan en de rest van de dag neem ik vrijaf.

Liliane, Henny, Marlie, Elise en Romario allemaal een hele fijne avond

marlie49

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 7:47 pm Reageer met quote

Madelief vanmorgen bezoek, vanmiddag met mijn jongste broer aan de telefoon gebabbeld. Gezellig want het is verder maar miezerig weer.

Henny heb je zoveel boeken weggedaan? Knap hoor, ik kan veel weg doen maar van boeken doe ik maar moeilijk afstand.

Allemaal een hele fijne avond!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

LilianeDeClerck

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 10:02 pm Reageer met quote

Goeie avond allemaal,

Deze morgen al op tijd naar de kinesist geweest. Herhaling van al de oefeningen maar ik voel goed dat mijn arm al wat soepelder wordt en meer kracht krijgt. Joepie.

Daarna heel op mijn gemak de strijk gedaan. Wel met mijn linkerhand. Na enkele stukken, rust en dan terug opnieuw. Ik had toch tijd genoeg. En toen belde er nog een collega om zo een beetje de stand van zaken op het werk door te vertellen en haar hart eens te luchten.

Deze namiddag al 1 kamer van Tim opgeruimd. Niet dat daar nog veel lag maar ik heb het allemaal eens bekeken en nog een deel in de vuilbak gesmeten. Alle schuiven en laden even gestofzuigd, nu ze toch leeg waren. En enkele dekbedovertrekken die versleten zijn in een zak gedaan voor de kledingcontainer.

En dan tegen half 5 naar de diëtiste geweest. Vermits alle bloeduitslagen goed waren, ik niet verdikt ben, waren we snel rond. Afspraak binnen 6 maand. En nu hoop ik binnen een maand, buiten de kinesist, geen verzorgenden, dokters of ander "ziekte of gezondheidspersoneel" nog tegen te komen. 't Is wel geweest.

Marlie, hier is het ook miezerig. Raar hé, gisteren zo zonnig en vandaag heel anders. Fijn dat je zo met je broer kan bijpraten.

Hety, dat boek van Toon Kortooms "Ga jij maar schaatsen opa", heb ik ook en 't is al lang geleden dat ik het nog gelezen heb, maar ik moet nog altijd lachen met dat en andere verhalen. Je gaat er deugd aan beleven. En ondertussen een ganse hoop boeken opgeruimd. Zo moet je dat doen. O wij zouden dat zeker kunnen hoor, gewoon bij elkaar zitten en koffie (voor Tim Ice tea Laughing ) drinken, maar we zijn nu eenmaal zo dat we graag iets "doen". Het was maar een kwartiertje werk om die matras en die stoel naar beneden te halen. Rik kan dat niet alleen en ik kan niet helpen.

Madelief, zo komen er verschillende onverwachte dingen op je weg en is je dat zo door hé. Leuk dat het kalfje bleef leven. daar zullen ze wel hun werk nog mee hebben.

Ik wens jullie nog een fijne dag toe.

Elke dag heeft een lach!

Elise2

Superlid
Superlid
Antw.: 3602
Di Sep 17, 2019 12:09 am Reageer met quote

De meter in de schaduw geeft 35o aan Maar op de radio kwam door dat de gevoelstemperatuur minstens 40 graden is.. Kans op een zonnesteek gaven ze door als je in de zon gaat lopen ! Dit is nieuw voor me ! In al die jaren nog niet gehoord. Maar ja het is ook in deze maand ook niet meer als vroeger ! Kleine 6 weken of wat meer last van erg warm door weinig wind en dat was het, maar nu is het hier al een heel jaar van dat gerock and roll ! Na 6 weken wist je dan klaar is Kees.. In de wintermaanden altijd heerlijk weer.. We hebben nu ook weer wat degene die hier lang wonen ook niet kennen op deze manier. Maar ja jullie hadden daar in Europa ook allemaal apart weer.. Nu zijn ze ook hier héél veel aan het bouwen en bij me ook dicht in de buurt... Ga al het huis uit als die graafmachine begint. Ben gek op muziek dat weten jullie maar niet op dat ding !! Als ik in de avond eens wil plonzen was het van de week ook hot water, dus was er wéér zo uit !! En dan zeg ik altijd de warmte in Ned. is veel erger... denk dat we het nu ook onderhand hebben ?? Maar ja ijskoude voeten en kippenvel is toch erger ! Moest ook ineens denken aan de slaapkamer ruiten toen ik kind was.... die waren bevroren altijd......Kruik in bed toen. Over vroeger gesproken zagen jullie ook laatst DWDD over de kinderen die zwanger waren geraakt ? En uit huis moesten enz.. Schande was dat........ Ze willen er nu nog over praten enz... Is wel laat ná zoveel jaren..... Kan er zelf ook van meepraten, dus was van de ene kant een uitzending dat het goed was dat het eindelijk eens aan de orde kwam maar van de andere kant.... Als je dan hier in alle landen ziet hoe liefdevol ouders hun kinderen helpen en opvangen.. De Katholieke kerk is hier ook maar toch andere koek als in Ned. !!! Misschien van jullie ook iemand het wel meegemaakt ? Wilde nu reakties ook doen, maar is hot al zit ik wel met een fan aan, hoor ! Want zit me ook niet lekker ... dat ik niet bij ben... Auto nu sensor is de schuld van de post hier was in mei besteld ! Nu volgende week nog een nieuw slangetje ! Het is trouwens een Ford ! Mijn hobby is ook autorijden en die picanto was toen een automaat. Deze geen kleintje wel oud bakkie maar rijd heerlijk met alle versnellingen ! Hij is goudgeel kleurig en ze zeggen al daar heb je de Golden Lady ! HA ! HA ! Heb altijd 2e hands auto's gehad in mijn leven en tevreden er mee geweest !

Ga nu even wat boodschappen doen lekker in de airco in de auto en in de winkels is het ook heerlijk ! Heb nog boekenpraatje ook en vragen middeltje voor door slapen enz. enz.. En vertellen over de Karaoke avond van gisteravond enz....enz....... Voor jullie nog een...........

en voor strakjes slaap lekker..............................

hehety

Superlid
Superlid
Di Sep 17, 2019 11:06 am Reageer met quote

Elise, niet alleen in het bericht van jou, maar ook op FB lees ik dat het bij jullie bloedje heet is. Echt niet leuk meer. Rustig aan en veel drinken. Ik heb een sapje voor je gehaald.

Marlie, natuurlijk kan ik gewoon weg niet alle boeken weg doen zoals de Vernieuwde honden encyclopedie met alle hondenrassen in woord en beeld. Of Toepoels hondenencyclopedie.
Dé hondenbijbel van de hondenbezitter die zich in de hondrassen verdiept.
In de ban van de ring.
De hobbet
De stam van de holenbeer.
Zo is er ook nog mijn eerst boek, zelf gekocht. Laughing
De wonderlijke reis van Leloe Swalijs
https://www.geheugenvannederland.nl/nl/geheugen/view/de-wonderlijke-reis-leloe-swalijs?facets%5BcollectionStringNL%5D%5B%5D=Kinderboeken+van+Bibliotheek+Rotterdam&coll=ngvn&maxperpage=4&page=6&identifier=GBR02%3A800395050

Maar reeksen uit 1990 en eerder gekocht bij Boek en Plaat.
Die gaan gewoon weg net zoals losse boeken die ik al via boekenmarkten en zo heb.
Nog een plank en ik ben er. Er blijft nog genoeg over om weer verder te gaan verzamelen.

Liliane, je wordt nog een verjongde jonge blom. Laughing Je gaat als een speer. Top, hoor.

Madelief, jij bent ook goed bezig geweest en kunt weer schoon badderen.

Over badderen gesproken.
Ik kon gisterenavond eindelijk weer eens normaal douchen. Zonder ingepakte been of wat dan ook en dat voelde mij toch zalig!
Ik ging er spontaan Yippie a éé, Yippie a oo van zingen.

De wond zag er rustig uit. Nadat ik er weer zalf en verband op gedaan had begon het wat te pikken en te jeuken, maar dat is normaal. Mijn enkel bleef slank en zichtbaar als enkel en dat moet zo blijven. Laughing
Goed, het is wel meer werk, maar zo wil ik wel even door gaan en zelf een verband wisselen is echt niet zo'n grote ramp.

Snel aan de slag, maar eerst nog een lekker koppie

auteur onbekend

Madelief46

Superlid
Superlid
Di Sep 17, 2019 11:34 am Reageer met quote

Goedemorgen

Fijn dat het de goede kan opgaat met je been Henny en dat je niet ingepakt hoef te douche.

Elise dat begrijp ik heel; goed hier in onze wijk hebben ze ook jaren gebouw en stof dat het gaf niet normaal en om 7 uur in de morgen begon die herrie, nu zijn ze klaar het is wel mooi geworden

De boel aan kant maken dan het eten en vanmiddag even naar de stad

marlie49

Superlid
Superlid
Di Sep 17, 2019 4:45 pm Reageer met quote

Vanmorgen voorgelezen in het park, we genoten allebei van de rust en de mooie tekst van Toon Hermans.

Verder heb ik het nogal druk gehad dus:

Wens ik jullie allen een fijne middag/avond

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

hehety

Superlid
Superlid
Di Sep 17, 2019 5:26 pm Reageer met quote

Naar mijn vriendin geweest en later doorgegaan met die boeken en de kasten boven opruimen. De orchideeën boven verzorgd en al twee van mij lijken weer takken te gaan maken. Dat gaat goed.
Nu sluit ik af en duik in mijn boek. Ik wens iedereen een smakelijk eten toe en een fijne avond.

auteur onbekend

Madelief46

Superlid
Superlid
Di Sep 17, 2019 5:42 pm Reageer met quote

Ben nog even naar de stad geweest ik heb een paar mooie laarsj4s op de kop getikt

Ik heb een beetje last van niesbuien heel vervelend

Maar eerst even samen aan de koffie en verder niets meet fijne avond

LilianeDeClerck

Superlid
Superlid
Di Sep 17, 2019 6:28 pm Reageer met quote

Goeie middag allemaal,

Deze morgen met Rik mee potgrond gaan kopen zodat hij de helft van de aardbeiplantjes kan herplanten voor volgend jaar. De rest moet het met oude aarde doen. Die komen volgend jaar aan de beurt.

En in de namiddag eerst mijn bril laten vastzetten. Enkele maanden geleden was Rik iets in de koffer aan het nemen en ik wou kijken en hij komt omhoog en met zijn elleboog tegen mijn bril. Resultaat, bril viel altijd van mijn neus Laughing Nu blijft hij weer zitten.

En dan naar het containerpark door gereden. Eerst alles wat gratis afval is uitgeladen en dan een matras en oude bureaustoel weg gedaan. Die moesten gewogen worden en betaald. 3,75 euro en we zijn er van af.

Voor de rest straks nog eten maken en dan is de avond voor ons.

Madelief, zijn het winterlaarsjes die je gekocht hebt. Of om ze nu al aan te doen. Leuk voor je. Vliegt er stof rond, dat je zo moet niezen?

Hety, leuk dat de orchideeën het bij jou zo goed doen. En bijna alle boeken opgeruimd. Waar ga je er mee naar toe? Kringloop? Kan deugd doen om te douchen zonder plastic zak hé.

Marlie, het was lekker weer deze voormiddag om in het park te gaan hé. Op het weerbericht zei men dat het deze namiddag in Ndl zou regenen.

Elise, zo warm bij jullie. Gelukkig zijn er plaatsen met airco, zodat je dar wat afkoeling kan vinden.

Ik wens iedereen nog een fijne avond.

Elke dag heeft een lach!

Elise2

Superlid
Superlid
Antw.: 3602
Di Sep 17, 2019 9:23 pm Reageer met quote

Vanochtend ging alles fout ja als het dan om 9 UUR al 35o in de schaduw is...... Was al om 1/2 zeven wakker dus sliep niet Ha! Ha !
Maar schreef op mijn FB over de voetbal Feyenoord en moest Ajax zijn direkt om 15.00 uur hier ! Plaatjes van hun mascotte geplaatst dus NU maar gauw alles verandert dus bij deze hier ook de mascotte van AJAX en veel KIJKPLEZIER ! En doe je wat anders dan ook GENIET ZE !!!

hehety

Superlid
Superlid
Wo Sep 18, 2019 12:02 pm Reageer met quote

Liliane, de boeken gaan naar Weverkeshof voor hun boekenmarkt. Daar heb ik laatst ook heel die reeks over Rames. Dat is een flinke aanvulling van hun inkomsten. Ze draaien alleen op eigen kracht, zonder subsidie.

Veel van de gewone spullen gaan naar de kringloop, maar nog veel meer naar de milieustraat. De kringloop neemt geen tv en andere eclectische apparatuur meer aan.
Het wordt boven een flinke opruiming. Laughing

Elise, ik zag dat Ajax gewonnen heeft, dus jouw dag was weer goed. Laughing

Madelief, dus jij hebt die niesbuien ook?!
Ik dacht dat ik het van het stof uit de kasten had, maar ook buiten nies ik te pas en te onpas. Er zal wel weer bepaalde pollen in de lucht zitten.

Marlie, dus jouw dag was ook druk bezet. Tijd om ons te vervelen hebben wij dus niet.
Nu eens zorgen dat de wastrommel gaat draaien, maar eerst.

auteur onbekend

Madelief46

Superlid
Superlid
Wo Sep 18, 2019 12:36 pm Reageer met quote

Goedemorgen

Liliane het zijn winterlaarsjes.
Het was geen stof Liliane Laughing ik denk dat ik een griepje heb tranen, loopneus en keelpijn, komt goed hoor morgen is het misschien weer over

Marlie zijn het gedichtjes die voor leest aan Wies van Toon Hermans, fijn dat jullie je zo goed vermaken samen

Elise ik hou dat niet bij hoor dat voetballen en Wim kijkt alleen maar naar Engels voetbal dat vind hij mooi

Henny dus jij heb ook last van niesbuien ,de hooikoorts tijd is toch voor bij misschien heb jij ok wel een griepje onder je leden

De boodschappen zijn weer in huis even de boel opruimen en daarna aan het eten beginnen

Fijne dag

Pagina 2585 van 2592 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2584, 2585, 2586 ... 2590, 2591, 2592  Volgende

Plaats reactie