Geen zin, ook niet in een depressie. :)
Archief Lichaam & Geest
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

liljebo

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 69
Wo Nov 14, 2012 12:33 pm Reageer met quote

Na een lange afwezigheid hier, wil ik toch graag eventjes hier zeuren in de hoop op misschien wat tips of zo.

Ik merk dat ik al langere tijd erg moe ben en eigenlijk niet meer goed weet wat ik wil.
Je zou kunnen zeggen dat ik nergens echt zin in heb, maar dat klinkt wat depressiever dan het is.
Ik weet niet goed of het werkelijk 'nergens zin in hebben' is of gewoon niet weten waar ik zin in heb. Beetje warrig. Ik weet het.

Ik geloof niet dat het een depressie is. Ik vind het toch nog steeds gezellig om met mensen te kletsen (maar dat komt er niet zo veel van) en voel mij niet echt depri. Hooguit erg moe.
Het is ook niet zo dat ik het niet meer zie zitten e.d.

Het is gewoon een wat lam gevoel, moe, niet weten waar ik zin in heb, sterk wisselend denken dat ik iets wil (heb nogal een rijke fantasie daarin) om later te ontdekken dat het dat toch niet is (en dan heeft het soms ook nog geld gekost), het gevoel van 'moeten' zonder nog echt te weten wat ik wil (ik heb altijd erg de neiging om mijzelf veel druk op te leggen, dat wel)

Kortom... ik ben de weg een beetje kwijt; verdwaald. En ik weet niet goed hoe ik terug moet. Ik zwabber maar wat rond, zonder echt mijn 'ding' te vinden.

Wie heeft een goede plattegrond?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Janjan

Superlid
Superlid
Antw.: 2380
Wo Nov 14, 2012 12:43 pm Reageer met quote

Je zegt zelf dat het geen depressie is maar daar lijkt het wel heel sterk op. Moeheid/lusteloosheid zijn wel duidelijke aanwijzingen voor een depressie/burn-out. Ik zou naar de huisarts gaan voor advies, misschien verwijst hij je door naar een psycholoog. Een praatgroep zou ook niet verkeerd zijn.

Bart

Superlid
Superlid
Antw.: 1978
Wo Nov 14, 2012 4:43 pm Reageer met quote

Als je zegt dat het geen depressie is, is het dat ook niet. Dus vooral uit de handen van een dokter of psycholoog blijven. Het is overigens heel herkenbaar wat je zegt, veel mensen hebben er last van, jij weet het alleen goed te omschrijven. Ik geef altijd het advies om in zo'n "geval" een wat ik noem "One day cleaning" te houden. Het houdt in dat je je hele huis schoonmaakt en eindigt met de koelkast. Heb je dat gedaan dan neem je een heerlijk warme douche en was je al het vuil van je af. Je voelt je daarna als herboren.
Voor de langere termijn zou ik absoluut geen toekomst plannen maken. Dat betekend namelijk dat je in je verleden moet duiken om een toekomstbeeld te maken. Dat werkt averechts. Een doel hebben is zinloos als je niet de tijd neemt om om je heen te kijken en te zien waar je een onderdeel van bent. Een boswandeling doet wonderen.
Rondzwabberen moet je leren, het is iets positiefs. Het geeft je ruimte om te zijn wie je bent. Je hoeft of moet niets. Dat is het verleden, toen je nog van alles moest doen. Het is een wijd verspreidt waanbeeld dat het leven "zin" moet hebben. Slimme mensen hebben al lang aanvaard dat het leven totaal geen zin heeft, hoogstens onzin, dus daar zou ik me ook niet meer druk om maken.
Geniet ze!

Hide the truth behind your innocens.

liljebo

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Nov 14, 2012 5:09 pm Reageer met quote

haha, twee tegengestelde meningen.

Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij niet als een depressie voelt. Ik heb ooit lang geleden een depressie doorgestaan en dat was toch anders.
Ik slaap goed, eet goed, heb graag contact met mensen e.d.
Ik voel mij alleen nogal stuurloos.
Kom ik meteen bij Bart.... Het huis schoonmaken Shocked Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb.... Sorry, maar huishouden doe ik uitsluitend omdat het perse moet. Ik heb er dus echt een hekel aan.
En misschien is het wel zo dat je geen doel nodig hebt, maar niet weten wat je wil, voelt ook niet zo lekker.
Net zo min als het zwabberen.
Misschien moet je dat wel leren, maar persoonlijk vind ik een beetje richting in mijn leven wel fijn. Geeft houvast.
Nu denk ik het ene moment... ik wil dat... en dan wil ik het weer niet etc etc. En gezien ik voor 300% ervoor ga als ik iets wil en dan weer baal (en soms wat geld armer ben) als ik weer van gedachte verander, kost dat veel tijd en energie. Ik ben, zogezegd, de weg kwijt.
Moe (kan ook met de leeftijd samenhangen-overgang) en gewoon wat stuurloos en dat al lange tijd. Besteed eindeloos tijd aan zinloze dingen, kan mij slecht concentreren, moeilijk tot werk aan zitten en heb gewoon het gevoel dat er iets 'mis' (beetje cliche, dat wel)

Misschien speelt de leeftijd wel gewoon een rol. Ik ben altijd nogal een perfectionist geweest met strakke plannen e.d., maar nu is de tijd voor mij korter dan de tijd die achter (bedoel ik niet dramatisch hoor... ) en dan verandert je beeld op de toekomst, denk ik.
Misschien is dat wel het hele probleem... geen idee....

Werk ook nog voor mijzelf, maar zit echt enorm veel tijd te verdoen op internet met zoeken naar.... ja naar wat?., ipv te werken, wat dan dus ook weer energie en geld kost (ik werk in die tijd immers niet)
Zelfdiscipline, nodig voor mijn werk is ver te zoeken.
Daardoor treedt schuldgevoel op etc etc,.

Beetje warrig verhaal wellicht, maar zo voelt het ook.

Bart

Superlid
Superlid
Wo Nov 14, 2012 5:29 pm Reageer met quote

Ik heb al weer spijt dat ik je geantwoord heb. Je leest gewoon niet wat ik je schrijf. Volgens mij verveel je je en wil je uitsluitend aandacht. Zeur niet en ga wat doen!

liljebo

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Nov 14, 2012 5:36 pm Reageer met quote

Bart schreef:
Ik heb al weer spijt dat ik je geantwoord heb. Je leest gewoon niet wat ik je schrijf. Volgens mij verveel je je en wil je uitsluitend aandacht. Zeur niet en ga wat doen!

Jee wat een rotopmerking. Ik dacht het goed te hebben gelezen, maar blijkbaar viel mijn antwoord in verkeerde aarde,
Ik verveel mij niet... ik heb het eerder heel erg druk met mijn werk (en ja, ik werk thuis aan de computer, vandaar dat ik reacties lees)
Als je denk dat dit uitsluitend zeuren is om aandacht... jammer dan,. Ik hoopte meer op leuke tips van mensen die dit herkennen.
En ik was dus al iets aan doen... ik werk nl volle dagen.
groetjes.

Janjan

Superlid
Superlid
Wo Nov 14, 2012 6:05 pm Reageer met quote

Bart schreef:

Je moet eerst goed nadenken wat je schrijft, jouw reactie slaat helemaal nergens op. Reageer niet als je onzin uit zit te kramen.

Bart

Superlid
Superlid
Wo Nov 14, 2012 6:25 pm Reageer met quote

Bemoei je met je eigen zaken, Johan. Liljebo is mans genoeg om mij te antwoorden. Jouw nutteloze vervangende opwinding voegt helemaal niets toe.

Als je volle dagen werkt, Liljebo, heb je geen tijd voor deze onzin.

liljebo

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Nov 14, 2012 6:47 pm Reageer met quote

Lucia, ik ben niet in rustiger vaarwater.
Ik werk voor verschillende opdrachtgevers, waarvan ik het werk voor een van hen al een tijd minder vind. Ik was dus al op zoek naar alternatieven (heb het geld helaas hard nodig in deze tijd en kan dus niet zomaar een inkomstbron weg laten vallen), maar nu viel het werk van zijn kant opeens voor tijdelijk weg, wat mij een paar duizend euro kost.
Met in gedachte dat dat vaker zou kunnen gebeuren, ben ik naarstig op zoek naar meer mogelijkheden. Een paar bekeken die niet mogelijk bleken en nu nog bezig met wat andere mogelijkheden. Dat betekent echter dat ik daarmee tijdelijk veel extra werk heb. Niet erg, ware het niet dat mijn hoofd niet mee werkt, ik mij niet kan concentreren en mijn tijd vergooi met nutteloze dingen en ware het niet dat ik dusdanig verstrooid ben dat ik alles vergeet, dingen kwijtraak etc en dat ook dat veel tijd kost.
Daarnaast heb ik veel dieren en voelt het als falen als zij te weinig aandacht en training krijgen en was ik met een studie bezig, die ik maar even terzijde heb gelegd.

Het komt erop neer dat ik eigenlijk juist flink de schouders eronder zou moeten zetten, maar dat het tegendeel gebeurt. Er komt niets meer uit handen.
Ondertussen verknoei ik tijd met dingen die ik denk te willen, daar vervolgens alles over uit te pluizen (wat ook weer enorm tijd kost en in die tijd zou ik dus moeten werken---- oversprongsgedrag?) en blijk ik achteraf niet precies te weten of ik die dingen dan wel wil/kan.
Dat ik de laatste paar maanden met zeer zieke paarden en hoge kliniekkosten te maken heb gehad, helpt ook niet echt. Dat legt nog meer druk op het zorgen voor inkomsten... en nog meer frustratie omdat dat niet lukt.

Omdat ik liever geen mensen om mij heen aan de kop zeur (die hebben genoeg met hun eigen problemen) zet ik het hier maar neer... ben blij dat ik tenminste van iemand mag zeuren...

Janjan

Superlid
Superlid
Wo Nov 14, 2012 7:33 pm Reageer met quote

liljebo, als je niet depressief bent wat ben je dan wel, het is mij niet duidelijk. En natuurlijk mag je zeuren, diegene die zich er aan ergert moet zich niet met dit topic bemoeien.

Wellicht kun je het nog eens duidelijk uitleggen wat de problemen zijn. Misschien is het werk je teveel, of ben je teleurgesteld in mensen in je omgeving, ik zeg maar wat.

liljebo

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Nov 14, 2012 9:39 pm Reageer met quote

Goede vraag Johan...
Ik heb hem gelezen en daarna maar eens nagedacht.
(maar goed, dat is ook de reden van het openen van het topic... al schrijvend en 'pratend' hoop ik voor mijzelf helder te krijgen wat nu eigenlijk het probleem is-of te wel de plattegrond te vinden)

Ik voel mij niet neerslachtig, wel moe.

Een probleem is het feit dat er nog maar zo weinig uit mijn handen komt. Het lijkt alsof ik minder gedaan krijg, naarmate ik meer zou moeten doen.
Ik heb altijd een ijzeren zelfdiscipline gehad, vaak gewerkt met strakke schema's en ben in de regel behoorlijk streng tegenover mij zelf: niet zeuren... aanpakken.

De laatste maanden hebben we erg veel onkosten gehad door zieke paarden (wat ook zo wel aan je vreet) . Tegelijkertijd zijn wat opdrachten weggevallen twv een paar duizend euro.
Ik probeer alternatieven te vinden, maar dat betekent hard werken met een onzekere uitkomst. Ik weet niet of het iets gaat opleveren.
Maar goed... ik moet het zeker proberen. (te meer omdat het financieel ook een beetje op het randje balanceert)
Ik moet het ook nog in korte tijd doen, want de laatste werkzaamheden kostten meer tijd dan voorzien en ik heb onverwacht bezoek gehad vanuit nederland en krijg in december en in januari bezoek en dan lukt het werken niet. Hartstikke gezellig.. bezoek... maar het werk blijft liggen.
Ik heb mij dus voorgenomen vele uren te werken en nu zit ik dus die uren vaak tijd te verdoen op internet e.d. Ik weet dat dat stom is, neem regelmatig voor om de avonduren en weekenden dan maar in te halen, maar het lukt allemaal niet zo. Geen concentratie vermogen, verstrooid, alles vergeten, alles uit handen laten vallen, stommiteiten begaan etc etc. Gevolg is frustratie, een nog strakker schema verzinnen want het moet...het moet... het moet... en nog meer op slot gaan.

Ik krijg dingen in mijn kop (als ik dat eens ging doen) pluis alles als een bezetene uit en blijk er later weer niets mee te kunnen , omdat ik iets zoek zonder te weten wat
Het lijkt uitstelgedrag/oversprongsgedrag omdat ik mijzelf gewoon niet behoorlijk aan het werk kan zetten. Het is misschien een beetje alsof je voor de mont blanc staat en te horen hebt gekregen dat je hem binnen 1 dag overwonnen moet hebben. Zoiets...

Daar komt bij dat ik altijd alleen thuis werk, aan de computer. Mijn dieren zijn erg belangrijk voor mij, omdat ze mij dwingen om af en toe van die stoel te komen en naar buiten te gaan. Anders bleef ik wrs vaak zitten, zeker met slecht weer. Maar de honden Moeten wandelen en spelletjes doen (ik vind wel dat ik voor hen ook wat uitdaging moet regelen) en de paarden hebben specifieke beweging en training nodig ivm wat lichamelijke problemen. Twee hebben bovendien medicijnen nodig, wat ook het nodige vergt,.

Maar goed... ik werk dus aan mijn computer, alleen, dag in dag uit en ik geloof dat wat eenzaamheid om de hoek komt kijken. Natuurlijk kan ik mijn familie bellen, maar eentje heeft het verschrikkelijk druk met eigen zaak en de andere twee hebben zelf ernstige problemen aan hun hoofd. Die ga ik niet lastig vallen. Ik ken hier wel wat mensen, maar dat is oppervlakkig. Geen echte innige relaties, geen clubs e.d.
Ben nu wel bij een boekenclub gegaan, maar die is nog voor makkelijk leesbare boeken in deze taal en bezit twee clubleden; mannen uit Irak. Ze zijn aardig hoor... daar niet van... maar geen mensen waar je echt lekker mee kletst.
Ik heb geprobeerd als vrijwilliger met gehandicapten rijden te helpen, maar helaas was dat niet wat ik had verwacht. Ik deed dat in nl en dat was een leuke en betrokken groep. Hier ging het om doodse paarden met slecht passend materiaal op een immens groot bedrijf, waarbij geen aandacht was voor de speciale behoeften en de vrijwiligers bestond uit grietjes die een uurtje paarden achter zich aan sleurden om in plaats daarvan gratis paardrijles te krijgen.
Ik wil wel zoeken voor iets anders, maar dat wordt dan toch pas in het nieuwe jaar, als nieuwe cursussen beginnen.

Ik denk dus een combi: machteloosheid, concentratieproblemen en vertrooidheid en daardoor alles door de vingers glippen/controleverlies; te veel moeten, te veel werk-te weinig tijd, te veel verwachtingen die anderen en die ik zelf aan mij stel en een sterker wordend gevoel daar niet aan te kunnen voldoen, frustratie, gevoel van eenzaamheid. Zoiets. Weet het nog niet allemaal.

Klinkt wel allemaal erg dramatisch... Embarassed

narcissus.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1425
Wo Nov 14, 2012 9:52 pm Reageer met quote

Het eerste antwoord van Bart vind ik verhelderend en verrijkend
maar de woede waar hij zich vervolgens volledig aan overgeeft, maakt dat ik me in schaamte afwendt.

Liljebo, ik wens je veel succes, je komt er wel, want je bent niet bang om hulp te vragen. Succes.

Bart

Superlid
Superlid
Wo Nov 14, 2012 10:36 pm Reageer met quote

Moet je even naar het antwoord op dat verhelderende kijken, narcissus. Waarom vraag je dan advies als je niets eens de moeite neemt om te lezen wat er staat. Ipv een dagje te proberen of die One day cleaning werkt krijg je dit: Quote: Het huis schoonmaken Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb.... Sorry, maar huishouden doe ik uitsluitend omdat het perse moet. Ik heb er dus echt een hekel aan. Wil je je nou beter voelen of niet?
Daar zakt mijn broek nou van af. Dan verspil je mijn tijd. En daar houdt ik niet van.

narcissus.1

Superlid
Superlid
Wo Nov 14, 2012 10:50 pm Reageer met quote

Nee Bart, dat was wel duidelijk.
Jammer dat je zo gauw beledigt bent, want als je niet zo snel gepikeerd was geweest, hadden heel wat mensen "iets "aan je antwoord kunnen hebben, en dat was toch ook waardevol geweest. Niet alleen wat de vraagsteller wilde maar vooral jouw reactie daarop.
Ik vond dat een bijzonder antwoord, maar kan je woede niet rijmen, ondanks de reactie van topicopener.

Zwartbaard.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 127
Wo Nov 14, 2012 11:01 pm Reageer met quote

Liljebo, ik haal even een stukje uit deze reactie aan.

Bart schreef:
Ik geef altijd het advies om in zo'n "geval" een wat ik noem "One day cleaning" te houden. Het houdt in dat je je hele huis schoonmaakt en eindigt met de koelkast. Heb je dat gedaan dan neem je een heerlijk warme douche en was je al het vuil van je af. Je voelt je daarna als herboren.
....
Een boswandeling doet wonderen.
Rondzwabberen moet je leren, het is iets positiefs. Het geeft je ruimte om te zijn wie je bent. Je hoeft of moet niets.

Dat schoonmaken van het huis, intrigeert me, want het lijkt erop dat het een metafoor is voor het schoonmaken van het lichaam en/of geest. Dan het eindigen met de koelkast? Wordt er bedoeld dat er letterlijk gekeken moet worden naar het soort voedsel dat men eet, of meer het geestelijke voedsel? De overmatige zelfanalyse van jezelf kun je als een verkeerde inname van geestelijke impulsen en ideeŽn zien, waardoor het probleem, die combi, want het betreft bijna altijd een combinatie van zaken die kunnen leiden tot de gevoelens waar geen naam voor is, blijft bestaan.
Het letterlijke schoonmaken van het huis, kan dus best wel eens net die nodige afleiding zijn die je nodig hebt om die stroom van onduidelijke gevoelens en de wirwar van analyserende gedachten te stoppen.
Alles bij elkaar, de eenzaamheid, zorgen voor de toekomst, de vermoeidheid, is het tegenzitten wat iedereen in het leven wel eens kan gaan meemaken. Het verdriet, het gemis, het niet zien zitten, er is geen pil voor en ook geen simpel antwoord. Wel die eerste stap, het schoonmaken van je huis, letterlijk en figuurlijk.

Bart

Superlid
Superlid
Wo Nov 14, 2012 11:29 pm Reageer met quote

Dank je Zwartbaard.
Knopjes worden omgezet, lichtjes gaan branden en ondertussen wordt alles schoon. Genezen in 1 dag. Als je dat niet eens kunt opbrengen, een dagje cleanen, wat wil je dan vraag ik me af. Liever doormodderen? Ook goed. Maar zeur dan niet verder. Doe het eerst en kijk wat er gebeurt. Tientallen mensen hebben het gedaan en allemaal voelden ze zich als herboren. Een nieuwe start. Weg problemen. Heeft niets met man of vrouw te maken. Domweg doen.

liljebo

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Nov 14, 2012 11:33 pm Reageer met quote

Bart schreef:
Moet je even naar het antwoord op dat verhelderende kijken, narcissus. Waarom vraag je dan advies als je niets eens de moeite neemt om te lezen wat er staat. Ipv een dagje te proberen of die One day cleaning werkt krijg je dit: Quote: Het huis schoonmaken Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb.... Sorry, maar huishouden doe ik uitsluitend omdat het perse moet. Ik heb er dus echt een hekel aan. Wil je je nou beter voelen of niet?
Daar zakt mijn broek nou van af. Dan verspil je mijn tijd. En daar houdt ik niet van.

En je huis schoonmaken is de enige manier om je beter te voelen

Question
Mijn antwoord was gewoon een eerlijke reactie. Absoluut geen kritiek op je post, want die vond ik goed. Jammer dat je daar zo op reageerde. (en ja... ik heb nu eenmaal een hekel aan huishouden dus dat is het laatste wat ik zou doen om mij goed te voelen... spijt me, maar waar ) Maar goed... het zij zo. Ik stel voor dat je een ander topic opzoekt, als je je zo aan mij ergert. Ok?

Voor de mensen die minder boos zijn.... ik snap wel wat hij bedoelt, maar huis schoonmaken roept bij mij nu eenmaal een antireactie op. Als vrouw zijnde moet ik dat nl al heel vaak doen. Idd... ook een moeten... en als we bv weg gaan en iemand anders in huis komt, moet dat van onder tot boven. Ik vind het een rotklus. Snap de metafoor, maar het werkt voor mij niet.
Daarentegen is er niets mis met het idee op zich.... een dag eens gewoon iets heel anders doen is prima... maar in mijn geval zal ik zaterdag dan het kippenhok en de paardenstal eens flink schoonmaken, winterklaar maken en de kippen een lekker zandbad geven, wat speeltjes ophangen etc. Dat zou voor mij dan weer wel kunnen werken... ff weg uit dat huis waar ik al zoveel uren doorbreng en al zo vaak moet schoonmaken. Cool

narcissus.1

Superlid
Superlid
Do Nov 15, 2012 12:32 am Reageer met quote

Fijn Zwartbaard, dat jij in staat bent het antwoord van Bart zo helder te analyseren, maar nog zie ik geen enkel excuus om zo bot te reageren als Bart deed.
Liljebo lijkt me geen stupide muts die zich hele dagen doodverveelt voor de pc. Ze stelt een vraag, krijgt een fraai antwoord van Bart ( en ook van Johan) en verdient het niet om afgebekt te worden door een man die zichzelf boven iedereen verheven voelt.
Hoe zeer ik Bart's antwoord waardeer, zijn botte reactie omdat het antwoord hem niet beviel vind ik beneden alle peil.

hamertjetik.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4525
Do Nov 15, 2012 1:20 am Reageer met quote

Ik vind het een geweldig advies van Bart en het werkt ook nog. Als ik de reakties van Liljebo lees merk ik dat ze zichzelf blokkeert door van alles en nog wat te moeten van zichzelf dus ziet ze het schoonmaken van Bart ook als moeten. Als je "moeten" niet los kunt laten blijf je jezelf constant onder druk zetten en dat kost bakken energie.

Het leven larderen met een vleug spiritualiteit, veel plezier en ondeugd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Bart

Superlid
Superlid
Do Nov 15, 2012 3:41 am Reageer met quote

Ik begrijp dat mensen mijn reactie's bot vinden. Maar we komen wel ergens. Er zit beweging in.
B.V. Liljebo zegt: "ff weg uit dat huis waar ik al zoveel uren doorbreng en al zo vaak moet schoonmaken."
"Dat" huis is wel jouw huis, Liljebo. Daar breng je een groot gedeelte van je tijd door. Mijn vraag is dan: waarom doe je dat? Wie verplicht jou om op die manier te leven. Je houd van paarden dus, heel simpel, waarom ga je niet in b.v. een huifkar met je paarden op stap. Het is namelijk niet jouw keuze maar een cultuur die je in een keurslijf doet belanden. Bezit en het behouden van dat bezit kan een mens gek maken. Het doet je afdrijven van de natuur, je eigen natuur. We houden onze kinderen en kleinkinderen steeds voor om datgeen te doen wat ze gelukkig maakt, hun droom te volgen. Hun grenzen op te zoeken. Maar zelf omarmen we de cultuur van bezit en het behoud daarvan. Raar! We gaan zelfs zo ver dat we werk doen dat ons tegenstaat. Raar!
En dit alles ga je beseffen als je een dag cleant. Je komt zoveel rotzooi tegen dat je bezit, dat je wel moet gaan denken: WTF ben ik nou aan het doen. Daar moet je over nadenken en vooral over praten. WTF ben ik aan het doen. Dan kom je tot de conclusie dat je niet anders doet dan rotzooi van A naar B en terug te verplaatsen. Nutteloos bewegen heeft geen enkele zin, bewegen doe je uitsluitend om beweging te veroorzaken. Nou weet je meteen waarom ze zo schrikken van "grof" Nutteloos bewegen is een belangrijk onderdeel van onze cultuur geworden. Je zou je namelijk wel eens kunnen gaan vervelen. O, jee, ik moet wat gaan doen! Dank je Pappa, Mamma en de rest. Trek dat verleden door de plee en daarmee al die beklemmende vooroordelen van een failliete cultuur. Zoals HT zegt: Laat Los.

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk