Op de koffie bij IneMaartje
Het Grand Caf
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 948, 949, 950  Volgende Plaats reactie

scharretje.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4347
Di Feb 26, 2013 12:13 pm Reageer met quote

Inemaartje goeden morgen,het is wel vroeg maar heb jij al een bakje koffie,of zitten er witten puntjes nog in, dan moet ik maar ergens anders even gaan kijken . Maar dat is waar ook Jalis vroeg van de week of je ook een cognacje er bij had,maar durfde toch die buiten landsche fles niet aan te breken, voor een door de weeksche dag Very Happy Very Happy

Als mensen je proberen omlaag te halen,

Wees er trots op...het bewijst alleen dat je boven hen staat !!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 33209
Di Feb 26, 2013 12:16 pm Reageer met quote

Goede morgen

Achter de wolken schijnt de zon

inemaartje

Superlid
Superlid
Antw.: 6670
Wo Feb 27, 2013 8:45 pm Reageer met quote

De koffie is bruin, wie heeft zin om bij me aan de koffietafel te schuiven, al is het alweer wat later op de dag? Ik heb zin in een babbel. Dus begin ik met een verhaaltje te vertellen uit 2008. Wat denken jullie ervan? Moet alles anders?

Er zijn van die dagen dat je denkt: alles moet anders. Zal ik mijn haar laten knippen, flink kort, of zal ik een gemaskerd feest geven met minstens 100 mensen, of zal ik verhuizen naar een ver land, of neem ik een hondje, eentje uit het asiel, zon weggedaan beestje dat er ook niks aan kan doen? Alles moet anders.

Je hebt maar n leven, dat is de crux, je doet alles eenmalig, niets kan opnieuw, niets kan op dezelfde voet verdergaan; situaties wisselen, lieve mensen gaan dood, vriendschappen vallen om als ze niet overeind willen blijven door wat dan ook en de zon wil maar niet komen en als de zon wl komt, is het weer veel te heet in dit land. Alles moet anders. Soms zou je het willen. Maar meestal toch weer niet. Het is alsof een ingebouwde weegschaal voor de grap uit balans is geraakt, om te pesten, te verwarren: wat wil je nou echt, ja of nee, links of rechts, moet alles nou anders of niet?

Op een keer zei mijn toenmalige partner dat hij naar een ver wijd land, nog voorbij Australi, wilde vertrekken met het hele gezin en de levende have erbij. Alles moet anders, zei hij, en of ik maar mee wilde gaan. Na veel wikken en wegen, zelfs na een proefvlucht naar Zuid-Spanje heen en terug omdat ik aanvankelijk niet durfde vliegen, zei ik nee, want het leven was hier veel te goed. Het leven is overal goed, zei hij, maar ik weigerde te emigreren en mijn landje, mij zo vertrouwd, achter te laten. Toen zijn we nationaal verhuisd, van Den Bosch naar Vught, en het gaf een heleboel aan alles moet anders, en je weet nog steeds niet precies waarom je toen zonodig van adres bent veranderd, maar alles moest anders, ook toen.

Merkwaardig eigenlijk, dat alles ineens anders zou moeten. Hoezo moet alles anders? Het leven is alle dagen en alle uren en soms zelfs per minuut anders, het leven is nooit gelijkmatig, ik heb het niet over de tijdspanne van de dag, dat is het natuurregime, ik heb het over de menselijke wisselvalligheden in het leven van alledag, wie kent het niet? Nu heb je rust en ineens gebeurt er iets, wat dan ook, en alles is anders, soms onverkwikkelijk, onverdraaglijk, soms vrolijk, kan ook, maar pats-boem, en alles is anders.

Het voelt zo heerlijk knus in mijn huisje, met de vogel erbij en soms met mijn goede vriend op de koffie of bij de lunch, lekker gelijkmatig knus; en hoe kras kun je je voelen als je soms met het autootje door de provincie toert en lieve mensen bezoekt, lekker gelijkmatig kras; en soms zit je muurvast in je eigen systeem, niet zo lekker te noemen, maar als je er dan op uittrekt, al is het maar even naar de slager of de groenteboer, dan is alles weer anders genoeg, denk ik. Het is maar wat je verlangt van het leven, wat je verwachting nog is van elke dag er nog te mogen zijn. Ik merk dat de leeftijd ook al aantelt in mijn toekomstvisie, mijn perspectief. Nks alles moet anders. Het is helemaal goed zoals het is. Ik heb het druk genoeg met elke nieuwe dag die van zichzelf steeds helemaal anders is. Ik laat mijn haren niet knippen, geef geen feest, ga niet verhuizen en er komt geen hond. Nou ja, misschien een piano. Maar dat is iets anders.

P.S. De hond is er wl gekomen, de rest is hetzelfde gebleven, op de medemenselijke, zorgelijke en innige ervaringen na. Maar daar groeide ik aan. Da's nooit weg.

Ine Verhoeven 13.03.2008 / Herplaatst op 20.02.2013

My old day is just my friend.

Laatst aangepast door inemaartje op Za Mrt 02, 2013 8:17 pm, in totaal 4 keer bewerkt

Loezie

Superlid
Superlid
Wo Feb 27, 2013 9:34 pm Reageer met quote

Hebben jullie een fijne dag gehad Ine?

Het verhaal heb ik al op je blog gelezen.

inemaartje

Superlid
Superlid
Do Feb 28, 2013 8:54 pm Reageer met quote

We zijn alweer een dag of wat verder. Ik heb dit al bij Scharretje verteld. Maar ik vertel het nog eens bij mijn koffie, al zegt het jullie niets, denk ik. Puf, wat een klus was dat laatste artikel, EINDIG EN EEUWIG, dat ik heb geschreven voor maandblad Gerardus. Ik ben er nog moe van. Maar het is AF! Mensen lief, ik neem er voor het slapen gaan vanavond een portje op, om het te vieren. En verder was het een goede dag, tot nu toe. Met Boddevin even eruit geweest en met Cindy, ze is loops. Toen ik met haar wandelde, werkte ze zich los uit haar tuigje. Oei. Dat moet niet. Een buurman kon haar vangen. Ik houd haar nu voorlopig maar zoveel mogelijk binnen. Een nestje jonge hondjes is ook mij te veel van goede. Wat zou jij doen?

Loezie

Superlid
Superlid
Do Feb 28, 2013 9:41 pm Reageer met quote

Je bent dus druk geweest Ine.

Waarom laat je de hond niet stereliseren? Ben je overal vanaf.

Ik vind honden leuk maar ik ben een poezen mens Wink

Dit is mijn kat bychou genaamd

Laatst aangepast door Loezie op Za Mrt 02, 2013 5:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt

inemaartje

Superlid
Superlid
Do Feb 28, 2013 10:54 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Je bent dus druk geweest Ine.

Waarom laat je de hond niet stereliseren? Ben je overal vanaf.

Ik vind honden leuk maar ik ben een poezen mens Wink

Dit is mijn kat bychou genaamd

Picture resized

Schoonheid, jouw kat, prachtbeest! Nee, Cindy is al meer dan 8 jaar en de dierenarts vindt het onzin. En ik weet hoe sterilisatie, in feite is het castratie als als alles wordt weggehaald, een wezen (net als mensen) verandert en ziek kan maken. Dat is de reden, Loezie. Maak er een fijne avond van, jij, samen met de beauty Bychou.

Laatst aangepast door inemaartje op Za Mrt 02, 2013 8:48 pm, in totaal 2 keer bewerkt

inemaartje

Superlid
Superlid
Vr Mrt 01, 2013 3:29 pm Reageer met quote

Ina is terug! Very Happy

Laatst aangepast door inemaartje op Za Mrt 02, 2013 8:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Loezie

Superlid
Superlid
Vr Mrt 01, 2013 3:30 pm Reageer met quote

Ja heerlijk he Ine. Wink

inemaartje

Superlid
Superlid
Vr Mrt 01, 2013 10:43 pm Reageer met quote

Heb mijn huisje aan kant en ik ga lekker ontspannen en tv kijken, eerst naar GTST en dan naar Flikken Maastricht. Kijken jullie daar ook naar?

Laatst aangepast door inemaartje op Za Mrt 02, 2013 8:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Loezie

Superlid
Superlid
Vr Mrt 01, 2013 10:57 pm Reageer met quote

Nee Ine ik kijk daar niet naar.

Ik ga wel om half 9 naar rtl 8 kijken een romantische film Wink

GoudGeel

Superlid
Superlid
Antw.: 1530
Vr Mrt 01, 2013 11:17 pm Reageer met quote

Hoi lieve mensen op de koffie bij Inemaartje .

Een fijn weekend .

Groet,
Goudgeel.

Laatst aangepast door GoudGeel op Za Mrt 02, 2013 9:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt

scharretje.1

Superlid
Superlid
Vr Mrt 01, 2013 11:37 pm Reageer met quote

Ik kijk heel weinig TV Inemaartje, of het moet een mannekoor zijn
Of een helen mooien Operetten dan ga ik er wel voor zitten. Maar een helen fijnen avond gewenst hoor groetjes van scharretje
Goud Geel ook een mooi weekend

minhamientje.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4399
Za Mrt 02, 2013 4:54 pm Reageer met quote

Ha lieve Inemaartje,

Ik kom ook even een bakje koffie bij je drinken, wat gezellig is het hier. Ik kom net van klessenbessen en nu hier, dank voor je mooie tulpen! Hier bloeit het speenkruid en de abrikozenboom. Er is weer zwaar weer op komst veel regen, maar dat is niet erg. We genieten erg van ons plekje en zijn net terug van de wandeling....mijn nieuwe blog over de verhuizing staat er op, nu ga ik weer even naar de werkelijke wereld om een echt kopje koffie, fijne dag nog, tot gauw! Very Happy

Zoals je bent, zo is je wereld.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Regietje.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Za Mrt 02, 2013 7:46 pm Reageer met quote

Hee IneMaartje,

Leuk verhaal van alles moet anders. Wanneer moet alles anders?...Ik denk als een mens niet tevreden is met haar/zijn leven. Dan wil je altijd anders, of meer.

Terwijl eigenlijk de wereld, zelfs je kleine wereldje om je heen altijd aan het veranderen is. De kleine details daar kan een mens van genieten. Ook al ga ja alles anders doen, dan wil het niet zeggen, dat je dan blij en tevreden kunt zijn.

Ik ben ook gek van latte Macchiato. Een keer per dag een kopje koffie, anders gaat mijn hart stuiteren. Lekker om een uur of vier 's middags.

Groet van regietje

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Zo Mrt 03, 2013 1:44 am Reageer met quote

Is weer gefixt. Foto van zwarte kat was te groot. Dit komt omdat je een foto vanaf een andere website laat zien. Als je een foto upload naar vijftigplusser wordt deze automatisch zodanig verkleind dat de foto de layout van 50plusser niet uit zijn voegen drukt, waardoor bepaalde knoppen niet meer bereikbaar zijn. Een pb-tje naar mij of mod3, en het komt weer goed. Het kan voorkomen dat er even geen mods aanwezig zijn. Dan is het even wachten totdat dat wel het geval is. Wij zijn hier niet altijd de hele dag.

Groet
Mod

Ben je nieuw? Lees ook de forum en algemene regels eens door. klik op www
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

inemaartje

Superlid
Superlid
Zo Mrt 03, 2013 2:05 am Reageer met quote

Dank je wel, Moderator. Ben hier erg blij mee. Nu weet ik ook iets beter hoe het werkt. Pluim van mij, dat mag wel, h?

inemaartje

Superlid
Superlid
Zo Mrt 03, 2013 2:22 am Reageer met quote

@Regietje, Loezie, Minhamientje, Scharretje en Goudgeel: Het probleem is opgelost, de zwarte kat van Loezie was te fotogeniek, zal ik maar zeggen, Laughing en Mod heeft hem een maatje aangepast zodat hij erop kan blijven staan en we allemaal van Bychou kunnen blijven genieten. Dat doe ik dan ook. Alle gekheid op een stokje: ik kon niet meer reageren maar dat is nu weer in orde. Loezie had het als eerste opgemerkt en Mod maakte het ok. Idea Very Happy Heb intussen de blogs gelezen van jou, Ina. MOOI! Voor jullie is nu wl alles anders, h? Maar dat is een heel groot geluk. Nee, Regietje, voor mij hoeft het niet anders, hoor. Voor mijn doen is het goed zoals alles is, nou ja, alles? Alles is 'n beetje veel, maar in 't algemeen ben ik best content. Maar dat heb je gelezen op mijn blog, vandaar dit antwoord van mij. Welterusten! Morgen nieuwe koffieklets? Welkom!

scharretje.1

Superlid
Superlid
Zo Mrt 03, 2013 11:43 am Reageer met quote

Goeden morgen Inemaartje ,ja ik dacht die zal wel op stap zijn ,samen met je vriend lekker een bakkie in een lunchroom. En dan ook even geen zin of zo iets moet ook allemaal toch kunnen,?
Fijnen zondag groetjes van scharretje Very Happy Very Happy

Loezie

Superlid
Superlid
Zo Mrt 03, 2013 11:52 am Reageer met quote

Goede morgen

Ja het was mijn schuld, bedankt moderator.

Ik had de foto via Mijn Album geplaatst en dat was dus niet goed.

Regietje nieuw?

Pagina 3 van 950 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 948, 949, 950  Volgende

Plaats reactie