Ouderen massaal op vakantie
Reizen
Plaats reactie

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Vr Mrt 22, 2013 5:36 pm Reageer met quote

Inmiddels komt 20 procent van al het geld dat verdiend wordt in de reissector uit de portemonnee van mensen ouder dan 65 jaar, zo blijkt uit de database van de Europese Unie. En ook mensen tussen de 50 en 65 doen een goede duit in het zakje, aldus het Nederlands Bureau voor Toerisme.Volgens een woordvoerster zijn senioren "een interessante doelgroep voor toerisme". Dit zijn de mensen die tijd en veelal ook geld hebben, en dat graag uitgeven aan vakanties.’’ (ANP)
Zo dat geeft een andere kijk op de zaak !!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Vr Mrt 22, 2013 7:25 pm Reageer met quote

vele gaan overwinteren in spanje,dat is goedkoper dan het hoogseizoen.naar griekenland ,turkije en cyprus zijn nu uit de gratie.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

ron1.1

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2013 7:27 pm Reageer met quote

libelle49 schreef:
Wij hadden dus ook voor een lijfrente gespaard en die geeft dus minder als wij gespaard hebben.

Veel ouderen gaan op vakantie in het voor of naseizoen en dan kost alles aanzienlijk minder.
Ik ga bv 8 weken op vakantie over een paar dagen/weken zodra het beter weer wordt. Een paar jaar geleden hebben we een oude camper gekocht. Hij is 27 jaar en we betalen geen wegenbelasting en verzekering is iets van 10 euro per maand.
We staan niet op campings, gebruiken bijna geen stroom (zonnepaneel). Dus het kost ons alleen benzine. Eten moet je daar eten moet je hier, dus dat telt niet. Ik kook alles zelf.
Wat zijn we dan kwijt? 700 euro, misschien 800. voor 8 weken is niet veel toch?
Zo gaan er veel, ron.

Groot gelijk Libelle, gaan zolang je gezondheid het je nog toelaat.

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Vr Mrt 22, 2013 9:14 pm Reageer met quote

wij gaan paar keer per jaar
Maar meer kleinere fietsvakanties
Of een paar dagen naar een stad cultuur snuiven
zo duur niet
Echter in febr met het vliegtuig naar tenerife ,dat was wat luxer
Echter ook gewerkt ervoor
nooit iets lenen houden wij niet van
Als er geen geld is, ook niet uitgeven is onze stelregel

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Vr Mrt 22, 2013 10:10 pm Reageer met quote

ron1 schreef:
Inmiddels komt 20 procent van al het geld dat verdiend wordt in de reissector uit de portemonnee van mensen ouder dan 65 jaar, zo blijkt uit de database van de Europese Unie. En ook mensen tussen de 50 en 65 doen een goede duit in het zakje, aldus het Nederlands Bureau voor Toerisme.Volgens een woordvoerster zijn senioren "een interessante doelgroep voor toerisme". Dit zijn de mensen die tijd en veelal ook geld hebben, en dat graag uitgeven aan vakanties.’’ (ANP)
Zo dat geeft een andere kijk op de zaak !!!!!

Is dat zo Ron1?
Om er conclusies uit te kunnen trekken, conclusies als "het gaat zo slecht nog niet met de oudere" zal je toch ook de onderlinge verhoudingen in aantallen moeten weten.

Stel dat vijftig procent van de Nederlandse bevolking 50+ is dan geeft het toch een ander beeld

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

ron1.1

Superlid
Superlid
Vr Mrt 22, 2013 10:17 pm Reageer met quote

Is ook zo Nandes , maar het betekend wel dat niet alle ouderen, ouder dan 65 tot de bedelstaf is veroordeeld zoals men hier vaak doet voorkomen.

barth.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1989
Za Mrt 23, 2013 1:54 am Reageer met quote

De laatste echte vakantie dat is voor mij alweer acht en een half jaar geleden.
En toen had ik eigenlijk helemaal niet gepland om op vakantie te gaan. Toen ik weg ging was dat voor een bruiloft van een familielid in Frankrijk, en dacht ik eigenlijk dat ik maar een paar dagen weg zou zijn daarvoor. Maar het liep anders en ik kwam uiteindelijk pas bijna 3 maanden later weer thuis. Vanuit Canada. De jaren daarna was het nodig dat ik hier was, en elke week, en dat gaf geen ruimte om er voor een week of meer tussenuit te gaan.
De reissector moet het niet van mij hebben.

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2911
Zo Mrt 24, 2013 5:13 pm Reageer met quote

Vanwege de gemiddeld goede financiele toestand van de 65 plusser, worden ze ook wel de Zilvervloot genoemd. Very Happy

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26725
Zo Mrt 24, 2013 8:20 pm Reageer met quote

christoffel schreef:
Vanwege de gemiddeld goede financiele toestand van de 65 plusser, worden ze ook wel de Zilvervloot genoemd. Very Happy

Komt bij mij allemaal nogal een beetje overdreven over, die verhalen dat ouderen het allemaal zo goed en rijk hebben...

Ik heb mij tijdens mijn werkzame leven althans heel wat meer kunnen permiteren dan dat ik nu zou kunnen. En daar had ik ook helemaal geen gewetenswroeging over. Ik had tè veel mensen voortijdig zien sterven om mij te veel met "later" bezig te houden...

Zeilvakanties zoals "vroeger" zitten er nu niet meer in. Maar ook dat is niet erg. We hebben ons huis in de Randstad verwisseld voor een 'vakantiehuisje' in Oost Groningen. Dus we hoeven niet meer op vakantie. Of beter gezegd, we hebben nu permanent vakantie...

Very Happy Very Happy .

Faber quisque fortunae suae

Onyx19

Stamgast
Stamgast
Antw.: 509
Zo Mrt 24, 2013 8:55 pm Reageer met quote

conclusies als "het gaat zo slecht nog niet met de oudere"

Wat een gelul....................die happy vieuw ja die doen t slim maar als de kamer gevuld wordt met zij die niets of weinig hebben zal je toch een aardig huisje moeten hebben.
Als we ons, net als deze regering, gaan spiegelen aan zij die het meer dan royaal hebben vergeten we er even een hele boel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Ilovesauna

Stamgast
Stamgast
Antw.: 892
Ma Mrt 25, 2013 4:51 am Reageer met quote

Ouderen zitten er goed bij. Slechts 3 tot 4% leeft rond de armoedegrens, bij alleenstaande moeders is dat 20%.
Maar ik gun het ze zeker, laten ze maar lekker genieten en erop uit trekken. Mijn schoonouders van dik 80 gaan volgende maand ook weer 3 maanden naar de camping. Ik hoop t later ook te kunnen doen, daarvoor sparen we nu al hard.

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Ma Mrt 25, 2013 10:54 am Reageer met quote

Onyx19 schreef:
conclusies als "het gaat zo slecht nog niet met de oudere" Wat een gelul....................die happy vieuw ja die doen t slim maar als de kamer gevuld wordt met zij die niets of weinig hebben zal je toch een aardig huisje moeten hebben. Als we ons, net als deze regering, gaan spiegelen aan zij die het meer dan royaal hebben vergeten we er even een hele boel.

Correct!
En ik woon in zo'n buurtje met een aantal van die "happy few",
maar of ik op hun (hedendaagse) zelfzuchtige gedrag en hun eeuwige
commentaar op het proletariaat nu jaloers moet zijn?

Nee, ik betwijfel sterk of die "few" wel zo happy zijn als ze lijken ...

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2013 11:07 am Reageer met quote

Dat misschien niet...

Maar toch kun je nog altijd beter rijk en ongelukkig zijn dan arm en ongelukkig....

ron1.1

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2013 4:52 pm Reageer met quote

De oudjes van nu hebben er lang en hard genoeg voor gewerkt. Laat ze toch genieten op hun nudisten camping in Spanje of elders.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2013 4:55 pm Reageer met quote

Uitgekleed worden we hier al..

..Daarvoor hoef je niet naar een nudistenkamp....

ron1.1

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2013 5:00 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Uitgekleed worden we hier al..

..Daarvoor hoef je niet naar een nudistenkamp....

Op een nudisten camping doe je dat vrijwillig, hier niet hahahahaha

Pagina 1 van 1

Plaats reactie