Geen vakantie voor mij
Reizen
Plaats reactie

Herman63

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 14
Ma Jul 22, 2013 11:44 am Reageer met quote

Ik ben een man van net 61 jaar en al 11 jaar in de WAO.
Ik kan best nog wel veel, maar alles met mate, en lopen is mijn zwakste kant. Ik ben op latere leeftijd getrouwd met een vrouw die heel graag op vakantie gaat en dat in de zomervakantie dan ook doet, samen met een vrijgezelle vriendin met groepsreizen naar buitenland. Mijn vrouw werkt ook nog 24 uur en ik gun haar graag die vakantie.
Ik zelf ga niet, omdat ik er geen behoefte aan heb, ook te graag thuis ben, en ook veel te gauw moe ben en heb er dan geen zin in, maar ben dan wel 2 weken alleen thuis en dat vind ik nu eigenlijk ook weer niet leuk.
Soms gaan we samen een midweek in het voor-of naseizoen in Nederland in een huisje. We hebben geen van beide brede interesses en nemen dus ook de fiets mee als we weggaan. Maar fietsen is leuk bij goed weer en bij minder weer zitten we dan te zitten en te vervelen en wil ik wel weer naar huis, maar vrouw niet.
De avonden zijn het vervelendst omdat we niet om tv geven of ergens heen om uit te gaan....dus best vroeg naar bed.
Ik zou nu volgende zomer weleens willen proberen samen naar een vakantiepark te gaan in Nederland voor 2 weken maar ben nu al bang dat het weer op een fiasco uitdraait.

Zijn er mensen die zich hier in herkennen of misschien tips hebben?
Ik hoor het graag.

Met vr. gr.
Hrman6052

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26745
Ma Jul 22, 2013 12:08 pm Reageer met quote

Het is een beetje moeilijk om iets van raad te geven over een persoonlijke kwestie.
Bij ons is de situatie een beetje andersom. Mijn echtgenote is vanwege gezondheidsproblemen een stuk minder mobiel dan ikzelf ben en dat kan soms wel eens wat lastig zijn, vooral als het om vakanties gaat. Zelf wil ik tijdens vakanties graag wandelingen maken, historische gebouwen bekijken, torens beklimmen enz. Mijn vrouw heeft liever een boek en een ligstoel en houdt dat rustig de hele dag vol..

Wij hebben de oplossing gezocht door een soort vakantiehuisje, feitelijk een oude woonboerderij, te kopen. Voor mij valt er genoeg te doen en zij kan luieren wat ze maar wil. En zo hebben wij altijd, zomer en winter, vakantie....

En soms maken we wel dagtochtjes waarbij ik de torens beklim en zij op een terrasje zit..

Maar die oplossing zal lang niet bij elk koppel goed werken...

Faber quisque fortunae suae

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Ma Jul 22, 2013 5:06 pm Reageer met quote

als lopen een probleem is ,hoe is het dan met fietsen?
als dat beter gaat dan lopen ,moet je naar landal gaan.dat is in de natuur en je kan er fietsen huren.Wink

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

Herman63

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 14
Zo Jul 28, 2013 12:18 am Reageer met quote

Lopen gaat niet ze best, maar fietsen kan ik goed, heb een electrische fiets, maar landal 2 weken is duurder dan mijn vrouw een rondreis maakt door een bepaald land, en mijn vrouw wil alleen in het hoogseizoen, dus ook dat wordt niks.

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Zo Jul 28, 2013 12:29 am Reageer met quote

Herman6052 schreef:
Lopen gaat niet ze best, maar fietsen kan ik goed, heb een electrische fiets, maar landal 2 weken is duurder dan mijn vrouw een rondreis maakt door een bepaald land, en mijn vrouw wil alleen in het hoogseizoen, dus ook dat wordt niks.

hier wordt ik nou sikkeneurig van,waarom kan zij niet gewoon met jou rekening houden?gaat ze toch volgend jaar ,in het hoogseizoen.kunnen jullie nou eens lekker met z`n twee er op uit.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Zo Jul 28, 2013 12:32 am Reageer met quote

Ik weet natuurlijk niet hoe je woont, maar wellicht is woningruil voor twee weken een optie.

Ik weet van vrienden dat er heel wat duitsers zijn die woningruil willen doen met mensen die in de buurt van de nederlandse kust wonen.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

narcissus.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1425
Zo Jul 28, 2013 12:34 am Reageer met quote

Shocked

If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they kill you....
Oscar Wilde

Laatst aangepast door narcissus.1 op Zo Jul 28, 2013 1:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt

AnneliesGld

Superlid
Superlid
Antw.: 3161
Zo Jul 28, 2013 10:06 am Reageer met quote

In een relatie is het geven en nemen
En vaak meer geven
Ook met vakanties

Het leven komt zoals het komt

Pagina 1 van 1