Leven in Italie
Archief Leden
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

stef7sa

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 16
Vr Dec 13, 2013 12:40 pm Reageer met quote

Hallo allemaal

Ik zit al een tijdje op dit forum, maar geloof niet dat ik me ooit heb voorgesteld (foei). Ik ben Stef en woon sinds 2008 met man en hond in Italie, waar we genieten van het mooie weer, de omgeving, het lekkere eten en de leuke gasten die we een groot deel van het jaar mogen ontvangen. Het bevalt prima! Hobby's: lezen (e-reader), muziek, eten (uiteraard) en schrijven (een boek over onze Italiaanse avonturen is in de maak!).

[/img][url][/url]

Stef Smulders
Italiaanse Toestanden - Leven en overleven in Italie (boek) http://italiaanse-toestanden.duepadroni.it
Milan & More App
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 129120
Za Dec 14, 2013 3:09 am Reageer met quote

Hallo Stef,

welkom op de vijftigplussersite.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

papaya.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 529
Za Dec 14, 2013 4:22 am Reageer met quote

benvenuto a questo forum,

speriamo che possiamo ottenere molte delle vostre avventure

Waar woon jij en je man in Italia?

Saluti

Papaya

stef7sa

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Za Dec 14, 2013 12:51 pm Reageer met quote

Hallo mede 50plussers

Dankjullie wel.

Op de foto zitten we op ons eigen terras, of beter het terras van ons gastenappartement (dus wij zitten er alleen als er geen betalende gasten zijn). We wonen in de Oltrepň Pavese, onbekend wijngebied ten zuiden van Milaan. Ergens op de 50plus site heb ik een stukje geschreven over dit gebied.

Picture resized

Ciao
Stef

Stef Smulders
Italiaanse Toestanden - Leven en overleven in Italie (boek) http://italiaanse-toestanden.duepadroni.it
Milan & More App

stef7sa

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Zo Dec 15, 2013 1:52 pm Reageer met quote

Hallo Marguerite

Die rijen planten zijn echt druiven hoor, alleen is het perspectief een beetje vertekenend. Overal om ons heen staan wijngaarden. Het lampje is tiffany inderdaad (nou ja, moderne namaak, wel echt glas en metalen voet). Dank je voor je enthousiasme! Ciao Stef(ano)

[/img]

Stef Smulders
Milan & More App

Langetinus

Superlid
Superlid
Antw.: 3903
Ma Dec 16, 2013 1:57 am Reageer met quote

Hallo Stef, Nico en mooie, leuke Joia. Prachtig huis en wat een fantastisch mooie omgeving! En wat een uitzicht, geweldig...!!! Kan het zijn dat ik jullie ooit op de tv heb gezien in een programma als 'Het roer om' of 'Ik vertrek'? De site ziet er ook prima uit met alle informatie die men maar wil weten. Zelf ben ik in mijn jeugd ooit een poosje in Mazerno geweest, vlakbij Modena. Heb er bijzondere herinneringen aan. Ik wens jullie heel veel succes en geef Joia maar een aai van me. Betekent de naam Joia vreugde?

papaya.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 529
Ma Dec 16, 2013 3:54 am Reageer met quote

de naam joia weet ik niet wat het betekend, ken ik niet in het italiaans.
gioia betekend in het Ned. vreugde

Langetinus

Superlid
Superlid
Ma Dec 16, 2013 4:16 am Reageer met quote

Oké, ik wist idd dat Gioia vreugde betekent, een dochter van een Italiaanse vriend (een Sardien) heet zo. Mijn hond heet Yoyca dat betekent ook vreugde.

stef7sa

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Di Dec 17, 2013 1:32 am Reageer met quote

Joia schijnt de latijnse versie van Gioia te zijn, vreugde dus. Vreugde die hoog nodig was, nadat onze gweldige knuffelbeer begin augustus was aangereden vlak voor onze ingang Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Hij was pas 4 en zo populair bij onze gasten, wat een tragedie was dat. Gioia hebben we uit een asiel hier vlakbij opgepikt toen ze 3 maanden was, haar moeder is een Pointer, vader onbekend.

Nee we hebben nooit opgetreden in een van de emigratieprogramma's waar we zelf wel graag naar kijken trouwens. Mocht je geinteresseerd zijn in onze avonturen in het begin, kijk dan op de website van mijn begin 2014 te verschijnen boek Italiaanse Toestanden, en op de Facebook pagina.

Stef Smulders
Milan & More App

Langetinus

Superlid
Superlid
Vr Dec 20, 2013 12:03 am Reageer met quote

O wat vreselijk van jullie arme hond! Ik zou er niet aan moeten denken dat zoiets gebeurt met een van mijn honden. Goed dat jullie toch weer een hond hebben genomen. Ze ziet er leuk uit en de pointer is nog wel te herkennen in haar. Ik had al zo'n vermoeden dat de naam Joia ook vreugde betekent. Later zal ik even loeren op de facebookpagina en ook op de webssite van het boek. Ben zeer benieuwd!

Langetinus

Superlid
Superlid
Vr Dec 20, 2013 12:17 am Reageer met quote

Ik kon het niet laten en heb alvast 'Non ci sono problemi' gelezen. Superleuk geschreven en morgen ga ik absoluut verder lezen.

Pagina 1 van 1

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk