Krijg Adobe photoshop 7.0 niet werkend.
Foto- & videobewerking
Plaats reactie

evake

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 9
Ma Jan 13, 2014 12:55 pm Reageer met quote

Hallo computerhulp Laughing
Mijn vraag is: ik ben van xp overgegaan naar 7, op mijn vorige pc had ik dus Adobe 7.0 fotoprogramma erop staan, helaas kon ik niet alles overgezet krijgen, gelukkig had ik een cd waar het installatieprogramma met licentiecode op stond,(was erg duur toen) toen ik het echter weer wilde installeren pakte het programma niet meer op mijn laptop tot mijn grote verdriet want dit is HET programma voor mij om foto,s ect, te bewerken, zou het te maken kunnen hebben met de 32/64 bits Embarassed oid? Ik hoor het graag en ook of iemand anders dit Adobe 7.0 fotoprogramma en dit in een zip aan mij toe wil sturen..........
Fijne dag en groet met een glimlach
evake

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Ma Jan 13, 2014 4:17 pm Reageer met quote

Ik vond de volgende tip (in engels) Misschien helpt je dat verder.

Deinstalleer je eerste installatie.
dan...

Met de cd geladen, klik op start
Klik daar op Computer
Zoek op de CD-rom schijf een bestand setup of install (het kan ook in een submap staan)
Klik met de rechtermuisknop op het bestand setup of install en klik op eigenschappen.
Open het tabje compatibiliteit en vink "Windows XP service pack 2" aan in het dropdown menu.
Klik OK
De installatie start.

Laat horen of dat geholpen heeft. Mogelijk moet je ook na de installatie Photoshop 7 starten in "Windows XP service pack 2" compatibiliteitsmodus.

Quote:
To get Photoshop 7.0 (or 7.0.1 in my case) to work under Windows 7 64-bit, I ran the CD's Autorun under Windows XP service pack 2 compatibility. I also set the same compatibility prefs in Win 7 for the setup.exe file in the Photoshop directory of the CD-ROM.

You'll possibly encounter an error about the scratch disk being full - this is because PS 7 fails to understand big hard drives (the huge free space number looks like an empty disk, it's kinda like a Y2K problem, since PS7 programmers or the API writers never imagined so much free space, I guess). In this case, two things are important:

You need a partition that's less than 1TB (not sure about the size, it's in another thread) for the scratch disk. I used my system's recovery partition (only 2GB free, however). Other advice I found was to create a scratch partition using Windows 7 partitioning. Maybe a USB key would work? Surely not very fast...

PS 7 will fail on startup with the "scratch disk full" error and exit. To get PS 7 to allow you to specify it, hold down CTRL and ALT when the program is launching. You'll be given a chance to indicate the partitions.

Ben je nieuw? Lees ook de forum en algemene regels eens door. klik op www

evake

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Ma Jan 13, 2014 5:24 pm Reageer met quote

Beste Moderator,
Allereerst mijn dank dat je zo snel hebt geantwoord Very Happy Ik ben het meteen gaan uit proberen, en heb ook de Engelse tekst doorgenomen.
Wat ik krijg tijdens de installatie is het volgende:

Component Move Data
Media name; data
Component Adobe
File group App_PS
File PDFL 50 dll
error number -106

Misschien begrijp je wat het wil zeggen, ik kan er geen wijs uit, ik heb al vele malen de Adobe7.0 voor vrienden gekopieerd en het programma startte altijd goed op.
Ik hoop dat je me kunt helpen,
groet met een glimlach,
evake

Mod.1

Moderator
Moderator
Antw.: 1584
Ma Jan 13, 2014 6:43 pm Reageer met quote

De error code 106 staat voor dat een file niet kan uitgepakt kan worden.
Mogelijke reden: vuile cd of beschadigde cd. Of niet genoeg ruimte op de harde schijf.

Probeer de cd eens voorzichtig te reinigen.
En dan weer proberen te installeren.

Als het dan nog niet lukt probeer dan eens de hele inhoud van de CD naar je hardeschijf te kopieren, en dan een installatie vanuit die kopie op de harde schijf te starten.

Ben je nieuw? Lees ook de forum en algemene regels eens door. klik op www

Laatst aangepast door Mod.1 op Ma Jan 13, 2014 6:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt

evake

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Ma Jan 13, 2014 6:51 pm Reageer met quote

bedankt...Ik heb ook al enige instructie,s op internet gevonden,dus ga ik alles nog eens nalopen,
Fijne avond verder,
groet met een glimlach,
evake

Concierge.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1765
Di Jan 14, 2014 1:38 pm Reageer met quote

Beste Evake, mijn ervaring met adobe 7.0 installatie disk is dat het alleen in de 32 bits mode te laden is in windows 7 en windows 8.

Om het in 64 bits mode te installeren is een update nodig en deze is bijna net zo duur als een nieuwe cd kopen.

Kijk bij systeem info of je een pc hebt in 32 of 64 mode.

Helaas zal je windows 7 opnieuw moeten installeren in de 32 bits mode als je adobe 7.0 wilt gebruiken van je disk.

fijne dag en een 50+groet.
headbang Antonius

We stoppen met spelen omdat we ouder worden.
We worden ouder omdat we stoppen met spelen.

Klik op WWW voor eerder geplaatste artikelen.

evake

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Di Jan 14, 2014 2:10 pm Reageer met quote

Beste concierge Smile
Tja zoiets had ik al vermoed, heel erg jammer...ik deed alles met dit programma ook voor mijn werk.Misschien kan ik ergens wel een goede vinden.
Maar hartelijk dank voor je antwoord,
fijne dag,
groet met een glimlach
evake

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2052
Di Feb 18, 2014 11:50 am Reageer met quote

Het is wel degelijk belangrijk of je een 32 of 64 bit uitvoering hebt, ik denk dat jou Photoshop een 32 bits uitvoering is en je Windows 7
waarschijnlijk 64 bit is. Dit is te controleren door naar configuratiescherm te gaan en dan systeem aanklikken.

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.

evake

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Di Feb 18, 2014 11:40 pm Reageer met quote

Beste aard,
Je antwoord gelezen, maar ik houd er mee op,ik heb alles geprobeerd maar het gaat niet werken op mijn laptop, dus hopelijk vind ik een ander foto programma wat hier op lijkt.In elk geval bedankt voor je moeite,
groetzzz,
evake

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2052
Vr Feb 21, 2014 11:19 pm Reageer met quote

Het programma welke het meest op Photoshop lijkt, is het gratis te downloaden GIMP.

Zoek maar eens op Google, het is ook in het Nederlands te downloaden.

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.

Concierge.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1765
Vr Feb 21, 2014 11:49 pm Reageer met quote

Beste allemaal hier op de 50+site staan onderaan in de zwarte balk bij EXTRA vele software gratis te downloaden.

Voor de fotobewerking hier de link:

Basketball klik hier

We stoppen met spelen omdat we ouder worden.
We worden ouder omdat we stoppen met spelen.

Klik op WWW voor eerder geplaatste artikelen.

evake

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Za Feb 22, 2014 12:25 am Reageer met quote

Beste Aard en anderen,
Bedankt voor jullie advies en links, ik ga zeer zeker even uitzoeken wat ik het best kan gebruiken,
fijn weekend verder,
groet met een glimlach
evake

Pagina 1 van 1

Plaats reactie