afbeeldingen samenvoegen met Paint Photoshop X3
Foto- & videobewerking
Plaats reactie

Motorcycleman42

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 10
Zo Apr 06, 2014 6:24 pm Reageer met quote

Ik kopieer vrij vaak afbeeldingen uit (motor)bladen. Het probleem is dat in heel veel gevallen de helft van de afbeelding op de linker pagina staat en de andere dus rechts. Meestal is het blad ook te groot om in 1x te kunnen scannen.
Dus scan ik de linker - en rechterzijde apart. Dan verklein ik de beide afb.. zodanig dat ze samen op max. een A4 passen. Die 2 helften plak ik dus aan elkaar en kopieer opnieuw zodat ik 1 afb. heb. Maar dat is een langdurig proces. Vlgs mij moet het mogelijk zijn om de 2 afb. via X2 samen te voegen, alleen: ik krijg het niet voor elkaar! Ik heb nog een X2 boekje waarin staat hoe je een panorama foto moet maken, maar dit lukt niet. Pas "Hugin" geďnstalleerd lukt ook. Denk omdat het geen door mij gemaakte foto's zijn.
Als het wel kan via X3, kan iemand mij dan - stap voor stap! - uitleggen wat ik precies moet doen? Zou zéér geholpen zijn!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Zo Apr 06, 2014 7:14 pm Reageer met quote

Maak er een digitale foto van. (statief gebruiken) denk aan de lensvertekening en voldoende licht, geen flitser gebruiker. en klaar voorkeur BMP ext.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Zo Apr 06, 2014 7:19 pm Reageer met quote

Paint gebruiken. Dan is het een fluitje van een cent.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie