Gezellig babbelen met Loezie
Het Grand Café
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2961, 2962, 2963 ... 2991, 2992, 2993  Volgende Plaats reactie

IneAM

Stamgast
Stamgast
Antw.: 294
Ma Jul 13, 2020 8:25 pm Reageer met quote

Dat is de juiste conclusie: zowel grote als kleine gezinnen hebben voor- en nadelen Laughing
Ik zou overigens echt niet aan een gezin met 15 kinderen moeten denken..... Embarassed

Het is goed opgewarmd vanmiddag, ik ga lekker op het balkon zitten lezen (in de schaduw hoor).

Fijne avond!

Collect moments, not things.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Briesje

Superlid
Superlid
Antw.: 2465
Ma Jul 13, 2020 8:32 pm Reageer met quote

Het maakt mij niet uit hoeveel kinderen mensen willen krijgen als ze maar in een liefdevolle en beschermde omgeving op kunnen groeien.
Toevallig heb ik de laatste tijd zoveel nare schokkende berichten gelezen over misbruikte kinderen zelfs door hun ouders, vreselijk!
Verder zal ik geen voorbeelden noemen , maar een gelukkig kind gaat bij mij bóven alles.
En als de ouders daar voor kunnen zorgen met welk aantal dan ook vind ik het prima.
Voor sommige ouders is één kind al te veel terwijl bij een gezin met b.v. 8 kinderen alles prima verloopt.

el060

Stamgast
Stamgast
Antw.: 685
Ma Jul 13, 2020 8:46 pm Reageer met quote

Opvoeden is ook een vak .
Ik ben blij dat we met 1 kind toch gelukkig.
zijn .Dan werk je niet voor niks want het blijft leuk hem te verwennen . Al is het nu meer voorbij . Nu hij een baan heeft .

Briesje

Superlid
Superlid
Ma Jul 13, 2020 8:49 pm Reageer met quote

Elvira ik heb inmiddels ook wel door dat je hier niet elke dag komt schrijven, maar dat was mijn punt niet. Evil or Very Mad Laughing

Briesje

Superlid
Superlid
Ma Jul 13, 2020 9:12 pm Reageer met quote

marlie49 schreef:

Briesje we hebben hier wel een vaste kern van mensen die dagelijks komen, soms is het dan verfrissend als iemand aan komt waaien al is het maar een enkele keer.

Daar heb je helemaal gelijk in Marlie, ik vind het ook leuk als Elvira en Anky langs komen, maar nogmaals dat was mijn punt niet.
Ze reageren namelijk niet meer op wat wij dan daarna aan hun vragen of vertellen.
Inmiddels zijn ze dan al weer weg voor een tijdje.
Dus schreef ik dat reageren dan weinig zin heeft. Sad

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 108958
Ma Jul 13, 2020 9:37 pm Reageer met quote

Inderdaad ben het met Marlie eens dat kinderen uit een groot gezin sociaal zijn. Maar volgens mij ligt het ook aan je karakter. Want ook al ben je alleen opvoed, weet je heus wel wat delen is en iets voor een ander over hebben. Ja, dat klopt ook ieder kinderverhalen heeft zijn voor en nadelen, daar heb vroeger een boek over gelezen uit de bieb. Het voordeel ( mijn ervaring) als als enige, dat je vroeger met je ouders op vakantie ging naar het buitenland. We gingen met een luxe touringcar naar een bepaald land in Europa. Ieder jaar weer een ander land. Dat zie ik niet doen als we b.v. met
5 kinderen waren geweest. Nu spreek ik wel over de jaren 50. Toch vond ik het gezelliger toen een vriendin ook met ons mee mocht van haar ouders,dan steeds met oudjes te moeten optrekken. Of ik bofte op een van de reizen dat er een tienermeisje van ongeveer mijn leeftijd was. Met haar heb ik toen na de reis nog jaren contact gehad, ook al woonden we in een verschillende woonplaats. Ook met haar ouders en de mijne was een goede klik, het andere jaar zijn we met zijn zessen op reis geweest naar Italië. En ik mocht
ook mijn rijbewijs halen als ik 18 jaar was en nog meer van die soort
dingen. Het nadeel is als de enige ben, dat je je vaak ook alleen moet zien te vermaken. Het ene kind kan dit heel goed en en er zullen ook kinderen zijn die zich vervelen.

Laatst aangepast door elvira op Ma Jul 13, 2020 11:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Ankyy

Superlid
Superlid
Antw.: 2089
Ma Jul 13, 2020 9:58 pm Reageer met quote

Briesje als het kan lees ik wel terug, maar soms is er zoveel geschreven... Laughing
Enne als je me wat wilt vragen, ben ik voor jou ook op een andere manier bereikbaar... Laughing

Nu nog een drukke week, dan vakantie.
Loes, ik krijg geen hele nieuwe groep na de vakantie.
We hebben het hele schooljaar door instromers van kinderen die 4 zijn geworden. Die mogen dan dezelfde dag nog komen, of het nu in oktober, januari of juni is.
Sommige kindeten blijven een jaartje langeren kleuteren.
Die zijn nog niet echt toe aan lezen en rekenen.
Hoewel we in de kleutergroepen al op een speelse manier aan beginnen.

Ik kom zelf ook uit een groot gezin, maar had niet de intentie dat voort te zetten. Twee vond ik genoeg, zo is het geworden. Meer pasten er niet op de fiets... Laughing Laughing

Geniet van het leven!

Briesje

Superlid
Superlid
Di Jul 14, 2020 12:57 am Reageer met quote

@Briesje als het kan lees ik wel terug, maar soms is er zoveel geschreven...
Enne als je me wat wilt vragen, ben ik voor jou ook op een andere manier bereikbaar...

Ja dat snap ik maar daar ging het niet over.
Schiet mij maar lek! Laughing
Ik haak even af, ik blijf niet aan het uitleggen! Embarassed

el060

Stamgast
Stamgast
Di Jul 14, 2020 9:32 am Reageer met quote

Goedemorgen .

Er is geen zon nog wel droog .

Mijn vriendin daar wordt vandaag haar gezwel op een nier weggehaald .
Morgen er naar toe met bloemetje .

Ik ga strijken dadelijk

IneAM

Stamgast
Stamgast
Antw.: 294
Di Jul 14, 2020 9:58 am Reageer met quote

Goedemorgen,

Wat spannend voor je vriendin El, maar hopen op een goede afloop.

Hier ook grijs en droog Neutral Morgen graag een zonnetje erbij, dan ga ik weer lunchen met mijn collega die vervolgens met vakantie gaat....

Nu even bezig met het gewone werk, om 10 uur weer een video meeting.... het begint te wennen Wink

We doen het er maar mee!

Collect moments, not things.

el060

Stamgast
Stamgast
Di Jul 14, 2020 10:09 am Reageer met quote

ine werk ze en morgen hoop ik voor je dat de zon gaat schijnen .

Ik moet zo gaan strijken en nog veel meer doen maar rustig aan het is nog vroeg .

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 35365
Di Jul 14, 2020 10:21 am Reageer met quote

Goede morgen.

Ben je al lek Briesje Laughing moest wel even lachen Laughing

Nog iemand dat programma gezien van die grote gezinnen?
Ik ben echt jaloers op dat Surinaams gezien, zo lief en leuk gaan ze met elkaar om.

Spannend voor je vriendin El, hopelijk gaat alles goed.

Hier begint het te regenen.

Nu eerst koffie

Achter de wolken schijnt de zon

el060

Stamgast
Stamgast
Di Jul 14, 2020 10:25 am Reageer met quote

Loes ik heb het ook gezien ja de surinaamse gaan leuk met elkaar om maar ook die met 8 kids en die man is bouwvakker.

el060

Stamgast
Stamgast
Di Jul 14, 2020 11:35 am Reageer met quote

De strijk is gedaan en pfff was warm op zolder .

IK ga zo nog even Dusty halen voor vlekken op kleding het werkt erg fijn en niet duur .

Wij eten witlof ,varkenshaasje ,aardappels ,appelmoes .

De zon prikte er net doorheen maar verder grijs

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 108958
Di Jul 14, 2020 11:44 am Reageer met quote

Nee, ik heb het niet gezien, was veel te vroeg. Zo vroeg heb de t.v. nooit aan, tenzij er iets heel bijzonders is. Tsjaa, misschien gingen ze Ff leuk met elkaar om omdat ze op t.v. kwamen. Wie zegt dat het elke dag zo is? Het kan natuurlijk waar zijn of wat minder. Iedereen heeft toch weleens geen goede bui of zit iets tegen. Maar goed ik wens jullie nog een fijne dinsdag.

Loezie

Superlid
Superlid
Di Jul 14, 2020 12:05 pm Reageer met quote

Elvira, als je een beetje oog voor hebt, dan heb je snel genoeg in de gaten of die families toneel spelen.
Ik ben blij dat er toch zulke gezinnen bestaan.
Natuurlijk zullen ze weleens ruzie hebben met elkaar dat is toch heel normaal.

El, dat was het gezin uit Urk wat jij bedoelde.

el060

Stamgast
Stamgast
Di Jul 14, 2020 12:31 pm Reageer met quote

nou dat gezin met het grote huis in Duitsland vind ik minder ,niet mijn favoriet gezin .

Ik ga morgen wel naar het dorp .

Vriendin moest zich al om 7 uur melden nuchter maar is nog niet geopereerd.
IK ga morgen wel even kijken als alles goed gaat mag ze donderdag of vrijdag naar huis.

IK ben wel klaar voor vandaag Misschien toch iets halen voor bij het raam de orchideeën zijn op naar bijna 4mnd .

Loezie

Superlid
Superlid
Di Jul 14, 2020 1:18 pm Reageer met quote

Dat vond ik ook El, moeder zag er nu beter uit dan vorig jaar, maar vindt het een vreemde vrouw Laughing

Nu maar hopen dat je vriendin snel geholpen wordt El.

marlie49

Superlid
Superlid
Antw.: 8548
Di Jul 14, 2020 1:35 pm Reageer met quote

Goedemorgen allemaal,

Briesje na je uitleg weet ik wat je bedoelt hoor. Misschien inderdaad pb'tje sturen als het belangrijk is.

Loes ik heb het programma ook gezien, gewéldig dat Surinaams gezin inderdaad. Leuke uitzending. Er zijn verder veel herhalingen nu in de zomer, dus niet zo heel veel te bekijken.
Er is een leuk blog om te lezen over een groot gezin dat heet: "eenvoudig leven". Geweldig hoe die vrouw dat allemaal klaarspeelt, ze hebben tien kinderen waarvan er nu een paar het huis uit zijn.

El sterkte voor je vriendin, dat is niet niks zeg! Hopelijk gaat het gauw beter met haar. Weer lekker eten vandaag mmm...
Hier wacht het strijkgoed heel geduldig tot straks. Laughing

Ine werk-ze weer vandaag hè, en een prettige lunch met je vriendin.

Elvira het ligt soms ook aan het karakter van de kinderen of het allemaal goed gaat, maar dat kun je als ouder een beetje bijstellen denk ik.
Ik heb er ook maar twee en dat vond ik genoeg.

Fijne dag allemaal!

het zijn de kleine dingen die het doen

el060

Stamgast
Stamgast
Di Jul 14, 2020 2:07 pm Reageer met quote

Marlie al weer opgeknapt en strijken soms doe ik het in paar dagen.
Wel merk ik nu met 2 man dat ik niet veel volle trommels heb . En ik ga geen halve draaien .

H is al weer uit geweest en er viel wat druppels .

net ook mijn haren gewassen en mijn man heeft even de dunne piekjes eraf geknipt .Dan ben ik weer klaar hoef ik niet vaak naar de kapper want verven doe ik niet meer .

Bij de Intratuin 2 vaste plantjes gehaald met roze bloemen [soort kelkjes]die nu op het dienblad op de eettafel staan .

Pagina 2962 van 2993 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2961, 2962, 2963 ... 2991, 2992, 2993  Volgende

Plaats reactie