wie gaat er mee met de caravan of camper?
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 97761
Zo Jun 08, 2014 5:47 pm Reageer met quote

Nadat we de dierentuin hadden bekeken, gingen we even naar de Hoofdstraat om te winkelen. We waren immers toch in het centrum. Ikzelf vond het een leuk winkelcentrum. Greta en Clara waren haast niet weg te slaan bij de gezondheidswinkel, zelfs Bert werd ongeduldig. "Vrouwen, daar moet je niet mee gaan winkelen" zei hij.Dit winkelen duurde ongeveer een uurtje en toen iedereen zich verzameld had op de plek waar de campers stonden vertrokken we richting Meppel.
We hadden best veel bekijks van mensen toen we met 6 campers achter elkaar optrokken. Dus 50plussers die in Meppel wonen, we komen er aan Very Happy Clara en ik reden op ons gemak, terwijl een paar van de anderen campers ons passeerden. Tjonge, er zat best pit in die oude camper van Libelle! Ook deBelg en theDon zwaaiden ons vrolijk toe, terwijl ze ons passeerden. Rond 4 uur reden we in Meppel binnen. En even buiten de stad was onze standplaats voor de namiddag en de nacht. Morgen de stad bekijken en naar het drukkerijmuseum en een museumboerderij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Zo Jun 08, 2014 6:59 pm Reageer met quote

Het was lekker weer en we zaten erg mooi. Want vlakbij was een plas die de Belterwijde heette. Er waren ook andere campinggasten aanwezig. Aan de overkant van onze campers stonden diverse auto's met caravans. Ze hadden een Duits kenteken. Na het eten deed Clara een handwasje van haar slipjes en beha"tjes. Ze liet ze drogen op een klein rekje aan de voorkant. Ik zei er wat van, want ik zag die Duiters steeds maar gluren in Clara's richting, terwijl hun echtgenotes kwaad zaten te kijken. Maar dat waren we intussen gewend, want ook zonder ondergoed dat wapperden, was ze het bekijken waard. Menig mannenhoofd draaide in haar richting .Ze leek heel veel op Pamela Anderson en die twee hadden elkaar ook in werkelijkheid ontmoet tijdens onze Amerikaanse reis.(waarvan ik een verslag had gemaakt) Doordat ik me een beetje kwaad maakte vanwege de uitdagende houding van Clara ging ik naar Marguerite die juist Cully uitliet (dus Cully is een hond...en geen echtgenoot, wat ik eerst dacht Very Happy )We gingen dus samen Cully uitlaten. ff een vraagje: is Cully een mannetje of een vrouwtje?

elvira

Superlid
Superlid
Zo Jun 08, 2014 8:20 pm Reageer met quote

Toen ik terugkwam met het mede uitlaten van Cully liep ik op onze camper toe. Binnen zag ik Clara met aan weerszijde twee Duitse "buurmannen" en ze hadden de grootste lol. Dus ik pakte maar een opvouwbare stoel en ging bij de anderen van ons gezelschap zitten die een eindje verderop zaten. Na een half uur hoorden we plotseling luide stemmen van twee vrouwen die duidelijk uit de richting van onze camper kwamen. We verstonden niet wat ze zeiden, maar aan de taal te horen was het een gescheld van hier tot ginder.Poeh, poeh. Greta en Bert gingen erop af om het zaakje te gaan sussen. uiteindelijk was de rust wedergekeerd en kwamen Greta, Bert met Clara tussen hun in naar ons toe. Ze was de verdere avond heel rustig. Deze keer had Libelle kleine balletjes gehakt gemaakt om te proeven, waren ook goed van smaak.
Zo liep de avond verder totdat het bedtijd werd.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Jun 09, 2014 2:36 am Reageer met quote

Nee, ikzelf steek geen wierook aan op de plee. Dan kan ik wel aan de gang blijven met aansteken Very Happy Tuurlijk zit je in je eentje .....heb nog nooit bijv.een tweeling gezien die samen tegelijk op de plee zaten Very Happy
De wierook steek ik liever in de zitkamer aan, zo ook in de camper op het kleine tafeltje bij de bank.Daar kan je ook mediteren en zit je gemakkelijk dan op een pleebril.Hoewel sommige brillen hebben een beschildering van rozen. Dan zit je op rozen! Maar goed, iedereen moet het zelf weten hoe men het doet met schijten toch? Very Happy Ik vind het verhaaltje leuk wat je schreef Libelle. ik wou dat ik meer reacties kreeg, zit zowat in mijn eentje te schrijven Sad

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Ma Jun 09, 2014 11:04 am Reageer met quote

Goedemorgen, we moeste eerst de ochtend gymnastiek doen, daarna pas ontbijten. De honden hebben hun wandeling al gemaakt.don en ik zijn dus klaar voor vertrek.waar gaat de rit vandaag naartoe?we hebben de muziek in de camper al aan, de motor draait , de nieuwe airco in de camper werkt fantastisch. .

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Ma Jun 09, 2014 11:58 am Reageer met quote

Vandaag gaan we naar Meppel om het drukkerijmuseum te bekijken.
Daarna nemen we een pauze in het centrum, rondom de kerk heb je een groot terras met stoeltjes waar we heerlijk van de lunch en het zonnetje kunnen genieten. Iets verderop (buiten Meppel) heb je een historische museumboerderij. Als we daar zijn geweest gaan we richting Franeker waar we de avond en nacht zullen doorbrengen.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Jun 09, 2014 2:38 pm Reageer met quote

We zaten gezellig op het terras dat rondom de kerk was. Het weer was fantastisch, niet te koud en niet te warm. Uiteraard waren er vele anderen bezoekers en de meeste ogen van de mannen draaiden zich om naar Clara.Er kwam zelfs eentje naar haar toe en vroeg of ze Pamela Anderson was! We hadden de neiging om te zeggen dat ze voortaan "ja" moest zeggen om te kijken wat er zou gebeuren, maar dan werd ze misschien helemaal verwaand.Ook Greta is een donkerharige schoonheid om te zien, maar die is getrouwd, hoewel de andere mannen daar niets van aantrokken, tot ergenis van Bert. Bert was een beetje jaloers type, dat had ik al eerder gemerkt. Toen Greta opstond om naar het toilet te gaan en bij terugkomst door een knappe man werd aangesproken,sprong Bert op en zei dat hij ff de benen ging strekken en verdween. TheDon riep hem nog na niet al te lang weg te blijven, want we gingen over een half uur vertrekken! Intussen gingen Debelg, theDon en Marguerite hun honden uitlaten, bij hun terugkomst wilden we vertekken. Maar Bert was nog steeds niet te zien. We gingen naar de plaats waar onze campers stonden, want misschien was hij wel in de camper aan het mokken. Maar deze was leeg.Greta zei dat we maar moesten vertrekken, hij wist waar we naar toegingen en we keken elkaar aan. (wordt vervolgd om het spannend te houden)

elvira

Superlid
Superlid
Ma Jun 09, 2014 3:07 pm Reageer met quote

Nu ff informatie over de historische museumboerderij.
Dat is een soort museum tot het landelijk leven, gehuisvest in een boerderij. Zo kan getoond worden hoe het melken, het zaaien en het bemesten in zijn werk ging in de vorige eeuw.Ook de authentieke inrichting van het woongedeelte is te bezichtigen.

debelg

Superlid
Superlid
Ma Jun 09, 2014 4:44 pm Reageer met quote

ik heb nog even een foto gemaakt van de museumwinkel.

ook nog wat andere,maar dat mocht eigenlijk niet,hahaha of ik me daar wat van aantrek.

japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Ma Jun 09, 2014 10:33 pm Reageer met quote

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Heel leuk jullie reakties!
Ik was al bang dat geheel in mijn eentje een verhaaltje moest maken :-omdat er geen animo was?

debelg

Superlid
Superlid
Ma Jun 09, 2014 10:47 pm Reageer met quote

Na het eten , vooriedereen een uur verplicht sporten .als je wil meedoen graag in sportkleding.we gaan de luie spieren wakker maken.dit doen we voortaan elke ochtend en avond..heel verfrissend na een paar uur rijden. Laughing

japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Ma Jun 09, 2014 10:51 pm Reageer met quote

We besloten zonder Bert te vertrekken, hoewel Clara er niet mee eens was. Ze wilde liever achter blijven om op haar zwager te wachten. Ik zou dan met Greta's camper meerijden. (Clara en ik delen samen de camper Marguerite) Maar na veel gepraat ging ze toch mee, dus 6 campers reden achter elkaar. Die van Marguerite werd getrokken door de oudste camper van Libelle Very Happy De trekkabel was versierd met bloempjes, wat een bekijks gaf onderweg. (hier kan alles op het topic,toch?) De boerderij was zeer interessant, maar ondanks de grote mond van Greta, zag ik dat ze er toch niet bij was met haar hoofd. Na afloop besloten we ff terug te gaan naar het centrum van Meppel.....en wie zagen we op het terras....Bert! Gelukkig werd het gemok bijgelegd tussen die twee en konden we op weg naar Franeker. Daar aangekomen zetten de campers vlakbij een jachthaven. Zodra alles op zijn plaats stond namen we de raad van DeBelg aan en gingen we ff sporten.

Laatst aangepast door elvira op Di Jun 10, 2014 6:35 am, in totaal 1 keer bewerkt

debelg

Superlid
Superlid
Ma Jun 09, 2014 11:45 pm Reageer met quote

Hahahaha, dat willen we echt niet missen Laughing

japans gezegde

debelg

Superlid
Superlid
Di Jun 10, 2014 12:14 am Reageer met quote

Wow , die hebben een verjongingskuur gedaan.geweldig dames.als jullie klaar zijn op het water kunnen jullie 20 x opdrukken.

japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Di Jun 10, 2014 1:46 am Reageer met quote

Ja, inderdaad de gym deed ons goed, die we een eindje verder dan waar de campers stonden uitoefenden, onder leiding van de deBelg. Door al die inspanning waren we de drie honden eigenlijk vergeten. Toen we terugkeerden zagen we dat Guus zijn voorpoten op de rug van Cully had gelegd en zijn "geval" in die van haar duwde, terwijl hij op en neer ging. (neem aan dat Cully een vrouwtje is Very Happy ) Dus wie weet neemt Marguerite straks niet een hond maar ook een "souvenir" uit Holland mee naar huis! (is gelukkig niet in het echt) De honden hebben natuurlijk gekeken dat we ons in alle bochten bewogen en dachten dat gaan we ook doen, maar dan op een andere manier. Very Happy (op zijn hondjes)
Na het avondeten gingen we het water op om te waterskieen. Tympaan had speciaal zijn zeilpak ervoor aangetrokken. We waren deze keer niet zo onbekend met het waterskieen, want dat hadden we immers op de plassen gedaan tijdens de fietstocht van vorige keer in de provincie Utrecht.Dus nu gelukkig minder valpartijen. We sloten de avond af met gitaarspel, zang en een kampvuur.

Laatst aangepast door elvira op Di Jun 10, 2014 6:33 am, in totaal 1 keer bewerkt

elvira

Superlid
Superlid
Di Jun 10, 2014 2:59 am Reageer met quote

Het plan was om vandaag naar het koninklijk Eisinga Planetarium te gaan. Dit is de oudste werkende Planetarium ter wereld. Het is een expositie van dit alles.
Toen we aan het ontbijt zaten regende het pijpenstelen, maar dat kan je verwachten van het Hollandse klimaat. Maar de weergoden waren ons goed gezind want tegen 10 uur was het droog toen we naar het Planetarium vertrokken.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26745
Di Jun 10, 2014 10:02 am Reageer met quote

Dat zeilpak was toch niet zo'n goed idee om dat aan te trekken tijdens het waterskiŽen. Zodra de snelheid er uit was liep het pak vol water en woog je twee keer zo zwaar als het weer met volle vaart ging. Dan liep het water er weer langzaam uit tot je weer opnieuw bijna zonk..
Niet meer doen, dus..

Ik ben wel benieuwd naar dat planetarium. Kan ik eindelijk eens vragen waarom vrouwen van Venus komen en mannen van Mars. Of was het omgekeerd. En waar het mannetje in de maan gebleven is. En meer van dat soort belangrijke levensvragen...

Smile

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Di Jun 10, 2014 1:06 pm Reageer met quote

Dat doen we dat Marguerite. We gaan dus vanavond naar Sneek om daar een standplaats te vinden voor de campers. En morgen gaan we dan zeilen oke? Nee hoor, geen roeiboot Libelle. Ik betaal alle kosten Very Happy Very Happy Ik denk dat ik Tympaan er ook een plezier mee doet. Alleen kunnen we niet met zijn alle in een boot (we zijn met tien man) dus we hebben ook nog een paar boten met vreemde instructeurs.

elvira

Superlid
Superlid
Di Jun 10, 2014 3:45 pm Reageer met quote

Het was zeer interessant in het Planetarium, niemand had er spijt van.
We keerden weer terug naar ons plekje bij de jachthaven. Terwijl iedereen de lunch gebruikten (ieder in zijn/haar eigen camper....Marguerite en Tympaan aten altijd alleen, de rest met zijn tweetjes) barstte ineens een onweersbui los. Het was geen weer om naar buiten te gaan en niemand had zin om ergens naar toe te rijden. Dus besloten we in twee campers samen te komen. Verdeeld in 5 man zaten we in de grote camper van deBelg/theDon en 5 man in die van Libelle/man. Zo brachten we een paar uur door, totdat het tijd werd om voor het avondeten te zorgen.De onweer was overgedreven, maar het weer was toch van streek. Hoop de we morgen in Sneek beter weer zullen hebben.

debelg

Superlid
Superlid
Di Jun 10, 2014 4:22 pm Reageer met quote

Niemand hoeft voor het eten te zorgen, ik heb een grote pan surinaamse nasi gemaakt.veel kip erbij gedaan, dus dat wordt smullen.duvels nog aan toe, hahaha die staan ook al koud. Er is ook voor de liefhebber witte en rode wijn.maar ik heb ook rose en alcohol vrij bier..gezien het weer, kunnen we wel buiten eten.voor de grote eters, wees gerust er is voor 15 personen aan eten.wel eigen bestek meebrengen.

japans gezegde

Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie