wie gaat er mee met de caravan of camper?
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 97761
Ma Okt 27, 2014 8:37 pm Reageer met quote

Toen we de Tower of Londen hadden bekeken, liepen we richting van de Big Ben.Want die willen we weleens van dichtbij zien. De Big Ben is genoemd naar de politicus Benjamin Hall, die aanzet gaf tot de bouw van de toren. Over de burg was de Westminster. Deze in gotische stijl opgetrokken kerk is heel beroemd in het binnen- en buitenland. Het is tradioneel de plaats waar kroningen en begrafenissen van de leden van de Britse vorstenhuizen plaatsvinden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Ma Okt 27, 2014 8:48 pm Reageer met quote

Daarna gingen we op zoek naar een gelegenheid waar we thee konden drinken.( Of iets anders kan natuurlijk ook) Daarna besloten we om naar de aflossing van de wacht te gaan. De koninklijke wacht wordt meerdere keren per dag afgelost, kenmerkend is dat het s'morgens met een uitgebreid ceremonieel gebeurd. Sinds 1993 zijn gedeelte van het paleis toegankelijk voor het publiek. Een van de mooiste zalen is de troonzaal waar de troon van de koningin staat. Ook van haat grootouders en ouders staan hier. Ook bevindt zich in een gedeelte van de Buckingham paleis een collectie met schilderijen van o.a. Rembrandt, Rubens, van Dijck, Vermeer, Doussin, Canaletto, Claude Lorrain.

Laatst aangepast door elvira op Ma Okt 27, 2014 8:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26745
Ma Okt 27, 2014 8:50 pm Reageer met quote

Ja, dat is toch weer een heel andere beleving, zo'n commandobrug op een luxe jacht. Alleen het kijken en werken met de zeekaarten is heel wat gemakkelijker dan het getob op een te klein tafeltje in een schommelend zeilbootje. Aan de vaardigheid van Chess als kapitein viel niet te twijfelen. We waren precies op tijd bij de Thames Estuary om met inkomend tij de Theems op te varen. Het is best een belevenis om deze getijdenrivier op te varen. Langs de Thames Barrier en de Millennium dome..

Je kan inderdaad dicht bij de Tower Bridge komen. Je kan ook nog verder de rivier op. Maar dan zul je wel onder de brug door moeten kunnen. Ze doen dit monument niet graag open en wil je dat toch dan schijn je behoorlijk diep in de buidel te moeten tasten...

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Ma Okt 27, 2014 9:05 pm Reageer met quote

Nadat we het paleis hadden we bezichtigd, was iedereen vrij om verder
rond te kijken. Natuurlijk kunnen we na het diner die we ergens zullen gebruiken verder Londen bekijken. Ook daar is iedereen vrij in. Wel ik stel voor om als laatste met ze naar het Londen Eye gaan ter afsluiting van onze trip. Deze reuzenrad ligt aan de Theems en eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht over de stad. Daarna kunnen we richting onze boot. Maar Clara , Greta en Anna staan nu te popelen om naar Harrods te gaan. Harrods is wereld's bekendste warenhuis dat aan de Brompton road ligt. Dus wie mee wil volgt ons maar.

Ja, mooi was dat Tympaan. ik zag dat jullie genoten.

Laatst aangepast door elvira op Ma Okt 27, 2014 9:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt

elvira

Superlid
Superlid
Ma Okt 27, 2014 9:29 pm Reageer met quote

In het Harrods hebben we lunch gebruikt. Echt typisch Engels, maar best lekker. Uiteraard bezochten de heren liever iets anders dan een warenhuis, daar heb ik begrip voor als ze maar om 6 uur bij het Capital restaurant in de Brasilstreet aanwezig zijn voor ons diner. Door de grote glazen ramen kan je leuk naar buiten kijken, om te zien wat er allemaal voorbij komt terwijl je eet. Maar ook andersom, de mensen op straat kunnen je ook zien eten. Very Happy Nu eten toevallig als de rest van de wereld, we pakken een vork of lepel en brengen die naar onze mond. Dat er ook mensen zijn die met stokjes eten is precies hetzelfde ook de stokjes gaan richting de mond en nergens anders heen. Very Happy Maar goed ik dwaal ff af.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Okt 27, 2014 9:45 pm Reageer met quote

Greta wilde ook graag naar het Westfield shopping center. Deze moderne winkel centrum was te bereiken met de metro. Er stond aangegeven welke metro, maar ondanks dat bordje reden we verkeerd. Maar goed via een omweg bereikten we toch de Westfield center. Het was een heel groot modern complex met zeer veel winkels. Dus de dames konden hier hun hart wel ophalen. De tijd ging veel te vlug. Dus beladen met allerlei pakjes gingen we weer vlug met de metro naar het Capital restaurant waar we hadden afgesproken met onze groep. We hadden deze dag zeer mooi weer gehad voor de tijd van het jaar, alleen erg vroeg donker. Na het diner stelde ik voor om met de dubbeldekker een stadsrondrit te maken. Het bijzondere van deze bus is, dat het bovenste deel open is, zodat je alles goed kon zien in verlicht Londen. Maar nogmaals iedereen kon gaan en staan waar men wil. Ziezo ik stop even, misschien zijn er mensen die ook graag willen vertellen waar hij/zij vandaag zijn geweest. We willen dat heel graag lezen.

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Di Okt 28, 2014 12:40 am Reageer met quote

he he ik kan weer wat plaatsen.
een avondje in de kroeg met gendarmes ,kan heel verhelderend zijn.
kom ik daar ook alweer een oude schoolkameraad tegen.
die vertelde mij een leuke verhaal.
het gaat over een nederlandse politie agent.
deze agent kwam regelmatig ambtshalve in belgie,
en ging dan steevast naar het cafe waar wij zaten.

de agent in kwestie was na sluitingstijd als een kanon ,
en een vaste klant van de politiecel in Gent om zijn roes uit te slapen

weten jullie nu al wie ik bedoel?
dat was onze chess,hij deed ook wat duistere zaakjes ,
vandaar dat zeewaardige jacht.

tussen haakjes :voor zo`n blonde zal ik nooit in het water springen,mijn voorkeur gaat uit naar hele donkere dames.

dit zijn mijn schoonzussen .

dit zijn mijn nichtjes ,daar spring ik wel het water voor in.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

debelg

Superlid
Superlid
Di Okt 28, 2014 12:46 am Reageer met quote

ik heb maar op een afstand staan kijken naar dat harrods.
het lijk wel een hele stad ,wat een joeperd van een winkel.

japans gezegde

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Di Okt 28, 2014 1:15 am Reageer met quote

We lieten de vrouwen maar shoppen , dat was aan ons mannen toch niet besteed.
Gelukkig waren en zeer gezellige, sfeervolle pubs, waar we ons konden "verfrissen"

debelg

Superlid
Superlid
Di Okt 28, 2014 1:27 am Reageer met quote

Heerlijk wat een geluk dat het mogelijk is om je te verfrissen.
alleen dat bier vind ik niet zo lekker.
dus dan maar een whisky Laughing

japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Di Okt 28, 2014 1:30 am Reageer met quote

Tegen een uur of 9 kwam de hele groep bijelkaar. De heren wilden graag weer een andere echte Engelse pub bezoeken, dus besloten de dames ook maar mee te gaan. We bleven daar tot half 11, gelukkig was er niemand dronken. We liepen richting het Londen -Eye, dat lag niet zo ver van de pub vandaan. Het is een reuzenrad van 135 meter hoog, dat bij de Theems ligt. Het heeft 32 gesloten caspsules en een ritje duurt 40 minuten. De kaartjes waren best prijzig en dat 15x.26,90 euro. Nu reken maar uit. Maar goed we gingen Londen niet verlaten voordat we de stad ook van bovenaf hebben gezien, toch? Daarna wandelden we naar onze boot. Daar aangekomen praatten we nog ff gezellig na. De mannen vertelden waar ze de halve dag waren geweest, terwijl ze het niet op de topic durven te schrijven! De vogel van Anna kreeg er gewoon rode koontjes van Embarassed Nog met veel napret zochten we onze slaapplaats op. Mensen, de reis zit er bijna op.

Laatst aangepast door elvira op Di Okt 28, 2014 1:56 am, in totaal 1 keer bewerkt

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Di Okt 28, 2014 1:55 am Reageer met quote

Het is een hele leuke dag geweest, maar ik ga me kooi in. De wekker van Tympaan en mij gaat om 05.30 uur en jullie kunnen lekker uitslapen....... goede nacht !!

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11160
Di Okt 28, 2014 1:56 am Reageer met quote

Waaaauw wat een spannende zeetocht hebben we toch meegemaakt !
Geweldig, ik heb er van genoten Very Happy

Vanmiddag gezellig geshopt bij Harrods
maar ook in een ander warenhuis geweest. Very Happy

Heb mr. Peacock in levende lijve ontmoet. Very Happy

De rest van de middag heeft hij mij Londen laten zien,
en hebben we samen genoten van een heerlijke High tea Very Happy

Anna J

Superlid
Superlid
Di Okt 28, 2014 2:01 am Reageer met quote

Anna J

Superlid
Superlid
Di Okt 28, 2014 2:27 am Reageer met quote

Zijn we allemaal weer aan boord ?

Gelukkig is Heinrich ook weer binnen,
en zit nu op de rand van mijn bed hier te slapen. ( Op 1 poot )

Morgen lekker uitslapen Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Di Okt 28, 2014 3:02 am Reageer met quote

Ja, hoor iedereen is aan boord plus een verstekeling. Dus we moeten hem maar een beetje verborgen houden als we de douane passeren.
Iemand moet de douane afleiden door te zeggen: "Oooo, kijk daar eens en dan een punt aanwijzen." De douane kijkt om en intussen is de verstekeling gepasseerd. Want helaas deze kan geen ID kaart tonen, maar we willen hem toch graag naar Nederland zien te smokkelen.

Bell55

Superlid
Superlid
Antw.: 2246
Di Okt 28, 2014 3:46 am Reageer met quote

Wat een geweldige dag hebben we gehad!! Een prachtige overtocht en een geweldige stad om te zien..Zeker de moeite waard om hier nog eens terug te komen...wordt nu heerlijk zachtjes in slaap gewiegd in mijn kooi Wink Wie zou die verstekeling zijn?????

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Di Okt 28, 2014 5:10 am Reageer met quote

Tjonge half zes opstaan viel niet mee. Ook Tympaan was wakker geworden en die zag er ook bepaald niet uitgeslapen uit. Tympaan ging meteen broodjes maken en vooral een grote pot met koffie. Ik ging de trossen omzetten zodat deze vanaf het jacht losgegooid konden worden.

Vervolgens ging ik het jacht vaarklaar maken. Ik was net klaar toen Tympaan op de brug vescheen met een stapel broodjes en 3 kannen kofffie. We besloten om maar meteen te vertrekken. Tympaan ging de trossen losgooien en ik startte de twee motoren.

We voeren rustig weg met de motoren op halve kracht. Bij vol vermogen zouden we veel te grote golven trekken. Ik schakelde de automatisch piloot in en vroeg Tympaan de koers daarop in te stellen die ik hem vanachter de radar zou doorgeven. Het was extreem rustig op de Thames, zo rustig dat we zelfs wat bochten konden afsnijden door verkeerde wal te varen.

Onder het genot van de broodjes en de vele koffie hadden we alle tijd om een praatje te maken. Op een gegeven moment vroeg Tympaan hoe het kon dat een politieman zich zo'n groot jacht kan veroorloven. Ik moest daar erg om lachen, hij was niet de eerste die mij die vraag stelde. Ik vertelde hem dat ik inderdaad bij de politie had gewerkt, als rerecheur, maar dat ik eind jaren 80 daar was weg gegaan en een eigen recherchebureau was begonnen. Toen het bureau een aantal jaren goed draaide en ik me studie nederlands recht had voltooid kwam daar ook nog een juridisch adviesbureau bij. In 2010 had ik beiden verkocht en zo was ik aan de benodigde euros gekomen.

Tympaan van zijn kant vertelde heel enthousiast over zijn zeilschip en de reizen die hij er mee had ondernomen. Omdat ik ook altijd een fanatiek zeiler ben geweest hadden we meer dan genoeg gespreksstof.

Rond 07.30 uur naderden we de monding van de Thames en ik vroeg Tympaan om op de zeekaart even de koer uit te zetten naar de inloop van de haven van Rotterdam. Na 10 minuten kwam Tympaan met een koers uit de kaartenkamer. Ik vroeg of hij bij die koers ook rekening had gehouden met de stroming en wind. Nou, dat had hij...... zo herken je dus iemand met ervaring.

Tympaan stelde de koers in op de autopilot en ik zette de beide motoren op volle kracht vooruit. Er ging een trilling door het jacht, de boeg verhief zich even uit de golven en we zagen de snelheidsmeter snel oplopen naar de 28 knopen.

We hadden beiden eigenlijk verwacht dat er wel iemand wakker zou zijn geworden bij het starten van de motoren in Londen maar dat was niet gebeurd. Maar zelfs nu, nu de motoren brullend op maximale toeren draaiden bleef het verrassend stil aan boord.

Na een half uurtje begonnen we de shipping lanes te kruisen en toen hadden we alle aandacht nodig. Schepen in de shipping lanes hebben altijd voorrang en daarnaast ook nog alle zeilschepen. Het was dus heel goed opletten geblazen.

Na een half uurtje waren we door de zuidelijke shipping lane heen en ik besloot om niet door de varen naar het kustgebied maar de noordelijke shipping lane te blijven volgen.

Rond 09.00 uur begonnen we wat geluiden vanuit het hoofddek te horen, de eerste gasten waren uit hun kooi gerold. Al snel kwamen Elvira en Anne op de brug met de vraag of we iets nodig hadden. Maar we hadden nog koffie en broodjes genoeg. Anne vond echter dat die koffie veel te oud was en ging nieuwe voor ons zetten. Best lief ........

Tympaan heeft inmiddels via de marifoon contact gehad met Rotterdam port control en verteld dat we geen loods nodig hebben (kennelijk heeft hij wel wat vertrouwen in mij) en zoals het er nu uit ziet liggen we rond 11.45 uur voor de kant...........

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26745
Di Okt 28, 2014 12:06 pm Reageer met quote

Het was inderdaad een mooie terugtocht en eigenlijk al weer veel te snel voorbij. Na in de kombuis, nou ja, menig restaurantkok zou jaloers zijn op de inrichting, koffie en broodjes gemaakt te hebben en de inwendige mens zodoende weer versterkt te hebben, ben ik even aan dek gegaan om wat losse zaken op te ruimen en en te kijken of alles 'stormvast' zat. Het kan soms verrassend snel hard gaan waaien op zee en je kan dus maar beter voorbereid zijn. Even later konden de trossen losgegooid worden en konden we weer uitvaren. Precies op het moment dat het uitgaande tij weer begon te lopen zodat we mooi met met de stroom mee de Thames konden afzakken. Waarom zou je brandstof verspillen als je van de natuur gebruik kan maken..

Het is overigens wel opvallend dat er in Engeland links gereden wordt maar dat je op rivieren en kanalen rechts moet varen...

De gesprekken gingen inderdaad vooral over varen en zeilen. En hoe we aan onze boten gekomen zijn. Voor mij was er een veel minder groot budget beschikbaar en werd het een tweedehands, waarschijnlijker eerder een zesdehands, zeiljacht. Een mooie houten klassieker die we wel “even zouden opknappen”. Dat opknappen bleek achteraf meer in een soort herbouw te ontaarden. Maar gelukkig kan ik aardig met hout en gereedschap overweg en heb ik een sterke drang om iets af te maken waar ik eenmaal aan begonnen ben. Voordeel is dat je je schip door en door leert kennen en er als het ware een soort liefde voor ontstaat. We hebben er dan ook dertig jaar lang mee gevaren en nooit een ander willen hebben..

Enfin ik had de koers uitgezet en daarbij ook nog de variatie en deviatie ten aanzien van het kompas verwerkt, dit tot grote tevredenheid van de kapitein.

28 knopen is best behoorlijk en we schoten dan ook lekker op. Dat is vooral prettig als je de shipping lanes, in feite een soort snelwegen op zee, wil oversteken. Je mag ze alleen maar recht oversteken en je bent er maar het liefst zo snel mogelijk doorheen..

En toen kwam Anne met de verse koffie. Altijd weer een welkome traktatie. Even daarna lagen we weer keurig afgemeerd aan de steiger. Nog even 'schoon schip' maken en dan maar zien wat we verder gaan doen...

Faber quisque fortunae suae

debelg

Superlid
Superlid
Di Okt 28, 2014 12:29 pm Reageer met quote

helaas,de reis is voorbij.
ik wens iedereen een behouden thuiskomst en tot de volgende reis

japans gezegde