Onze cruise naar de Middellandse Zee
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Volgende Plaats reactie

grejo

Superlid
Superlid
Antw.: 23059
Di Nov 11, 2014 9:02 pm Reageer met quote

Helaas, Elvira kan ik niet met deze reis mee wegens andere verplichten.
Ik zal proberen jullie te volgen, via satelliet verbinding, maar weet niet of dat lukt! Iedereen een prettige reis en niet zeeziek worden! Very Happy

Stuur me maar een kaartje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 129120
Di Nov 11, 2014 9:14 pm Reageer met quote

Geef niet Grejo. Niemand is tenslotte verplicht om mee te gaan die al eens eerder mee zijn geweest. Dank je wel voor je wens. En je krijgt weer nieuwe mensen zoals Hanneke, die voor het eerst in onze groep komt. Ze zit al in de trein hier naar toe en zal wel gauw aankomen.

Er werd weer aan de deur geklopt. Daar stond Bert aan de deur want ondanks zijn Halloween masker die hij droeg herkenden Clara en ik hem aan de kleding. Ook hij zong een liedje terwijl hij een klein lampionnetje in zijn hand vasthield. Toen het liedje uit wad vroeg hij een snoepje, dat we hem gaven. Maar we hadden wel tegen hem gezegd dat dit Sint- Maarten was en geen Halloween. Het is wat als grote kerels om snoepjes komen vragen Very Happy We gaan nu maar richting eetzaal voordat er weer geklopt zal worden.
Voor excursies te maken heb ik een busje gehuurd die we gedurende onze tocht zullen gebruiken.

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Di Nov 11, 2014 10:38 pm Reageer met quote

Welkom aan boord rino, wordt het toch nog gezellig.
ook ben ik blij dat tympaan aan boord is.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Di Nov 11, 2014 11:32 pm Reageer met quote

ik weet niet of Rino mee wil doen of alleen wil lezen? Hij heeft misschien alleen de foto's goed willen zetten voor ons? Maar natuurlijk mag hij ook meedoen. Ik hoor het wel van hem.

Clara en ik waren op weg naar de eetzaal, maar omdat we nog niet zo goed de weg wisten deed ze de verkeerde deur open. Het bleek een toilet te zijn die een bemanningslid was vergeten op slot te doen. Want hij zat op de toiletpot. Embarassed Nu was het toevallig een bemanningslid die Clara het leukst vond vanmorgen. En had er volgens mij een beetje oogje op en het was wederzijds. Misschien bloeit er wel een romance aan boord. Maar om elkaar weer op het toilet tegen te komen Embarassed
Hoewel..... straks aan de Middellandse Zee kom je genoeg leuke mannen tegen Clara!

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Di Nov 11, 2014 11:44 pm Reageer met quote

Ik was de wal op omdat er wat problemen zijn. Niet alle bestelde voorraden zijn geleverd (slordige franse mensen) maar er is nu beloofd dat die morgenochtend gebracht zullen worden. Ik heb besloten dat we morgenmiddag rond 18.00 uur gaan vertrekken. Zo kunnen jullie morgen nog wat rondkijken in Le Havre. Als we om 18.00 uur vertrekken dan zij we rond 09.00 uur de volgende dag in Bordeaux.

De twee dames aan boord zijn Kirsten en Karena, dat zijn de kapitein en de stuurvrouw van mijn vaste bemanning. De twee heren zijn John en Mark, twee, voor deze reis, ingehuurde scheepswerktuigkundigen.

Jullie mogen overal op het jacht komen behalve in het voorste deel van het vooronder (er hangt ook een bordje). Daar bevinden zich de hutten van het personeel en die hebben ook recht op privacy, zeker als ze vrij zijn. De machinekamer mag alleen betreden worden onder begeleiding van John of Mark.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

elvira

Superlid
Superlid
Wo Nov 12, 2014 12:43 am Reageer met quote

Na ons diner wat voortreffelijk smaakten kwam John naar Clara toe en vroeg haar een excuus (in het Engels) omdat hij vergeten was de toiletdeur op slot te doen. Dit toilet was voor algemeen gebruik en behoorde bij de eetzaal. Hij nodigde Clara uit om de rest van de avond samen door te brengen. Misschien hoor ik vannacht wel een verslag van haar Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Wo Nov 12, 2014 1:22 am Reageer met quote

Ik zal wat bijzonderheden van de stad Le Havre vertellen. Want in de avond heb ik veel meer tijd voor dan s'morgens.

Le Havre ligt in het noordwesten van Frankrijk op de rechteroever van de rivier de Seine die uitstroomt in het kanaal. Le Havre werd in de Tweede Wereldoorlog tijdens de invasie van Normandie verwoest in 1944. Na de oorlog werd het centrum herbouwd in modernistische stijl.

stadhuis Le Havre

elvira

Superlid
Superlid
Wo Nov 12, 2014 1:31 am Reageer met quote

Er is nog veel meer te zien in Le Havre . Zo kunnen we o.a. naar Mont Saint Michel gaan. Dit is een schiereiland op 1 kilometer afstand van de kust. Mont Saint Michel bestaat uit trapstraten en is alleen toegankelijk voor voetgangers. Ook het centrum van Le Havre is flink autovrij. Ons busje zal proberen ons zo dicht mogelijk bij het centrum te brengen en de rest zullen we moeten lopen mensen.

Mont Saint Michel

elvira

Superlid
Superlid
Wo Nov 12, 2014 1:53 am Reageer met quote

Uiteraard ga ik niet uitgebreid over de plaatsen vertellen, waar we zullen verblijven. Dat wordt echt te lang en misschien te eentonig. Het gaat tenslotte om onze deelnemers/deelneemsters van onze reis. Dit is dus Clara voor degenen die haar nog niet heeft gezien op onze vorige reizen.

Ze is deelt samen met mij de hut en is het jongere zusje van Greta die met haar man Bert de hut deelt. Greta en Bert zijn in Las Vegas getrouwd
op 6-11-2013. (ff nagekeken) Alweer twee jaar geleden dus, onze reis naar de States! Ze heet dus officieel: Greta Vroegop- Comen Very Happy Maar ze doet haar naam wel eer aan want ze is inderdaad altijd vroeg. Haar zusje Clara is veel later maar ja, die moet eerst Claar Comen Very Happy

Laatst aangepast door elvira op Wo Nov 12, 2014 2:09 am, in totaal 1 keer bewerkt

Bell55

Superlid
Superlid
Antw.: 3363
Wo Nov 12, 2014 2:04 am Reageer met quote

Zoo ik ben onderweg..moest nog rennen om de trein te halen na een lange werkdag maar kom eraan hoor!..Ik heb de nachttrein naar Le Havre en hoop morgen in de loop van de dag te arriveren en heb er zin in!

elvira

Superlid
Superlid
Wo Nov 12, 2014 2:11 am Reageer met quote

Very Happy Very Happy Leuk Ell, wat een hoop bagage, wat sjouw je allemaal mee?
Ik mis alleen Humor nog (als hij zin heeft)

Bell55

Superlid
Superlid
Antw.: 3363
Wo Nov 12, 2014 2:25 am Reageer met quote

Dat hou ik nog even voor me Elvira..laten we het er maar op houden dat ik op alles voorbereid ben, denk zeker ook niet overbodig na onze laatste avonturen Wink

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 13595
Wo Nov 12, 2014 3:09 am Reageer met quote

Kunnen Greta en Clara deze reis wel aan Elvira ?
Ze zien er zo mager uit Sad

Hoewel ik net een kleinzoon heb gekregen wil ik toch heel graag mee!
Hebben we ook wifi aan boord Chess ?
Kunnen we skypen ?

elvira

Superlid
Superlid
Wo Nov 12, 2014 3:32 am Reageer met quote

Greta is hier nog niet in beeld geweest Anna. Want die heeft donker haar.
Dit was Clara en is precies Pamela Anderson, zoals die er uitzag in haar jongere jaren. Over Clara gesproken, ze kwam een half uurtje geleden de hut binnen. Een beetje luidruchtig voor haar doen, zodat ik ssssttttt moest zeggen. Onder het omkleden vertelde ze dat een zalig avond heeft gehad met John. (vergeten aan Chess te vragen of hij een Fransman of een Nederlander is) Ze hebben romantisch hand in hand langs de haven gewandeld en hebben elkaar hun eerste zoentje gegeven. Het was schitterend weer voor de tijd van het jaar en daarvan moet je profiteren nietwaar. Morgenvroeg had ze weer een afspraakje met hem. Dus ik sluit me maar bij de rest van onze groep aan.

ff terug naar de werkelijkheid, gefeliciteerd met de nieuwe wereldburger. Ben je al op kraambezoek geweest Anna? Of doe je dat morgen?

Chess.1

Superlid
Superlid
Wo Nov 12, 2014 3:46 am Reageer met quote

Anna, is dat echt een serieuze vraag? Denk je echt dat ik zo'n jacht zou kopen als er niet eens WiFi aan boord is?

Op een grote oversteek, b.v. over de stille oceaan kan die soms wel uitvallen maar we blijven vrij dicht bij de kust dus maak je geen zorgen, we hebben 24/7 een internetaansluiting en dus ook Skipe.

Elvira, John is een engelsman die ik al meer dan 20 jaar ken en die al vaker is ingevallen op dit jacht. Ik ken hem uit de tijd dat ik zelf nog als kapitein voer op jachten van andere mensen..... Echt een geweldige vent !!

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Chess.1

Superlid
Superlid
Wo Nov 12, 2014 4:29 am Reageer met quote

Ik was nog maar net in slaap gevallen toen Kirsten me wakker maakte. Nu heb ik geen enkel bewaar tegen het wakker gemaakt worden door een zweedse schone, maar er waren problemen..... de franse douane was aan boord.

We hadden de afvaartlijst al ingeleverd en die kwamen ze nu controleren. Elvira had vergeten om haar ID aan Kirsten te geven en Anna, Ell en Humor zijn nog niet aan boord. Met handen en voeten (ons frans is niet echt goed) hebben we de douane uitgelegd dat ze morgen rond 14.00 uur maar terug moesten komen, dan zouden we alles op orde hebben.

Nadat de douane weer van boord was schakelde ik het alarmsysteem in en zei tegen Kirsten: Je kunt ook wel naar bed gaan, morgen weer een nieuwe dag. Ze keek me ondeugend aan en vroeg: De jouwe of de mijne?

Nu weet ik dat je niet alles op internet moet gooien, dus laat ik het er bij houden dat we allebei naar bed gingen.........

elvira

Superlid
Superlid
Wo Nov 12, 2014 6:11 am Reageer met quote

Very Happy Chess laat je niet uithoren,

Anna, de nieuwe oma van lodewijk is allang aan boord. Ell komt morgen (of eigenlijk vandaag, het is immers nacht) en van Humor nog geen smsje gehad. Zal mijn ID kaart morgen aan Kirsten geven. We hebben momenteel tien passagiers plus kapitein Chess aan boord. Met de bemanning erbij is dat vijftien. Als Ell en Humor binnen zijn dan zijn we met zeventien personen. Dit ff voor informatie, moet ook gebeuren toch?

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30176
Wo Nov 12, 2014 12:14 pm Reageer met quote

Ja, laat dat maar aan Humor over..

Die zie ik nog wel met een heteluchtballon op dat helicopterdek terecht komen. Altijd wel in voor een aparte stunt....

Ik kijk al weer helemaal uit naar dit vaartochtje...

Very Happy Very Happy

En Anna, nog van harte gefeliciteerd met je kleinzoon...

Smile

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Wo Nov 12, 2014 3:45 pm Reageer met quote

Het busje had ons vanmorgen tot zover mogelijk bij het centrum gebracht, daar kon iedereen rondwandelen wat men graag wilden zien. Om half 5 uur zou het busje ons weer op de afgesproken plaats komen ophalen, want om 6 uur vertrekken we uit Le Havre en gaat onze cruise beginnen. Clara ging er vandoor met John, dus ik sloot me aan bij Greta, Bert en een paar anderen die het centrum wilden bekijken. Want niet iedereen ging dezelfde richting uit wat logisch was.
Op dit moment gebruiken we een Franse lunch in een restaurant. Ben blij dat Marguerite goed Frans ken, want ik kom niet verder dan "oui"' en "no"' En Engels vertikken de meesten Fransen te leren. Althans dat was 30 jaar geleden mijn ervaring toen ik in Frankrijk was. Waar ik ook o.a in Bordeaux ben geweest voor een dagtocht.

Ook de anderen mogen best wat schrijven wat ze vandaag gedaan of beleefd hebben, als ze willen. Het topic is voor iedereen.
Ik hoop maar dat de moderator de eerste bladzij zou willen verkleinen, die is nog steeds te groot.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10810
Wo Nov 12, 2014 6:38 pm Reageer met quote

Ik had wat startproblemen maar ben nu onderweg Very Happy

Pagina 2 van 16 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Volgende

Plaats reactie