Onze cruise naar de Middellandse Zee
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 130006
Wo Nov 12, 2014 8:26 pm Reageer met quote

Very Happy Very Happy daar is Humor! Die komt heel apart binnen net wat Tympaan voorspelde. Welkom aan boord.

Inmiddels zijn we weer aan boord van de luxe jacht en zojuist ons diner opgegeten. Deze is voortreffelijk bereid door Karena en Mark, want behalve de jacht besturen is het ook hun taak om te koken om ze beurt. Morgen is Kirsten en John aan de beurt. Dus dan heeft John minder tijd voor Clara.

Vanmiddag ben ik en een paar anderen naar Mont Saint Michel geweest. Wat een klim was dat! Ik heb geen voeten meer, maar was wel de moeite waard. Daarom nu lekker ff relaxen in de "livingroom" stoelen. Iedereen is gelukkig aanwezig. Over de hutverdeling gaat ik niet want de jacht is van Chess, maar Clara en ik slapen samen en uiteraard Greta en Bert. Chess zal wel in een speciale aparte hut slapen, dat is logisch. Met de bemanning erbij zijn we met 17 personen aan boord. Over ong. half uur gaan we varen, dus het is wachten op de kapitein.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30385
Wo Nov 12, 2014 8:27 pm Reageer met quote

Laughing Laughing Laughing

Dit jacht heeft alles. Maar geen landingsbaan....

Dat wordt dus een nat pak of een verticale landing...

Smile

Faber quisque fortunae suae

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10816
Wo Nov 12, 2014 9:12 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Laughing Laughing Laughing

Dit jacht heeft alles. Maar geen landingsbaan....

Dat wordt dus een nat pak of een verticale landing...

Smile

Gelukkig zat er op deze versie een schietstoel....het mag uiteindelijk een paar centen kosten nietwaar ! Very Happy
Ik kom eraan......

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 13678
Wo Nov 12, 2014 10:09 pm Reageer met quote

elvira schreef:

Anna, de nieuwe oma van lodewijk is allang aan boord.

Ja Elvira, ik was even gezellig aan het skypen met kleinzoon baby Lode Very Happy
Internet gaat prima Chess!
We hoeven ons hier niet te vervelen Very Happy
En nu gezellig in de livingroom.
Allemaal tablet op schoot ?

Ja Marquerite wij delen wel weer een hut.
Ik verwacht een supermooi tweepersoonshut Very Happy

Waaaaaaaaaaaaaw, wat zie ik toch in de lucht Question

Bell55

Superlid
Superlid
Antw.: 3392
Wo Nov 12, 2014 11:20 pm Reageer met quote

Allez mes ami's.. ik ben gearriveerd Smile Het was een lange rit met de trein maar ben blij aan te kunnen monsteren op zo'n prachtig jacht..
Zouden ze in de keuken nog wat eten hebben bewaard? dat zal vast beter smaken dan die droge broodjes in de trein...en ben benieuwd welke hut mij toebedeeld wordt..heb namelijk wel wat bagage bij me Wink

fijn dat Humor ook onderweg is!

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Wo Nov 12, 2014 11:58 pm Reageer met quote

hallo humor ,dat was niet bepaald een zachte landing.
kom ga maar gauw mee naar de bar .nemen we een neut voor de schrik.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10816
Do Nov 13, 2014 12:17 am Reageer met quote

Dat was een tof idee van je ......
In no time zat de stemming er goed in..... Very Happy

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Do Nov 13, 2014 12:32 am Reageer met quote

Er waren even wat kleine problemen bij het opstarten van de motoren maar die waren snel verholpen en om 18.10 uur konden de trossen binnengehaald worden en vertrokken we naar open zee. Buitengaats bleek de wijd vrij zwak te zijn en de zee heel rustig dus het gas kon er vol op en schoten we flink op. Inmiddels hebben we het eiland Guernsey al achter ons gelaten en koersen we af op Brest.

Omdat het redelijk druk is blijf ik tot Brest op de brug, niet dat ik Kirsten niet vertrouw maar twee paar ogen zien nu eenmaal meer dan een.

Aan boord zijn er twintig hutten beschikbaar voor de gasten, dus iedereen kan ook alleen een hut nemen. Dat moet iedereen dus maar voor zichzelf bepalen.
De eigenaarshut is uiteraard voor ondergetekende.

Dat Kirsten morgen gaat koken is een misverstand. Haar kookkwaliteiten halen het niet bij die van Karena en Karena doet het ook graag. Enige hulp van een van de gasten zal ze natuurlijk nooit afslaan.

Het is wel de bedoeling dat de gasten hun hut zelf op orde houden en een keertje de stofzuiger door de gemeenschappelijke vertrekken trekken is ook niet verboden..........

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Laatst aangepast door Chess.1 op Do Nov 13, 2014 12:55 am, in totaal 1 keer bewerkt

debelg

Superlid
Superlid
Do Nov 13, 2014 12:47 am Reageer met quote

Ik kan ook heel goed koken, liefst Aziatische gerechten.
aardappelen eet ik niet , wel rijst. Laughing

japans gezegde

Chess.1

Superlid
Superlid
Do Nov 13, 2014 1:56 am Reageer met quote

Humor was toch iets harder geland dan gedacht en zijn hand en pols begonnen wat op te zwellen. Nadat ik de hand en pols van Humor met zakken ijs had ingepakt ging ik overleggen met Kirsten. We waren er toch niet helemaal gerust op en besloten op toch maar in actie te komen.

We besloten dat ik met de helikopter Humor naar het ziekenhuis van Brest zou vliegen voor nader onderzoek. Kirsten stelde voor dat zij zou doorvaren tot Brest en daar dan het jacht gaande zou houden zodat de helikopter niet in de achtervolging zou moeten. Dat was een goed plan. We zouden wel Karena moeten wekken want het was nog behoorlijk druk op zee.

Toen ik e.e.a. in de groep gooide was het Tympaan die meteen zei dat Karena helemaal niet gewekt hoefde te worden omdat hij Kirsten wel zou assisteren. Ook Debelg bood spontaan zijn hulp aan.

Marguerite bood aan om mee te vliegen omdat haar kennis van de franse taal veel beter is dan die van mij en Humor.

Toen we in de buurt van het ziekenhuis van Brest kwamen zagen we dat het ziekenhuis zelfs een helideck op het dak had dus dat was handig landen. Het ziekenhuis bleek in rep en roer want er was nog nooit een prive heli bij hen geland met een patient. Ach ja, voor alles is een eerste keer he?

Na het maken van wat foto's en onderzoek bleek het allemaal wel mee te vallen, er was niks gebroken alleen maar een beetje gekneusd. De pols en hand werden ingepakt met een drukverband en Humor kreeg wat pijnstillers mee.

We staan nu weer op het dak van het ziekenhuis bij de heli. Heb net contact gehad met Kirsten en vernam dat het jacht ligt afgestopt voor de kust van Brest. We gaan nu vertrekken en zullen over 15 minuten weer aan boord zijn en kunnen we de reis vervolgen.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

debelg

Superlid
Superlid
Do Nov 13, 2014 2:04 am Reageer met quote

Kom maar gauw terug.ik heb heerlijke loempia's gemaakt.

japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Do Nov 13, 2014 2:17 am Reageer met quote

Helaas heeft Humor dus een nare ervaring overgehouden van zijn aparte stunt. Gelukkig dat Chess en Kirsten gauw konden ingrijpen. Toch wel fijn een prive helicopter aan boord. Hebben we ook voor ieder een zwemvest aan boord? (hoop niet dat het nodig is natuurlijk) Gelukkig is alles goed afgelopen voor Humor.
Ja hoor, tablet op schoot om te skypen met mijn kleinzoon. Maar die is geen baby meer, maar een teenager. Verdraaid handige knaap op de laptop of ipad, daar kan ik veel van leren.

:grin:Als een baby pasgeboren wordt kan hij/ zij al skypen met zijn/haar oma. Nog ff dan lopen zal al binnen een week en poepen en plassen op een potje Lolllllll.

Laatst aangepast door elvira op Do Nov 13, 2014 2:34 am, in totaal 1 keer bewerkt

Chess.1

Superlid
Superlid
Do Nov 13, 2014 2:32 am Reageer met quote

Na 15 minuten waren we inderdaad weer veilig geland aan boord. Humor leverde we af in de bar waar Debelg en de dames zich ontfermden. Ze waren van mening dat een paar borrels bij hem net zo goed zouden werken als de pijnstillers.

Ik nam wat heerlijke loempia's van Debelg mee naar de brug en zag dat Tympaan nog steeds op zijn post was, klasse man !

Kirsten had nog wel een leuk verhaal te vertellen. Toen wij aan kwamen vliegen zei Tympaan tegen haar: Je kunt het beste het jacht met de kop in de wind leggen, dat maakt hun landen makkelijker..........

Kirsten, die echt druk bezig was had wat kortaf gezegd: tror ni verkligen att jag inte visste?

Ik schoot in de lach en zei tegen Kirsten dat hij het alleen maar goed bedoeld had......

We hebben net Karena gewekt want die neemt de wacht over om twaalf uur. Ik vroeg Kirsten of ze zin heeft om nog even bij de gasten te zijn voor het slapen gaan en ze zei: misschien ............

elvira

Superlid
Superlid
Do Nov 13, 2014 2:49 am Reageer met quote

Volgens mij is Kirsten Chess' liefje Very Happy Komen Kirsten en Karena beiden uit Zweden? En waar komt Mark vandaan? Het is nu nacht maar ik ben nog wakker, Clara slaapt als een roos. Er zijn twintig hutten aan boord, vertelde Chess ons. Maar toch deel ik liever een hut vind dat gezelliger, de eenpersoonsbedden zijn lekker ruim. Thuis lig ik toch altijd alleen. Wacht..... ik ga ff naar de bar sluipen kan toch niet slapen, gelukkig brandt er op de gang een licht.
(wordt vervolgd)

Chess.1

Superlid
Superlid
Do Nov 13, 2014 2:59 am Reageer met quote

Kirsten en Karena zijn lid van mijn totaal zweedse bemanning die uit twaalf personen bestaat maar de rest heeft nog vakantie.

John en Mark zijn engelsen die voor deze reis zijn ingehuurd.

Karena en John zijn nu op de brug om de wacht over te nemen. Wij hebben de koers al uitgezet en morgen rond 09.00 uur zijn we in Bordeaux.

Over tien minuten komen we samen nog wel even naar de bar.........

elvira

Superlid
Superlid
Do Nov 13, 2014 3:11 am Reageer met quote

Morgenochtend zijn we in Bordeaux. In die stad ben ik werkelijk geweest, de enige stad van het lijstje waar we zullen aanmeren. Maar dat was ong. 30 jaar geleden. Bordeaux heeft een Oceanisch klimaat en is winters milder dan de meeste vergelijkbare gebieden. Het is geclassificeerd als "Stad van kunst en Geschiedenis" Bordeaux is een historische stad met vele toeristische attracties. In de stad kun je het best gaan lopen in het historische centrum van de stad, het is een groot voetgangersgebied. Ook kun je wandelen langs de Saint-Catherinestraat in het voetgangerscentrum. Het deel van de stad rond het Gambettaplein heet "klein Parijs". Bezoek de weelderige tuinen ten noorden van het Gambettaplein waar je kan ontspannen en picknicken. De stad heeft verder veel bars en restaurants. In de omgeving zijn wijngaarden en een wijnmuseum. Daar maken dus een excursie van!

elvira

Superlid
Superlid
Do Nov 13, 2014 3:12 am Reageer met quote

elvira

Superlid
Superlid
Do Nov 13, 2014 3:31 am Reageer met quote

Bij de bar aangekomen zag ik Humor, Tympaan en DeBelg zitten pimpelen. Ben ik de enige vrouw die wakker is? Ooo, gelukkig daar zie ik Chess en Kirsten ook aan komen. Voel me anders opgelaten tussen alleen maar mannen, ook omdat ik een pyama met een ochtendjas draag! Kirsten ziet er beeldschoon uit ook draagt ze een een nachtpon met bijpassende ochtendjas en slippers, dat ding is niet goedkoop dat zie ik zo al. Geen wonder dat Chess voor haar valt. Maar hij heeft geen concurrentie van deBelg want die valt niet op blond! Wel ik zie Humor ook steeds de richting van Kirsten uitgluren. Gelukkig gaat het met hem een stuk beter. Hij doet weer vrolijk mee. Maar ik denk dat hij de volgende keer geen stunt meer zou uithalen.

Chess.1

Superlid
Superlid
Do Nov 13, 2014 3:42 am Reageer met quote

Die dure ochtendjas heeft we wel kunnen betalen van haar goede salaris dat ik betaalt heb he ? hahaha

Maar goed, ik en Kristen gaan slapen, om zes uur moeten we de wacht weer over nemen.............

elvira

Superlid
Superlid
Do Nov 13, 2014 3:51 am Reageer met quote

Welterusten allebei. Ik ga ook zo als mijn glaasje leeg is. Ook zie ik de de anderen aanstalten maken om naar hun hut te gaan.

Pagina 3 van 16 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Volgende

Plaats reactie