Onze cruise naar de Middellandse Zee
Reizen
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 97761
Di Nov 11, 2014 1:15 am Reageer met quote

Morgen gaan we een cruisereis naar de Middellandse Zee maken. We vertrekken vanaf Le Havre waar kapitein Chess ons zal ontvangen op zijn cruiseboot. Dus we gaan zuidelijke richting. Omdat de boot in Le Havre lag voor onderhoud, konden we het beste daar opstappen, anders moest Chess eerst naar Nederland varen. Ik zal ff de route vermelden zoals ik het van hem heeft gekregen. Dat is Bordeaux- Santander- La Curuna- Porto- Gibraltar- Palma de Mallorca- Juan les Pins- Cannes- Nice- Monaco- en als laatste Genua in Itlalie. Dus wie mee wil horen Chess en ik wel.

Vanmorgen zijn Greta, Bert, Clara en ik in Parijs aangekomen en we slapen vannacht in een hotel. We hadden vandaag heerlijk van de stad genoten en alle bekende plekjes bezocht. Het was ook prachtig weer. Onderweg kwamen we de Belg en the Don tegen, ze waren alreeds twee dagen in Parijs, alleen logeerden ze ergens anders. Want iedereen komt op eigen gelegenheid naar La Havre. Dus in elk geval kun je op ons zessen rekenen Chess!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11160
Di Nov 11, 2014 2:32 am Reageer met quote

Ik vertrek nu vanuit Amsterdam.
Heb mn rugzak mee en hoop jullie morgen in Parijs te ontmoeten Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Di Nov 11, 2014 2:55 am Reageer met quote

Welkom Anna, leuk dat je er weer bij ben. Hoe maakt Heinrich het? Niet meenemen hoor, nu ff geen dieren aan boord. Ik denk dat Ell ook gauw komt, ze was gisteren al enthousiast op de chat, maar ze wist toen niet waar we naar toe gingen. (of misschien is ze al in Parijs?) Dan kunnen jullie samen een hut delen.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Di Nov 11, 2014 3:18 am Reageer met quote

Vanmiddag zijn de laatste werkzaamheden uitgevoerd. Morgen alleen nog een algemene test en controle en daarna is het jacht klaar voor de reis.

Mijn plan is om in de nacht naar de volgende plaats te varen. Daartoe heb ik een vierkoppige bemanning ingehuurd want me vaste bemanning heeft nog steeds vakantie.

Voor deze bijzondere reis heb ik besloten om het jacht tijdelijk onder een nieuwe naam te laten varen : Cinquanta piu

Hieronder wat foto's zodat jullie weten waar jullie morgen terecht gaan komen.

Picture resized

Picture resized

edit mod: grootte foto's aangepast

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

elvira

Superlid
Superlid
Di Nov 11, 2014 3:36 am Reageer met quote

Dat ziet er superluxe uit Chess! Nu weten we naar welk jacht we moeten zoeken morgenochtend. Is de volgende plaats Bordeaux waar we een daagje naar toe gaan?

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26745
Di Nov 11, 2014 11:24 am Reageer met quote

Dat schip was in ieder geval gemakkelijk te vinden. Het lijkt de Enterprise wel, dat beroemde ruimte schip uit 'Star Trek'..
Ik ben rechtstreeks naar La Havre gekomen. Als je Parijs wil bekijken moet je er minstens twee weken blijven. Dat kan altijd nog wel een andere keer..

Mooi dat er ook een bemanning bij is. Maar af en toe eens roerganger zijn lijkt mij ook wel leuk. Je krijgt tenslotte niet alle dagen de kans om een dergelijk jacht te besturen..

Ik ben benieuwd wat het dit keer gaat worden..

Faber quisque fortunae suae

hannekevanveen

Superlid
Superlid
Antw.: 1531
Di Nov 11, 2014 12:57 pm Reageer met quote

Is Er nog plek genoeg aan boord, zo ja ga ik nu mijn koffer pakken en spring op de trein. Vakanties ben ik gek op en er kan er nog wel eentje bij dit jaar.
Ik hoor het wel van jullie.

elvira

Superlid
Superlid
Di Nov 11, 2014 12:58 pm Reageer met quote

Welkom Tympaan. Ja,ik ben ook benieuwd. Heeft eigenlijk niets voorbereid qua verhaal! Alleen heeft de kapitein weer veel te grote plaatjes geplaatst zodat de woorden een beetje te wijd zijn geworden. Hoop dat de moderator ze kleiner wil maken. Greta, Bert, Clara, DeBelg, The Don , Anna, Tympaan en ik zijn dus al aan boord, we moeten nog op de anderen wachten om te kunnen varen. Ondertussen zijn we ook aan de bemanning voorstelt maar weet nog niet hoe ze heten, want dat verstond ik niet goed. Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Di Nov 11, 2014 1:01 pm Reageer met quote

Haaa, daar zie ik Hanneke, ze was stiekum binnen gekomen terwijl ik nog aan het schrijven was Very Happy Ook Hanneke hartelijk welkom. Ik denk dat Ell ook wel zal komen in de loop van de dag.

elvira

Superlid
Superlid
Di Nov 11, 2014 5:52 pm Reageer met quote

Welkom Marguerite aan boord, november is inderdaad te koud voor een cruise, maar we doen net of het nu augustus is hier. (daar had ik al aan gedacht hoor) Dus gewoon met badpak lekker naar het strand. We schrijven immers gedeelte de waarheid (zoals de plaatsen) en de rest is immers fantasie.

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Di Nov 11, 2014 6:38 pm Reageer met quote

chess,ben je hier voor het eerst?
je moet de foto`s verkleinen voor het plaatsen.
mod ,kan jij het eens uitleggen aan chess???????????????

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

hannekevanveen

Superlid
Superlid
Antw.: 1531
Di Nov 11, 2014 7:11 pm Reageer met quote

Hoe laat vertrekt het schip want ik ben er nog niet hoor.
Zit in de trein en kom om 18.00 uur aan in Parijs.

Mochten jullie al vertrokken zijn kom ik wel naar de volgende haven.

Tot Later.

elvira

Superlid
Superlid
Di Nov 11, 2014 7:57 pm Reageer met quote

Nee hoor Hanneke, we vertrekken pas in de nacht. We missen nog onze Humor, Ell en Grejo (als ze mee wil?)Ik kan de kapitein nergens vinden op dit enorme jacht, want ik had nog een paar vragen. Ik heb de namen van de bemanningsleden niet goed verstaan bij onze binnenkomst. En is onze volgende stop Bordeaux? Volgens mij slaapt hij om in de nacht te kunnen varen!Ik vind het best als hij foto's plaatst maar voortaan liever kleiner.

rino

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 9
Di Nov 11, 2014 7:59 pm Reageer met quote

Jammer nu is er wel minder ruimte aan boord.

elvira

Superlid
Superlid
Di Nov 11, 2014 8:08 pm Reageer met quote

Haaa, die Rino! Ja, dit is veel beter dank je wel.Nee hoor, ruimte aan boord is hetzelfde. Dus jij volgt onze reis ? Dat dacht ik wel Very Happy We zullen ons best doen om een leuk verslag te maken.

Laatst aangepast door elvira op Di Nov 11, 2014 8:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt

rino

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 9
Di Nov 11, 2014 8:08 pm Reageer met quote

Jammer ook alle hutten worden dus kleiner nu.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Nov 11, 2014 8:09 pm Reageer met quote

Het schip is al vertrokken...

...Je ziet het nu in de verte...

Smile Wink

elvira

Superlid
Superlid
Di Nov 11, 2014 8:12 pm Reageer met quote

Wel nee Tympaan, de eerste keer heb je het met een verrekijker gezien en nu zie je het dus zonder. Bovendien is de kapitein nergens te vinden.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Nov 11, 2014 8:35 pm Reageer met quote

Laughing Laughing

Dat kan natuurlijk ook. Het zou ook wel een beetje te vroeg zijn om al te vertrekken, zeker zonder kapitein..

Smile

elvira

Superlid
Superlid
Di Nov 11, 2014 8:40 pm Reageer met quote

Of de kapitein is van boord gesprongen? Hij zag een zwartharige meisje op de rots zitten en die is hij gaan halen voor deBelg.... bijvoorbeeld. Begint al goed hier op de 11de van de 11de Very Happy De Belg klopte daarnet al aan onze hut die ik samen met Clara deel, hij had een lampion in zijn handen en zong een sint- Maarten liedje. Gelukkig had ik snoepjes in mijn tas. Even later kwam Marguerite een Engels versje zingen en met een snoepje vertrok ze weer.

Pagina 1 van 16 Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Volgende

Plaats reactie