Onze cruise naar de Middellandse Zee
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Volgende Plaats reactie

Bell55

Superlid
Superlid
Antw.: 2248
Zo Nov 23, 2014 2:45 pm Reageer met quote

Lieve mensen, het is heerlijk weer vandaag in Nice en ik hoop dat iedereen zijn of haar keuze heeft kunnen maken uit het grote aanbod van bezienswaardigheden.. Ik sluit me aan bij diegenen die in de stad zelf blijven Smile maar ga vanavond niet mee naar de boomhutten.. Ik vlieg vanavond al terug want morgenochtend om 7 uur wordt ik weer op m'n werk verwacht dat betekent weer met beide beentjes op de grond Crying or Very sad
Ik heb genoten van deze cruise maar vooral genoten van jullie gezelschap en fantasie Wink en heb me weer even teruggewaand op die mooie plekken en ik wil Chess en zijn deskundige crew bedanken voor de fantastische voorzieningen en goede zorgen aan boord en mijn medereisgenoten bedanken voor hun gezelschap.. Ik hoop dat de "lovers" hun weg kunnen vinden Wink en hou me aanbevolen voor een volgende trip Smile
liefs

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 97838
Zo Nov 23, 2014 6:14 pm Reageer met quote

Oke Ell , je bent toch wel bij het diner aanwezig? Want het is toch wel leuk als iedereen die zich aangemeld heeft aanwezig als zijn. Dan wordt je daarna met Chess en de bemanning teruggebracht, Als ik het nog eerder had geweten had waren we met zijn allen morgenmiddag terug gegaan. Want ik had speciaal voor jou de extra 2 dagen naar Saint Tropez geboekt (uiteraard ook wel wel een beetje voor mijzelf en Clara wilde ook dolgraag) ff daar neuzen.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Zo Nov 23, 2014 6:57 pm Reageer met quote

Helaas kon ik ook niet verder van de partij zijn ,omdat ik met de mystery guest een weekend vertoefde op het romantische eilandje Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Zo Nov 23, 2014 7:26 pm Reageer met quote

Dus je gaat ook vanavond naar huis Humor? Dat zijn wel op jullie eigen kosten, want morgenmiddag kan je gratis mee met het privejet van Chess.

elvira

Superlid
Superlid
Zo Nov 23, 2014 7:35 pm Reageer met quote

Inmiddels is iedereen weer het jacht aangekomen om alles bij elkaar te zoeken en de bagage in te pakken. Gelukkig heb ik niet zoveel bij gekocht zodat de koffer goed dicht kon. Ook Clara had nog geen nieuwe kleding gekocht, wat een wonder mag heten. Daarna gingen we samen naar Greta's hut om alles in de koffer te doen, want deze namen we ook mee. Terwijl we bezig waren keek ik door de patrijspoort en zag het busje aankomen. Hij werd keurig op tijd gebracht.

elvira

Superlid
Superlid
Zo Nov 23, 2014 7:50 pm Reageer met quote

Het gastenboek lag klaar

Lieve Chess, Kirsten, Karena, John, Mark.
Mede namens Clara en Greta heel hartelijk dank voor de ontzettende mooie cruisetocht en jullie verzorging. We hebben er van genoten.
Chess, bedankt voor je inzet om Greta terug te vinden Clara kreeg zojuist een telefoontje. Ze is nu in het restaurant van de boomhutten en wacht daar op ons. Clara kan van emotie het gastenboek niet tekenen. Het afscheid van John valt haar zwaar. Als kado bieden we jullie namens allen gasten een diner aan in het restaurant.

lieve groetjes
Elvira, Clara, Greta.

Laatst aangepast door elvira op Ma Nov 24, 2014 2:29 am, in totaal 2 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26749
Zo Nov 23, 2014 8:30 pm Reageer met quote

Ik ben gewend om 'licht' te reizen en was dus vrij snel klaar met inpakken. Mijn chique avondkleding had ik gehuurd en van tevoren al weer teruggebracht.
Zo'n nachtje in een boomhut lijkt mij ook wel weer iets aparts dus ik ga mee daar daarnaartoe. Helaas kan Karena niet mee dus wordt het alleen slapen. Al weet je natuurlijk maar nooit.

In het gastenboek:

Bedankt Chess, Kirsten, John en Mark, en vooral natuurlijk Karena, voor deze onvergetelijke belevenis op dat mooie superjacht. Dat was wel weer eens wat anders dan koukleumen in regen en wind in de kuip van een klein zeiljacht.
Blij dat ik dit heb mogen meemaken..

En nu op naar het restaurant en de boomhutten..

Faber quisque fortunae suae

Bell55

Superlid
Superlid
Antw.: 2248
Zo Nov 23, 2014 10:17 pm Reageer met quote

Elvira, natuurlijk dineer ik nog mee Very Happy Even een laatste gezellige bijeenkomst voordat iedereen weer een kant opgaat Wink Werkperikelen dwingen mij om eerder terug te gaan dan gepland... het is niet anders maar kijk alweer verwachtingsvol uit naar een eventuele vervolgtrip Very Happy

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Zo Nov 23, 2014 10:42 pm Reageer met quote

Beste reisgenoten
ik heb me heerlijk en genoeglijk vermaakt, tijdens deze reis.
mijn dank gaat vooral naar elvira en chess.
ook ell wil ik graag bedanken, omdat zij zulke mooie foto's plaatste.
verder ben ik humor, tympaan , mar en don dankbaar voor hun kameraadschap.
ik schrijf dit op mijn tablet in het vliegtuig naar rotterdam.
morgenochtend ga ik al vroeg naar limburg om sint en pieten naar zorghuizen te brengen. Ik wens jullie nog heel veel plezier.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Zo Nov 23, 2014 11:37 pm Reageer met quote

Goede reis terug de Belg. Jammer, dat je niet bij ons diner was
Inmiddels zijn we bij de plaats van bestemming aan gekomen. Alleen onze nodige spullen werden uitgeladen die we nodig hebben voor vannacht, want de rest kon in het busje blijven, want die ging op slot. In het restaurant zat Greta te wachten in een van de gemakkelijke fauteuils vlakbij de open haard. Het was een houten restaurant, in de vorm van een groot boshut wat precies bij de omgeving paste. Er was dus een soort zitgedeelte en aan het eind stond de tafel gedekt voor 15 mensen. We begonnen met 13 plus 4 bemanningsleden en eindigden dus met 15. Bert en de Belg vallen af. Greta werd hartelijk begroet door iedereen en ze had ook leuke daagjes gehad in Nice vertelde ze. Maar ja, Antoine en zij waren tot de conclusie gekomen dat het toch beter was om de prille relatie te beeindigen. Ze was tenslotte getrouwd. Het diner smaakte lekker en iedereen genoot van de sfeer en van elkaar. Toen brak om 8 uur het moment aan om afscheid te nemen van Chess en zijn bemanningsleden. Nadat ik nogmaals een dankwoord tot hen had gericht, werden er handjes geschud met een zoentje. Ook Ell en Humor gingen mee terug. Ze werden onderweg afgezet bij de het vliegveld. Tjaa, was hun keuze, ze hadden ook morgenmiddag gratis mee kunnen vliegen! Dus 8 mensen bleven in de boomhut slapen. We hadden 4 boomhutten tot onze beschikking, dus voor 2 personen een hut (jullie moeten zelf maar indelen wie bij wie, hoewel the Don en Tympaan zullen wel voor samen kiezen, denk ik) Maar het was nog een beetje te vroeg om te slapen. Dus we gingen heerlijk in de grote fauteuils zitten die rondom de open haard stonden. Onder genot van een hapje en drankje kwebbelen heel wat af totdat het tijd werd om te gaan slapen.

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11161
Ma Nov 24, 2014 1:55 am Reageer met quote

Hartelijk bedankt Chess, inclusief je bemanningsleden
en ook Elvira als onze reisleidster.
Wat hebben we een mooie tijd in het jacht gehad.
Het was een geweldige reis !
Ik heb er van genoten Very Happy

En nu onze laatste nacht in de boomhutten.
Dichtbij de natuur..............

elvira

Superlid
Superlid
Ma Nov 24, 2014 2:12 am Reageer met quote

Dank je wel Anna. ff een vraagje je gaat toch mee naar Saint Tropez?
Om kwart voor 11 zochten we onze boomhut op. Zoals gebruikelijk ook op het jacht, deelde ik die samen met Clara. Maar we hadden nog geen slaap, zodat ik ff wat informatie van Saint Tropez kan geven.
Dit is een kleine havenplaats aan de Cote d" Azur. Het is sinds de jaren 50 het trefpunt van de kunstenaars en de beaumode. Bezienswaardig is de citadel (16/17de eeuw) en de 18de eeuwse kerk. Tegenover het stadhuis ligt de route naar de barokkerk waar het borstbeeld van de Heilige Torpes is geplaatst. Stranden bieden een breed scala aan de voorzieningen zoals restaurants en cafe"s aan het water. Daarnaast is er een brede varieteit aan watersporten beschikbaar zoals jetski's en waterskieen.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Nov 24, 2014 2:15 am Reageer met quote

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11161
Ma Nov 24, 2014 2:31 am Reageer met quote

Ja natuurlijk ga ik morgen mee Elvira Very Happy
Maar nu verheug ik me eerst op het slapen in een boomhut.

Dichtbij de natuur, even los van moeder aarde.
Wat zullen we heerlijk heen en weer wiegen !
En morgen worden we gewekt door de tjilpende vogels Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Ma Nov 24, 2014 2:49 am Reageer met quote

Inderdaad Anna. Was dat van plan om dat morgen te zeggen over de vogeltjes fluiten! Welterusten voor straks. Ik zat net het lijstje met namen door te nemen wie over waren. Jij en Tympaan zullen wel reageren. Marguerite heeft in werkelijkheid gasten. En daar heb ik begrip voor. De andere twee zwijgen als het graf. Uiteraard mag iedereen iets schrijven wanneer men de tijd voor heeft. Maar ikzelf als degene die het verhaal heeft verzonnen moet elke dag komen en schrijven. Informatie opzoeken, indelen daarom stop ik dinsdag ook en we gaan dan naar terug naar Nederland.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Nov 24, 2014 3:08 am Reageer met quote

Dit is ons hotel .

Hotel La Baside
Route des Charles 83990

we blijven hier voor een nachtje

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Ma Nov 24, 2014 6:23 am Reageer met quote

Na het heerlijke diner namen we uitgebreid afscheid van iedereen en gingen we weer terug naar het jacht. We namen nog een drankje in de bar en bespraken de reis. Alles was eigenlijk probleemloos verlopen en ik gaf me bemanning een welgemeend compliment daarvoor.

Vrij kort daarna vroeg Karena of ze me even onder vier ogen kon spreken. Natuurlijk kon dat en toen we samen op het achterdek stonden zei ze dat ze drie weken vakantie wilde opnemen, beginnende morgen.
Nu heeft ze wel voldoende vrije dagen staan, maar morgen moet het jacht terug naar Juan les Pins en Kirsten vliegt morgen met mij mee naar Amsterdam dus zij is de enige die het jacht kan overbrengen, dus mijn antwoord was kort en duidelijk: Sorry...... nee.

Ik ging terug naar de bar en dacht dat het was opgelost....... hoe dom kan een man zijn. In mijn ooghoeken zie ik Karena met Kirsten praten op een plaats die buiten gehoorsafstand ligt van de bar. Na twee of drie minuten zag ik Kirsten als een soort furie op me afkomen, haar blauwe ogen leken wel vuur te spugen ! Ik wist meteen dat ik een serieus probleem had..... zo boos had ik haar nog nooit gezien.
Dus, we gaan nu de trossen losgooien en kan Karena morgen met vakantie gaan.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26749
Ma Nov 24, 2014 12:27 pm Reageer met quote

Dat slapen in een boomhut is inderdaad een hele sensatie. Omdat Dolores verdwenen was en Karina haar taak op het jacht had, was het dus inderdaad het beste dat TheDon en mijn persoontje samen in zo'n boomhut zouden slapen. Ik heb wel eens meer met een collega in een hotelkamer geslapen dus dat is verder geen probleem. Nou ja, geslapen, feitelijk heb ik geen oog dicht gedaan, Die boom waar die hut in gebouwd was, was een vrij hoge en wel erg dunne spar en stond precies aan de rand van het bosperceel. Daardoor ving die de volle wind en dat resulteerde in een geslinger en gewiebel die best verontrustend was. Bovendien kraakte de hele hut in al zijn voegen en zelf had ik de indruk dat die hutten ook niet erg vakkundig in elkaar gezet waren.

TheDon had er geen enkel probleem mee. We hadden nog even zitten babbelen onder het genot van een drankje en zijn toen naar bed gegaan. Hij lag na een kwartier al te snurken als een boomzaag. En ik staarde naar het plafond, hoorde het gekraak en gekreun en dacht er aan hoe Karena het zou maken...

Al heel vroeg in de ochtend had ik er genoeg van en besloot een douche te nemen. Er was inderdaad een douche maar dat bleek een hokje te zijn waar je net rechtop in kan staan met je armen stijf naar beneden. En ik ben toch waarachtig niet een van de breedsten.
Nu had ik gehoord dat er ergens een waterval in de buurt moest zijn en het was toch nog heel vroeg in de ochtend. Dus nam ik mijn handdoek en een stukkie zeep mee en ging op zoek naar de waterval..

Warm was het niet, maar je had wel de ruimte. En een bad nemen zo in de vrije natuur heeft toch ook wel iets...

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Ma Nov 24, 2014 3:34 pm Reageer met quote

Very Happy Arme Tympaan, wat heb ik jullie aangedaan! Maar het was toch weer eens wat anders een verblijf in het bos. Je werd wakker met het gefluit van vogels en overal om je heen groeiden olijfbomen. Maar je had toch op vorige reizen samen met Humor op de kamer geslapen Tympaan? Toen we in het restaurant zaten te ontbijten.(we waren de enigen) maar dat komt omdat er maar 4 boomhutten zijn voor max. 3 personen. Dus het restaurant was daar op berekend. We moesten om 12 uur de hut hebben verlaten, want dan wachten de volgende personen weer. Maar goed ik dwaal af, toen we zaten te ontbijten kwam onverwachts Karena binnen. Ze vertelde dat ze vakantie had en keek Tympaan aan. Ze wilde graag met ons mee naar Saint Tropez en ook morgen naar Nederland reizen. Ik zag blijdschap in Tympaan's ogen. Alleen Clara was teleurgesteld dat John geen vrij had. Maar ja, Chess kon geen twee bemanningsleden missen.
Rond half 10 brachten we the Don, Hanneke en Greta naar het vliegveld, want ze zouden vandaag met Chess naar Nederland reizen. Ze konden immers gratis mee en vonden dat ik al genoeg kosten had gemaakt, hoewel ik dat helemaal niet erg vond. Daarna reden Anna, Marguerite, Tympaan, Karena, Clara en ik naar het station. De trein kwam 10 over elf binnen. We zijn nu in Saint Tropez aangekomen.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Nov 24, 2014 7:06 pm Reageer met quote

Bij de uitgang van het station stond een chauffeur met een busje voor 6 personen op ons te wachten. Nadat hij ons de sleutels had overhandigd aan Tympaan die onze tijdelijke chauffeur was, reden we naar ons hotel om onze bagage achter te laten en te lunchen. We reden een oprijlaan binnen met aan weerszijde palmbomen en ook stonden er kunstwerken in de voortuin. We werden hartelijk begroet door de hoteleigenaar en naar onze kamers gebracht. Voor Anna en Marguerite een kamer, Voor Tymaan en Karena een kamer en tenslotte voor Clara en mij. De kamer was groot en luxe ingericht, er was een toilet met badkamer. Royale twee eenpersoonsbedden, een leuk zithoekje met twee fauteuils, maar dat mag wel voor de prijs! Nadat we ons hadden opgeknapt gingen we naar beneden voor de lunch. Ik hoop niet dat Tympaan het erg vind om alleen dames rond hem heen te hebben? ik noem het maar "Tympaan met zijn harum" Very Happy Na de lunch gingen we het vissersplaatsje eens bekijken.

Pagina 14 van 16 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Volgende

Plaats reactie