_Zou U nog naar een islamitisch land op vakantie gaan?
Reizen
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Di Jan 13, 2015 3:50 pm Reageer met quote

met de wetenschap van nu zou U dan nog naar een islamitisch land op vakantie gaan??
Met name naar Turkije, hierbij denkt ik aan de dictatuur van Erdogan en zijn kliek en de onderdrukking van de pers.

Of zijn we dan niet ineens meer zo principieel ??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26745
Di Jan 13, 2015 4:00 pm Reageer met quote

Dat land staat niet op mijn lijstje met vakantiefavorieten...

Al valt het niet te ontkennen dat er veel interessante gebouwen te zien zijn...

Smile

Faber quisque fortunae suae

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Di Jan 13, 2015 4:16 pm Reageer met quote

Uit principe ga ik nooit naar dat soort landen Very Happy

ron1.1

Superlid
Superlid
Di Jan 13, 2015 4:38 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
J
Je gaat erheen om te genieten...KUNNEN we nog een beetje GENIETEN hier? Weten we nog wat dat is eigenlijk? Very Happy

Ja dat zou moeten, maar kun je er nog wel genieten, omdat je iedere 1 minuut op je hoede moet zijn. Wij westerlingen zijn immers het doelwit van fundamentalisten.

ron1.1

Superlid
Superlid
Di Jan 13, 2015 4:49 pm Reageer met quote

Lucia51 schreef:
Ik zou best naar Turkije op vakantie kunnen gaan. Als je uit principe omdat je tegen een kliek en onderdrukking van de pers bent, dan zijn er tig landen waar je dan niet meer naar toe zou kunnen. Ik denk aan IsraŽl b.v. en Rusland en zo nog meer.
Het feit dat een land islamitisch is zou voor mij nooit een reden zijn om niet op vakantie te gaan.

oke Lucia, in feite bedoel ik te zeggen dat de mensen die altijd lopen te hakken op de allochtonen, wel voor in de rij staan om naar bijv. atalya gaan. Niet erg principieel dus maar wel lekker goedkoop en all inclusif. haha
Aan de andere kant is de veiligheid voor een toerist in Israel/Rusland vele maken groter dan bijv. Egypte of Nigeria.

Laatst aangepast door ron1.1 op Di Jan 13, 2015 6:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3190
Di Jan 13, 2015 5:04 pm Reageer met quote

Ron, zou je jezelf anders uit willen drukken? Het woord kanker heeft voor veel mensen een andere lading. De volgende keer geeft het moderatieteam punten.

Onderaan: https://www.50plusser.nl/?page=ontmoet&p=forum&src=viewtopic.php%3Ft%3D10328

Graag on-topic verder

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

pitter.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 887
Di Jan 13, 2015 5:55 pm Reageer met quote

Zou U nog naar een islamitisch land op vakantie gaan?

Marokko, Algerije, TunesiŽ, Turkije, JordaniŽ, Egypte, IndonesiŽ; allemaal landen waar bijna iedereen moslim is.
Waarom zou je daar niet heen gaan? De reden doet er niet toe; de een gaat er op familiebezoek, de ander gaat voor het strand of voor de cultuur.
Soms is het in een land (tijdelijk) gevaarlijk, bijvoorbeeld vanwege politieke spanningen, om er als tourist rond te reizen. Dan geeft onze regering een advies er niet heen te gaan als het niet absoluut noodzakelijk is.
Ik vind de vraag van de topic-opener dus nogal tendentieus. Er schemert in door: jullie zijn, zeker na 'Parijs", natuurlijk allemaal bang voor moslims.
Als er morgen in Athene een aanslag plaatsvindt, komt er waarschijnlijk geen topic met de vraag: gaat u nog naar een christelijk land op vakantie?
Kortom: ik vind de vraagstelling van de titel van dit topic onplezierig suggestief.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Di Jan 13, 2015 6:05 pm Reageer met quote

Ja, dit topic is tendentieus en onplezierig suggestief. Maar ik moet Ron wat dat betreft toch bijstaan. Ik ga zelf niet meer op vakantie naar een islamitisch land omdat ik mij daar niet plezier meer bij voel. Ik zou het verstandelijk graag anders zien en formuleren maar het is helaas werkelijkheid.

Je vraagt waarom je er niet heen zou gaan. Ik voel mezelf onveilig. En of dat terecht is of niet, het is zo. Ik heb niets tegen moslims en ben weg van wat de moren in AndalusiŽ hebben gebouwd en wat ze culinair te bieden hebben. Maar ik zoek 'het' niet op waar bij het voor mijn angst staat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

pitter.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 887
Di Jan 13, 2015 6:38 pm Reageer met quote

Quote:
En als je je niet prettig voelt zal het zeker je vakantieland niet worden.
Nee, ik blijf thuis. Dus ik ga niet meer met vakantie naar een islamitisch land, daarom.

Het is jammer voor jou dat je bijvoorbeeld de orang oetans van Sumatra of Borneo niet meer wil zien, omdat die in een bos wonen van een land waarvan de meerderheid van de bevolking moslim is.
Er is zo veel moois te zien in IndonesiŽ, maar ieder is natuurlijk vrij om te gaan en staan waar hij wil.

ron1.1

Superlid
Superlid
Di Jan 13, 2015 6:43 pm Reageer met quote

Thijs schreef:
Ron, zou je jezelf anders uit willen drukken? Het woord kanker heeft voor veel mensen een andere lading. De volgende keer geeft het moderatieteam punten.

Onderaan: https://www.50plusser.nl/?page=ontmoet&p=forum&src=viewtopic.php%3Ft%3D10328

Graag on-topic verder

sorry aangepast, helemaal niet bij nagedacht.

Bedankt

ron1.1

Superlid
Superlid
Di Jan 13, 2015 6:50 pm Reageer met quote

Ben toch blij dat er toch nog wel mensen naar genoemde landen willen gaan het is natuurlijk een bron van komsten voor die mensen die het wel kunnen gebruiken. Voor het overige sluit ik mij persoonlijk aan wat Thijs te berde brengt. Als je met kleine kinderen gaat wil je deze zeker niet blootstellen aan relletjes/ruzie/opstootjes en erger deze kinderen zullen er een trauma aan overhouden.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Jan 13, 2015 7:10 pm Reageer met quote

Islamitische zijn van een land is ťťn ding. Maar ik vind het belangrijker dat je ook in het vakantieland een beetje kan rekenen op een zekere mate van rechtsbescherming en de betrouwbaarheid daarvan. Je kan altijd op een of andere manier een ongeluk krijgen of een onenigheid hebben met iemand.
En dan wil ik niet het risico lopen om voor jaren in een of ander kerker te belanden, enkel omdat je westerling bent..

Daarnaast ben ik geen liefhebber van ramptourisme. Een beetje gaan kijken hoe armoedig de mensen daar wonen en hoe rijk ik het (in verhouding) heb.
Zeggen dat het schilderachtig is terwijl men het hier als een krottenwijk zou bestempelen..

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Di Jan 13, 2015 7:14 pm Reageer met quote

Tympaan, bepaalde landen dus. In Dubai, Quatar of een stad als Istanboel heb je daar niet zo snel last van.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Jan 13, 2015 7:24 pm Reageer met quote

Het zal er ook wel van af hangen in welk deel van genoemde landen of stad je je begeeft..

Maar als ik op vakantie ga wil ik niet enkel op de voorgeschreven toeristenplaatsen blijven maar ook het 'echte' land zien..

...Waarmee in nu ook weer niet de meest ongure plekken bedoel, want die heb je zelfs in Nederland nog wel..

Smile

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Di Jan 13, 2015 7:34 pm Reageer met quote

Is het enige argument om niet naar een bepaald land te gaan enkel de geloofsovertuiging van de daar wonende meerderheid of is dat eigenlijk een afgeleide van de werkelijke motivatie?

Ik denk dat eerder je eigen gevoel van veiligheid leidend zal zijn en die wordt voornamelijk gevoed door de politieke stabiliteit en/of het criminaliteitsniveau in dat land.

Ik persoonlijk zou ook geen vakantie boeken naar een aantal landen in Midden en Zuid Amerika, zoals b.v. Colombia.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Jan 13, 2015 7:48 pm Reageer met quote

Het geloof is in feite helemaal niet belangrijk. Net zomin als de staatsvorm of de kleur van de inwoners.
Er is alleen maar een koppeling omdat islamitische landen doorgaans geen voorbeelden zijn van wat wij onder een democratie verstaan. En als niet-moslim heb je daar sowieso alles tegen als je in een conflictsituatie belandt.

Het enige wat je wil is dat je er zeker van kan zijn dat je weer veilig maar huis kan keren...

Chess.1

Superlid
Superlid
Di Jan 13, 2015 8:01 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Het geloof is in feite helemaal niet belangrijk. Net zomin als de staatsvorm of de kleur van de inwoners.
Er is alleen maar een koppeling omdat islamitische landen doorgaans geen voorbeelden zijn van wat wij onder een democratie verstaan. En als niet-moslim heb je daar sowieso alles tegen als je in een conflictsituatie belandt.

Het enige wat je wil is dat je er zeker van kan zijn dat je weer veilig maar huis kan keren...

Dit begrijp ik even niet. In zin twee zeg je dat de staatsvorm niet relevant is maar in zin drie spreek je dat weer tegen.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3005
Di Jan 13, 2015 8:04 pm Reageer met quote

Ik ga al 30 jaar naar Turkije (ben geen turk) en dit jaar ga ik weer. Heb nooit problemen gehad, ben zelfs bovenop een minaret geweest.Je moet je aanpassen aan de cultuur van het land, dat heb je weinig problemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Jan 13, 2015 8:22 pm Reageer met quote

Chess schreef:
Tympaan schreef:

Dit begrijp ik even niet. In zin twee zeg je dat de staatsvorm niet relevant is maar in zin drie spreek je dat weer tegen.

Het gaat niet sec om de staatsvorm. Mits die vorm maar niet inhoudt dat je zonder enige rechtsvorm in de gevangenis kan belanden.

Het kan mij niet schelen of een land bijvoorbeeld communistisch bestuurd wordt (als vakantieland) Maar het is wel van belang als je eigen veiligheid in het geding kan zijn..

Okay. Het is een kwestie van nuances...

Chess.1

Superlid
Superlid
Di Jan 13, 2015 8:47 pm Reageer met quote

Okť, helemaal duidelijk. Het is dus je subjectieve veiligheidsgevoel dat maatgevend is.

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie