_Zou U nog naar een islamitisch land op vakantie gaan?
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26725
Di Jan 13, 2015 8:51 pm Reageer met quote

Ik denk dat het altijd subjectief is. Het is niet van te voren te berekenen. Je schat je kans in op basis van wat je er van gehoord heb en van daaruit ga je of ga je niet...

Los van andere redenen waarom je een land wel of niet wil bezoeken..

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Wo Jan 14, 2015 12:03 am Reageer met quote

Turkije, een prachtig land om rond te reizen, Cappadocia bijv
of een fijne strandvakantie.\en je hoeft je er niks onveiliger ter voelen als hier.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3005
Wo Jan 14, 2015 12:13 pm Reageer met quote

eh...bijbelbelt Poolse onderbetaalde arbeiders?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jan 14, 2015 1:02 pm Reageer met quote

Mooie plaatjes. Maar geldt dat niet alleen maarvoor de typische toeristenoorden...

Ik zou in Den Haag ook foto's kunnen maken en laten zien hoe een prachtige stad het is..

Maar ook foto's dat je denkt dat het één grote armoede is...

En war Marguerite ook al opmerkte, onder welke omstandigheden daar een voetbalstadion gebouwd wordt, wel, dan hadden die Egyptische piramidebouwers nog een makkie.....

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3188
Wo Jan 14, 2015 1:47 pm Reageer met quote

Wij hebben in Turkije voordat we kinderen hadden een aantal nare ervaringen gehad. Die wij zelf interpreteren als cultuurverschil op basis van geloof. Uiteraard niet in de toeristische oorden maar wij zijn het achterland met een Jeep ingegaan. De laatste keer dus. Het land is prachtig, het eten fantastisch maar vakantie is een tijd waarbij ik mij niet unheimisch wil voelen.

Misschien moet ik het bij mezelf zoeken en is het zo dat ik me te veel aan de cultuur aan moet passen om een leuke vakantie te hebben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

blieb.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 889
Do Jan 15, 2015 4:26 am Reageer met quote

Ik denk dat er voor mij meerdere No-go-landen zijn. En dat heeft te maken met hoe er met de mensenrechten van de LGTB community wordt omgegaan.

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Do Jan 15, 2015 1:49 pm Reageer met quote

Ik heb vele jaren met een vrachtwagen door verschillende islamitische landen gereden.
Ik voelde me daar altijd veilig,maar nu zou ik dat echt niet meer doen.
wie heeft er nu door rusland gereden? Ik wel via rusland door Syrië naar jeddah.
mijn truck was dan vol met materiaal voor de olie velden..
maar ook in colombia heb ik gereden, ook een land waar ik absoluut niet op vakantie zou gaan. Vroeger kon je naar dat soort landen gerust gaan.

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

debelg

Superlid
Superlid
Do Jan 15, 2015 1:53 pm Reageer met quote

Istanbul kan je nooit vergelijken met dubai of qatar.istanbul is veel westerse dan die andere steden.

japans gezegde

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 97234
Do Jan 15, 2015 4:43 pm Reageer met quote

als ik op youtube bij het grootste winkelcentra van de wereld Dubai bekijk, zie ik inderdaad veel westerse mensen lopen Ook staat alles in het Engels aangegeven (naast Arabisch) Met de kerst zie je ook kerstbomen, kerstfiguren, ect staan, dus daar was ik graag in het echt heen gewild, als ik het geld ervoor had. Maar dat is ook het enige land. Dus ik moet het maar doen met youtube. Wat een uitkomst voor oudere mensen, zieken of gehandicapten. Die kunnen nu ook wat van de reizen genieten die anderen erop zetten.
Maar je hoef (helaas) niet ver te gaan, er zal maar een zo'n "gek"' in je winkelcentrum lopen, zoals een paar jaar geleden in Alphen aan de Rijn gebeurde.

Laatst aangepast door elvira op Do Jan 15, 2015 4:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt

debelg

Superlid
Superlid
Do Jan 15, 2015 4:53 pm Reageer met quote

Dubai is een ‘emiraat’, dat is een provincie of rijk
dat door een prins bestuurd wordt.
De Verenigde Arabische Emiraten (VAE)
zijn een land in Azië.
Dubai is dus een van de Verenigde Arabische Emiraten .
Geen land dus maar een deel ervan.
wij noemen dat een provincie

Qatar is een land,inderdaad
.
Volgens westerse maatstaven is het een conservatief land.
Dat blijkt wel uit de manier waarop in de Emiraten
over kleding wordt gedacht. Vrouwen kunnen
beter geen korte rokken, shorts, doorzichtige,
of strak zittende kleding dragen.
Mannen kunnen het beste overhemden met korte of lange mouwen
en een lange broek dragen.
Badkleding dragen (vrouwen het liefst in badpak)
mag alleen bij het zwembad of op het strand.

Vrouw alleen
Westerse vrouwen kunnen in deze landen echter
zonder problemen rondreizen.
Als ze zich aan bepaalde omgangsregels en bovenstaande kledingvoorschriften houden,
kunnen ze ook prima in contact komen met lokale vrouwen.
In een taxi is het gebruikelijk om als alleen reizende vrouw op de achterbank plaats te nemen,
in een restaurant in het familiegedeelte

japans gezegde

ElleneSJee.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 367
Do Jan 15, 2015 5:01 pm Reageer met quote

Naar Indonesië zou ik wel gaan. Lijkt mij een erg mooi land.

We zien de dingen niet zo ze zijn...
maar we zien de dingen zo we zelf zijn!

debelg

Superlid
Superlid
Do Jan 15, 2015 5:15 pm Reageer met quote

Indonesië is momenteel ook niet erg veilig,ook daar roeren de moslims zich,
het is er niet bepaald rustig.

japans gezegde

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Do Jan 15, 2015 5:30 pm Reageer met quote

Je hebt ook een land in die regio waar je als vrouw niet mag autorijden, terwijl de mannen vrijwel geen boodschappen doen

Yvan

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 8
Di Jan 20, 2015 11:44 am Reageer met quote

Altijd opletten met bepaalde regimes zomaar als slecht te bekijken. In Irak waren er onder Sadam bijvoorbeeld veel minder doden te betreuren dan de laatste jaren. In bepaalde gebieden zijn er zoveel verschillende stammen of groeperingen dat een parlementaire democratie zoals wij die kennen niet werken.

Ikzelf ben al in Qatar en Dubai enkele keren geweest. Dat zijn ook totalitaire regimes, maar de mensen zijn er gelukkig en ook de werkers zijn er blij te kunnen vertoeven.

We moeten in het westen niet teveel gan ingrijpen in dergelijke omstandigheden. Veranderingen moeten vanuit het volk zelf komen, anders werkt dat niet. Het ingrijpen in Irak en Afganistan bijvoorbeeld was volgens mij een fundamentele verkeerde keuze. Op ogenblikken dat regeringen onze hulp vragen en wij hun vraag legitiem achten zoals nu de acties tegen IS in Irak, dan sta ik daar achter... Het valt mij wel op dat tegen bijvoorbeeld Poco Haram, in Noord Nigeria, waar geen olie zit, zeer weinig wordt gedaan, terwijl daar tientallen gemeenschappen gewoon worden uitgemoord of als sexslaven of ontplofmateriaal worden gebruikt...
Crying or Very sad

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Jan 20, 2015 12:14 pm Reageer met quote

Yvan schreef:

..Ikzelf ben al in Qatar en Dubai enkele keren geweest. Dat zijn ook totalitaire regimes, maar de mensen zijn er gelukkig en ook de werkers zijn er blij te kunnen vertoeven.

Ik ben weliswaar nooit in die gebieden geweest, maar als je zo af en toe eens een artikel leest over de bouw van voerbalstadions, dan geloof ik niet zo in die blijheid van de werkers daar.
De werkomstandigheiden zijn meer dan erbarmelijk met een voorlopige balans van ruim veertig doden..
Daar zou geen enkel bouwbedrijf in een enigzins 'normaal' land mee wegkomen...

Quote:

We moeten in het westen niet teveel gan ingrijpen in dergelijke omstandigheden. Veranderingen moeten vanuit het volk zelf komen, anders werkt dat niet. Het ingrijpen in Irak en Afganistan bijvoorbeeld was volgens mij een fundamentele verkeerde keuze. Op ogenblikken dat regeringen onze hulp vragen en wij hun vraag legitiem achten zoals nu de acties tegen IS in Irak, dan sta ik daar achter... Het valt mij wel op dat tegen bijvoorbeeld Poco Haram, in Noord Nigeria, waar geen olie zit, zeer weinig wordt gedaan, terwijl daar tientallen gemeenschappen gewoon worden uitgemoord of als sexslaven of ontplofmateriaal worden gebruikt...
Crying or Very sad

Dat landen het in principe zelf moeten uitzoeken, daar ben ik het helemaal mee eens.
Helaas wordt de wereld door economische belangen geregeerd en niet door de burgers. En wie het geld heeft zal altijd de regels blijven bepalen..

Yvan

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Di Jan 20, 2015 1:50 pm Reageer met quote

Wat je schrijft over de bouw van de voetbalstadions, kan ik inkomen en daar heb je wel gelijk. Natuurlijk, bij grote bouwprojecten vallen steeds wel doden te betreuren. Qatar zal 140 miljard uitgeven voor de bouw van de voetbalstadions, ongeveer de prijs de Amerika uitgaf aan haar twee golfoorlogen...en daar vielen ook veel doden.

De vraag is wie en hoeveel geld in de zakken is gegaan bij de bonzen van de Fifa, waarom is dat een feitelijke vereniging zonder rechtspersoonlijkheid die miljoenen per jaar achterover kan drukken ? Wie zijn de ingineurs en verantwoordelijken voor de bouw van de stadions. Qatar is inderdaad de bouwheer, maar geen enkele Qatarees werkt in de bouw, dus ook daar kan je vragen stellen. De namen van de personen die het in die projecten voor het zeggen hebben klinken zeer westers. Ik wil hier niet de verdediger van dat emiraat spelen, ze begaan zeker fouten, maar ook het Westen heeft boter op zijn hoofd. In Dubai bijvoorbeeld kan je vrij varkensvlees kopen en in de woestijn werd mij bier en wijn aangeboden, niets is zwart/wit. Voor een objectief verhaal moet je beide media volgen en daar het midden tussen vinden.

Foxnews Amerika zond deze week een reportage uit waarbij onder andere werd beweerd dat in Birmingham enkel Moslims wonen en in België in bepaalde steden de Sharia van kracht is... Media ? Ze zijn niet altijd even objectief...

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Wo Jan 21, 2015 2:18 am Reageer met quote

Quote:
Zou U nog naar een islamitisch land op vakantie gaan?

Nou en of......ik doe niet anders.....elk jaar weer.
Voor mij telt slechts dat het in mijn vakantieland veilig moet zijn en dat ik en mijn kinderen en kleinkind het er naar onze zin moeten hebben en ja, dat is zo.
Ik voel me ontzettend thuis in Marokko als ik er op vakantie ben. Very Happy

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3188
Wo Jan 21, 2015 10:58 am Reageer met quote

Van Foxnews is bekend dat ze opinie en rechtse sensatie belangrijker vinden dan de waarheid. Van mij mag verslaggeving in Nederland best iets rechtser maar het moet betrouwbaar blijven en dat is Foxnews absoluut niet.

Misschien leuk om een topic over Foxnews flaters te starten. Ik vind ze zo fout dat het grappig is.

Graag on- topic verder

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Yvan

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Wo Jan 21, 2015 11:21 am Reageer met quote

@Margeuritte1, je zegt dat ik best op die plaatsen zou gaan zien. In Engeland ben ik reeds vaak geweest en in België heb ik zelf een veiligheidsfunctie bekleed binnen Binnenlandse Zaken, dus beweren dat in ons land de Sharia van kracht is is gewoon eenverkrachting van de waarheid.

Over Dubai, dat dit een emiraat is is natuurlijk waar. Het maakt deel uit van de Verenigde Arabische Emiraten, de andere van de zeven emiraten van dat land heb ik niet allemaal bezocht, maar Abu Dhabi en Ras El Anoud zijn ook vakantievriendelijke plaatsen. Ik ga er veel liever dan bijvoorbeeld in Spanje, waar men in het algemeen een stuk onvriendelijker is.

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Wo Jan 21, 2015 5:39 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Nou scheelt het enorm als je ergens familie hebt wonen amber.

Dat heeft ernatuurlijk niets mee te maken Marguerite1; wat belangrijk is is het feit dat een land veilig is ja dan nee en ik voel me veilig in Marokko.
Marokko is ook één van de landen waar jihadgangers als er maar een vermoeden is dat die willen afreizen naar Syrié of Irak en mee willen gaan vechten met IS deze figuren meteen worden opgepakt; Marokko is daar heel alert op.

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie