wie gaat er mee met de caravan of camper?
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 99120
Wo Mei 13, 2015 7:37 pm Reageer met quote

Intussen op de camping aangekomen. Daar stonden een groep mensen bijeen. Ze waren met elkaar in gesprek. Het was Duits, we konden het moeilijk volgen. Vermoedelijk ging het over de 4 caravans. Humor en Tympaan zijn in geen velden of wegen te zien. In de caravan van Tympaan zaten ze niet, want we hebben door het raampje gegluurd. Gelukkig staat de caravan van Mar/Anna er nog. We gaan maar het eten klaar maken en dan zien we wel weer verder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Wo Mei 13, 2015 10:43 pm Reageer met quote

Is nu bijna kwart voor 9. Het is een beetje koud om buiten te zitten, dus zitten we knus met zijn allen in de camper van Greta/Bert. Tympaan is intussen ook thuis gekomen. Hij was met Humor naar de plek geweest waar de caravans in het water lagen. Er waren veel mensen die stonden te kijken, w.o. de eigenaars van de andere caravans. Het was een trieste aanblik en men moest nog een uur wachten op een kraanwagen die de caravans op het drogen zou hijsen. Terwijl Tympaan aandachtig keek naar de eerste caravan die omhoog werd gehaald (met Duitse kenteken) wilde hij naar Humor lopen. Maar... Humor was nergens te bekennen. Hoe Tympaan ook zocht door de menigten die stond te kijken....Hij gaf het tenslotte maar op. Dus nu was hij terug bij ons om een beetje verslag te doen. De avond hadden we anders voorgesteld.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Wo Mei 13, 2015 11:47 pm Reageer met quote

elvira schreef:
Terwijl Tympaan aandachtig keek naar de eerste caravan die omhoog werd gehaald (met Duitse kenteken) wilde hij naar Humor lopen. Maar... Humor was nergens te bekennen. Hoe Tympaan ook zocht door de menigten die stond te kijken.....

tja...waar zou die dekselse humor nu weer uithangen......
Hij komt vast wel weer boven water..... Very Happy

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11203
Wo Mei 13, 2015 11:57 pm Reageer met quote

Wat triest allemaal Sad
En we zijn nog maar net op weg!

Maar het eten smaakte voortreffelijk,
en de camper van Gretha en Bert is heerlijk comfortabel en groot.
Gezellig en lekker warm. Very Happy

Hoor ik iemand op de deur kloppen ?

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2015 12:13 am Reageer met quote

Inderdaad Humor is weer op honk. Een half uurtje geleden werd er op de deur geklopt. Bert keek door het raampje wie het was. Het bleek dus Humor te zijn. Dus werd het verloren schaap weer binnen gelaten.
Wat bleek, hij wilde pas naar de camping komen als het donker was, hij schaamde zich Embarassed Want hij had de caravans in het water geduwd. (dat had hij al bij het eerste plaatje verteld)"' Heeft iemand je gezien ? " vroegen we. Nee, niemand want de camping lag er verlaten bij. Gelukkig waren er geen persoonlijke ongelukken gebeurd en de caravans waren verzekerd. Alleen had Humor enkel de kleding die hij aanhad en verder niets. Maar we beloofden morgen wat voor hem te kopen als we in Koblenz waren. Verder houden we onze mond over deze kwestie.
Om een beetje van de spanning af te komen besloten we de kat een naam te geven. Clara pakte een papiertje en las de naam: BORIS.
Greta zei: " moet hij niet gedoopt worden?" En nam de rode kat op haar arm. Clara vulde een kommetje met een heel klein beetje water. Het was of de kat voelde wat er ging gebeuren en stak zijn nagels uit en gaf Greta een krab op haar arm. Deze liet hem van schik los. De kat zag zijn kans schoon om door een open raampje naar buiten te vluchten. Ook dat nog.....wat een pech allemaal op de 13de.

Laatst aangepast door elvira op Do Mei 14, 2015 12:16 am, in totaal 1 keer bewerkt

humor

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2015 12:15 am Reageer met quote

Anna J schreef:

Hoor ik iemand op de deur kloppen ?

Hoort wie klopt daar kinderen.........

Gelukkig had ik nog een droge rode jas in de auto........ Very Happy

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11203
Do Mei 14, 2015 12:40 am Reageer met quote

elvira schreef:
Gelukkig waren er geen persoonlijke ongelukken gebeurd en de caravans waren verzekerd.

Was Humor zn caravan ook verzekerd ?

Hoe dan ook, verzekerd of niet verzekerd...
Je bent weer boven water.
en de grote rode jas staat je goed. Laughing

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2015 1:06 am Reageer met quote

Volgens Humor was zijn caravan niet verzekerd. Dus kon deze naar de schoothoop als de bruikbare spullen eruit waren gehaald. Ach ja, was toch een oud beestje toen hij hem had gekocht. (vorige bladzij) Maar die van de 3 Duitse families waren wel verzekerd had ik gehoord. Het was intussen bedtijd. We besloten niet naar de kat (nog steeds niet officieel Boris) te zoeken. Het was aardedonker en we wisten de weg niet, zodat we gemakkelijk konden verdwalen. Clara was er nogal gemakkelijk in, ze had de kat immers pas. En mocht hij boven water komen, kon hij in ieder geval niet in verwachting raken van twee of drie verschillende katers. Very Happy Of misschien vind een Duitse buschauffeur de kat en neemt hem tijdens de rit op schoot. Very Happy Iedereen zocht zijn eigen huisje op wielen weer op, want morgen was het weer vroeg dag. Humor ging met Tympaan mee (zat niets anders op)

humor

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2015 1:24 am Reageer met quote

elvira schreef:
Volgens Humor was zijn caravan niet verzekerd. Dus kon deze naar de schoothoop als de bruikbare spullen eruit waren gehaald. Ach ja, was toch een oud beestje toen hij hem had gekocht. (vorige bladzij)

Nou toevallig had ik mijn caravan heeeeel goed verzekerd, kijk maar eens welke ik terugkreeg van de verzekering.....

(jawel ! MET dakterras !!)

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2015 1:30 am Reageer met quote

Zo, dat is een luxe! Is maar goed dat je die andere kopje onder heeft geduwd. Maar nu geen apenstreken meer uithalen onderweg. Want we zijn door het oog van de naald gekropen. Als ze wisten dat je het zelf had gedaan had je niets gekregen, plus een grote boete voor de andere caravans.

humor

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2015 2:41 am Reageer met quote

Ja ik had een goede deal met de verzekering..... Razz

En weet je wat................?
Als je Clara zoekt......ik heb ook een leuke slaapkamer aan boord ... Very Happy

slaap wel allemaal... Laughing

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2015 4:33 am Reageer met quote

wauwww, wat mooi Humor. Alleen Clara ligt nu te slapen als een roos. Maar iedereen zal morgen vast je caravan komen bewonderen. Ik ben het bed uitgestapt om thee te maken (in werkelijkheid) want ik kan niet slapen. Voor mij op tafel ligt een folder over de bezienswaardigheden van Koblenz. Zoals iedereen weet komt in die plaats de Rijn en de Moezel samen. We gaan varen op beide rivieren.
Wat hoor ik? Een kat die miauwt! ff een stukje de deur open doen. Ja hoor, de rode kater glipt naar binnen. Hij heeft honger want hij gaat direct naar zijn etensbak.
Ik heb ff een lepeltje met thee over zijn kop gegooid en gezegd : "Ik doop u met de naam Boris" Zie zo, gedoopt Very Happy Al is het thee, het is tenslotte nat. Jammer, dat niemand er getuigen van de ceremonie is. Van nu af aan heet hij Boris.

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2015 4:44 am Reageer met quote

Is Boris mooi of niet?

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26837
Do Mei 14, 2015 10:47 am Reageer met quote

Hè hè, daar ben ik weer. Wat een gedoe met die verzekering zeg. Dachten ze dat ik mijn caravan opzettelijk als boot wilde gebruiken. Wat een gezeur allemaal weer...

Maar uiteindeljk ben ik er wel weer op vooruit gegaan....

Een mooie eikehouten salonwagen, een zogenaamde pipowagen...

We hebben jarenlang een klassiek houten zeiljacht gehad en ik wilde daar toch weer een beetje de sfeer van terugvinden in het caravantoeren...

Twee ruime kamers met elk twee slaapplaatsen zodat Humor (of ikzelf) altijd nog een dame kunnen meenemen als de gelegenheid zich voordoet...

Very Happy Very Happy

Nu ben ik nog op zoek naar een mooie oldtimer tractor, want dat hoort daar wel bij.
je kan zo'n wagen moeilijk met een maserati trekken. En een paard vind ik weer een beetje te nostalgisch

Smile

Faber quisque fortunae suae

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26837
Do Mei 14, 2015 11:42 am Reageer met quote

Prachtig..! Die is verkocht...

Very Happy Very Happy

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2015 2:16 pm Reageer met quote

Inderdaad, door alle verzekeringen af te handelen zijn we veel later in de volgende plaats van bestemming aangekomen. Maar dat geeft niet, dan blijven we hier toch twee dagen! Tympaan en Humor hadden wel bekijks onderweg met hun exotische voertuigen!
Allereerst de caravans weggezet op de camping. Ook de tractor van Tympaan. Hij rijdt met Humor mee naar de stad. Ook Greta/Bert, Clara en ik hebben de campers achtergelaten met Boris. We rijden mee met Marguerite en Anna. En het echtpaar Vroegop met Humor/Tympaan.
Allereerst in het centrum wat kleding gaan kopen voor Humor. Uiteraard betaalden hij het meeste zelf, maar we gaven hem een xtra T-shirt erbij.
Clara ontdekte een boxershirt met een briesende stier afbeelding. Hij was wel duur maar ze besloot hem toch te kopen. Ik kocht twee handdoeken voor hem, dus was niet zo duur uit. Smile Door dat winkelen waren we de hele ochtend kwijt. Maar de meeste aanvulling was nu wel compleet. Zelfs een kam en tandenborstel ontbraken niet. Marguerite, je kan toch met je creditkaart betalen?
We gaan zometeen lunchen in het centrum. Daarna naar de festung Ehrenbreitstein. Dat ligt hoog op een berg, dus veel klimpartij. De boottocht is uitgesteld tot morgen.

grejo

Superlid
Superlid
Antw.: 23047
Do Mei 14, 2015 4:37 pm Reageer met quote

Wat hebben jullie al veel beleeft zeg en ja ik ben nog onderweg vanwege ziekte in de familie.
Morgen na de boottocht ben ik er wel.

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2015 7:00 pm Reageer met quote

Oo, Grejo leuk dat je komt. Wat doe je, kom je met een eigen caravan? Of je mag bij mij in de camper van Clara. Want Clara zal me de komende dagen ontrouw wezen. Ze gaat bij Humor slapen Surprised Dus vannacht lig ik alleen. Jammer, dat er geen verborgen camera in de caravan hangt, want dan zou ik die twee kunnen volgen wat ze uitspoken
Very Happy en er een verslag van uitbrengen.
Dank je voor de foto van de festung Marguerite. Je, kon er inderdaad met een kabelbaan naar toe. Maar de meesten kozen voor de klim. Eenmaal boven had je een prachtig uitzicht over de stad. Greta, Bert, Clara en ik hadden iets voorbereid, want thuis hadden we onze reis besproken. Eenmaal binnen in de festung vertelde Bert (die ervan af wist) dat spoken bestonden, terwijl Clara en Greta waren weggeslopen. De anderen lachten er om en geloofden niet in sprookjes zeiden ze. Gelukkig was ons groepje alleen, dus zonder vreemden erbij. Ineens hoorden we een gebrul en twee spoken verschenen op de achtergrond. Iedereen schok ervan, behalve Bert en ik. De spoken te zwaaien met hun witte armen (oude lakens met gaten voor de ogen) Deze hadden Greta en Clara meegenomen in een tas totdat ze boven op de festung waren. "Zie je wel dat ze bestaan," zei ik. Maar al gauw had de groep het door dat het de zusjes Comen waren. Humor stapte op Clara af en trok het laken van haar hoofd. Dus deze konden weer opgeborgen worden. Maar goed geintje was geslaagd. Daarna daalden we af naar beneden en zochten onze auto's weer op die ons naar het centrum zou brengen om een hapje te gaan eten. Tegen 6 uur zouden we naar een golfbaan gaan om voor een uurtje te golven. Het is nog lekker licht en niet koud. Ik weet ook niet of je in Duitsland met een creditcard kan betalen Mar. (in werkelijkheid) Maar in fantasie is immers alles mogelijk Very Happy

humor

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2015 7:44 pm Reageer met quote

Ohhh dat was wel lief van de dames dat ze met mij gingen shoppen.
Bedankt voor de T-shirt (met stier!) en de handdoeken !!

Grejo mag wel bij mij in de camper Razz
Ik heb eigenlijk helemaal niks met die rode poes van Clara......lollllll

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2015 8:12 pm Reageer met quote

Was geen t-shirt maar een boxershirt Humor. Helaas kon ik het plaatje niet groter maken. Het was de bedoeling om deze vannacht aan te trekken. hahaha. Jammer, Clara had er op verheugd vanavond bij jou te zijn. Eerst maak je haar hoofd op hol en nu mag het ineens niet meer? Kater Boris blijft bij mij en zal geen poot niet in jou luxe caravan zetten!

Pagina 2 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie