wie gaat er mee met de caravan of camper?
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11326
Do Mei 14, 2015 9:41 pm Reageer met quote

Gaan we golfen Elvira ?
Lijkt me heel leuk om te leren.
Heb dit altijd al graag willen doen.Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 101951
Vr Mei 15, 2015 1:27 am Reageer met quote

Ja, Anna het was leuk he? Tegen half 8 waren we weer op camping terug. Hoewel katers de hele dag alleen kunnen zijn, was Boris erg blij om Clara en mij weer te zien. Hij liep ons voor de voeten en gaf de hele tijd maar kopjes. Maar we zullen hem toch weer alleen moeten laten, want we hebben afgesproken om in de caravan van Humor te gaan dansen. Deze is zeer ruim, zodat we kunnen heerlijk swingen. We zijn met 3 heren en 5 dames, dus de dames werden om de beurt gevraagd. De muziek zetten we niet hard zodat andere campinggasten er geen last van hebben. Intussen is het tijd om naar de eigen caravan/camper te gaan, want het is bedtijd. We blijven nog een daagje in Koblenz dus we hoeven niet te vertrekken. Om ong. 11 uur zijn we bij het punt waar de Rijn en Moezel samenkomen. Daar kunnen we bij het beeld -das Deutsches Eck- de trap beklimmen en als je boven bent heb je een mooi uitzicht over de Rijn en de Moezel. Ook kan je met een kabelbaan over het water. Dus voor degenen die willen? Alles is mogelijk. Als we maar zorgen dat we om 2 uur bij de rondvaartboot zijn.

elvira

Superlid
Superlid
Vr Mei 15, 2015 1:40 am Reageer met quote

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27009
Vr Mei 15, 2015 11:57 am Reageer met quote

Terwijl ik kalmpjes de trappen van het standbeeld van de Duitse keizer Wilhelm I beklom kwam ik een oude schoolvriendin tegen. We herkenden elkaar direct en besloten om nog even de stad te gaan bekijken. Ze woont er alweer een tijdje en wist dus wel de mooie plekjes te vinden. Een aanrader was het Fort Ehrenbreitstein, zei ze en dus gingen we die kant uit.
Het was zeker de moeite waard. Een zekere Ehrenbert bouwde er rond het jaar 1000 een kasteel, kasteel Ehrenbertstein. Later werd het Ehrenbreitstein genoemd. Nog later werd er burcht Helferstein aan toegevoegd
Er wordt gezegd dat er de Heilige Rok, het kleed wat Jezus droeg voor hij gekruisigd werd bewaard werd.

Het fort kent een bewogen tijd waarin het meerdere malen veroverd en weer terug veroverd werd, vernield en veer hersteld werd. Tussen 1817 en 1834 werd het nog eens flink uitgebreid met een ring van vestingwerken, de zogenaamde 'Festung Koblenz'
Het fort bleef nog tot 1890 dienst doen. Tijdens de Eerste Wereldoorlog fungeerde het fort nog al militair hoofdkwartier en zou om die reden vernietigd worden. Gelukkig zag de Amerikaanse generaal Henry Tureman Allen het historisch belang van het fort in en kunnen we nu gezellig van een kop koffie met apfelstrudel genieten op het terras dat hier is op de in classicistische stijl gebouwde binnenplaats. Daar nemen we ook afscheid van elkaar..

En nu snel naar de aanlegplaats van de rondvaartboot. Want als er gevaren kan worden ben ik er altijd wel graag bij...

Fort Ehrenbreitstein.

Binnenplaats.

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Vr Mei 15, 2015 4:17 pm Reageer met quote

Heel mooi de foto's en leuk dat verslag Tympaan! Ja, er is hier een hoop te zien. Eigenlijk zijn twee dagen te kort.
Inmiddels zitten we in de boot. Een gids is aan boord en zij vertelt waar we langs varen. Uiteraard in het Duis en Engels, maar ook in het Nederlands.De tocht duurt ong, 2 uur op de Rijn en een gedeelte van de Moezel.Ik had speciaal voor Tympaan deze vaarttocht ingelast en ben blij dat hij aanwezig is. Ook zijn oude schoolvriendin is van de partij. Ze vond het leuk om weer eens Nederlands te kunnen spreken.
Vanmorgen zijn een aantal met de kabelbaan de Moezel over gestoken en de rest maakten een wandeling langs de punt. Daarna beklommen we das Deutsches Eck. Van bovenaf had je een mooi uitzicht over de rivieren en de stad.

elvira

Superlid
Superlid
Vr Mei 15, 2015 7:12 pm Reageer met quote

Daar zal Humor best blij mee zijn Marguerite! Inmiddels weer op de camping aangekomen. Deze keer gaan we gewoon voor onszelf koken- dus geen restaurant- we hadden tenslotte ons huisje op wielen met kookgelegenheid niet voor niets meegenomen. Clara en ik aten gebakken aardappeltjes met sla. Ook Boris kreeg zijn eigen maaltje.
Na het eten verzamelden we ons bij de ingang van de camping. We gingen te voet naar ons volgend programma dat ik voor de groep had georganiseerd. Het was ong. een half uurtje lopen.
Op de plek aangekomen ontdekten de anderen 8 ezeltjes. Ja, we gaan ezeltje rijden Very Happy Humor ging voor de grap achterste voren zitten. (had een foto gemaakt maar dat was mislukt) Ineens begon dat dier te lopen, we waren eerst verbaasd. Toen sprong Tympaan op een ezel en reed de ezel waar Humor op zat achterna. Deze kon zich niet goed vasthouden. Tympaan riep "ho !" Maar Humor's ezel was zo koppig als een ezel maar kan zijn, hij begon harder te lopen. Humor hield hem met beiden handen aan de kont vast. Het was geen gezicht, inwendig moesten we erom lachen, maar geen van allen dorsten dat niet hardop te doen Very Happy Ook Tympaan spoorde zijn ezel aan om harder te lopen. Toen waren ze uit het zicht verdwenen. Marguerite, die goed paard kon rijden, ging ze ook achterna om evt. hulp te bieden. De rest bleef een beetje beteuterd achter. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

elvira

Superlid
Superlid
Vr Mei 15, 2015 7:23 pm Reageer met quote

Ik had een ander plaatje willen hebben, maar dat kon ik niet uploaden. Dan maar deze

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Vr Mei 15, 2015 7:52 pm Reageer met quote

Wat een gaaf T-shirt Mar !!! thnx Smile
Ja was eventjes spannend hoe dat zou aflopen, achterstevoren op een ezeltje !
Tympaan spoorde zijn ezeltje aan, want hij wilde humor nog op de foto zetten........

(Uit het leven van Dik Trom
auteur: C.J. Kieviet)

elvira

Superlid
Superlid
Vr Mei 15, 2015 8:00 pm Reageer met quote

Leuk plaatje Humor. Hoe het afloopt, had ik aan je willen overlaten Humor. Ik dacht, hij schrijft daar wel een verslagje over. Want Humor kan ook heel goed verhaaltjes vertellen, dat heb je weleens eerder bewezen. Verzin maar wat, hoe je wilt dat het afloopt.

grejo

Superlid
Superlid
Antw.: 23059
Vr Mei 15, 2015 8:59 pm Reageer met quote

Zooooo, jullie hebben heel wat meegemaakt vandaag. Jammer dat ik
er niet was. ben nog onderweg in mijn vwtje. Had een verkeerde afslag
genomen . Tja vrouwen achter het stuur hè, dat gaat niet goed Confused
Ga graag bij Humor overnachten. Heb de caravan thuis gelaten.

Had nog een foto van Humor en Clara Very Happy

grejo

Superlid
Superlid
Vr Mei 15, 2015 9:02 pm Reageer met quote

Foto van boris

elvira

Superlid
Superlid
Za Mei 16, 2015 12:52 am Reageer met quote

Nu de ezel- afloop zal ik maar vertellen dan. Een uur later zagen we Tympaan en Marguerite weer aankomen. Met Humor in het midden.
Hij zat helemaal onder de modder. Wat bleek, hij was op een gegeven moment van de ezel gevallen en in het modder terecht gekomen. Ook de poten van de 3 ezels zaten onder de modder. Dat zal de eigenaar wel leuk vinden! Maar gelukkig was alles goed afgelopen. We schoten allemaal in de lach om het komisch gezicht van Humor. Ik moest zo lachen dat ik in mijn broek plaste! We leverden de ezels in en gingen lopend weer naar de camping. Ik met mijn natte broek. Sad
Daar aangekomen stond Grejo al op ons te wachten. Heel leuk dat weerzien! Ze ging ff mee met Mar/Anna voor een kopje koffie. Allereerst ging Humor onder de douche en ik haastte me naar de camper om wat schoons aan te trekken.
Na een half uur zaten we met zijn allen buiten bijeen en onder genot van een hapje en drankje bespraken onze volgende plaats. Morgen gaan we naar Mannheim voor twee dagen.

Anna J

Superlid
Superlid
Za Mei 16, 2015 1:25 am Reageer met quote

Het was een prachtige dag in Koblenz,
wat hebben we genoten van de omgeving en van onze belevenissen. Laughing

Ik was al eens eerder in Koblenz geweest,
maar nog nooit in Mannheim.
Ik kwam vanavond tijdens het afwassen bij de wasbakken,
in gesprek met een buurman.
Zijn vrouw had gekookt, en hij moest afwassen.
Ze kwamen net uit Mannheim.
Ik liep even met hem mee
en kreeg van hem een ansichtkaartje van Mannheim Very Happy

Dit ziet er goed uit Laughing

elvira

Superlid
Superlid
Za Mei 16, 2015 1:56 am Reageer met quote

Nee, ik ben ook nog nooit in Mannheim geweest Anna. Inderdaad, wel in Koblenz maar dat is tig- jaren geleden.(was nog met mijn ouders)
Is het werkelijk van de buren dat deze naar Mannheim zijn geweest Anna? Of is het fantasie? Ik heb het een en ander opgezocht en genoteerd en we zullen ons niet vervelen in de komende twee dagen.

Jullie mogen ook best een plaats aan me doorgeven die jullie graag willen bezoeken. Maar als het ff kan, geen plaats die helemaal aan de andere kant van Duitsland ligt, want we moeten er naar toe rijden. En een beetje werkelijkheid wil ik graag in deze topic blijven. Dus roept u maar!!!
Dit weekend dus Mannheim en onze camping ligt een paar kilometer verder op aan een meer. Daar kan je een zeilboot huren voor de liefhebbers.

Anna J

Superlid
Superlid
Za Mei 16, 2015 2:20 am Reageer met quote

Elvira...het is de buurman op onze camping,
in die grote camper van 9 meter lang !

elvira

Superlid
Superlid
Za Mei 16, 2015 3:09 am Reageer met quote

Oh ja, dat leuke Duitse stel Very Happy Ze praten heel duidelijk zodat je ze goed kan volgen.

Ik zal alvast een gedeelte van het programma geven, want ik ben klaarwakker en morgenochtend is dat vaak niet het geval.
Als we op de camping aankomen zetten we onze caravans en campers op hun plek, die aangewezen wordt door de campingeigenaar. We drinken gezamelijk ff een bakkie koffie en gaan daarna met auto's naar het centrum van Mannheim. Grejo heeft ook een auto bij zich, dus kan er altijd iemand met haar meerijden.
In het centrum aangekomen gaan we naar het Wasserturm (watertoren)deze is gebouwd in 1889. Rondom het Wasserturm is een prachtig park, waar we heerlijk kunnen wandelen. (ik begreep van onze vorige reis dat Marguerite en Grejo niet van winkelen houden? ) Uiteraard hoef je niet aan ons programma deel te nemen en kun je op eigen houtje de stad bezichtigen. Maar daar maak ik geen verslag van, want ik immers niet bij! (Misschien komt Tympaan weer iemand tegen van vroeger.)Tot aan de lunch die we in het centrum (als het kan gezamelijk) gebruiken, gaan Greta/Bert, Clara en ik winkelen. Liefhebbers kunnen ook mee of naar iets anders gaan. Er gaat ook een rondvaartboot over de Rijn en de Nektar. Voor de middag staat op mijn lijstje: het Baroklez slot (een van grootste van Duitsland) en een sterrenwacht uit 1772-1774
Voor zondag het Luisenpark waar je met een gondel doorheen kan varen.

elvira

Superlid
Superlid
Za Mei 16, 2015 3:17 am Reageer met quote

watertoren

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Za Mei 16, 2015 10:05 am Reageer met quote

Marguerite1 schreef:
Humor, nogal logisch dat dat beest harder ging lopen toen je hem aan zijn staart trok. Zou jij ook doen als ik jou aan je staart zou trekken.
Maar zo te zien aan je figuur zou je dat t-shirt niet passen denk ik. Arme ezel, tja nou snap ik je bijnaam Dik Trom Surprised .
.

Hahaha Mar,lollll
T-shirt past mij prima staat erg leuk trouwens Smile

Het was laat geworden gisteravond.
Grejo sliep bij mij in de camper dus we hadden als opwarmertje heel sfeervol een aantal glaasjes genuttigd op het "bovendek" van de nieuwe camper.

De volgende ochtend laat opgestaan (dat komt er van Smile ) en heerlijk ontbeten met croissantjes e.d. op het "bovendek" , al vanwaar wij
van een prachtig uitzicht genoten.

grejo

Superlid
Superlid
Za Mei 16, 2015 1:26 pm Reageer met quote

Jeetje wat was het een gezellige avond met Humor! Dat doen we vast
nog een keertje over Embarassed
Heerlijk glaasje wijn, maar ik wist niet dat Marguerite ons bespioneerde.
Dan had ik mij natuurlijk iets meer gereserveerder gedragen.
Ja, die humor kan er wat van! Embarassed

Het lijkt me leuk om vandaag de omgeving te bekijken op de fiets .Dan
zie je meer als in de auto.

elvira

Superlid
Superlid
Za Mei 16, 2015 3:42 pm Reageer met quote

Dat zouden we morgenmiddag kunnen doen Grejo! Was toch van plan om de hele middag en avond op de camping te blijven. Dan kunnen de liefhebbers fietsen huren. De omgeving is erg mooi. Dus ff geduld meid!
Maar op dit moment zijn we in een 33 meter hoge sterrenwacht uit 1772-1774. Deze staat achter de Jezuietenkerk in het centrum. Het is erg interessant. Zo meteen gaan we weer richting onze auto's die ons naar het Baroklez slot zal brengen. Dit slot is een van de grootste van Duitsland. Dus het wordt een hele klim. Maar dat is goed voor de conditie.

Pagina 3 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie