wie gaat er mee met de caravan of camper?
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 98931
Za Mei 16, 2015 4:57 pm Reageer met quote

Leuk Marguerite, alleen hebben we geen baljurken bij ons. Very Happy
Hoewel ....nadat we in het park bij de watertoren zijn geweest, zijn Greta/Bert, Clara en ik gaan winkelen. (er had niemand zich aangemeld om ook mee te gaan, dus waren we met zijn vieren) En de dames Comen en ik hebben het een en ander aan kleding kocht. Bert had geen kleding nodig, maar een paar schoenen. Een groot kaufhof was "Galeria" waar we een tijd hadden doorgebracht. Ook heerlijk op het terras gezeten op de hoek van de Kapuzinerplatz en naar de voorbijgangers zitten kijken. Wat boffen we toch met het weer! De meeste straten in het centrum zijn autovrij dus je kan heerlijk lopen. Gepakt en gezakt kwamen we bij de auto aan van Grejo en Tympaan. Want we hadden de campers thuis gelaten en we waren met hun mee gereden. Tijdens het winkelen zagen we grote aanplakbiljetten van een wereldster die hier vanavond een concert zal geven. Ik heb kaartjes kunnen bemachtigen (waren 80 euro per stuk) en dat 9x dus reken maar uit hoeveel ik kwijt was! We blijven dus hier in Mannheim, om 6 uur heb ik een tafel bestelt in een restaurant. Clara zal de groep trakteren op een diner. Met zijn drietjes gaan we dan ff naar het toilet en trekken onze pas gekochte kleding aan. Gelukkig zien de anderen er ook goed uit. Je hoef niet in smoking, maar je kan ook niet met een versleten spijkerbroek bij het concert aankomen. En niemand zal er spijt van hebben dat hij/zij daarbij is geweest. Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

grejo

Superlid
Superlid
Antw.: 23047
Za Mei 16, 2015 6:04 pm Reageer met quote

Eigenlijk houd ik niet van die grote concerten, liever wat intiemer. Maar
vooruit, je hebt al kaartjes dus ga ik mee. Toevallig had ik een nette jurk meegenomen. Dat treft nietwaar?
Na enig zoeken vond ik nog een foto in het pak wat ik meegenomen heb.

elvira

Superlid
Superlid
Za Mei 16, 2015 6:19 pm Reageer met quote

Inmiddels weer terug in het centrum. We kunnen met moeite onze auto's kwijt. Ook zie je veel auto's met Nederlandse nummerborden. Je hoort ze praten, ze komen allemaal voor het concert. Greta heeft nog twee Nederlandse vlaggetjes gevonden, had zeker iemand verloren. Ze waren wel van papier maar dat hindert niet. We kunnen er mee zwaaien, want we willen laten zien dat we Nederlanders zijn. Daar zal onze maestro en zijn orkestleden heel blij mee zijn. Very Happy Iemand een idee wie het is?

Nee hoor Marguerite we hoeven niet in ornaat. Uiteraard is de maestro en zijn orkestleden in ornaat. (dat zijn ze altijd) Tuurlijk weet ik wat er gespeeld wordt Marguerite, maar ik laat het programmaboekje nog niet zien. Tjaa Grejo, deze "ster"' trekt nu eenmaal heel veel mensen aan, zowel in het binnen en buitenland. Zelfs in Australie Very Happy Een zangeres en een van de drie tenoren komen er zelfs vandaan. Wie het raadt krijgt morgen gratis de gondelhuur.

elvira

Superlid
Superlid
Za Mei 16, 2015 8:54 pm Reageer met quote

We zitten nu in het restaurant, te smikkelen van de heerlijke gerechten.
Naast ons zit een Nederlands echtpaar, ze zijn vanmorgen aangekomen vertelden ze. En verblijven vannacht in een hotel. Ze hebben dat heel lang van te voren moeten boeken. Inmiddels weet onze groep wie het is. Heel toevallig dat hij juist hier een concert geeft hadden ze gezegd en hadden er om moeten lachen. "Ja, jullie boffen maar"', zei het Nederlands echtpaar. "En dat je ook nog kaartjes krijgen kon".
Ziezo, Greta, Clara en ik hebben zich omgekleed. Straks ff de andere kleren in de kofferbak van de auto doen, anders zitten we daarmee tijdens het concert. Gelukkig staan de auto's niet zo heel ver hier vandaan, maar het is toch een kwartiertje lopen schat ik. Iedereen vond de nieuwe kleding ons goed staan.

elvira

Superlid
Superlid
Za Mei 16, 2015 9:41 pm Reageer met quote

Het is half 8 we zijn bij het concertgebouw Rosengarten aangekomen. We hebben gereserveerde plaatsen. Maar eer de mensenmassa die hier naar toe gekomen zijn op hun plaatsen zitten, duurt nog wel ff denk ik.
We zijn aanwezig bij het concert van

Laatst aangepast door elvira op Za Mei 16, 2015 11:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11197
Za Mei 16, 2015 10:35 pm Reageer met quote

Dit vermoedde ik al Elvira, leuk !
Als we een beetje vooraan zitten, kunnen we mooi mee walsen. Very Happy

In onze fantasie dansen we de hele nacht.

elvira

Superlid
Superlid
Za Mei 16, 2015 11:28 pm Reageer met quote

Ja, het is voor ons de tweede keer dat we het mee mogen maken. Eerst in Maastricht en nu heel toevallig hier. We hebben heerlijk meegedaan met de "second walz" Meegezongen met ""adieu mein kleine garde-officier"" waarbij de ballonnen uit de lucht vielen. Bij de "blauwe Donau"' zag je veel mensen vooraan en in de paden walsen. Ook Bert en Greta walsten in het middenpad. Een van de tenoren komt uit Duitsland (is geloof ik de enige Duitser?) Het is nu pauze, straks krijgen we veel meer.Het zou me niet verbazen als we tegen het einde de polonaise dansen. Andre weet de mensen goed te amuseren.

elvira

Superlid
Superlid
Zo Mei 17, 2015 12:46 am Reageer met quote

We zijn weer op de camping aangekomen. Het was een geweldige avond.
Maar we zijn best moe van zo'n hele dag op stap. Dus ieder zoekt zijn/haar eigen caravan/ camper weer op voor de nachtrust.Morgen rustig aan. In de morgen naar het Luisenpark, dat zeer mooi moet zijn. In de folder staat : het behoort tot de fraaiste parken van Europa, het is aangelegd in 1892-1894.

Daarna verblijven we de hele dag op de camping. Daar is ook van alles te doen.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Zo Mei 17, 2015 9:36 am Reageer met quote

We hebben erg genoten van de avond met Rieu en zijn walzen.
Tympaan had het niet helemaal begrepen dus die kwam met zijn wals bijna in de sloot terecht.. Very Happy

Bert van Greta schoot hem te hulp en zei : "Nee nee de zaal is daar te klein voor...." We doen wel samen met de mijne......

Terwijl de mannen met de wals aan het stoeien waren, kon ik met de dames walzen... Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Zo Mei 17, 2015 1:33 pm Reageer met quote

Very Happy Humor doet zijn naam eer aan. Maar goed, we zijn uitgeslapen en uitgewalst. Het is wederom prachtig weer en we zijn nu in het Luisenpark. Zojuist hebben we een gondelvaart achter de rug. Het park is best groot en is erg mooi aan gelegd.
Onze camping staat ook een mooi plekje dus daar gaan we straks van genieten. Ik denk dat Tympaan en Humor een zeilbootje gaan huren, ook Greta en Bert zijn dat van plan. Grejo wil liever fietsen, deze kunnen we huren bij de kantine. Mar, Anna, Clara en ik gaan met haar mee. Ja, ik ken onderhand de mensen wel naar een paar topics Very Happy

Dit is het meer waar de camping staat, is het daar niet mooi?

elvira

Superlid
Superlid
Zo Mei 17, 2015 8:42 pm Reageer met quote

Heel toevallig Marguerite (en dit is echt waar) hadden we besloten om nog minstens een daagje te blijven! Want we zitten halverwege de plaatsen Mannheim- Heidelberg. En we moeten toch ons hart verliezen in Heidelberg voordat we Duitsland gaan verlaten! Och, ik dacht dat je van fietsen hield Mar? We maakten een tocht van anderhalf door de omgeving. We zaten buiten aan de koffie toen de roeiers thuiskwamen. Deze kregen ook koffie van ons, maar daarna sprongen we op de fiets. (5 fietsen, dus 3 dames moesten achterop, terwijl de 3 heren trapten) We gingen naar ons volgend programma, daarvoor hadden we de fiets nodig om er te komen. Vanmiddag tijdens onze fietstocht hadden we het ontdekt, dus de 5 dames wisten ervan, maar moesten er om lachen toen ik het voorstelde. De roeiers wisten dus van niks. Dus op de plek aangekomen waren ze zeer verbaasd.
Rolling Eyes

elvira

Superlid
Superlid
Zo Mei 17, 2015 9:19 pm Reageer met quote

Er stonden een aantal struisvogels. En het was de bedoeling om een stuisvogelrace te houden. (Omdat eigenlijk de ezelrace een beetje mislukt was) Ik hoop dat Humor weer niet achterste voren op zo'n beest ging zitten. Maar nee, dat deed hij niet. Dus we zaten alle 9 op een rij bij de start en de eigenaar telde af. (in het duits) Toen gingen we er vandoor....behalve de struisvogel waar Humor op zat....die bleef stokstijf staan

Deze ging eerst zijn buik vol vreten met gras Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Zo Mei 17, 2015 9:49 pm Reageer met quote

Humor stapte af en ging naar een andere struisvogel. Deze rende gehoorzaam op commando, maar Humor haalde ons niet meer in. Toen we op de terugweg waren, kwamen we hem tegen op de heenweg. Very Happy Dus draaide hij ook zijn dier. Maar Anna won de wedstrijd bij het eindpunt. Daarna weer terug op de fiets naar onze camping, waar we de fietsen weer inleverden. Het was intussen tijd om het eten klaar te maken.
Tijdens het schillen van de aardappelen zat Boris te bedelen om een stukje vlees dat op de aanrecht stond.
Vanavond werd er op de camping een countryavond georganiseerd door de campingbeheerder. Dit ging uiteraard in het Duits, maar dat mag de pret niet drukken. We hadden een paar nationaliteiten op de camping: Italianen, Oostenrijkers en Fransen.

elvira

Superlid
Superlid
Zo Mei 17, 2015 11:06 pm Reageer met quote

Het ging er heel leuk aan toe. We dansten op bijv. Yellow roses of Texas"' en ook op populaire Duitse country-songs. Greta werd veelvuldig gevraagd door een Italiaan. Deze man was echter getrouwd en had twee kinderen. Maar daar trok hij zich niets van aan. Een hoop Italianen schijnen gek te zijn op blond! Maar de blikken die zijn vrouw Clara toewierp waren niet veel goeds. Ik had al tegen Clara gezegd dat ze moest wat afstand moest houden, maar Clara luisterde niet. Ze zei: ""ik wil ook weleens lol hebben deze avond, dat dat mens jaloers is kan ik niet helpen !"" En danste vrolijk weg. Tegen het eind was er een kampvuur. Iedereen zat er in een kring omheen. Iemand pakte zijn gitaar en we zongen mee met de liedjes die we kende. Dat was van alles en nog wat. Ik snap niet dat de kleine kinderen er zo gemakkelijk doorheen sliepen met dat lawaai. Clara zat naast de Italiaan, deze had zijn arm om haar schouders geslagen. Zijn vrouw was boos weggelopen.
Tegen half 11 doofden we het vuur en ruimden op. Daarna ging ieder naar zijn eigen caravan/camper. Ik was het eerste bij de camper en dacht dat Clara zou volgen. Maar na een half uur was ze er nog niet.

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11197
Zo Mei 17, 2015 11:42 pm Reageer met quote

Wat was het een prachtige dag,
en wat leuk dat ik de struisvogelrace heb gewonnen. Laughing
Clara zal zo wel komen.
Hoe gaat het met je spierpijn Mar ?
Misschien kunnen we met elkaar nog even een Duits wijntje drinken
voor het slapen gaan.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Mei 18, 2015 1:00 am Reageer met quote

In afwachting van Clara, heb ik het programma van morgen maar ff doorgenomen. Doordat we hier blijven hoop ik maar dat we niet veel trammelant met die Italiaanse vrouw zullen krijgen.
Morgenochtend dus naar Heidelberg. Deze ligt 20 minuten rijden hiervandaan. Het heeft een historisch stadskern. Het oudste stadsdeel ligt aan de voet van het kasteel. Het middelpunt is de Marktplatz met rustieke kinderkopjes (dus dames geen naaldhakken aantrekken)In het midden is een imposante fontein. Verder leuke terrasjes. En een fraaie boogbrug over de Neckar. Ik ben benieuwd of de vrijgezellen onder ons hun hart verliezen in Heidelberg. Mijzelf niet meegeteld!
Er zijn best veel musea, zoals een apothekenmuseum, kunst en cultuurmuseum. In de ochtend is er wat te doen voor de kinderen op onze camping. En aangezien we geen kinderen meer zijn, kunnen we maar beter weggaan. In middag zijn we terug en een tochtje over het meer is geen gek idee. Er is keuze tussen een zeilboot of roeiboot . Wie kiest wat?

elvira

Superlid
Superlid
Ma Mei 18, 2015 2:27 am Reageer met quote

Het is nu bijna half 1 en ik kan niet slapen. Ook Boris is wakker, want hij mist zijn vrouwtje. Dus we houden elkaars gezelschap. Ik kietel hem onder zijn bef en dat vind hij heerlijk, zodat hij begint te spinnen. Maar ik blijf niet de hele nacht kietelen. Waar blijft Clara nu, de camping ligt er verlaten bij. Ik ben een beetje boos en ook ongerust.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Ma Mei 18, 2015 2:39 am Reageer met quote

Dat was weer een gezellige avond met gitaarmuziek bij het kampvuur.
En waarschijnlijk vanwege het vuur werden de dansen ook vuriger.....
Very Happy

Morgen naar Heidelberg .....harten zoeken...... Razz
Slaap wel Smile

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11397
Ma Mei 18, 2015 2:44 am Reageer met quote

ik heb ff te veel dingen prive, vandaar dat ik tijdelijk niet reargeer op de items waar ik toch we vaak kwam

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

elvira

Superlid
Superlid
Ma Mei 18, 2015 11:52 am Reageer met quote

Jammer Douwe, maar ik begrijp het.
Iets over half 1 kwam Clara thuis. Wat bleek? Ze had in de camper bij Greta en Bert gezeten om na te praten. Maar waarom had dan niet ff iemand van hun drieeen gebeld? Alleen Bert maakte de volgende dag zijn excuus, helemaal vergeten.
Dus na het ontbijt vertrokken we richting Heidelberg. Zoals ik al eerder schreef dat was niet zo ver. Toen we alles bekeken hadden , gingen we in een leuke theehuis iets drinken. Het weer was koeler dan andere dagen. Ik hoop dat de boottocht vanmiddag door kan gaan.

Pagina 4 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie