wie gaat er mee met de caravan of camper?
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 98914
Ma Mei 18, 2015 12:11 pm Reageer met quote

In de middag was het opgeklaard. We gingen naar de steiger waar ze boten verhuurde. We hadden aan drie boten genoeg. De heren zouden roeien en namen elk 2 dames mee. Grejo en ik werden door Humor in de boot genomen. Tympaan nam Mar en Anna mee. En Bert de zusjes Comen. Oftewel: mevr Vroegop-Comen en mejuffrouw Comen.
Halverwege de tocht verloor Humor de rechter roeispaan. Deze dreef weg en Humor pendelde er naar toe. Ik rekte me om de roeispaan te pakken, maar verloor mijn evenwicht en viel in het water en ging kopje onder. Gelukkig kon ik zwemmen, maar met kleren aan was het heel zwaar. Met de spaan in mijn handen gelukte het om te drijven en de boot te bereiken. Maar nu erin zien te komen zonder dat deze zou kiepen. Want ik voelde me een gewicht hebben van 100 kg. Gelukkig zag Bert het gebeuren en hij roeide snel naar ons toe. Met twee mankracht werd ik aan boord gehesen. Daar ontdekte ik dat ik mijn ondergebit kwijt was. Ik had dus mijn hart niet in Heidelberg verloren maar mijn halve kunstgebit! Dat dreef ergens op het water.
Of misschien was er een vis ermee vandoor! Dus als een visser later een vis vangt met een gebit in zijn bek, is het de mijne!
Humor roeide weer naar de aanlegsteiger, want met die natte kleren was het niet prettig. Ik begon het ook koud te krijgen. Eenmaal aan kant, zei ik tegen hem en Grejo dat ze verder moesten roeien. Druipnat kwam ik thuis. ff gauw onder de warme douche en schone kleding aan. Ook mijn schoenen waren zeiknat, dus die zetten ik ff buiten om te drogen. Ik nam een boek en ging zitten lezen totdat de anderen thuiskwamen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26806
Ma Mei 18, 2015 12:19 pm Reageer met quote

Ik ken dat, Douwe. Ik dacht dat als ik met pensioen zou zijn, dat ik dan wel tijd zou overhouden. Maar ik kom nu nog veel meer tijd tekort... Smile

Maar goed, Heidelberg is een walhalla voor de architectuurliefhebber omdat de stad niet alleen de oorlog redelijk onbeschadigd doorgekomen is maar omdat het ook niet ernstig aangetast is door al te gekke modernistische architectenfratsen. Iedereen wilde dit keer graag wat anders doen en ging min of meer zijn/haar eigen weg. Ik besloot de dag maar eens te beginnen met een bezoekje aan een sfeervol terrasje, want naast een mooie stad is Heidelberg ook een heel gezellige stad met een geheel eigen sfeer. Het werd al snel druk en spoedig was ieder tafeltje bezet. Op een gegeven moment kwam er een alleraardigste
dame het terras opwandelen, op zoek naar een plaatsje. Uiteraard nodigde ik haar uit aan mijn tafeltje, en raakten we snel in een geanimeerd gesprek. Ze bleek een geboren Heidelbergse te zijn en heette Heidi. Of dat haar echte naam was weet ik niet, maar dat doet er ook helemaal niet toe. Omdat ze die dag toch verder niets te doen had, besloten we de dag maar samen door te brengen. Ze liet mij de mooiste dingen van Heidelberg zien en je komt op plekjes die niet iedere toerist te zien zal krijgen.
Gelukkig sprak ze goed Engels want mijn Duits is een beetje roestig. Dat was al wel gebleken toen we zouden gaan walzen en ik met een stoomwals bijna een monumentale balzaal verwoest zou hebben...

Tegen de middag was mijn nieuwe gezelschapsdame wel een beetje moe van het wandelen en kijken en gingen we naar het meer wat Elvira had aangeraden en waar we allemaal weer zouden samenkomen. We huurden een zeilbootje wat waarom zou je gaan roeien als je de wind voor je kan laten werken. Eenmaal op het water zagen we Humor en Anna wat doelloos in het midden ronddobberen. f ze konden niet roeien f ze wisten niet waar ze heen wilden. Voor de rest zal ik niemand. Helaas, of misschien niet helaas, stond er haast geen wind en hebben we het bootje maat in het riet geparkeerd. Wat er daarna gebeurde vertel ik lekker niet. Dat laat ik maar aan ieders eigen fantasie over...

Toen ik mijn verhaal schreef had ik jouw verhaal nog niet gelezen, Elvira.
Maar we zullen het maar niet zo nauw nemen...
Very Happy

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Ma Mei 18, 2015 4:25 pm Reageer met quote

Maar ik vind het een fantastisch verhaal Tympaan. Hartelijk dank voor je bijdrage. Geef niets hoor dat onze verhalen niet zo aansluiten. Dus je heeft je hart in Heidelberg verloren! Very Happy Ik had wat eerder gevraagd aan de deelnemers/deelneemsters of ze voor de roeiboot kozen of en zeilboot. Maar niemand beantwoordde die. Anders had voor je een zeilboot gehuurd.
Tegen half 4 was iedereen weer terug. Het leek of het weer daarop gewacht had, want ong. een kwartiertje later begon het te regenen.

grejo

Superlid
Superlid
Antw.: 23047
Ma Mei 18, 2015 4:32 pm Reageer met quote

Jeetje Elvira wat schrokken we toen jij in het water kieperde! Maar
gelukkig is het goed afgelopen. Maar het water is nog niet zo warm en
dan ben gauw onderkoelt.
Ik ga niet met de boottocht mee, vanmiddag want ik wil een kennis
bezoeken die vlak bij Heidelberg woont. Dat komt nu mooi uit omdat ik
toch hier ben.

Toen ik door de stad reed, meende ik Tympaan met een dame te zien.
Vanavond ben ik weer op de camping, het zal me benieuwen wat er op
het programma staat. Elvira zal wel iets leuks bedacht hebben.
Smile

elvira

Superlid
Superlid
Ma Mei 18, 2015 4:58 pm Reageer met quote

Ja hoor, ik heb iets leuks Grejo. Hoewel leuk......?(het is wel nog geen 5 uur in werkelijkheid, maar ik schrijf het alvast, want vanavond moet ik weg)

Omdat Humor zich een beetje schuldig voelde, dat ik in het water viel had hij mij, Clara en Grejo uitgenodigd een hapje te gaan eten in de kantine. We waren net aan het ons avondeten begonnen, toen de Italiaan met vrouw en kinderen binnenkwam. De man ging vlakbij ons tafeltje zitten en de rest van zijn familie volgden uiteraard. De man knipoogde en glimlachte naar Clara. Maar werd algauw afgeleid door het eten dat voor hen werd geserveerd. Ik stelde aan Clara voor om van plaats te verwisselen, zodat ze met de rug naar hem toe zat. Maar Clara wilde dat niet, want dan keek ze in het gezicht van de vrouw, die nu met de rug naar haar toe zat. Bij de eerste hap keek de man steeds naar Clara. Zijn vrouw keek om en zag toen pas ons zitten. Ze keek erg kwaad. Voordat iedereen er op bedacht was, was ze opgestaan en gooide haar eten in het gezicht van Clara. De spaghetti en de saus droop van Clara's haar gezicht naar haar kleding. Hier en daar hing een sliert in haar haar. Clara nam het niet, ze pakte de schaal appelmoes van tafel en gooide dat in het gezicht van de vrouw. Het was maar goed dat de ober tussenbeide kwam, want ik weet niet wat de gevolgen waren! Even later gingen we naar huis, want Clara's kleding zat vol vlekken en daarmee moest je niet te lang wachten om dat uit te wassen.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Mei 18, 2015 5:20 pm Reageer met quote

Een uur later werd er op de deur van de camper geklopt. Ik keek door het raam wie er voor de deur stond. Het bleek de campingeigenaar te zijn. Hij zei ons, dat er een klacht was ingediend door een Italiaans echtpaar. Hij wilde dat we onmiddellijk de camping verlieten. Clara probeerde uit te leggen dat hun begonnen waren. Maar de eigenaar hield voet bij stuk. Clara besloot het de anderen te zeggen dat we nu weggingen en dat de rest tot morgen kon blijven. Humor en Grejo besloten echter om ook mee te gaan. We moesten 252 km rijden naar onze laatste camping dus ong. 2 uur en 36 minuten. Rond half 9 kwamen we op de plaats van bestemming bij Keulen aan. Hoe dichter we bij Nederland kwamen hoe slechter het weer werd.

sorry Marguerite, terwijl ik schreef heb ik niet gezien dat je reageerde Very Happy Net als Tympaam hebben we elkaar gepasseerd. Dus vanavond geen wijntje op zijn dakterras, want hij is vertrokken Very Happy Maar morgenavond maakt hij het goed hoor. In de hoop dat op die camping geen andere mannen zijn die met Clara willen sjansen.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Mei 18, 2015 5:58 pm Reageer met quote

Hele mooie tent Marguerite. Maar je leest het een beetje verkeerd meis. Alleen Clara en ik (we moesten weg Surprised ) en Humor met Grejo komen vanavond bij Keulen aan. (dus een beetje vroeger dan dat we van plan zijn geweest) En Anna en jij, Tympaan, Greta/Bert zitten nog steeds aan het meer. Jullie komen morgenochtend naar ons. Dus vanavond moeten jullie je daar amuseren. Het is de bedoeling dat als we Keulen verlaten bij Arnhem de grens zijn we weer in Nederland. Dit ff vooruitlopend om geen misverstanden te krijgen.
ff een vraagje aan Marguerite. Ga je vanaf Keulen met het vliegtuig terug of vanaf Schiphol?

Laatst aangepast door elvira op Di Mei 19, 2015 12:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Mei 18, 2015 6:15 pm Reageer met quote

Het weer begint hier ook al steeds minder te worden. Dus heb ik Anna, Greta en Bert uitgenodigd om bij mij in de Pipowagen, een overigens best mooie salonwagen met veel ingebouwd comfort en zelfs een kleine open haard, gezamenlijk de avond door te brengen. Het was intussen wat kil geworden en dus heb ik vast het vuur in de open haard aangestoken. Weliswaar een op gas gestokte imitatievuur maar daarom niet minder warm. In de kast staan diverse drankjes en er zijn diverse hapjes aanwezig. Dus we zullen ons best wel vermaken deze avond....

elvira

Superlid
Superlid
Ma Mei 18, 2015 6:22 pm Reageer met quote

Dus Marguerite moet alleen thuisblijven? Je vergeet het beste paard van de stal! Ze is niet uitgenodigd. Very Happy (grapje van mij hoor Tympaan, ieder mens kan vergissen in het aantal deelneemers toch?)

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Mei 18, 2015 7:14 pm Reageer met quote

elvira schreef:
Dus Marguerite moet alleen thuisblijven? Je vergeet het beste paard van de stal! Ze is niet uitgenodigd. Very Happy (grapje van mij hoor Tympaan, ieder mens kan vergissen in het aantal deelneemers toch?)

Laughing Laughing

Maar ik hoefde Marguerite niet meer uit te nodigen. Zij was er al en we hebben gezamenlijk de hapjes uitgezocht en klaargemaakt. En nu zit ze al gezellig bij de open haard... Very Happy

Maar je hebt gelijk; ik had het even moeten vermelden..

Embarassed

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 19, 2015 1:31 am Reageer met quote

Vanavond zaten we gezellig in Humor's caravan met een hapje en drankje wat na te praten. Om half 11 werd ik wat slaperig en zei tegen Clara dat ik naar de camper wilde. Dus we namen afscheid van Humor en Grejo. Al spoedig viel ik in slaap met Boris aan het voeteneind. Ik droomde dat we op het meer waren in een roeiboot. Ineens zagen we Tympaan met een vreemde vrouw voorbij varen in een zeilboot. Hij zwaaide naar ons. Maar we zwaaiden niet terug, want we waren zeer verbaasd omdat we ff van te voren Tympaan met Mar en Anna in een roeiboot hadden zien stappen. En warempel 10 minuten later vaarden ze ons zwaaiend voorbij. Hoe kan dat nu.....wie was dan de man in de zeilboot? Tympaan vertelde ons later dat hij met een Heidelbergse vrouw op stap was geweest. Dus dit was de echte Tympaan! Maar wie was dan de man in de roeiboot? Zijn tweelingbroer? Het was ook voor Humor en Grejo een raadsel. Humor kon zijn gedachten niet meer bij het roeien houden en verloor zijn rechter roeispaan....Maar voor we het raadsel konden oplossen schok ik wakker.
Oooh, ik had gedroomd! Ik zag dat Clara naast me lag en Boris nog steeds aan het voeteneind.

Laatst aangepast door elvira op Di Mei 19, 2015 1:58 am, in totaal 1 keer bewerkt

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11197
Di Mei 19, 2015 1:56 am Reageer met quote

Wij zaten gezellig met zn vijven in de Pipowagen van Tympaan aan het meer.
Wat was het een enerverende dag!
Terwijl we van onze moezelwijntjes en de heerlijke hapjes van Marguerite genoten kwamen de verhalen los.
Onze gesprekken werden gaandeweg filosofisch en we vertelden elkaar over ons leven,
hoe het vroeger was, en hoe het nu is.
De open haard was lekker warm, we werden moe en zochten onze slaapplaatsen op.

Slaap lekker allemaal, en tot morgen in Keulen. Very Happy

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Di Mei 19, 2015 9:44 am Reageer met quote

Wat een toestand allemaal.
Had ik eerst m'n hart in Heidelberg verloren. Razz
Was Elvira in het water gevallen, bleek dat laatste een droom te zijn.... Very Happy
Moest ik plots naar Keulen om op een terras naar Keulse potten te kijken...... Laughing

Vandaag komt de rest van de ploeg naar Keulen, zodat we weer compleet zijn.

Wilde altijd al graag de Dom van Keulen bezoeken.
Het hart van Keulen is de Dom, gewijd aan Petrus en Maria. De bouw startte in de 13de eeuw. Halverwege de 16de eeuw waren alleen de noordelijke zijbeuken met zeven gewelven voltooid. Daarna lag het werk 300 jaar lang stil. Pas in de 19de eeuw werd de Dom voltooid. Tijdens de Tweede -Wereldoorlog is de kerk zwaar beschadigd en nog steeds staat altijd wel een deel ervan in de steigers.

Maar nu eerst ontbijten met Grejo Smile

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 19, 2015 10:11 am Reageer met quote

Iedereen was weer in goede gezondheid ontwaakt en na een relaxt ontbijt besloten we om te vertrekken in de richting van Keulen. De motor van de oude tractor startte direct en spoedig waren we op weg. Een erg technisch onderlegde vriend had een paar kleine aanpassingen aan de tractor aangebracht zodat we middels een extra versnelling gewoon met het verkeer konden meerijden. Het leek nu wel een beetje op motorrijden. Het schoot lekker op maar je vangt wel veel wind. Maar gelukkig scheen de zon en zo werd het een verfrissend ritje. Niet veel later arriveerden we bij de beroemde Dom van Keulen. Ik sta toch iedere keer weer verbaast als je ziet waar die middeleeuwers toe in staat waren om zulke bouwwerken te realiseren met de beperkte mogelijkheden en gereedschappen van toen....

Enfin, nu even de combinatie ergens parkeren en kijken of we onze reisgenoten kunnen vinden...

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 19, 2015 12:32 pm Reageer met quote

We waren vroeg op. Alleen wisten we niet we niet wanneer de anderen zouden aankomen. We probeerden te bellen maar de telefoon deed het niet. Clara en ik namen de kans waar om te winkelen in Keulen. (uiteraard mag iedereen doen waar men zin in heeft, maar we vonden het leuk vroeg op pad te gaan.) Alleen moesten we met de camper naar de stad en we besloten Boris zolang naar Humor en Grejo te brengen. Maar Grejo had een andere oplossing, we mochten haar kever gebruiken.
Toen we terugkwamen zagen we Humor en Grejo voor hun caravan zitten met een zwarte poedel. We vroegen hun van wie die poedel was. Grejo vertelde dat naast hun caravan, een camper van een Belgisch echtpaar had gestaan en deze hadden de hond. Ze maakten een praatje met elkaar en Humor/Grejo vertelden hun dat ze van plan waren een wandeling te maken. Het echtpaar vroeg hun of de hond ook mee mocht, want ze hadden ff geen tijd om hem uit te laten. Grejo knikte en vroeg hoe de hond heette, Hij heette Bello. Dus gingen Humor en Grejo met Bello op pad. Bij terugkomst bleek dat de camper verdwenen was. We keken naar de lege plek. Clara ging naar het kantoor voor informatie. Ze kwam terug dat het echtpaar zich had uitgeschreven. Wat nu?
(wordt later vervolgd, beste mensen. Worden jullie maar voorlopig nieuwsgierig naar de afloop).
Smile

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Di Mei 19, 2015 12:40 pm Reageer met quote

Elviraatjuhhhhh !!!!.....zitten we met een poedeltjuh opgescheept Laughing Laughing

Afijn hier een foto van "onze" Bello , ziet er wl imposant uit Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 19, 2015 12:50 pm Reageer met quote

Tsjaaaa, Humor daar zitten we inderdaad mee. En dat is geen droom. Ook niet dat ik gistermiddag in het water viel, want ik ben echt mijn tanden kwijt. En s'nachts droomde ik dat ik tweemaal Tympaan voorbij zag komen. Een keer in een zeilboot en een keer in een roeiboot. En Grejo vertelde dat ze schok toen ik in het water viel. En dat ze niet meeging met de boottocht om iemand te bezoeken in Heidelberg. Dat kan natuurlijk. Maar wie zat er dan naast mij die erg schok? Hebben jullie allemaal een dubbelganger? Very Happy Very Happy
Inmiddels zijn de anderen ook op de camping aangekomen. We verwelkomden hun met een lekker kopje koffie en koek in Humor's caravan. We bespraken onze verdere plannen.

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 19, 2015 3:37 pm Reageer met quote

Greta voelde zich niet lekker en besloot thuis te blijven , terwiijl we naar Keulen gingen om deze te bezichtigen en Bert bleef bij haar. Het echtpaar was al vaker naar Keulen geweest dus was het niet nieuw. Ze zouden ook op Bello passen. Boris kon zoals altijd in de camper blijven, was geen probleem. Dus gingen we deze middag met 7 personen met twee auto's (was voldoende) naar Keulen, dat 3 km verderop lag.

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 19, 2015 4:28 pm Reageer met quote

Keulen is de vierde grote stad van Duitsland en de grootste van Noordrijn- Westfalen. De stad is beroemd om zijn rijke geschiedenis, de culture en architectrale erfgoed. Keulen ligt op ong 85 km van de grens van Nederland. Het ligt zoals jullie weten aan de Rijn.
We bezochten de Dom. In Glockegasse 4711 is het adres waar vroeger de bekende eau de cologne werd geproduceerd. Tegenwoordig is op dit adres een winkel gevestigd waar men allerlei parfums kan kopen. Het huis waar de parfum is uitgevonden, het Farina-Haus zit nu een museum.
Verder was interessant het Rathaus (stadhuis) de voorkant in "Spaanse bouw"werd in 1569 opgericht. De toren werd in de oorlog, net als het centrum van de binnenstad zwaar beschadigd.
Omdat 3 mensen van ons gezelschap een reis achter de rug hadden van 252 km en dus moe waren besloten we terug te gaan naar de camping om morgen uitgerust verder de stad bezichtigen.
Misschien met de rondvaartboot over de Rijn? En ook ff een vraag, wie gaat er liever apart ? Zodat we geen misverstanden kunnen krijgen. En wie weet nog iets leuks om te bezoeken?

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mei 19, 2015 4:45 pm Reageer met quote

Ne hoor, deze keer ga ik gezellig met de groep mee. ik ben al veel te vaak apart gegaan. Een rondvaart op de Rijn lijkt mij wel wat. Verder laat ik mij graag verrassen. Ik zie wel wat er komt.

Pagina 5 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie