wie gaat er mee met de caravan of camper?
Reizen
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 97753
Ma Mei 11, 2015 6:58 pm Reageer met quote

Met het mooie weer gaan we weer ff op uit met onze caravan of camper.
Deze keer richting Duitsland. Clara, Greta,Bert en ik staan met onze twee campers te wachten in Venlo op jullie, vandaar trekken we morgen naar Duitsland. Dus vannacht blijven we op de camping bij Venlo.Zoals de meesten deelneemsters/deelnemers van de vorige blogs weten is dit een fantasieverhaal met een beetje werkelijkheid, waar we veel pret en een beetje avontuur zullen beleven. (hoop ik)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Ma Mei 11, 2015 8:46 pm Reageer met quote

Ohhhh leuk en Clara is er ook weer bij (.....zucht..... Very Happy )

Maar........waar in Venlo ?????
Ik heb alleen nog een oude kaart uit 1650 van Venlo !

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 12, 2015 1:13 am Reageer met quote

Welkom Humor. Kom maar naar de markt bij het stadhuis, daar is een groot plein . Daar ontmoeten we elkaar en rijden dan naar een camping even buiten Venlo. Clara verheugd zich al op jou weerzien en ook op o.a.Tympaan, deBelg/Don. Ben niemand vergeten van de heren hoop ik?

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11160
Di Mei 12, 2015 1:37 am Reageer met quote

Leuk Elvira, het is nu echt campingweer!
Moet nog wel snel even mijn koffer inpakken. Laughing

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 12, 2015 1:42 am Reageer met quote

Welkom Anna. Ik zie je wel verschijnen op de markt. Humor en Bert zitten al achter een Duvel op het terras. Very Happy

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26745
Di Mei 12, 2015 10:21 am Reageer met quote

Ik zal ook weer van de partij zijn...

Moet nog wel even heel Nederland door maar dat komt wel goed.
Venlo weet ik wel te vinden. Ik heb daar zelfs nog goede vrienden wonen in een dorp vlakbij..

Very Happy Very Happy

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 12, 2015 12:17 pm Reageer met quote

Leuk Marguerite dat je er bent. Ik heb ff terug gelezen in de vorige topic (naar Limburg) ik zag inderdaad dat Anna en Mar samen de caravan deelden. Dus ik laat het aan hun over wat ze doen.
Kijk, daar komt Tympaan aan! We zien het aan de auto met de caravan.Om 6 uur heb ik een diner gereserveerd in een restaurant , zodat jullie niet naar een vermoeide reis nog eens hoeven te koken. ik heb maar gegokt voor hoeveel personen. Maar de eigenaar vond dat niet erg een bord meer of minder.

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 12, 2015 6:07 pm Reageer met quote

Inmiddels zitten Greta, Bert , Clara en ik op de markt te puzzelen over onze trip voor morgen en te noteren. (in werkelijkheid ben ik vandaag niet weggeweest omdat ik niets heeft voorbereidt, ook geen verhaaltjes wat evt. Clara zal uitspoken hihi) Wij viertjes gaan Venlo niet verder bekijken, omdat we willen wachten op evt. deelneemsters/deelnemers om deze te begroeten. Je kan niet maken dat iedereen is gevlogen. Tympaan en Mar/Anna hebben de caravan alvast op de camping gezet en zijn met de auto de omgeving aan het verkennen. Ik vermoed dat Tympaan ff langs zijn vrienden is gegaan. Ik weet niet of Humor een camper of een caravan heeft? Of is hij samen met Tympaan in de caravan? Het voordeel van een caravan is dat je deze achter kunt laten en met auto tripjes kan maken. Met een camper moet je je hele huisje meenemen. In ieder geval zijn ze alle vier eventjes weg.
Bij Clara en mij in de camper logeert nog iemand. Nee, deze keer niet de st.Bernhardhond, die is bij de buren, want die neemt te veel plaats in. Maar Clara heeft haar rode poes meegenomen. Daarom was ik blij dat Anna haar parkiet Heinrich niet meenam, want anders werd deze misschien opgevreten. Ik noem de poes PZN want ze heeft geen naam. De naam mogen de deelneemsters/deelnemers verzinnen onderweg! Oooo, ik wordt gecorrigeerd door Clara. Het is een kater!

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26745
Di Mei 12, 2015 6:33 pm Reageer met quote

Zo, ik ben weer terug op de camping. Even wat rondgetoerd door het mooie Limburgse landschap en inderdaad even langs de vrienden geweest. Het is altijd weer genieten van hun bourgondische gastvrijheid. Nauwelijks op de camping aangekomen kwam PZN al op mij aan gedribbeld. Katten zijn blijkbaar dol op mij. Ook weer niet zo heel vreemd want ik had nog een paar kattesnoepjes in mijn zak zitten. En die gingen er goed in, merkte ik wel.
Zo te zien is het een Britse Korthaar. Hij, want het blijkt een kater te zijn, heeft een mooie, bolle kop en relatief kleine oren. Hij doet daardoor sterk aan de stripfiguur Boris Boef denken. Ik zou hem dus Boris noemen. Maar ik ruil die naam graag in voor iemand die iets beters weet te bedenken...

En nu ben ik benieuwd waar de reis naartoe gaat...

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 12, 2015 6:55 pm Reageer met quote

Heel leuk Tympaan, dat je de kat een naam heeft gegeven. Uiteraard mogen de anderen ook stemmen. Ja, het is een allemans vriendje hoor.
Maar ff een vraagje logeert Humor bij jou in de caravan of heeft deze apart een huisje op wielen? We zagen je wel alleen terugkomen met de auto maar dat zeg niets. Humor kan in zijn eentje op pad zijn gegaan, nadat je hem ergens heeft afgezet. Maar we zijn nog niet op de camping hoor, maar nog steeds op de markt waar we op jullie viertjes zitten te wachten om straks te eten in een restaurant. Na het diner gaan we richting camping of nog nieuwe mensen (van onze vorige groep) arriveren of niet. En mocht deBelg/the Don komen ben ik benieuwd of ze Luuk meebrengen of niet. Alleen een hond moet altijd uitgelaten worden en als we uitstapjes maken, zoals bijv een museum bezoeken dan zit hij in zijn eentje in de camper. Is ook zielig voor hem. Vandaar dat de st. Bernhard ook bij de buren is achtergelaten. PZN is gewend thuis te zijn. Clara heeft hem pas drie weken, hij is aan komen lopen. We gaan morgen de grens over Tympaan.

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 12, 2015 9:18 pm Reageer met quote

We hebben lekker gegeten met 8 personen en zijn zojuist op de camping aangekomen. Hier zullen we de nacht doorbrengen. Het is nog lekker weer dus we kunnen buiten zitten. Er zijn veel campinggasten rondom ons, vooral Duitsers. Maar ja, we zitten tenslotte in het grensgebied. De poes van Clara zit buiten aan een riempje en trekt veel bekijks. Ooooo, krijgt weer een waarschuwing......ik moet zeggen kater van Claar Comen. Very Happy Had dat dier ook een naam gegeven vanaf het begin! Welke naam willen Anna, Mar en Humor hem geven? Dan maak ik lootjes en trekt er een uit. Wat zijn die Duitsers naast ons luidruchtig zeg! Als ik maar een oog dicht kan doen vannacht.
Zo meteen ff koffie zetten voor ons groepje. Met een stuk heerlijke Limburgse vlaai.

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11160
Di Mei 12, 2015 10:20 pm Reageer met quote

Ik vind Boris ook een mooie naam.Very Happy
En van onze vorige honden heette Bor.
Misschien Boris Boef vol uit ? Of Boefje ?
Het is hier heel gezellig op de camping,
en de Limburgse vlaai gaat er wel in Elvira.

Hebben we een lange reis voor de boeg ?

elvira

Superlid
Superlid
Wo Mei 13, 2015 1:24 am Reageer met quote

Genoteerd Anna. Boef en Boris op een papiertje geschreven. Morgenochtend vertrekken richting Dusseldorf. Ik heb een paar bezienswaardigheden genoteerd w'. o een Schloss. Een paar kilometer buiten Dusseldorf zetten we ons huisje op wielen neer voor de avond en de nacht.

elvira

Superlid
Superlid
Wo Mei 13, 2015 4:46 am Reageer met quote

Pssst, het is nu half 3 en ik kan niet slapen. De buren hiernaast zijn best luidruchtig. zou er best eruit willen stappen en ff kloppen. Snap niet dat Clara op door kan slapen. Ook de kat ligt opgerold aan het voeteneind. Wacht... het moet nu maar eens afgelopen zijn. Ben het zat.
Ziezo, ff hard op de deur gebonkt. O, daar doet iemand de deur open. Gauw ff wegschuilen in het donker. Ook al zijn we morgen weer weg, wil toch niet met herrie weggaan, want je weet tegenwoordig niet of ze revanche nemen. Zo weer veilig binnen en weer in slaapzak. De kat is er wakker van geworden, maar Clara niet.

humor

Superlid
Superlid
Wo Mei 13, 2015 9:19 am Reageer met quote

Marguerite1 schreef:

Ben reuze benieuwd of Humor nog meegaat, wat humor kunnen we goed gebruiken op zo'n trip.

Tuuuuuuurlijk ben ik van de partij, ik heb net een nieuwe caravan gekocht ! Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Wo Mei 13, 2015 12:55 pm Reageer met quote

Marguerite PZN betekent "poes zonder naam"' Very Happy Dus Kwikkie opgeschreven, morgen gaan we lootjes trekken. Jammer. dat de kat zelf niet kan trekken. Maar goed dat moet zijn bazin dan maar doen.
Inmiddels in Dusseldorf aangekomen. De caravans staan al een paar kilometer verderop hun plaats. Behalve dus de campers van ons en Greta/Bert. Bij de st. Peter kirchplatz in een groot plantsoen om heerlijk te wandelen in het mooie weer. Vanmiddag lunchen in de buurt van de Friedrichstr. en Koningsallee. En daarna naar een mooi tuin met het Schloss Benrath op de achtergrond. Varen komt morgen aan de beurt Tympaan. Voor elk wat wils. Ja, Humor komt altijd met wat bijzonders aan!

humor

Superlid
Superlid
Wo Mei 13, 2015 2:16 pm Reageer met quote

elvira schreef:
Varen komt morgen aan de beurt Tympaan. Voor elk wat wils. Ja, Humor komt altijd met wat bijzonders aan!

Ik heb alvast de caravans uitgetest om te varen voor morgen........ Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Wo Mei 13, 2015 3:36 pm Reageer met quote

Na de lunch gingen we naar het schloss Benrath. we waren nauwelijks in de tuin, toen Humor's mobieltje afging. We zagen aan zijn gezicht de schik. Wat bleek.....een paar caravans waren in het water geraakt in het nabije meer, ook die van Humor! Surprised Wat was er gebeurd? Hoe kwamen die daar? Humor ging er zo vlug mogelijk met de auto daar naar toe. Tympaan ging met hem mee. Ze zeiden tegen ons dat we gewoon het middagprogramma af moesten maken wat we van plan waren. Dus dat deden we dan maar. Hoop dat Humor of Tympaan een verslag maakt wat er gebeurt is!

humor

Superlid
Superlid
Wo Mei 13, 2015 4:19 pm Reageer met quote

Marguerite1 schreef:

Waar ga je nu vanavond slapen???

Naast Clara natuurlijk............sssssttttt Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Wo Mei 13, 2015 4:36 pm Reageer met quote

Ja, dat zou Humor wel willen, maar hij gaat maar mooi naast Tympaan in diens caravan.Anders moeten we straks een topic openen als blijkt dat ze een tweeling verwacht van twee verschillende mannen. Very Happy Want niet alleen Humor, maar ook andere mannen draaien hun hoofd om als ze voorbij komt.

Is ook een sexy vrouw om te zien, zelfs ik als vrouw moet dat beamen. Ik denk dat Humor ook jaloers op de kat is, omdat die vlakbij haar mag liggen. Very Happy Hij denkt bij zichzelf: wou dat ik die kat was, wat zou ik dan spinnen en kopjes geven. Maar hoe komt jou caravan in het water Humor?

Pagina 1 van 7 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie