wie gaat er mee met de caravan of camper?
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 97753
Di Mei 19, 2015 5:07 pm Reageer met quote

Op de camping aangekomen bleek de camper van de Belgen weer op de plaatst te staan. En ook Bello was weer bij hun terug. Ze bleken een dagje weg te zijn geweest en de hond moeilijk konden meenemen. Greta had van hun 50 euro gekregen voor het oppassen. Maar in het vervolg passen we niet meer op een huisdier!
De caravan van Humor bleek dus te zijn verdwenen. De Belgen zeiden, dat toen ze terugkwamen om hun camper op hun plek te zetten, de plaats naast hun leeg was. Ze waren vreselijk geschrokken, omdat ze dachten Bello kwijt te zijn! Ze zijn naar de campingeigenaar gegaan en die vertelde dat er nog meer Hollanders waren, die vrienden zijn. Zodoende kwamen ze bij Greta en Bert terecht, de enigen die gelukkig thuis waren. Wij gingen met zijn allen naar de campingeigenaar, ook het Belgisch echtpaar ging met ons mee om te vragen of hij wat gezien had. ( ze hadden het niet gedaan Mar) Alleen, waarom hadden ze niet verteld dat ze ff weggingen, waren ze bang dat we anders zouden weigeren?
Ja, hij had inderdaad de caravan zien wegrijden, maar er geen aandacht aan geschonken. Clara vroeg hem waarom hij gezegd had dat het Belgisch echtpaar zich had uitgeschreven. Hij haalde zijn schouders op en zei:" vergissen is menselijk"'. Raar mannetje.......
Humor kan wel bij Tympaan slapen vannacht Marguerite. En Grejo bij ons, is wel erg krap maar we hopen voor een nacht.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26745
Di Mei 19, 2015 7:10 pm Reageer met quote

Er is best wel een plaatsje voor Humor en ook nog voor twee anderen als het zo uitkomt. En een borrel is er ook nog wel.
Maar ik ben wel blij dat die baviaanpoedel weer weg is. Want het was wel een bijtgraag loeder als je maar een beetje in de buurt kwam.
Boris moest er ook al niets van hebben. Ik nog nooit een kat gezien met zo'n hoge rug en zo'n dikke staart. En maar spugen, blazen en grauwen. En daar had het zwarte monster toch niet van terug. Boris liet zich niet bang maken...

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 19, 2015 7:19 pm Reageer met quote

Humor en Tympaan zijn samen naar Keulen teruggereden om het bij de politie aan te geven. Deze hebben alles genoteerd en zullen waakzaam zijn. Tjaa, dat heb je met deze unieke caravans, daar hebben dieven vaak een oogje op. Vorig jaar was het de caravan van Douwe, maar dat heeft onze sint Bernhardhond weten te verhinderen. Helaas is Boris geen "'waakkat"' Deze had rustig de dieven hun gaan laten gaan. Tympaan durft nu ook zijn pippowagen niet meer te verlaten, maar Greta en Bert hadden gezegd morgen thuis te blijven om een oogje in het zeil te houden. Zou dat nog wel doorgaan trouwens? Want niemand is met zijn/haar hoofd bij een stadsbezichtiging!
ff de werkelijkheid:
Marguerite heeft wat aangekondigd om een caravan te laten verdwijnen. Ze had zeker geen zin om nu al naar huis te moeten Very Happy Alleen ik weet nu ff plotseling geen verhaal over de verdwenen caravan wat een beetje spannend is. Weten de deelneemers iets? Humor hoor ik maar heel weinig.

grejo

Superlid
Superlid
Antw.: 23047
Di Mei 19, 2015 7:55 pm Reageer met quote

Dat komt omdat Humor erg over de toeren is .Nu moet hij misschien weer naar de verzekering en in korte tijd 2 caravans verliezen?
Dat geloven ze natuurlijk niet! Dat hij zit diep in de put.

Ik geef me maar alvast op voor de rijnrondvaart. Wil wel wat in het midden zitten, want ik word gauw zeeziek en ik heb watervrees.
Bovendien voel ik me wat grieperig en heb migraine, hoest ook wat.
Als het maar geen longontsteking of bronchitis is Mad Crying or Very sad Crying or Very sad Wink

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 19, 2015 8:44 pm Reageer met quote

Oke Grejo, als je ons dan maar niet aansteekt. Weet je wat, mag in het dorp in een hotel logeren. De kosten worden door ons betaald. Daar lig je royaler dan in een camper die eigenlijk bedoeld is voor twee personen. Of wil je bij Tympaan logeren? Hij heeft het aangeboden. Zeg het maar.
Voor het eerst voel ik me niet zo thuis op de camping. (Is niet zo groot en staan ook niet zoveel campers/caravans.) Maar daar gaat het niet om. Ik heb zo'n voorgevoel dat de eigenaar iets met de diefstal heeft te maken. Ik weet niet wat ik van die man moet denken....een beetje gluiperd. Misschien heeft hij wel helpers gehad. Tjaa, zo'n mooie camping als halverwege Mannheim- Heidelberg kom je niet vaak tegen. Ze organiseerden ook wat voor hun gasten. Ik had vanavond ook iets leuks in mijn hoofd voor de een na laatste avond, maar niemand heeft animo. Daarom gaan we vanavond naar de pippowagen van Tympaan om wat te praten.

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11160
Di Mei 19, 2015 9:28 pm Reageer met quote

Ja Grejo, ik ga met je mee.
Laten we morgen een rondvaart maken, lijkt me geweldig.Very Happy

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Di Mei 19, 2015 10:49 pm Reageer met quote

Helaas moet ik tijdelijk even afhaken wegens omstandigheden.
Eind van de week ben ik er weer.

elvira

Superlid
Superlid
Di Mei 19, 2015 11:35 pm Reageer met quote

Oke, Humor. Dat kun je ook niet helpen. Hoop dat het niet iets naars is. Alleen was mijn bedoeling om voor Pinksteren weer thuis te zijn. Voor morgen staat de boottocht gepland. Ik heb deze inmiddels geboekt voor 6 personen. Humor, Greta en Bert gaan niet mee. Humor moet blijven om alles af te handelen, Bert en Greta helpen hem daarbij. Dus Tympaan gaat met zijn harum op stap. Hoop dat hij het niet erg vind.
Vanavond zijn we langs alle campinggasten geweest om te vragen of ze vandaag iets bijzonders hebben gezien. Veel mensen waren op dat tijdstip weg zeiden ze. Een ouder Duits echtpaar hadden de caravan weg zien rijden met een auto met een Duits kenteken, terwijl de caravan een Hollands kenteken had. Ze vonden dat vreemd en melden dat bij de campingeigenaar met een papiertje in de hand waarop de vrouw het Duitse nummerbord had genoteerd. Slim van die mensen ! Ze konden het papiertje echter niet meer vinden en niet meer herinneren of ze het nu wel of niet weg hadden gegooid, nadat ze het antwoord hadden gekregen. Deze had gezegd dat de caravan waarschijnlijk een onderhoudsbeurt nodig had. Jaja, smoes. Het echtpaar zou nog eens goed zoeken beloofden ze en vroegen het telefoonnummer van Humor.
Anderhalf uur later werd er opgebeld, de vrouw vertelde aan Humor het kenteken. Deze kon haar moeilijk verstaan omdat het Duits was, hij zei dat hij wel ff langs zou komen om het briefje op te halen. We hopen allemaal dat de politie wat aan deze aanknopingspunt zullen hebben.

elvira

Superlid
Superlid
Wo Mei 20, 2015 3:07 am Reageer met quote

Deze morgen zijn we tegen 9 uur met twee auto's weg gegaan, nadat we Humor heel veel succes hadden gewenst. Want om half 10 zou een rechercheur bij hem langs komen.
In Keulen gingen we aan boord van de rondvaartboot. Er was een gids die uitlegde als we langs iets bijzonders vaarden in het Duits en Engels. Echter niet in het Nederlands, maar goed we gaven onze ogen goed de kost. En anders vroegen we het Marguerite die het vertaalde wat de gids had gezegd. Nadat we van boord gingen namen we een broodje braadworst en wat te drinken ergens in het centrum. Tegen half 1 waren we weer op de camping. En Humor vertelde bijgestaan door Greta en Bert:
Na aanleiding van het kenteken had de politie de auto bij een woning gevonden in de buurt van Rodenkirchen. Het bleek een broer van de campingeigenaar te zijn! Zie je wel, dacht ik toen Humor het vertelde aan ons, dat deze niet te vertrouwen was. Dus had de politie de vermoedelijke dader meegenomen voor verhoor. Echter van de caravan ontbrak elk spoor tot heden toe.
We wilden niet langer op deze camping blijven en besloten onmiddellijk te vertrekken, nadat we het Duitse echtpaar zijn wezen bedanken en hun een bos bloemen hadden geven die we vanmorgen in Keulen hadden gekocht. Ook al zou de tip niets opgeleverd hebben, we hadden ze toch bloemen willen geven. Ik was eigenlijk van plan geweest om vanaf Keulen naar Arnhem te rijden om vandaar uit onze wegen te laten scheiden. Maar door dat gedoe besloten we nog ff bij elkaar te blijven om vooral Humor te steunen. Via internet was een camping in Isselburg snel gevonden. Dit was vanaf Keulen ong. 1 uur en 20 min rijden ( 125 km.) en weer een stukje dichter bij ons land. Het plaatsje lag aan de Issel, een klein riviertje en had veel bos en meren.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mei 20, 2015 10:14 am Reageer met quote

Dat wat inderdaad een hele opluchting dat de camper van Humor weer teruggevonden was. Voor iedereen, maar zeker voor Humor, die maar wat bedroefd was over het verlies van zijn beide campers. Ik heb wel eens horen zeggen dat je je eigen spullen niet mag terug pakken, maar daar trokken we ons natuurlijk niets van aan. Dat zou ook al te bezopen voor woorden zijn. Van louter blijdschap besloot Humor om een groots afscheidsfeest te geven in een originele Altdeutsche weinstube. Dus dat belooft nog wat te worden.
Hij is nu even weg dus misschien is hij al wel aan het organiseren..

elvira

Superlid
Superlid
Wo Mei 20, 2015 2:51 pm Reageer met quote

Heel fijn voor jullie bijdrage Marguerite en Tympaan. Dat is voor mij ook fijn omdat ik het niet alleen hoef te bedenken. Dat noemen we samenspel. En tenslotte had Mar eerder geschreven over dat de caravan was verdwenen.Waarbij ik ff met een mond vol tanden stond. Nu ja,.....halve mond. Maar laat in de avond krijg ik meestal inspiratie.

We waren dus op weg naar Isselburg. Dat is een heel leuke plaats zoals ik op de plaatjes had gezien. Daar kwamen we rond 2 uur aan. Voor Tympaan was dat boffen, want we kwamen weer bij meer terecht waar de camping was. (we logeerden niet in Isselburg zelf maar in een dorp vlakbij) Grejo had verteld over haar watervrees, maar we gaan niet meer roeien hoor. Humor ging met zijn auto er ff vandoor om wat te regelen voor vanavond. We konden zeven fietsen huren (alleen Tympaan nam de auto mee voor als we onderweg wat spullen willen kopen, deze konden dan opgeslagen worden)al fietsend kwamen voorbij een art en decorations atelier. Hier kon je geschilderde beelden en potten kopen, die door de kunstenaars waren beschilderd.
Iedere pot of beeld was uniek. Een paar van ons kochten zo'n pot, dus Tympaan's auto kwam goed van pas.Tien minuten later bereikten we het dorp
In een straat had je leuke kleine winkeltjes met o.a een warme bakkerij waar we verse brood kochten. We fietsten weer verder en ontdekte een "'gruftkapelle"" Een paar van ons besloten ff binnen te kijken. Je kon een kaarsje aansteken en dat deden we ook namens Humor die de caravan weer terug had gevonden. Tegen 4 uur waren we weer op de camping waar Humor inmiddels was gearriveerd.
Humor vertelde dat de politie had gebeld en ze de man aan het meer hadden gearresteerd, het bleek een vriend van die broer te zijn. Ze zitten allebei vast.

elvira

Superlid
Superlid
Wo Mei 20, 2015 5:01 pm Reageer met quote

Tegen half 6 nodigde Humor ons uit om op zijn dakterras te komen eten.
Dus Marguerite kon eindelijk genieten op het terras Very Happy Humor en Grejo hadden een grote pan tomatensoep gemaakt en sandwiches met diverse beleg ertussen, waar men uit kon kiezen. We keken over alle caravans en campers die er stonden en konden dus ook de onze goed in de gaten houden. De campingeigenaar had ons beloofd een oogje in het zeil te houden als we weg waren. Want vanavond zouden we naar een weinstube gaan. Deze keer met drie auto's, want we kwamen een plaatsje te kort. Grejo zou haar eigen kever meenemen. Vannacht nog een keer in Duitsland slapen, want morgenmiddag zijn we weer in Nederland.

elvira

Superlid
Superlid
Wo Mei 20, 2015 6:36 pm Reageer met quote

Toen Clara en ik weer bij de onze camper kwamen kwamen we tot de ontdekking dat Boris had overgeven. Een kat kan helaas niet praten, maar we zagen zo aan zijn houding dat hij ziek was. Het is maar goed dat we gauw naar Nederland zouden gaan. Om nu nog een Duitse dierenarts erbij te halen? We willen het ff een daagje afwachten. Bert was bereid om deze avond bij Boris te blijven. Hij vond dat helemaal niet erg.
Dus we trokken onze netste kleding aan en gingen met twee auto's (Grejo's kever en de auto van Humor ) richting de Altdeutsche weinstube. Deze was in het dorp, dus we hoefden niet erg ver te rijden. Greta en ik hadden afgesproken dat we op de terugweg de auto's zouden besturen, dus het was heel weinig alcohol drinken voor ons. Maar daarom kon het best gezellig zijn!

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mei 20, 2015 6:54 pm Reageer met quote

Dat was wel sneu voor Boris dat hij zo ziek geworden is. Het valt voor zo'n dier ook niet mee om alsmaar in een caravan te moeten zitten. Vanuit mijn Pipowagen zag ik de kat wel snel naar buiten sluipen toen iemand de deur opendeed en direct achter een muis aangaan. Ik dacht althans dat het een – weliswaar erg grote – muis was maar toen ik even later bij hem ben gaan kijken leek het meer op een ratachtig beest. Maar dat was lastig te zien want Boris had hem, of haar, al voor een groot deel verorberd. Misschien is hij daar wel wel misselijk van geworden. Was ikzelf bijna ook toen ik dat bloedbad zag..

Maar ik denk dat het wel goed komt. Katten kunnen vaak heel wat hebben..

elvira

Superlid
Superlid
Wo Mei 20, 2015 7:05 pm Reageer met quote

Ja Tympaan, ikzelf had bij het begin van onze reis gedacht om tussendoor een verhaal te verzinnen rondom de kater zoals bij onze vorige reis met de sint Bernhard. Wat had die een hoop uitgespookt! Ik heb zeker geen "'katteninspiratie"' ? Very Happy Dus de volgende keer blijft hij maar thuis.
Zou jij een verslag willen doen over de weinstube Tympaan? (als je wil)

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mei 20, 2015 7:20 pm Reageer met quote

Dat wil ik best wel doen, maar we moeten er eerst nog heen... Smile

We hebben eigenlijk ons hele huwelijksleven wel een kat gehad, dus ik kan mij wel iets voorstellen van een katteleven. Voor zover dat al mogelijk is want het blijven eigenzinnige dieren. En dat maakt ze in mijn ogen juist zo aantrekkelijk....

Very Happy

grejo

Superlid
Superlid
Wo Mei 20, 2015 8:02 pm Reageer met quote

Hè hè, ik ben weer wat opgeknapt en heb er zin in om vanavond uit te
gaan. Gelukkig hoefde ik niet het water op. Dat gaf al wat rust.
Zeeziekte op een rivier is ook niet alles Crying or Very sad

Wat een toestand met boris, misschien heeft hij wel iets vergiftigs gegeten.
Dat doen mensen soms als het kattenhaters zijn. Evil or Very Mad

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11160
Wo Mei 20, 2015 8:18 pm Reageer met quote

Mooi Grejo, dat je weer opgeknapt bent!
Het lijkt me heel leuk om vanavond naar de Weinstube te gaan. Very Happy
Kunnen we heerlijke Duitse wijnen proeven
en morgen meenemen naar huis.

Ben benieuwd, het ziet er wel een beetje donker uit.

grejo

Superlid
Superlid
Wo Mei 20, 2015 8:53 pm Reageer met quote

Ze zijn daar nog dicht Anna. jammer van de foto maar ze gaan pas in de middag open.
Trouwens ik wil niet van die zoete wijnen proeven, daar houd ik niet van
Een lekkere droge gaat er wel in. Die koop ik dan voor thuis.

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 21, 2015 12:47 am Reageer met quote

Toen we binnenkwamen stond de tafel gezellig gedekt voor acht personen. We werden verwelkomd door 2 vriendelijke obers die ons de rest van de avond zouden bedienen.

verder verslag zou Tympaan doen. Hoop dat hij het niet vergeet.

Pagina 6 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie