wie gaat er mee met de caravan of camper?
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 97761
Do Mei 21, 2015 2:54 am Reageer met quote

Lieve deelnemers/deelneemsters ff een vraag aan jullie. Morgen zouden we in Arnhem afscheid van elkaar nemen. Dan is het donderdag.
Eind van de week zou Humor hier weer zijn. Alleen wat bedoeld hij daarmee? Vrijdag is bij mij het einde van de week. Of zou hij zondag bedoelen? Als het vrijdag is kunnen we nog wel op hem wachten. Die ene dag kan er nog wel bij. Maar echt uiterlijk tot vrijdagmiddag! Wat vinden jullie? En waar gaan we logeren? Bij Didam of in de buurt van Arnhem?
Ik heb om 12 uur een hightea besteld in Arnhem,(de dag kan ik wel laten veranderen) daarna zetten Anna op de trein. Ze moet naar Drenthe. En Marguerite moet haar vliegtuig halen op Schiphol. De meeste stemmen gelden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 21, 2015 3:38 am Reageer met quote

Ik maak het verslag maar.
Bij binnenkomst kregen we eerst koffie met een appelstrubel (ik weet niet of dat ding zo heet, maar het is typisch Duits) voordat we de wijn gingen proeven. De weinstube zag er heel gezellig uit, dat zou je aan de buitenkant niet zeggen. Na de koffie brachten de obers een wijnkaart waar we onze favoriete wijn konden uitzoeken. Na deze genoteerd te hebben werden de verschillende wijnen gebracht. We proosten met elkaar en wij hoopten elkaar weer te ontmoeten bij een volgende trip. We konden elkaar tenslotte al een tijdje en het voelde als een familie. Ook de hapjes kwamen op tafel. Greta en ik dronken niet veel alcohol, want we wilde iedereen weer heelhuids thuisbrengen. Dus de rest van de avond een sapje. Er waren nog meer gasten in de weinstrube. Een van de mannen zat steeds naar Clara te kijken. Ik had het best benauwd mensen....zouden we weer herrie krijgen van jaloerse vrouwen. Hoewel deze keer was er geen vrouw te bekennen aan zijn zijde! Daar had je het al, hij stond op en kwam op Clara af. In het Engels vroeg hij of ze Pamela Anderson was. Maar dat moest ze met "nee"' beantwoorden."' Ik ben een Nederlandse"' zei ze in het Nederlands. "Oh, sorry, "' zei de man en ging weer naar zijn plaats. De verdere avond verliep rustig. Alleen vond ik een paar teveel drinken, ze hoefden wel niet te rijden, maar ik heb toch liever geen dronken mensen in de auto. Humor en Tympaan begonnen luidkeels te zingen. Iets van: "'we gaan nog niet naar huis""en sloegen de maat op de tafel. Ik zei: "Dat kun je hier niet maken!" en keek in de richting van de bar.De barman glimlachte echter en zette een muziekje op. Even later klonk er : "" tulpen uit Amsterdam"' door de zaal. Tympaan en Humor vroegen een paar dames ten dans en een paar Duitsers kwamen de rest van de dames halen. Iedereen zwierden vrolijk door het zaaltje. Na ""de tulpen"' volgende een paar Duitse liedjes. We bleven tot een uur of elf, kochten onze favoriete flessen voor thuis en liepen naar de auto's. Sommigen stonden niet vast op hun benen, vooral Humor niet! Maar dat nam niemand hem kwalijk want hij had een geluksdag. We duwden Tympaan achterin de kever met Clara naast hem en Grejo voorin. Onderweg begon Tympaan te zingen. Ik hoopte maar dat hij bij de camping rustig was, want de meesten sliepen. Maar gelukkig viel het mee, iedereen hield zich koest. Bij onze camper aangekomen vertelde Bert dat Boris lag te slapen en hij had verder de avond rustig doorgebracht.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26745
Do Mei 21, 2015 10:11 am Reageer met quote

Ik zou inderdaad het verslag doen maar op het moment dan jij het verslag gemaakt heb was ik daar helemaal nog niet toe in staat... Maar het is natuurlijk helemaal prima dat jij dat al gedaan hebt. Nu kan ik mij beperken tot mijn eigen ervaring tijdens deze happening. We kregen inderdaad zo'n appelding. Maar ik had eigenlijk eerst wat beter moeten eten want zo'n gebakje vult nu niet echt de maag. De wijn kwam al snel op tafel. Nu ben ik helemaal geen wijnkenner maar ik weet wel dat dit sapje goed smaakte en lekker wegdronk. De hapjes waren erg lekker maar ook nogal zout. Dat doen ze natuurlijk expres omdat je dan nog meer dorst krijgt en dus nog meer gaat drinken. Daar ben ik dan ook wel behoorlijk ingetrapt. Op een gegeven moment begon alles een beetje te deinen en kwam de stemming er pas goed in. Ik schijn inderdaad gezongen te hebben en dat is iets wat ik inderdaad maar beter niet kan doen. Hoewel ik best wel gevoelig kan zingen want de meeste toehoorders houden er oorpijn of hoofdpijn aan over. Dansen gaat me dan iets beter af. Alcohol maakt het lichaam soepel en de bewegingen vloeiend. Althans, dat gevoel heb je dan zelf. Vervolgens nam ik nog maar eens een glas en daarna is het allemaal een beet wazig geworden. Gelukkig ziet mijn Pipowagen er wat anders uit dan de gemiddelde caravan want anders had ik nooit mijn plek meer gevonden.

Enfin, het was een zeer geslaagde avond. Nu nog even de kater wegwerken met een flinke douchebeurt en een liter sterke koffie. En dan ben ik weer helemaal klaar om van deze dag te genieten..

Faber quisque fortunae suae

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Mei 21, 2015 10:42 am Reageer met quote

Laughing Laughing

Ik dacht eigenlijk dat ze kakkerlakken of zoiets aan het doodtrappen waren...

Smile

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 21, 2015 11:20 am Reageer met quote

Very Happy Very Happy Heel goed geantwoord Tympaan en ook je verslag!
Jammer, dat je nu pas komt Libelle, want ik had je best gemist. Het is bijna het einde Sad van de pret. Rond een uur of 11 gaan we het dorp aan de Issel verlaten en rijden dan richting Nederland. Als alles mee zit zijn we om half 12 in Didam. ff kijken of ik een ander plaatje kan vinden dan het "'schoppen"'

deze dan?? Oooh, was ik maar bij moeddddeeer thuisssss geblevennnn.

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 21, 2015 3:42 pm Reageer met quote

In Didam aangekomen hadden we een pauze. We hadden toch besloten om vanmiddag weer richting huiswaarts te gaan (want niemand reageert verder en dat is te begrijpen met mooie weer )
Het was een klein half uurtje rijden naar Arnhem. In een restaurant stond de twee tafels voor ons gedekt. We konden uit verschillende smaken thee kiezen en allerlei lekkere broodsoorten werden op tafel gezet. Het werd een gezellig anderhalf uurtje. Marguerite ging het eerste weg want haar vliegtuig wachtte niet. En ze moest nog ruim een uur rijden. Humor zette Anna bij het station af, ook hij moest een uur rijden maar dan de andere kant op. Ook van Grejo namen we afscheid. Greta en Bert kregen opeens haast, want ze moesten nog ergens naar toe laat in de middag. Clara vroeg of ze Boris mee wilden nemen. (Deze was nog niet helemaal in orde.) Want zij, Tympaan en ik, bleven nog ff in Arnhem hangen om lekker het centrum in te gaan. Dus daar ging Tympaam met zijn harum ! Very Happy

grejo

Superlid
Superlid
Antw.: 23047
Do Mei 21, 2015 5:07 pm Reageer met quote

Eigenlijk had ik wel zin om eens een wereldreis te maken. Een week is
tekort voor een vakantie.

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 21, 2015 6:47 pm Reageer met quote

Weet je Grejo het is best nog een hoop werk, het opzoeken van bezienswaardigheden en elke dag een verslag bedenken. Kwam voor verrassing te staan bij de caravans in het water en de verdwenen caravan. Daar moet je op inspelen, maar ik had niets voorbereid. Daarbij is het nu mooi weer en een hoop mensen weg. Ik ben soms dagen thuis gebleven voor dit allemaal te schrijven. Daarom zet ik een er punt achter. Trouwens op de duur weet je niets meer. Ik denk dat ook echte schrijvers hun script een poosje neer leggen, om later de draad op te pakken.
Ik heb geen daagje erbij genomen Mar, omdat niemand reageerde! We hadden van een boer een uitnodiging gehad om daar onze huisjes met wielen te kunnen neerzetten. We hadden koeien leren melken enz.Natuurlijk meer naast dan in de emmer haha. Ook vond ik het aantal deelnemers voor dit topic wat tegen vallen.

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 21, 2015 7:03 pm Reageer met quote

Tympaan, Clara en ik gingen na het bezichtigen van gebouwen en winkelen gezellig op een terras zitten om wat te drinken, want het was prachtig weer. Af en toe zag ik jaloerse mannen naar Tympaan kijken, omdat ze dachten dat Clara bij hem hoorde. Very Happy Tegen 3 uur besloten we afscheid te nemen, want Clara en ik hadden nog een reis van ruim anderhalf uur voor de boeg. Welke provincie Tympaan woont weten we niet, dus geen idee hoeveel km hij nog moet rijden. Clara had bekijks van de mannen ( waren we gewend) maar Tympaan had veel bekijks van de pippowagen!
Hij wilde zijn wals startte , maar dat ding weigerde. Er gebeurde totaal niets, hoe kan dat nu? Al die tijd had hij goed gereden en nu weigerde dat ding. Clara en ik wilden toch ff wachten tot dat ding het deed voordat we huiswaarts gingen. Voor die wals was Tympaan geen lid van de wegenwacht. Wat nu? We konden toch moeilijk een paard of een ezel voor de pipowagen spannen. Plotseling had Clara ineens een idee.

wordt vervolgd ff jullie nieuwgierig maken.

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 21, 2015 7:47 pm Reageer met quote

Clara belde de boer op waar we zouden gaan logeren en legde de situatie uit. De boer en zijn vrouw waren kennissen van haar ouders en woonden niet ver van Arnhem. Ze hadden vroeger in de straat gewoond waar Greta en zij waren opgegroeid, tot de boer het boerenbedrijf van zijn vader overnam. Een half uurtje nadat Clara had gebeld, hoorden we een tractor aan komen rijden. De boer maakte kennis met Tympaan en mij en vond het leuk om Clara te zien, die hij als klein meisje had gekend. De tractor werd voor de pippowagen gespannen. De wals zou later opgehaald worden door een takelwagen. Tympaan startte de motor en reed vrolijk zwaaiend weg. Clara en ik brachten boer Piet (zo wil hij genoemd worden) naar de boerderij. Zijn vrouw vond het leuk om Clara te zien en vond het jammer dat Greta er niet bij was. Ze waren zeer gastvrij, we moesten blijven eten. Ook stelde het echtpaar voor als we wilden, om een nachtje over te blijven. De camper kon in de wei staan. We konden daar slapen of anders op de boerderij zelf. Ze hadden nog een kamer over. We kozen voor het laatste. Dus nu zijn we toch nog op de boerderij! Clara was lange tijd geleden weleens hier geweest, maar voor mij was het nieuw zo vlakbij de koeien te slapen !

EINDE

Laatst aangepast door elvira op Vr Mei 22, 2015 4:59 am, in totaal 1 keer bewerkt

grejo

Superlid
Superlid
Antw.: 23047
Do Mei 21, 2015 8:16 pm Reageer met quote

Al met al was het toch wel leuk Elvira, maar het moet eigenlijk in de winter.
Dan heb je maanden om het voor te bereiden eventueel met tussen sprongen.
Als het zomers weer wordt willen de meeste mensen naar buiten.
Zoals ikzelf ben dan vaak in de tuin te vinden. Tot op heden niet zoveel
omdat het nog zo koud was. Anders had ik al veel eerder afgehaakt.

elvira

Superlid
Superlid
Do Mei 21, 2015 9:20 pm Reageer met quote

Je heeft gelijk Grejo, is ook meer voor de winter. Maar dan zeggen sommigen, het is te koud om te gaan kamperen ! Ze houden liever bij de werkelijkheid. Het is immers anders als het werkelijk mooi weer is.
Ik heb totaal niets voorbereid qua tekst Toen ik pas begon wel, maar de laatste twee (of drie?) niet meer. Ook de cruise niet. Wel de route van te voren uitgestippeld want dat moet kloppen.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Vr Mei 22, 2015 9:57 am Reageer met quote

Zo daar ben ik weer eventjes Very Happy
Nou dat heb je schitterend opgevangen Elvira !
Vind het geweldig hoe je dit allemaal bedenkt.
En ja ik denk ook dat in de zomertijd mensen minder tijd hebben om wat te schrijven dan in de wintermaanden, maar ja net wat Elvira zegt dan ga je niet op trektocht.....tenzij......we dat in een ander werelddeel doen, zoals vorig jaar in AustraliŽ. Very Happy

Ik heb nog gauw even een foto geschoten van Tympaan met zijn schitterende pipo-wagen Laughing

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mei 22, 2015 10:06 am Reageer met quote

Ik vind het altijd een leuk idee, zo'n fantasievakantie.
Maar wat anderen al zeiden, het is meer iets voor de winter. Wij hebben voor Nederlandse begrippen een vrij grote tuin en ben daar dus veel mee bezig om dat een beetje bij te houden. Alleen als even tussendoor wat drink of eet, kijk ik gelijk even op de computer.

Maar toch ga ik de volgende keer weer mee..

Laughing Laughing

elvira

Superlid
Superlid
Vr Mei 22, 2015 7:44 pm Reageer met quote

Dank je wel mensen. En ik vind dat Humor er altijd leuke bijpassende plaatjes bijzet. Precies zoals nu Tympaan op de tractor met de pippowagen. Ik vond toen we onderweg waren deze al beter bij passen dan een wals. Hoewel het allerlaatste moment, toen ik besloot om eens op de boerderij te logeren,(en de hoop dat Douwe binnen zo komen, want die weet een boel van een boerderij af) kwam deze plotseling goed van pas! Een paard vond ik zielig om zo'n zwaar geval te laten trekken, ook al was het fantasie, ik wou een beetje bij de werkelijkheid blijven. Het is alweer 2 jaar geleden van Australie Humor, ik heb het ff nagekeken. De tijd gaat super snel. En net wat Marguerite schreef, ik schrijf graag verhalen om lezers te laten lachen.
fijne Pinksterdagen.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Za Mei 23, 2015 12:29 am Reageer met quote

elvira schreef:
Dank je wel mensen. En ik vind dat Humor er altijd leuke bijpassende plaatjes bijzet. Precies zoals nu Tympaan op de tractor met de pippowagen. Ik vond toen we onderweg waren deze al beter bij passen dan een wals. Hoewel het allerlaatste moment, toen ik besloot om eens op de boerderij te logeren,(en de hoop dat Douwe binnen zo komen, want die weet een boel van een boerderij af) kwam deze plotseling goed van pas! Een paard vond ik zielig om zo'n zwaar geval te laten trekken, ook al was het fantasie, ik wou een beetje bij de werkelijkheid blijven. Het is alweer 2 jaar geleden van Australie Humor, ik heb het ff nagekeken. De tijd gaat super snel. En net wat Marguerite schreef, ik schrijf graag verhalen om lezers te laten lachen.
fijne Pinksterdagen.

Nou je schrijft ook leuke verhalen Elvira, volgende keer doe ik weer graag mee.... Smile
Bedankt voor je inzet in deze en jij ook fijne pinksterdagen.

Ennuh.....we moeten dringend weer eens naar AustraliŽ.... Laughing

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11160
Za Mei 23, 2015 1:06 am Reageer met quote

Ik ben nog nooit in Australie geweest!
Ik fantaseerde er als kind altijd over.
Mijn moeder had een aantal broers, die gingen emigreren indertijd.
Eťn van de broers ging naar Australie.
Dit was oom Hendrik.
Hij vertrok een jaar voor mijn geboorte naar AustraliŽ.
Hier vond hij een vrouw en trouwde met tante Irish.
Ik heb ze nooit in het echt gezien.
Wel zag ik mijn moeder regelmatig brieven schrijven.
Luchtvaartpost.

Marguerite, woon jij al lang in Australie ?
Ben je indertijd met je ouders geŽmigreerd ?

Het was heel leuk Elvira, om met jou en de groep op reis te zijn. Very Happy

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Mei 23, 2015 10:36 am Reageer met quote

Het had weinig gescheeld of ik had in AustralÔe gewoond. Je kon toen bijna voor niets emigreren want hier begon men het toen al te vol te vinden en daar waren mensen met een zekere vakbekwaamheid nodig...
Helaas wilde mijn toenmalige verkering niet, of beter gezegd, haar ouders wilden het niet...

Maar ik zou er nu best wel een vakantiereisje door dat land (continent) willen maken...

Very Happy

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Mei 28, 2015 6:30 pm Reageer met quote

Maar wel even de mobiele versie afwachten...

Want nu kun je er alleen maar mee varen...

Very Happy

debelg

Superlid
Superlid
Antw.: 9687
Do Mei 28, 2015 6:35 pm Reageer met quote

AustraliŽ is een schitterend mooi weids land, uren kan je daar rijden zonder iemand te zien. Ook is er een schitterende natuur.
hier zie je dat niet meer.ook het, dierenrijk is geweldig.
ik kan iedereen aanraden om daar heen te gaan , camper huren en dan maar toeren

sterven is het toetje van het leven
japans gezegde

Pagina 7 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Plaats reactie