Moderatormededelingen en feedback.
Over 50plusser.nl / Forumregels / Moderators
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 119, 120, 121  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Mod..1

Moderator
Moderator
Antw.: 829
Za Okt 10, 2015 2:21 pm Reageer met quote

Soms kunnen moderatormededelingen en -opmerkingen ook een topic verstoren.
En ik open dit topic om hier mededelingen te kunnen doen, als ik zie dat zo'n mededeling in het topic zelf de dynamiek daar teveel zal verstoren.

Er is hier ook een feedback mogelijkheid. Korte vragen en opmerkingen aan mij gericht t.a.v. de moderatie.
(maar ellenlange discussies, en discussies van leden onderling ga ik in dit topic tegen)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5107
Za Okt 17, 2015 3:30 pm Reageer met quote

Goed initiatief, het beantwoord aan mijn elders eerder gestelde vraag, waarvoor dank.

Mod..1

Moderator
Moderator
Za Okt 17, 2015 3:58 pm Reageer met quote

Het is hier overigens ook de plaats om me in te seinen dat een link te lang is, of een plaatje te groot, en dat dat de lay-out verstoort. (dan hoeft daar niet off-topic over gepraat te worden in de topics zelf). Even een klein seintje hier, en ik maak het in orde zodra ik daar tijd voor heb.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12428
Zo Okt 18, 2015 10:22 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Mag ik hier misschien de vraag stellen waarom het topic 'Hoe een minderheid een meerderheid poogt te intimideren' gesloten werd? Of dit misschien niet opnieuw geopend kan worden?
Heel erg harde woorden zijn toch niet gevallen in dat topic? Heel erg harde confrontaties hebben zich er toch niet in voorgedaan?
En...is het niet een ontzettend boeiend onderwerp om over te brainstormen op dit forum?
Met je eens en ook weer niet. Het onderwerp is absoluut boeiend maar te algemeen om op dit forum handen en voeten te krijgen met de heersende emoties. Vanaf de eerste reactie wordt de discussie (juist daarom?) al persoonlijk. De ondertoon is, bedoeld of onbedoeld, 'intimidatie op het forum' en hoort derhalve in deze sectie thuis.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Mod..1

Moderator
Moderator
Wo Okt 21, 2015 5:12 am Reageer met quote

Ik ben nog laat bezig met het opruimen van de topics, (te laat eigenlijk)
Zo'n 42 bijdragen verwijderd, en er krijgen meer mensen punten.
Een aantal heeft daarvan heeft afgelopen avond al bericht daarover gekregen, anderen zien dat bericht nog tegemoet.
Uit een van de verwijderde bijdragen (topic: Is NL vol of roeptoetert) een quote:
Pluk schreef:
Misschien kan het beheer van 50+ ook een protocol introduceren zodat 'we' bij een dreigend(e) uit de hand lopen cq verharding eveneens weten wat ons te doen staat ???

Dat protocol is er al.
Als er b.v. deelnemers zijn die beginnen te flamen of een overduidelijke flamebait posten. Geef dan géén repliek erop maar ga ontopic verder. En vooral geen repliek die als terug-flamen te beoordelen valt.

Ga ook geen metadiscussie erover beginnen, maar blijf ontopic reageren. Het bericht van Pluk is metadiscussie en was dus daar ook offtopic. Het had in dit forumonderdeel geplaatst moeten worden, en niet in het topic zelf. (Meta-discussie is alleen in dit forumonderdeel toegestaan, en niet in de reguliere discussie topics).

Ga ook niet als deelnemer op de stoel van de moderator zitten, en als deelnemer andere deelnemers op de vingers tikken. Laat dat ondankbare werk aan de moderator over.

Geef een seintje aan me via een forumklacht of met een PB, dat een topic uit de hand loopt. Een klein seintje hier met het verzoek om even naar het topic te kijken kan ook.

Heb ook even geduld, want ik ben er natuurlijk niet altijd meteen bij.
Ik ben niet op elk moment aanwezig. Maar toch. Ik zal er dan naar kijken en de moderaties verrichten die nodig zijn, zodra ik er tijd voor heb.

Het belangrijkste: Blijf gewoon on-topic reageren, of haak in de discussie af als dat niet meer mogelijk is. En geef een seintje aan mij.
Maar ga niet nog meer bijdragen aan ruziedynamiek, of off-topic dynamiek.

Ik ben altijd heel blij met mensen die off-topic dynamiek doorbreken met ontopic bijdragen. Zo de discussie weer on-topic sturen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Okt 21, 2015 7:55 am Reageer met quote

Het plezier in discussies met een hoog debatgehalte zou er voor mij een stuk op vooruitgaan als reacties met kwalificaties zoals 'je kletst uit je nek' of 'dit slaat nergens op' (ik noem enkele voorbeelden) achterwege gelaten zouden worden tenzij vergezeld van een beargumenteerde onderbouwing die bij voorkeur verwijst naar het gaande topic.

Zo'n kwalificatie vind ik doorgaans geen probleem maar het hindert me wel als die niet vergezeld gaat van iets van inhoud die slaat op de discussie. Dan heb ik tenminste iets om op in te gaan in plaats van slechts de mogelijkheid om de ander verbaal iets op zijn plaat terug cadeau te geven, dan wel mijn andere wang te presenteren.

Enfin, het ligt niet in mijn aard om altijd alleen maar adem te blijven halen zonder te reageren en dat herken ik bij vele anderen ook.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26033
Wo Okt 21, 2015 11:03 am Reageer met quote

Het zou al een hele verbetering zijn als het directe of meer verholen schelden en/of het puur op de man spelen uit de topics zouden verdwijnen. Kreten als “racist, xenofoob, nazi-sympathisant en variaties daarop voegen niets toe, steunen geen argumenten en hebben geen enkele toegevoegde waarde. Integendeel. Je weet gelijk dat de de 'echte' discussie voorbij is en je weet direct dat er een lompe woordenstrijd begint waarbij men elkaar enkel nog maar probeert af te troeven en het laatste woord te hebben.

En o ja, ik maak mij daar net zo goed schuldig aan. Als ik geslagen wordt zal ik terugslaan en het liefst een beetje harder. De ander wang toekeren heb ik thuis niet geleerd en zal ik ook nooit aan beginnen Maar het maakt het geheel er niet leuker op....

Van de ander kant ben ik ook geen voorstander van het “doodmodereren” van topics. En zeker niet van het plotseling sluiten. Je wordt dan vaak de kans ontnomen om een eventueel weerwoord te kunnen doen.

Maar goed, dit is slechts een persoonlijke mening en moet ook als zodanig gelezen worden.

Faber quisque fortunae suae

Mod..1

Moderator
Moderator
Wo Okt 21, 2015 5:42 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Enfin, het ligt niet in mijn aard om altijd alleen maar adem te blijven halen zonder te reageren en dat herken ik bij vele anderen ook.

Tympaan schreef:
Als ik geslagen wordt zal ik terugslaan en het liefst een beetje harder.

Misschien begrijpelijk vanuit emotioneel standpunt, maar contraproductief.

Als iemand terug gaat flamen, een primaire manier van reageren, zal diegene misschien heel even genoegdoening voelen, maar niet het laatste woord hebben. Er zijn dan soms weer drie anderen die daar weer nog hardere repliek op menen te moeten geven, wat dan ook weer beantwoord moet worden. Op gegeven moment komen er dan ook anderen bij die hun onvrede over de manier van communiceren gaan uitspreken, en misschien ook gaan wijzen naar degenen wiens forumgedrag hen niet bevalt , en reacties van weer anderen die daar dan net een andere kijk op hebben.

De kunst is om de ruziedynamiek en de off-topicdynamiek niet te voeden, er niet mede aan bij te dragen dat het tot een flamewar escaleert. Er aan mee te werken dat de discussie on-topic blijft, en je niet te laten verleiden om er aan mee te helpen om de discussie te laten ontsporen. De kunst is om het gesprek weer on-topic te krijgen met het goede voorbeeld.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Okt 21, 2015 6:21 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Goh, gek is dat toch, het is altijd een ander die begon en ik lees nou nooit eens een keer, dat de schrijver volmondig toegeeft zelf met sarren begonnen te zijn.
Ik noemde het niet expliciet maar dat betekent niet dat ik niet bereid ben om de hand in eigen boezem te steken. Ik heb nogal eens de neiging om mijn argumenten te vergezellen van een tik of een schop extra die niet nodig is waardoor mijn verhaal al helemaal niet meer overkomt. Die kan ik dus beter weglaten of even naar het volgende onderwerp scrollen. Maar dat wist ik natuurlijk al wel...

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Okt 21, 2015 9:14 pm Reageer met quote

Lucia51 schreef:
Als sommige leden vrijwel iedere topic verstieren en/of kapen, wat de laatste tijd schering en inslag is, dan heeft het voor mij totaal geen zin meer om nog op dit forum te reageren.
Jammer inderdaad dat de notoire verziekers zich hier in stilzwijgen hullen.

Mod..1

Moderator
Moderator
Wo Okt 21, 2015 10:56 pm Reageer met quote

Het is hier wel een moderator feedback topic. Voor mededelingen van mij en een feed-back mogelijkheid voor korte vragen en opmerkingen aan mij gericht t.a.v. de moderatie.
Mod. schreef:
(maar ellenlange discussies, en discussies van leden onderling ga ik in dit topic tegen)

Als er hier een uitgebreide discussie ontstaat tussen leden onderling splits ik die af naar een apart topic. Kan ook dat ik bijdragen die hier niet thuishoren weghaal.

Mod..1

Moderator
Moderator
Do Okt 22, 2015 7:40 pm Reageer met quote

TheDon schreef:
Dit zijn dingen waar ik écht pissig om word

Dat kan ik begrijpen, uiteraard word je pissig als iemand beweringen over jou gaat doen, en beweringen die volgens jou niet juist zijn.
Dat voelt als kwaadsprekerij. Kan zelfs als laster ervaren worden.

Nicolaas gaat hier de fout in door in de reguliere discussie (die op een onderwerp is gericht) mede-forumleden tot het onderwerp van gesprek te maken. Beweringen te doen over andere leden. Dat moet hij niet doen. Hij moet voor zichzelf spreken en het verhaal van anderen aan die anderen laten.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5107
Do Okt 22, 2015 7:58 pm Reageer met quote

Hoi mod, d'r lopen een paar rare topics over paspoorten en valse papieren. Misschien moet je er even naar kijken.

Mod..1

Moderator
Moderator
Do Okt 22, 2015 8:06 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Hoi mod, d'r lopen een paar rare topics over paspoorten en valse papieren. Misschien moet je er even naar kijken.

Thanks voor het seintje. Ik heb ze al gesloten, zal ze zo verwijderen en Thijs een seintje geven dat er iemand een permanente ban moet krijgen.

Dit soort spam troep willen we niet hebben.

Mod..1

Moderator
Moderator
Do Okt 22, 2015 8:41 pm Reageer met quote

Lucia51 schreef:
Onder het kopje 'Reizen' staat ook zo'n bericht.
thnx, ook die is nu verwijderd.

Mod..1

Moderator
Moderator
Za Okt 24, 2015 10:10 pm Reageer met quote

Nee dat is niet toegestaan. En het opnieuw plaatsen d.m.v. een quote dus ook niet.

Ik heb een waarschuwing ervoor gegeven aan Ron
en nog een herinnering aan de forumregels:

Quote:
Privacy-schending van privé informatie van forumleden - 5 punten

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Zo Okt 25, 2015 1:05 am Reageer met quote

Fyrano schreef:
Lucia51 schreef:

Je ziet toch dat het filmpje uit 2012 is of je moet stront in je ogen hebben en dat zal dan het wel geval zijn.

Als ik zo naar je avatar kijk, loens je een beetje, misschien is dat het.

Very Happy Very Happy Very Happy

DIT soort grove, persoonlijke aanvallen weerhouden mij er van om deel te nemen aan topics op dit forum. Als dit soort dingen niet snel gaan stoppen dan vertrek ik binnenkort.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Mod..1

Moderator
Moderator
Zo Okt 25, 2015 3:40 am Reageer met quote

Chess schreef:

DIT soort grove, persoonlijke aanvallen weerhouden mij er van om deel te nemen aan topics op dit forum. Als dit soort dingen niet snel gaan stoppen dan vertrek ik binnenkort.

Chess, ik ben druk bezig met punten uitdelen aan alle flamewarriors die bijdragen aan de ruziedynamiek op het forum. En ik kijk daarbij niet alleen naar 1 kant.

Een beslissing om te vertrekken of te blijven is aan jou als een persoonlijke keuze.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Zo Okt 25, 2015 3:58 am Reageer met quote

Hou me ten goede, je objectiviteit heb ik nooit in twijfel getrokken.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Mod..1

Moderator
Moderator
Zo Okt 25, 2015 4:03 pm Reageer met quote

Ik heb het gemodereerd.
De bijdrage van Lucia ge-edit, en het bericht van the Don verwijderd.

Pagina 1 van 121 Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 119, 120, 121  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk