BelgiŽ scherpt asielbeleid aan
Blik op het nieuws
Plaats reactie

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Vr Okt 23, 2015 4:00 pm Reageer met quote

BelgiŽ treft maatregelen die het onaantrekkelijker moeten maken voor vluchtelingen om daar asiel aan te vragen. Zo moeten asielzoekers binnenkort een verklaring ondertekenen waarin ze aangeven de Europese rechten, plichten, waarden en vrijheden te respecteren.

Erkende vluchtelingen krijgen geen onbeperkte verblijfsvergunning meer, maar een tijdelijke van vijf jaar. Voor aanvragen voor gezinshereniging wordt meer tijd genomen. De regering besloot verder dat vluchtelingen vier maanden na aankomst mogen gaan werken. Dat is nu zes maanden.

De verklaring die asielzoekers moeten ondertekenen wordt geen "vrijblijvend papiertje", benadrukte staatssecretaris Theo Francken (Asiel en Migratie) vandaag. Weigering het document te ondertekenen kan gevolgen hebben voor de asiel- of naturalisatieaanvraag. (ANP)

Nederland zal wel volgen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15901
Vr Okt 23, 2015 4:15 pm Reageer met quote

ron1 schreef:
Erkende vluchtelingen krijgen geen onbeperkte verblijfsvergunning meer, maar een tijdelijke van vijf jaar.

Nederland zal wel volgen
Hoe denk je dat dit momenteel in Nederland geregeld is?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Ma Okt 26, 2015 3:00 pm Reageer met quote

Ondertussen verhoogt BelgiŽ het dreigingsniveau voor asielcentra van 1 naar 2.
Dit is wegens het geweld tegen asielzoekers in m.n. Duitsland en Nederland:

Quote:
Er wordt gewezen naar het geweld tegen asielzoekers in bijvoorbeeld Duitsland.

Daar verijdelde de politie eind vorige week een extreemrechtse aanslag op twee asielcentra in de deelstaat Beieren. De verdachten wilden met vuurwapens, messen en springstof toeslaan. In ons land werd onlangs de opvanglocatie voor vluchtelingen in Woerden bestormd.

Bron:KLIK

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Ma Okt 26, 2015 8:18 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
ron1 schreef:
Erkende vluchtelingen krijgen geen onbeperkte verblijfsvergunning meer, maar een tijdelijke van vijf jaar.

Nederland zal wel volgen
Hoe denk je dat dit momenteel in Nederland geregeld is?

Ik dacht dat het in Nederland ook in eerste instantie voor vijf jaar is, waarna een vervolg aangevraagd kan worden.
Dus ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat Nederland zou moeten volgen of wijzigen. Question

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15901
Ma Okt 26, 2015 9:14 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Ik dacht dat het in Nederland ook in eerste instantie voor vijf jaar is, waarna een vervolg aangevraagd kan worden.
Dus ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat Nederland zou moeten volgen of wijzigen. Question
Precies, BelgiŽ volgt juist Nederland. Jij blijkt tot nu toe de enige te zijn die zich adequaat informeert. En zorgt voor een schoon leesbrilletje. Wink

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Mod..1

Moderator
Moderator
Antw.: 829
Di Okt 27, 2015 12:34 am Reageer met quote

opgeschoond

Pagina 1 van 1

Plaats reactie