‘Appen op de fiets levensgevaarlijk’
Blik op het nieuws
Plaats reactie

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Za Okt 24, 2015 9:38 pm Reageer met quote

Fietsers die bellen, sms’en of appen in het verkeer zorgen voor levensgevaarlijke situaties. Dat blijkt zaterdag na een rondvraag van het AD onder bus- en trambestuurders. Meerdere keren per dag moeten zij noodstops maken om een aanrijding met deze ‘fietspiraten’ te voorkomen.
Volgens een woordvoerder van Syntus zijn de appende fietsers het ergst. “Als ze bellen kijken ze tenminste nog voor zich uit”, zegt ze tegen de krant. In de grote steden is het probleem het grootste. De Haagse vervoerder HTM moet tot wel veertig keer per rit ingrijpen. Soms blijft dit beperkt tot de claxon of bijremmen, maar ook regelmatig een volledige noodstop.
Opvallend genoeg heeft minister Melanie Schultz van Haegen van Verkeer eerder dit jaar besloten om telefoongebruik niet strafbaar te stellen op de fiets, omdat het niet te controleren is. In buurlanden als Duitsland en België is het verbod er wel gekomen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Za Okt 24, 2015 10:50 pm Reageer met quote

De fietsers in Nederland kunnen doen en laten wat ze willen.
Gaat het fout ben jij de sigaar en kun je betalen.
De verzekeringen zijn er maar wat blij mee

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

DeBaron

Superlid
Superlid
Antw.: 1801
Za Okt 24, 2015 11:36 pm Reageer met quote

Hoezo niet te controleren, het wordt wat lastiger, een fiets heeft geen nummerplaat, dus wat meer werk.
Maar de controle opzich is een fluitje van een cent.

Alles wat ik hier schrijf is mijn mening en niet iedereen hoeft het daar mee eens te zijn.
Soms wordt er gekopieerd en geplakt, maar dan is er altijd een bron vermelding.

Greet---Gribou. 1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 887
Zo Okt 25, 2015 12:38 am Reageer met quote

Allemaal niet fietsers die tot nu toe gereageerd hebben Question
Er zijn ook nog vele fietsers die wel weten hoe het moet , die niet bellen , die wel verlichting hebben en ook aan hebben als dat nodig is , die wel stoppen bij een verkeerslicht dat op rood staat , die wel de hand uitsteken als ze rechts of links afslaan etc etc.

En ja ik weet het er zijn inderdaad ook fietsers die wel dingen doen die niet goed zijn en die soms een gevaar op de weg zijn , maar niet alle fietsers zijn zo .

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30385
Zo Okt 25, 2015 11:32 am Reageer met quote

TheDon schreef:
De fietsers moeten eens héél hard aangepakt worden.
Ze leven bij godsgratie van de andere weg gebruikers.
Ze doen van alles wat niet mag, het is een gevaar op de weg.

Ik vind in ieder geval dat een fietser als een volwaardig verkeersdeelnemer beschouwd moet worden. Dat betekent dus ook dat als hij/zij een fout maakt dat het hem/haar moet worden aangerekend. En als hij door zijn schuld een ongeluk veroorzaakt, dat hij dan ook de schuld krijgt en voor de kosten opdraait.
Het is te idioot voor woorden dat een wielrijder als een soort zwakzinnige beschouwd wordt die plotseling niet meer handelingsbekwaam meer is omdat hij op een fiets zit. En daarom per definitie onschuldig is...

Faber quisque fortunae suae

joris63

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 10
Zo Okt 25, 2015 3:20 pm Reageer met quote

Een jonge collega van me was behoorlijk gewond geraakt omdat hij zo druk met zijn smartphone bezig was op de fiets dat hij onmogelijk de stilstaande auto had kunnen zien.

En nog zijn er mensen die aan me vragen waarom ik geen smartphone heb.

Misschien komt er ooit een app die de smartphone gebruiker er op attendeert dat hij ook een fisieke omgeving heeft..

Dat er ook nog mensen zijn die gewoon een leuk gesprek willen ondanks dat ze niet ergens anders zijn..

Close Your Eyes, Clear Your Heart, Let It Go.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Greet---Gribou. 1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 887
Zo Okt 25, 2015 3:30 pm Reageer met quote

TheDon schreef:
Gribou---Greet schreef:
Allemaal niet fietsers die tot nu toe gereageerd hebben Question
Er zijn ook nog vele fietsers die wel weten hoe het moet , die niet bellen , die wel verlichting hebben en ook aan hebben als dat nodig is , die wel stoppen bij een verkeerslicht dat op rood staat , die wel de hand uitsteken als ze rechts of links afslaan etc etc.

En ja ik weet het er zijn inderdaad ook fietsers die wel dingen doen die niet goed zijn en die soms een gevaar op de weg zijn , maar niet alle fietsers zijn zo .

Allemaal niet fietsers....dat zou ik niet zo hard durven beweren.
Er zijn idd ook fietsers die zich wel aan de regels houden maar den ik dat het wel een minderheid is.

Ik beweer niet dat het allemaal niet fietsers zijn , ik vraag het , maar misschien is het vraagteken niet duidelijk ????? Wink

nandes

Superlid
Superlid
Zo Okt 25, 2015 4:03 pm Reageer met quote

een technische oplossing zou kunnen zijn dat zolang de telefoon in beweging is met een bepaalde snelheid, bijv meer dan vijf km/u hij het gewoon niet doet.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Zo Okt 25, 2015 4:11 pm Reageer met quote

nandes schreef:
een technische oplossing zou kunnen zijn dat zolang de telefoon in beweging is met een bepaalde snelheid, bijv meer dan vijf km/u hij het gewoon niet doet.

Als dat in de telefoon is ingebouwd dan kan men deze ook niet gebruiken in de bus of de trein.

Een zelf te installeren app zal het niet gaan redden. Bij jongeren misschien wel als de ouders de app installeren en deze voorzien is van een wachtwoord.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

nandes

Superlid
Superlid
Zo Okt 25, 2015 4:27 pm Reageer met quote

nou dan van 5 tm 29 of zoiets

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Okt 25, 2015 4:34 pm Reageer met quote

nandes schreef:
nou dan van 5 tm 29 of zoiets

Goed idee, een bus rijdt meestal al snel 30 km/u.

Daarnaast kun je de app natuurlijk koppelen aan Google Maps, zodat de app "weet" dat je in een trein zit.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Chess.1

Superlid
Superlid
Zo Okt 25, 2015 5:08 pm Reageer met quote

TheDon schreef:
Je zou ook de fiets aan kunnen passen door bv iets in te bouwen zodat je verplicht bent om beide handen aan het stuur te hebben.

Dan moeten er ook richtingaanwijzers op.

nandes

Superlid
Superlid
Zo Okt 25, 2015 5:20 pm Reageer met quote

electrisch en een fiets gaat zeker bij de jeugd niet goed samen

blieb.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 889
Zo Okt 25, 2015 5:27 pm Reageer met quote

Komt het nog veel voor dat automobilisten fietsers die van rechts komen geen voorrang geven? Nog denken dat snelverkeer altijd voorrang heeft boven langzaam verkeer?

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18827
Ma Okt 26, 2015 3:28 am Reageer met quote

Niet te controleren...?
Ga bij een schoolpoort staan, bij een centrale bushalte, noem maar op: bij meer dan de helft van de aankomende dan wel wegrijdende fietsers is het raak.
Poppenkast is tot daar aan toe, maar je baseren op feitelijke onwaarheden is een politieke zonde. Ik zou me gaan schamen....

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2601
Ma Okt 26, 2015 3:30 am Reageer met quote

Ik erger me ook groen en geel aan jongelui die heel nonchalant zonder licht fietsen op donkere wegen. Die willen graag dood kennelijk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18827
Di Okt 27, 2015 10:56 pm Reageer met quote

vergeet niet de koptelefoons die ook welig tieren

Pagina 1 van 1

Plaats reactie