Avonturen in de Carabbian
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende Plaats reactie

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Ma Feb 01, 2016 10:52 pm Reageer met quote

Over enkele minuten zal het toestel vertrekken. Boven de oceaan is het redelijk rustig weer dus de reis zal probleemloos verlopen.
Ik ga proberen een busje te huren om jullie op te laten halen op het vliegveld van Tampa. Mocht dit niet lukken dan kunnen jullie per taxi komen. Het jacht ligt aan Canal Drive, ligplaats nr. 23.

Hier een foto van het jacht, zodat jullie niet aan boord gaan van het verkeerde jacht. Er liggen er best een aantal op een rijtje :

Ook maar wat foto’s van het interieur, zo kunnen jullie je meteen thuis voelen:

En........ natuurlijk is er een zwembad aan boord :

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 117673
Ma Feb 01, 2016 11:46 pm Reageer met quote

Laughing wat een bijzondere hond is dat, als hij kan zingen. Meestal blaffen en janken ze. Maar hier kan alles. In de allereerste kennismaking moesten Kwurbel en Elvis niets van elkaar hebben, wij een beetje in paniek en vroegen ons af, wat nou? Na 10 minuten begonnen ze elkaar te besnuffelen en toen klikte het een stuk beter. Wij mensen geven elkaar een hand als we kennis maken, maar honden kunnen moeilijk elkaar een poot geven. Ze gaan zeker niet over een nacht ijs, dus wordt er flink besnuffeld Laughing onze groep bestaat uit 6 personen, ben een beetje teleurgesteld over de opkomst, Chess heeft enorm zijn best gedaan. Wauwww, wat een mooie jacht. We zijn met vijf personen vertrokken en vliegen momenteel over de oceaan. Libelletje komt ons strakjes na met de twee honden en de evt. deelnemers. Gelukkig kan Libelletje hele leuke reisverhalen vertellen. Hoop dat Turfje ook fantasie heeft, maar ze was erg enthousiast.
Anna komt ook, Libelletje zal ff op haar wachten.

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 12454
Di Feb 02, 2016 2:56 am Reageer met quote

Ik ben gek op honden en geniet hier enorm in Libelle's helikopter.
Ik zie het jacht al liggen, lijkt me geweldig Chess.
Krijgen we straks eerst een rondleiding?

Ik moest me erg haasten vanavond om op tijd te komen.
En heel snel de koffer inpakken.
Hopelijk heb ik niks vergeten !

Turfje.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 305
Di Feb 02, 2016 3:06 am Reageer met quote

Sorry, sorry, veels te laat op Schiphol, alles weg.
Pak nu een vlucht naar Tampa en hoop dat ik daar opgehaald kan worden om naar de havens gebracht te worden zodat ik kan inchecken op het geweldig mooie schip Very Happy
Trein had vertraging, lopen met al die bagage op mijn high heels was geen goede keuze! Vliegtuig weg, en Libelletje ook foetsie, had er best aan willen hangen Wink
Dus kom dag later en kan hopelijk nog aan boord, zo niet vlieg ik weer terug naar het stormachtige Nederland. Zo jammer weer, maar is niet anders.. had graag in rust van de vlucht willen genieten en de rest. Misschien tot laters, heb geen idee wanneer schip vertrekt en hopelijk niet zonder mij Embarassed

elvira

Superlid
Superlid
Di Feb 02, 2016 3:09 am Reageer met quote

Daar is onze Anna, welkom aan boord bij Libelletje en de "vliegende" honden. We hebben genoeg voer voor ze bij ons, want in vreemde landen is misschien niet alles verkrijgbaar wat ze lusten. We zijn dus met 8 personen -Chess- meegerekend. Dan de bemanningsleden, maar daar moeten wij "zinnetjes voor schrijven" want zelf ze zeggen niets. Evenals voor de zusjes Comen en Bert. Laughing Clara is helemaal happy dat ze John weer in haar armen kan sluiten.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11405
Di Feb 02, 2016 3:47 am Reageer met quote

en als ik weet welke eilanden jullie bezoeken, zal ik af en toe wel een foto plaatsen, maar heb het ff te druk en andere bezigheden om mee te gaan.

Waar je ogen niet waren, moet je mond niet praten.

Chess.1

Superlid
Superlid
Di Feb 02, 2016 3:50 am Reageer met quote

De kapitein heeft me zojuist het vaarplan voorgelegd en mij lijkt het een leuk reisje :

Natuurlijk gaan we wachten op Tufje.......

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11405
Di Feb 02, 2016 4:01 am Reageer met quote

wat denken jullie van deze route?

dit kan ik jullie aanbevelen

Waar je ogen niet waren, moet je mond niet praten.

Chess.1

Superlid
Superlid
Di Feb 02, 2016 4:28 am Reageer met quote

Douwe, dat zijn feitelijk twee reizen. De route naar Barbados is inderdaad ook een mooie reis maar een reis naar de benedenwindse eilanden gaat absoluut niet gebeuren.

Onder geen beding ga ik met het jacht naar territoriale wateren van het Koninkrijk der Nederlanden. Laat ik zeggen, dat zou juridische complicaties kunnen opleveren waar noch ik noch mijn advocaten op zitten te wachten.......

elvira

Superlid
Superlid
Di Feb 02, 2016 4:44 am Reageer met quote

Douwe, leuk om wat van je te horen, jammer dat je niet mee kunt, maar ik kan het begrijpen dat het nu niet uit komt. De beslissing over de plaatsen laat ik deze keer aan Chess over, omdat hij daar ook in werkelijkheid geweest is. Natuurlijk kan ik, net als de vorige reizen, alle informatie over de plaatsen opzoeken, maar iemand die er echt geweest is lijkt me beter.
Natuurlijk wachten we op je Turfje. Als iedereen bij het vliegveld gearriveerd is, dan vertrekken we met een busje naar het yacht. Waar Chess op ons wacht Laughing dat rijmt.

Chess.1

Superlid
Superlid
Di Feb 02, 2016 5:13 am Reageer met quote

Omdat me nieuwe bootje groot genoeg is voor 8 mensen (180 meter lang en 23 meter breed) heb ik vandaag, op het achterdek van dek C een grasveldje laten aanleggen van 20 bij 18 meter voor de honden die mee komen.

Leuk dat er honden mee komen, maar toch is een waarschuwing op zijn plaats; Deze keer is mijn eigen hond ook aan boord. Het is een landseer die luistert naar de naam Misty, nou ja, luistert...........

Deze dame van 8 jaar gedraagt zich als de eigenaresse van het jacht.

Oww, voordat ik het vergeet, het jacht heeft een nieuwe kapitein genaamd Karin.

Op de vorige reis was ze nog eerste stturvrouw.

Over twee uurtjes zullen jullie landen en dan worden jullie opgehaald. Ik denk dat jullie dan wel wat uurtjes zullen willen slapen want het is voor jullie een lange dag geweest.

Ik vernam van Nikita dat jullie toch de nodige turbulentie hebben meegemaakt onderweg maar het zal zeker de moeite waard zijn. We gaan een leuke trip maken. Morgen ga ik wel even kijken welke route we gaan varen.......

elvira

Superlid
Superlid
Di Feb 02, 2016 2:20 pm Reageer met quote

Intussen is het vliegtuig met aan boord Clara , Greta, Bert en mijzelf veilig geland in Tampa. We hebben best veel turbulentie gehad onderweg , dus waren een beetje doodmoe, ook door het tijdsverschil. Hoewel Greta heeft door alles heen geslapen en die is zo fris als als een hoentje. Ikzelf ben pas wakker Laughing we werden hartelijk begroet door Karin en we moesten een uurtje wachten totdat de helikopter van Libelletje landden met aan boord Anna en honden. Nu was het wachten op het vliegtuig waar Tufje in zat. Deze verscheen redelijk snel. Kijk daar komt ze, met naast haar een man. Wie zou dat zijn? Toen ze dichterbij kwamen, wisten we wie dat was en we begroetten het tweetal hartelijk. De man was.... Tympaan Laughing Dus wegkomen met 8 personen naar je toe Chess. Je ziet ons wel verschijnen.

Turfje.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 305
Di Feb 02, 2016 4:38 pm Reageer met quote

We werden zeker hartelijk begroet, leuke groep mensen.
En Tympaan had ik in het vliegtuig ontmoet en die was zo galant om mijn koffers te dragen! Very Happy

Zo, was best een lange reis, zal blij zijn als ik straks aan boord kan douchen en bijkomen met lekker wijntje in mijn hut.
Oja voor dat ik het vergeet, ik slaapwandel zo af en toe. Best lastig, hoop dat de relingen aan boord hoog genoeg zijn, anders moet ik slapen met zwemvest aan Laughing (voor het geval dat ik over boord kieper).

elvira

Superlid
Superlid
Di Feb 02, 2016 4:51 pm Reageer met quote

ik had zojuist een heel verhaal geschreven op de iPad en het is weer verdwenen. Dat is alweer de tweede keer pffff. wat heb ik daar een hekel aan. Ga ff verder op de lap.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28195
Di Feb 02, 2016 4:56 pm Reageer met quote

En zo zat ik dan ineens in een vliegtuig met een vreemde dame die Turfje bleek te heten. Ik was die avond van tevoren bij een nogal een uit de hand gelopen feestje waarbij nogal stevig gedronken werd, dus toen ik in dat vliegtuig wakker werd had ik geen idee wat er nu eigenlijk gebeurd was. Maar de dame naast mij bleek een heel aardige dame te zijn en toen ze zei dat we op weg waren naar een luxe jacht voor een tocht in de Carribian, vond ik het helemaal niet erg meer om 'ontvoerd' te zijn...
Zelf ben ik een nogal spartaanse zeilboot gewend, dus een tochtje op zo'n comfortabel schip spreekt mij wel aan. Bovendien ken ik Karin al, dus dat gaat helemaal goed komen...

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Di Feb 02, 2016 5:05 pm Reageer met quote

inmiddels aangekomen bij het yacht en zoals Turfje al schreef werden we hartelijk begroet door Chess en zijn bemanningsleden. Alleen Clara zag niemand staan, maar vloog gelijk op John af, die haar gelijk in zijn armen sloot. We konden de bemanningsleden nog van onze vorige reis naar de Middellandse zee, voor Turfje was het nog allemaal nieuw, maar dat zal best gauw wennen. Elvis was meteen goede maatjes met Misty...geen wonder dat is een vrouwtje...wat jaloerse blikken opleverde bij Kwurbel (ik neem aan dat het een mannetje is, vanwege de naam?) Yes,ook honden kunnen jaloers zijn. Maar we hebben in elk geval 3 bewakers aan boord, die bij onraad zullen aanslaan. Hoop maar niet dat het ten koste zal gaan met hun hondenleven, dus gewond of nog erger gedood worden. Zoals de vorige keer het bij Elvis kantje boord was toen deze een inbreker aanviel die het gemunt had op de caravan van Douwe. Gelukkig werd hij op tijd gevonden door Tympaan. En is nu weer de ondeugde smeerlap van vroeger. Alleen vraag ik me af, als er iets gesloopt wordt op het yacht en dit wordt door niemand gezien, welke hond moet men dan de schuld geven? Ze kunnen moeilijk met hun poot de dader aanwijzen. Hoewel....hier in het verhaal kan alles Laughing

elvira

Superlid
Superlid
Di Feb 02, 2016 7:00 pm Reageer met quote

Chess had onze hut aangewezen waar we komende tijd zullen slapen. Ik had samen met Clara de hut, maar die was in geen velden of wegen te zien. Uiteraard deelde het echtpaar Vroegop- Comen samen een hut. Alle anderen weet ik niet precies, wie bij wie slaapt, want daar gaat ik niet over, Chess is onze kapitein. Ook weet ik niet of de honden bij hun baas/bazin in de hut slapen of apart? Nu we het daar over hebben....Elvis kwam met hangende kop naar mij toe....de deur van de hut stond open.

Toen hij mij zag, draaide hij zich om en liep naar de gang, af en toe achterom kijkend of ik hem zou volgen. Toen zag ik het, hij had zijn behoefte verderop in de gang gedaan, daar lag een flinke hondendrol! Wat is een hond toch goudeerlijk! Ik heb het vlug schoongemaakt. later heb ik Clara er op aangesproken dat ze niet al haar tijd bij John moest doorbrengen, maar op haar hond moest letten. Ze zei: " oh, dan doe ik hem wel een luier aan" Ik was erg boos en zei: "'dan had je hem thuis moeten laten". onze reizen! En dat allemaal voor een hond!
We gingen boos uit elkaar! Zo boos zijn we nog nooit geweest tijdens onze reizen. En dat allemaal voor een hond en dat ze verliefd is! Maar gelukkig kan ze niet al de tijd bij John doorbrengen, want tenslotte is hij stuurman.

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 12454
Di Feb 02, 2016 9:05 pm Reageer met quote

Geweldig hoe Libelletje met de helikopter op het water kan landen!
Zien jullie ons al dobberen ?
We zijn nu bijna bij het jacht.
Wat leuk dat Tympaan er ook is, heb hem heel lang niet gezien.
Ik verheug me ook op de douche en het wijntje Turfje.
En wat zullen we een mooie kamer krijgen Very Happy Very Happy
.

elvira

Superlid
Superlid
Di Feb 02, 2016 9:20 pm Reageer met quote

Oh ja, dat is waar Libelletje had alleen de honden bij ons afgeleverd in het busje. Anna en zij zouden doorvliegen naar het yacht. Tijdens de rit was ik erg slaperig, maar Elvis die achter mij zat, zat steeds in mijn nek te hijgen. Ja, dat was een leuke stunt hoe jullie geland zijn Anna.
Toch handig dat de helikopter op een plek aan boord kan staan. Wie weet hebben we dat ding nodig tijdens onze reis. Hoeveel personen kunnen in een helikopter, ik dacht hoogstens zes?

elvira

Superlid
Superlid
Di Feb 02, 2016 11:33 pm Reageer met quote

Laughing ik zie het zooitje al voor mij. Maar ik hoop niet dat Chess veel schade aan over zal houden. Gelukkig konden we een hoop spulletjes uit het water vissen. Ik heb zo'n idee dat de honden bij ons op kamer slapen en niet apart. Dus Misty bij Chess, Kwurbel bij Anna en libelletje en Elvis bij ons. Qua kamer indeling ik wil me zoals ik eerder zei, er niet mij bemoeien, maar als ik het zo uitreken blijven Tympaan en Turfje over als man en vrouw krijgen die een hut voor zichzelf of komen ze bij elkaar ? Ik denk dat Chess als kapitein een eenpersoonshut heeft, daar kan deze vrijgezelle kapitein immers dames ontvangen zoals bijv. Karin!

Pagina 2 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Plaats reactie