Avonturen in de Carabbian
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende Plaats reactie

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Wo Feb 03, 2016 12:37 am Reageer met quote

Karin en ik hebben even overleg gehad en we hebben besloten dat we straks, na zonsondergang, gaan vertrekken en dat we koers gaan zetten naar Havanna op Cuba. Daar komen we dan in de loop van de morgen aan.

Of we daar voor de wal kunnen weet ik nog niet, maar als dat niet kan dan gaan we voor anker net buiten de baai. We hebben vier snelle motorboten aan boord dus meer dan genoeg voor acht mensen.

Over de indeling van de hutten: Zoals jullie hebben gezien inmiddels dat dit jacht een heel stuk groter is dan me vorige bootje. Ze is 180 meter lang en heeft 104 passagiershutten. Iedereen kan en mag dus elke nacht in een andere hut gaan slapen...... Laughing Laughing

Oww en jullie mogen overal komen behalve op het A dek. Daar bevinden zich te hutten van de bemanning en die hebben recht op privacy in hun vrije tijd. Ik hoop dat iedereen dat zal respecteren.

Gaan jullie eens samen een leuke route verzinnen, na Havanna staat nog helemaal niks vast.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 117730
Wo Feb 03, 2016 1:06 am Reageer met quote

Oké Chess,opdracht begrepen. Ik keek ff naar je schema en zag de route, ik dacht dat die al vast stond? Ik had nog niets bekeken, dacht ik heb deze keer een makkie! Lijkt me wel leuk om naar Jamaica te gaan, daar komen immers de rumbonen vandaan Laughing Mexico is ook goed, Ayaayaaa. Ik zal dus naar wat plaatsen moeten kijken via Google welke moeite waard zijn om te bezoeken..Uiteraard mogen de anderen mee beslissen , mits deze op de vaarroute ligt en deze aan Chess doorgeven.

Chess.1

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 2:09 am Reageer met quote

Zoals jullie kunnen zien is er inmiddels een sleepboot verschenen bij de voor- en achtersteven van het jacht. We gaan dan ook over ongeveer 20 minuten vertrekken.

Jullie kunnen jullie honden in jullie hut houden, maar op dek B zijn er bij de achtersteven 5 dierenvertrekken. Daar kunnen de honden ook overnachten.

Over 30 minuten wordt het diner opgediend in de kleine eetzaal op dek F. Omdat we met vrij weinig mensen zijn lijkt me de grote eetzaal op dek D een beetje ongezellig.

Gelieve je paspoort binnen nu en 10 minuten in te leveren bij Karin want de douane komt zo meteen aan boord om het jacht uit te klaren.....

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

elvira

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 2:55 am Reageer met quote

Oh, onze paspoort! Clara is deze al minstens een kwartier aan het zoeken en heeft alle spullen die ze mee heeft genomen op het bed gekieperd. Ik heb aangeboden om mee te zoeken, maar ze heeft me afgewezen met een snauw. Dus ik kan me maar beter terugtrekken en denk er over na om naar een andere hut te verhuizen. Er zijn immers hutten in overvloed. Laughing
ik hoop dat ze voor John wat aardiger is, maar dat zal wel. Dus ben ik met mijn paspoort op weg naar Karin. Ineens zie ik Misty de hoek om komen, ze had wat in haar bek. Toen ik vlakbij haar stond zag ik dat het een paspoort was en pakte het af. Het bleek Clara's paspoort te zijn! ik besloot het haar niet te geven en leverde de mijne en de hare bij Karin in. ik vertelde het haar, we moesten er allebei om lachen en Karin besloot om voorlopig niets te zeggen, dat het gevonden was. Laat ze maar lekker verder zoeken poehhhh.
Inmiddels op zoek gegaan naar een plaats in Mexico, na een aantal plaatsen waar weinig straatbeelden op stonden, heb ik Cancun gevonden. En het een en ander genoteerd. Misschien een leuke plaats voor de terugweg.
straks ff verder zoeken.

Turfje.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 305
Wo Feb 03, 2016 3:04 am Reageer met quote

Ben er klaar voor, paspoort check.
Heb ook geweldige hut gevonden, hier kan ik wel vertoeven Laughing

en heb nog wat anders ontdekt, zo gaaf,
kan dan met de waterscooter aan wal, yeah gooi je haar los Very Happy

Wel fijn kamer alleen, niks tegen Tympaan, maar ken hem net 1 nacht tijdens de vlucht. En.. ben nachtbraker, zwerf in de nacht graag rond en slaap liever zonder gesnurk, Laughing Ga het meemaken, heb er zin in Kiss

Chess.1

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 3:14 am Reageer met quote

Kijk, Turfje begint me bootje en haar mogelijkheden te ontdekken.....

Maar, Libelle, ik ben wel een beetje boos op je (Karin is woedend). Je hebt je helikopter niet ingeklaard, je bent niet door de douane gegaan bij aankomst en je hebt de goede papieren voor je hond niet bij je !!

Ik heb grote problemen gehad met de douane en heb zodoende het hele diner gemist. Ik had het gesprek met de douane maar kwam er echt niet door. Totdat Karin een geniale ingeving had. Nu versta ik een beetje zweeds en volgens mij was ze alleen maar Hamlet aan het citeren maar de douane beambtes waren redelijk onder de indruk dus na 3 minuten kregen we toch de uitklaringspapieren.........

Ik denk trouwens wel dat Libelle in de geschiedenis boeken zal worden opgenomen. Net als Amelia Earhart. Libelle is de eerste pilote die de Atlantische Oceaan is overgestoken met een helikopter...... Laughing Laughing Laughing

elvira

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 3:18 am Reageer met quote

We gaan vertrekken Turfje, dus de zee op dan heb je nu niets aan waterscooters. Maar misschien zijn er in Havana waterscooters te huur als we daar liggen. In ieder geval zoeken we zon, zee en strand op. Laat het maar lekker waaien in Nederland! Eerst liep een beetje te mopperen op het kleine aantal deelnemers, maar we hebben een leuk aantal bijelkaar, omdat er eenmaal verschillende wensen zijn tijdens een vakantie. Te groot aantal moet eenmaal ook weer niet. We kunnen hier met 6 personen een verhaal neer schrijven en een menig geven. De menig gaat in gemoedelijke sfeer hoor. ik hoop dat de papieren voor Elvis in orde zijn, Greta had deze aan Chess laten zien toen we net aan boord kwamen. Anders had Clara deze ook moeten zoeken.
ik ga weer verder met google Earth.

Turfje.1

Stamgast
Stamgast
Wo Feb 03, 2016 3:30 am Reageer met quote

Wel als we stil liggen Elvira, met de waterscooters erop uit, die zijn gewoon aan boord Very Happy Heb je dat wel eens gedaan, zo gaaf, je mag achterop naar de wal hahaha.
En dat gedoe met met wel of niet ingeklaard te zijn, ben gast aan boord, niet mijn pakkie aan. Zoeken de kapiteins maar uit!
Gaat een memorabele reis worden, zie er naar uit!
En ipv winkelen ga ik lekker vissen, bestel wel wat via internet, komt goed. Kan misschien wel diner voorzien van verse vis die ik natuurlijk niet nuttig.. Heb ook mijn duikuitrusting bij me, even kopje onder ook geweldig! Heb er zin an, Very Happy start de motoren en weg wezen op naar het avontuur. Mis trouwens wel een zeilboot voor als we aan anker gaan, lijkt me geweldig even beetje zeezeilen Very Happy

Chess.1

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 3:34 am Reageer met quote

We laten Tampa achter ons :

Op naar Havanna ..........

Karin heeft dienst tot 00.00 uur en daarna ? Laughing

Turfje.1

Stamgast
Stamgast
Wo Feb 03, 2016 3:38 am Reageer met quote

Hoop dat je dromen uitkomen, ik ga slapen en hoop erop dat ik niet slaapwandel vanacht Laughing

elvira

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 3:39 am Reageer met quote

Dan ben je aan het juiste adres bij Tympaan, die houdt er ook erg van! Als we ergens liggen kunnen jullie je hart op halen denk ik. Iedereen kan doen waar hij/zij zin in heeft. Als we maar op tijd aan boord terug komen voor onze avondmaaltijd, want de bemanning staat niet voor niets te koken.

Chess.1

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 3:39 am Reageer met quote

Turfje schreef:
Mis trouwens wel een zeilboot voor als we aan anker gaan, lijkt me geweldig even beetje zeezeilen Very Happy

Turfje, me zeiljacht ligt in Barbados, wilde dat eigenlijk als een verrassing voor je houden :

Zullen we daar samen een reisje gaan maken ?

(Je herkend het merk en type vast wel).

elvira

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 5:12 am Reageer met quote

We zaten al 10 minuten aan tafel, toen Clara binnenkwam. Ze kwam wel aan onze tafel zitten waar Greta, Bert en ik hadden plaatsgenomen, maar beantwoorden de vragen van haar zus met een stug antwoord en at verder zwijgend de maaltijd. Toen we daarmee klaar waren, ging iedereen naar de zitkamer om daar te doen wat hij/zij wilde. Zoals Skype met familie in Nederland of wat opzoeken op de iPad of wat men had meegebracht van huis. Een half uurtje later kwam Karin binnen en deelde onze paspoort uit en gaf ook Clara haar eigendom weer terug. Deze keek eerst heel verbaasd, maar werd toen boos en begon tegen Karin te schelden, dat ze stiekem was. Uiteraard in het Nederlands en Karin keek niet begrijpend naar Chess. Deze had Claartje Comen gekalmeerd en duidelijk gemaakt dat ze voortaan goed op haar eigen spullen moest passen en er niet slordig mee om moest gaan. Hij vertelde haar dat het toevallig gevonden was. De avond verliep verder rustig

Chess.1

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 5:37 am Reageer met quote

Inmiddels is iedereen naar zijn of haar hut gegaan en heerst er rust aan boord. Ik kan nog niet slapen dus ga naar de brug waar Karin het commando voert. Het is een rustige zee en het schip vaart zichzelf (kwestie van goede way points invoeren).

We staan samen op de brugvleugel en ik kijk haar aan..... Toch wel een mooie en lieve ... (de rest hou ik voor me)....

Over 30 minuten komt Caroline, de eerste stuurvrouw, op dienst en dan gaan Karin en ik nog wel een wijntje drinken in de bar.

Wel jammer dat jullie zo vroeg zijn gaan slapen, het uitzicht is geweldig :

Maar ........ Ik zie ineens Elvira met een zaklamp over het voordek lopen.... wat is er gaande ???

elvira

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 9:46 am Reageer met quote

Ik heb nog geen oog dicht gedaan Chess. Kan niet tegen dat gesnurk van Clara en Elvis doet er nog een schepje boven op. Vannacht maar een hut voor mij alleen zoeken. Dus ben ik maar een beetje op dit mysterieuze yacht op onderzoek gegaan. Ik wou weer terug naar de hut, maar ben verdwaald. Nu zit ik met een zaklantaarn hier een beetje bij te schijnen. ( laatste zin is waar Laughing ) Oh, kijk daar is een trapje, zou bijna naar benee zijn gevallen, als ik niet bij geschenen had. Ooo, ik zie iets bekend waar ik eerder ben geweest, nu weet ik welke richting ik moet lopen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28220
Wo Feb 03, 2016 12:49 pm Reageer met quote

Nadat ik Turfje verzekerd had dat ik best een brave jongen kan zijn en heus wel even de ander kant uit wil kijken als dat wenselijk is, besloten we toch maar samen in een hut te gaan slapen. Nou ja, hut, Menig luxe hotel kan daar nog een puntje aan zuigen. En het is toch een stuk gezelliger als je liggend in bed nog een beetje kan nababbelen over de belevenissen van de afgelopen dag. De bedden een halve meter uit elkaar gezet zodat de persoonlijke vrijheid toch nog een beetje gegarandeerd is.

Van dat slaapwandelen heb ik totaal geen last. Ik ben geen langslaper, maar ŕls ik slaap kunnen ze het hele schip afbreken zonder dat ik iet merk. Dus Turfje wandelt maar een eind weg. Als ze maar niet zichzelf bezeert..

Als ik had geweten dat er aan dit jacht zelfs aanmeermogelijkheden waren had ik mijn eigen zeilboot meegenomen (die ik dan wel weer even zou moeten terugkopen), zodat ik zo af en toe en rondje zelf kan zeilen. Maar ongetwijfeld zal er zich toch wel een mogelijkheid voordoen voor een zeiltochtje...

Faber quisque fortunae suae

elvira

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 2:40 pm Reageer met quote

Een zeilboot is vast hier en daar te huur Tympaan in de plaats waar we aan zullen liggen. Dus geen zorgen daarover. Zijn we al bijna in Havanna? Chess heb jij een programma wat we gaan doen? Ik heb nog niets opgezocht hierover. Omdat ik dacht dat jij weleens eerder hier geweest was? En er over zou vertellen en voor vandaag onze gids zou zijn? Ik ken alleen Havana van de sigaren. Tijdens de nachtelijke wandeling was ik bijna van de trap gevallen, ik kon net de leuning vastgrepen. Had geen zin om in een ziekenhuis terecht te komen en de sigaar te wezen.

elvira

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 8:59 pm Reageer met quote

het yacht is inmiddels in Havana aangekomen, we hadden juist gezellig ontbeten met zijn allen. Tussen Clara en mij is de sfeer weer als vanouds, maar toch besloten om ieder apart te gaan. Zodra het yacht stil lag ging Turfje er met een van de waterscooters er vandoor. De rest van ons gezelschap werd met de honden aan wal gezet. Deze waren erg blij dat ze uitgelaten werden en kwispelden uitgelaten met hun staart. We kwamen aan een mooi strand met helder water, daar gingen Greta, Bert en ik de map van Havana eens bestuderen, iets verder op zaten Libelletje en Anna te genieten van de zon, met Kwurbel naast zich. Tympaan was op weg om een zeilboot te gaan huren. Ik heb zo'n idee dat we Chess en Clara weinig zien vandaag, want als hun geliefde vrij is, zullen ze wel elkaars gezelschap houden deze vakantie, of ik moet mijn vergissen. Dus ben ik meer op het echtpaar Vroegop-Comen aangewezen. Deze doen hun naam eer aan, want ze zijn altijd het eerste op. Elvis houdt ons gezelschap hier aan het strand. Hij houdt alles in de gaten. Ik zie sommige mannelijke Cubanen die ook aan het strand zitten, steeds in de richting van Greta gluren, dat is nu eenmaal een schoonheid. Maar Greta heeft niets in de gaten, omdat ze ijverig de stratengids zit te bestuderen. Iedereen van ons gezelschap mag de dag doorbrengen zoals hij/zij het liefste wil. Natuurlijk kan ik daar geen verslag van uitbrengen, het zou leuk zijn als ze dat zelf vertelden. Mochten we gezamenlijk iets ondernemen dan kan ik dat wel doen.

elvira

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 9:54 pm Reageer met quote

Havana is de hoofdstad van Cuba. De voertaal is Spaans. In 1538 werd Havana platgebrand door piraten. Ook werd de stad meermalen geplunderd. In 1762 werd de stad veroverd door Groot-Britannie dat haar het jaar daarop ruilde tegen Florida. Nadat de Spanjaarden de stad hadden teruggekregen, maakten ze van Havana de best verdedige stad van het eiland. De stad herbergt vele oude gebouwen en monumenten.

Greta, Bert en ik besloten met onze trouwe viervoeter Elvis om de stad eens te gaan bekijken. Inderdaad waren er heel veel oude gebouwen te zien. We zagen aan een groot plein -plaza de la Cathedral - een hele mooie kathedraal staan. Op het plein was een terras met tafeltjes en stoeltjes om wat te drinken. Het was behoorlijk warm, dus de parasols bij de tafels waren een uitkomst. We bestelden wat en vroegen voor Elvis een bak water. Tjonge, wat had meneer een grote dorst, in een mum was de bak leeg. Vroeg me ook af, of we hem niet beter naar het yacht hadden moeten brengen daar het veel koeler was, i.p.v. mee te nemen! Ook kwamen we langs het National Capitol building. Ik zag op de stratengids inderdaad veel musea, maar niemand van ons had zin om die te bezoeken. Ik heb geprobeerd om wat foto's te plaatsen voor de lezers, maar die waren te groot. (het kan ook zijn dat men geen foto's van anderen kan of mag plaatsen) dus ik kan jullie geen indruk geven. Tegen de middag besloten we om naar het strand terug te gaan, we zijn deze hitte niet gewend maar de Cubanen wel.

Laatst aangepast door elvira op Wo Feb 03, 2016 10:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt

elvira

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 9:58 pm Reageer met quote

TOCH GELUKT!

borstbeeld Jose Marti Museo de la Revolucion capitolio de Noche

Pagina 3 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Plaats reactie