Avonturen in de Carabbian
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 117796
Wo Feb 03, 2016 10:45 pm Reageer met quote

Terwijl we een poosje op het strand zaten en af en toe gezwommen hadden in de zee, kwam er een Cubaan naar ons toe. Hij vertelde ons in het Engels dat hij een paardenkoets bedrijf had en ons een rondrit door de stad aanbood. Uiteraard zag hij dat we toeristen waren vanwege onze huidkleur Laughing Maar hij zei ook dat hij geen hond in zijn koets wilde. Tjaaa, wat nu...Greta had er best zin in, maar Bert voelde er niet veel voor en zou op de hond passen. Ik besloot met Greta mee te gaan en we kleedden ons aan. De man stelde zich voor als Jose (maar ja, dat heten ze allemaal Laughing ) Na een kwartiertje zagen we inderdaad een koets staan met twee paarden ervoor. Jose hielp ons bij het instappen. Leuk een stadsrit op plaatsen waar men niet zo gauw kwam! Na een uurtje bracht hij ons weer naar de plek waar we instapt waren. We bedankten hem hartelijk. Greta keek rond en zag ineens een klassieke auto aan de overkant staan, met een bordje in het Spaans en het Engels dat deze ook voor een rondrit beschikbaar was. Greta had de smaak te pakken en stapte er op af. De chauffeur boog als een knipmes en startte de auto nadat we ingestapt waren. Misschien kwamen we wel weer op dezelfde plekken van daarnet, maar wat gaf dat! De auto was natuurlijk veel sneller dan een koets en al gauw waren we aan de buitenkant van de stad. We keken elkaar aan....was dit wel vertrouwd? Ook de man was minder hartelijk en veel zwijgzamer dan Jose.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 12473
Wo Feb 03, 2016 11:08 pm Reageer met quote

Het was al laat op de middag en Elvira en Greta waren nog niet terug!
We maakten ons zorgen.
Het is al bijna etenstijd, waar blijven ze toch!

elvira

Superlid
Superlid
Wo Feb 03, 2016 11:56 pm Reageer met quote

Wat we niet wisten was dat Bert met Elvis ons op afstand was gevolgd, toen hij zag dat we inderdaad in een koets stapten, keerde hij zich om en liep terug. Maar hij had ons niet bij terugkomst in een klassieke auto zien stappen. Maar inderdaad het werd steeds later en Bert werd een beetje ongerust. Hij ging weer de standplaats waarden de koetsen stonden ( waren meerdere koetsen) Maar hij herkende de koetsier onmiddellijk, José wilde net wegrijden met toeristen. Bert hield hem aan en vroeg naar ons. José vertelde hem dat hij ons in een klassieke auto hadden zien stappen toen ze terug waren. Bert was echter achterdochtig geworden, sprak de man wel de waarheid?

elvira

Superlid
Superlid
Do Feb 04, 2016 12:27 am Reageer met quote

Dat we te laat bij ons diner waren, had een andere oorzaak. We werden na de rondrit netjes teruggebracht naar de plek waar we ingestapt waren. Nadat we de chauffeur hadden betaald liepen we naar de plaats waar we aankwamen met de speedbootjes. Het yacht lag immers niet aan de kade. Greta probeerde met haar mobiel te bellen, maar kreeg geen contact. Na 2 uur gewacht te hebben nog steeds niet. Ook mijn mobieltje deed het niet, wat nu?

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Do Feb 04, 2016 12:51 am Reageer met quote

We beginnen ons wel een beetje zorgen te maken, nog steeds geen levensteken van Greta en Elvira. We hadden Elvira een kleine GPS telefoon meegegeven omdat bekend is dat de normale netwerken nogal eens uitvallen maar die telefoon wordt niet opgenomen.

Karin heeft nu de tweede stuurvrouw en twee andere bemanningsleden naar de kust gestuurd om daar eens wat rond te gaan vragen en wellicht ook eens bij de politie langs te gaan.

Als de dames terug zijn moeten we eens gaan beslissen wat de de rest van de reis gaan doen...........

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

elvira

Superlid
Superlid
Do Feb 04, 2016 1:45 am Reageer met quote

Joehhhh, daar zagen we een bekend klein bootje onze richting uitkomen. We zwaaiden hevig met onze armen. Gelukkig hadden ze ons gezien! Zodoende kwamen weer veilig op het yacht Mistry aan.

Ik heb hier een daar rond gekeken Chess, ff mijn notitie er bij pakken. Ik zag Jamaica op je route liggen,met de plaatsen Montego Bay en Falmouth, maar geen beiden hadden foto's van een streetview om te oriënteren. We kunnen ook uitsluitend een dag aan het strand vermaken natuurlijk, want die zien er prachtig uit. Zoals ik begrepen heeft Turfje niet zo van een wandeling door een dorp of stad? Tjaa, die zijn hier genoeg zou je zeggen Laughing maar wat is het idee van de anderen, want die hebben ook inspraak?

Chess.1

Superlid
Superlid
Do Feb 04, 2016 1:58 am Reageer met quote

Ik stel in ieder geval voor dat we mogen ook nog in Havanna blijven. Op donderdag is er namelijk de grote wekelijkse markt op het centrale plein en dat is meer dan de moeite waard om te bezoeken. Je kunt daar werkelijk alles kopen, van pinda nootjes tot auto's uit de jaren 60 :

Die auto's zijn echt spotgoedkoop (en niet al te best) maar als iemand er eentje wil kopen dan is er wel ruimte voor aan boord. Hoe je die auto dan vanuit Amerika naar Nederland moet halen is jullie probleem....

Libelle, Nikita heeft je helikopter alsnog ingeklaard in de VS dus dat gaat verder geen probleem opleveren.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

elvira

Superlid
Superlid
Do Feb 04, 2016 2:11 am Reageer met quote

Oké Chess, dat is goed. Het is inmiddels bedtijd en de meesten van onze groep hadden zich terug getrokken in hun hut. Maar er zijn ook nachtvogels zoals Anna, Turfje en mijzelf, we zitten met zijn allen in de bar met Chess en sommige bemanningsleden nog na te praten over de afgelopen dag bij het genot van een borrel.

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 12473
Do Feb 04, 2016 2:44 am Reageer met quote

Ja Elvira, laten we nog even napraten.
Wat een enerverende dag!
Gelukkig zijn jullie weer veilig op het jacht aangekomen.
En morgen met zn allen naar De Grote Markt!
Ik laat me verrassen. Very Happy Very Happy

Chess.1

Superlid
Superlid
Do Feb 04, 2016 2:50 am Reageer met quote

Over 12 minuten is Karin klaar met haar ankerwacht en zal ze ook naar de bar komen. Ja, ook als een schip voor anker ligt moet er wacht gelopen worden. De eerste stuurvrouw neemt het over tot 06.00 uur.

Slaapt Turfje ook al ?

Hmm, laten we het eens hebben over mogelijke bestemmingen.......

elvira

Superlid
Superlid
Do Feb 04, 2016 3:36 am Reageer met quote

Ja Chess, maar niet iedereen is hier meer aanwezig. ff over morgen, gaan we met zijn allen naar de stad om deze goed te bezichtigen? Uiteraard heb ik die vandaag gezien, maar zonder honden is het toch beter. Althans Elvis blijft thuis, over Misty en Kwurbel kan en mag ik niet beslissen. Hoe zou Turfje haar dag hebben doorgebracht? Ik lees maar weinig verslagjes van anderen.
Ik had dus Jamaica de stad Montego Bay en Falmouth op het lijstje, de Cayman eilanden met de hoofdstad Georgetown (prachtige foto's ) en Cancun in Mexico voor de terugreis. Zoals ik al zei: er is weinig straatview om een indruk te krijgen. Cancan heeft dat wel. Wie weet komen we wel een leuke Mexicaanse band tegen of kunnen we die gaan opzoeken.

Laatst aangepast door elvira op Do Feb 04, 2016 4:21 am, in totaal 3 keer bewerkt

Chess.1

Superlid
Superlid
Do Feb 04, 2016 3:44 am Reageer met quote

Misty blijft sowieso aan boord, die wijkt geen meter van Karin.....

Ik trouwens liever ook niet, maar dat is een ander onderwerp ...... Laughing

elvira

Superlid
Superlid
Do Feb 04, 2016 4:34 am Reageer met quote

Ziezo , ik ga mijn slaapplek maar opzoeken en wens jullie welterusten.
Ik was vergeten dat ik een nieuwe hut had uitgekozen en wandelde per abuis naar de hut waar Clara met Elvis verbleef. De deur was niet op slot en tot mijn verbazing zag ik dat John bij Clara sliep! Ze hadden een naakte bovenlichaam, de rest lag onder de dekens. En wij mochten niet op de afdeling komen waren het personeel verbleef komen? Maar het personeel wel op de onze? Elvis sliep ook maar tilde zijn kop op, hoewel ik het heel zachtjes had gedaan. Toen hij zag dat ik het was legde hij zijn kop weer neer. Die kan immers niet praten morgen, wat die twee hadden uitgespookt Laughing ook al zat hij met zijn neus bovenop. Ik besloot ook niets te zeggen. En ging naar de nieuwe hut.

elvira

Superlid
Superlid
Do Feb 04, 2016 11:38 am Reageer met quote

Het is stralend weer en we zitten gezellig met zijn allen aan het ontbijt, we hebben geen haast. We hadden afgesproken om vanmiddag naar het centrum te gaan en wederom worden we weer gebracht met de speedbootjes. Ooo, als dat maar goed gaat op de terugweg! Maar de telefoonstoring is inmiddels opgeheven en we zijn met zijn allen. Een paar van ons zijn van plan om met de waterscooters lekker te gaan varen. Ook Clara en ikzelf gaan mee. Het zal mij benieuwen, want ik heb het nog nooit gedaan Laughing Confused

elvira

Superlid
Superlid
Do Feb 04, 2016 7:31 pm Reageer met quote

Met wat gebruiksaanwijzingen konden de waterscooters starten. Ik schok me een hoedje, wat ging dat ding hard! Als dat maar goed afliep en nergens tegen aanbotste. Maar na een kwartiertje was mijn angst verdwenen en kreeg er lol in. Laughing ik haalde zelfs degenen in die ervaring hadden joehoeee. Na een poosje vonden we het welletjes en gingen weer aan boord. Ik ging ff mee met Clara naar haar hut en daar troffen tot onze verbazing Elvis. ( de honden mogen normaal overdag op het yacht vrij rondlopen) Bij navraag aan de bemanning bleek het volgende. Misty bleek loops te zijn en had een broekje aan. Tjaaaaa, dan ontwikkeld het jachtinstinct bij de reutjes! Dus liepen ze Misty steeds maar achterna. Op zich niet zo erg , want ze had een broekje aan. Maar de bemanning kan niet voortdurend op een stel honden letten. Op een moment ontdekte Karin Misty met Elvis half bovenop zich. Misty had echter geen broekje aan..... Elvis had vannacht de kunst afgekeken bij zijn bazin en dacht dat kan ik ook! Misty en Elvis waren boos dat ze van elkaar werden verwijderd door Karin. Dat kon je echt aan ze merken. Maar hoe dat broekje uitkwam was een raadsel, want dat was nooit gebeurd bij Misty. We weten alleen de gevolgen niet, want er is nog geen hondenpil of hondenkapotje uitgevonden!
Zodoende hadden ze Elvis en ook Kwurbel naar de hut van hun baasjes gebracht. Na de lunch zouden we naar het plein in het centrum gaan om die oude auto"s en diverse andere spullen te bekijken.

elvira

Superlid
Superlid
Do Feb 04, 2016 10:03 pm Reageer met quote

Na de lunch lagen de speedbootjes weer gereed om ons naar de wal te brengen. Gezamenlijk kwamen op een zeer groot plein waar ook het Capitol Building en de Cathedral gevestigd waren. Sommigen zagen die voor het eerst, omdat ze gisteren aan het watersporten waren.(jammer genoeg geen verslag) Het plein stond vol met oude auto's en andere spullen. Ook unieke dingen die je bij ons niet zag. Greta kocht een grote sombrero voor een spotprijs. Clara had een mooie aparte sjaal en een blouse veroverd. Ikzelf snuffelde eens goed rond, maar had niets gekocht. Wat de anderen hadden gekocht, dat moeten ze zelf maar vertellen, daar ga ik immers niet over. In ieder geval niemand had interesse in een auto om deze mee te nemen! Het was best druk hier, het leek wel of heel Havana was uitgelopen! Anderhalf uur later zochten we een gelegenheid om wat te drinken. Deze waren gevestigd rondom het plein, maar waren erg vol. dus besloten we om verder te lopen. Chess had een stratengids bij zich om te orienteren. We kwamen bij een park terecht en daar vlakbij was een terras. Ook hier was het best druk, maar toevallig gingen er vier mensen net weg. We hadden plek, maar wel verspreid, maar we waren blij dat we konden zitten. Deze hitte waren we niet gewend. Clara en ik zaten aan tafeltje (John had dienst)
Vlakbij ons zaten een paar Cubanen steeds naar ons te gluren. Eentje zat steeds te knipogen, maar ik gaf geen antwoord. Nummer drie zat steeds naar Clara te staren. Zoals jullie weten is zij erg knap. Dat heeft weer een nadeel dat ze weinig met rust wordt gelaten. Ik was blij dat we met onze groep waren, ook al zaten we verspreid en niet zoals gisteren met zijn tweetjes. Op een gegeven moment kwam er een naar ons toe en begon een gesprek in het Spaans, waarvan we uiteraard niets van verstonden. Wel vingen we de naam "Pamela Anderson" op. Oh jee, nummer zoveel dacht dat het de echte Pamela was! Ik haalde mijn schouders op om aan te geven, dat we niets verstonden. Maar Clara begon een beetje te flirten. Ik zei: " niet doen" Clara zei, dat zich veilig voelde met de groep. '' Maar dat is nog geen rede om het uit te lokken "' zei ik. "Straks laten ze ons niet met rust" Nummer twee kwam er bij en vroeg in gebrekkig Engels waar we vandaan kwamen. Gelukkig zag ik dat Tympaam en Chess op afstand ons in de gaten hielden. De Cubaan die geen Engels kon wees naar een auto en wenkte ons. Maar wij schudden onze hoofd. Hierop was het sein voor Chess en Tympaan om naar ons toe te komen. Chess zei in het Engels dat ze ons met rust moesten laten. Maar de Cubaan nam daar geen genoegen mee en haalde uit. Daarmee namen onze mannen geen genoegen en sloegen terug....oh jeeee....we besloten om weg te gaan voordat het uit de hand liep in een vreemd land. Dus we kozen met ons negenen gauw het hazenpad en liepen zo hard we konden weg. Door die haast hadden we vergeten af te rekenen. Terwijl we richting onze speedbootjes liepen werden plotseling aan gehouden door twee agenten.Ze bevielen dat Chess, Tympaan mee moesten komen. De rest kon doorlopen, maar we wilden dat geen van allen. De agenten duwden ons weg en pakten Chess en Tympaan bij de arm. Clara zei in het Engels dat ze ook meeging als getuige, want tenslotte ging het om haar. Dat werd toegestaan, maar Greta kwam voor haar zus op en wilde ook in de politieauto stappen. De agent liet Chess los en sleurde Greta wild weg. Een van ons maakte gauw een foto op haar mobiel voor bewijs. We vertrokken met de speedbootjes richting het yacht, de stemming was bedrukt. Hoe zou dit aflopen?

zit ik hier nu alles alleen te schrijven? Crying or Very sad

joost1958.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 21
Do Feb 04, 2016 10:59 pm Reageer met quote

misschien moet je er wat sex indoen

elvira

Superlid
Superlid
Do Feb 04, 2016 11:29 pm Reageer met quote

Nee, we houden het netjes verder. Maar ik bedoel de deelnemers die een aanvulling op het verhaal kunnen schrijven.

Nadat we ons verhaal aan de bemanning hadden vertelt, wist Greta een oplossing. Zij zat het dichtst bij ons en had een filmpje op haar telefoon staan die waarschijnlijk konden dienen als bewijs. Maar dan moesten we weer terug naar het centrum. libelletje bood aan om haar daar naar toe te brengen met de helikopter. Ook nam ze Kwurbel mee voor alle zekerheid. Ze belandde met de heli op het grote plein, dat inmiddels leeg was. Het was niet zo vroeg meer en alle kooplui waren verdwenen. Greta stapte uit en ging op zoek naar het politiebureau. Libelletje bleef met Kwurbel achter bij de heli, want die liet ze niet alleen. En dat was maar goed ook, want waar de mensen vandaan kwamen is nog een raadsel, maar ineens stonden ze rondom de helikopter. Zoiets hadden ze nog nooit gezien, dat was een sensatie! Hoe het afliep op het bureau horen jullie later...of kan Chess of Tympaan dit verzinnen?

Chess.1

Superlid
Superlid
Do Feb 04, 2016 11:37 pm Reageer met quote

Tja, toen we op het politiebureau aankwamen werden we in een kamertje geplaatst en begon een agent in rap spaans tegen ons te praten. Nu spreek een een beetje spaans en begreep heel goed waar het over ging, maar in dit stadium leek het me niet verstandig om te laten blijke dat is was spaans spreek. Ze kregen dan ook niet veel meer uit ons dan “No comprende, we do not speak spanish”.
Toen ze er achter kwamen dat ze zo niet veel verder zouden komen gingen ze in een ander verblijf vermoedelijk overleggen. Kennelijk was er niemand de een beetje engels sprak. We waren (nog) niet aangehouden en we hadden dus al onzer spulletjes op zak. Toen de mannen weg waren pakte ik me telefoon (het netwerk deed het gelukkig) belde ik meteen met Miguel. Miguel had ik leren kennen op een internationale conferentie in Charleston in 2006. Miguel vond het geweldig dat ik belde maar toen ik uitlegde wat er aan de hand was zei hij mij toe meteen naar het bureau te zullen komen. Nou, dat was meteen voor iedereen een grote opluchting.
De deur zwaaie open en er kwam een man binnen, volledig in uniform, met 4 sterren op zijn schouders. Nou, dat zal de commandat wel zijn dacht ik en dat bleek ook zo te zijn. De begon in zeer gebrekkig engels uit te leggen wat er aan de hand was. Dat wist ik natuurlijk al, maar ik moest nu natuurlijk zoveel mogelijk tijd zien te rekken. We deden dus net alsof wij zijn engels ook vrijwel niet begrepen en de man begon redelijk wanhopig te worden.
Na tien minuten vloog de deur weer open en daar stond Miguel in de opening. Ook hij was in volledig uniform en ik zag dat hij zelfs 5 sterren had. De twee mannen omhelsden elkaar en ratelde spaans. Geen woord van te verstaan, anders dan “amigo”. Vervolgens wendde Miguel zich tot mij en ik kreeg hezelfde hartelijke welkom, maar nu in het engels, afgerond door twee kussen. De vier sterrren commandant stond er bij te kijken en ik dacht dat zijn ogen uit zijn kassen zouden vallen. De beste man begreep er helemaal niks van.
De twee mannen gingen in gesprek en we kregen te horen dat het inderdaad om de rekening van het cafe ging. Ik had Miguel natuurlijk snel uitgelegd wat er precies gebeurd was en hij begon meteen, namens Cuba, zijn excuses te maken voor het gedrag van die mannen en daarbij wendde hij zich ook tot Clara. Ik betaalde aan Miguel de betreffende rekening en er werd meteen een agent naar het cafe gestuurd met het geld. Probleem opgelost.
Uiteraard heb ik Miguel en zijn vrouw voor het diner aan boord uitgenodigd en Miguel zei zeer zeker te komen.
Toen we het politiebureau uitliepen werden we met alle egards behandeld en we werden netjes met een politieauto naar de overgebleven speedboot gebracht.

elvira

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 12:02 am Reageer met quote

Dit bedoelde ik nu, dat is samenspel! Laughing

Intussen had Greta het politiebureau gevonden. Daar kreeg ze te horen dat haar landgenoten inmiddels al op vrije voeten waren. Dus ze waren elkaar mis gelopen, kan gebeuren. Toen ze weer op het plein aankwam. vertelde het aan Libelletje ....ze kon nauwelijks naar voren komen vanwege de mensenmassa die rondom de helikopter stonden..... Ze stonden zich te vergapen aan het toestel. Hoe kwamen libellletje en Greta hier uit zonder ongelukken, want ze wilden zo snel mogelijk weer opstijgen. Sad Sommigen stonden heel dichtbij, libelletje en Greta stapten in .( Kwurbel was al de hele tijd in de helikopter gebleven en zat met zijn tong te hijgen, want het was nog behoorlijk warm) Toen zij de motor startte begrepen de mensen het en gingen opzij. Gelukkig dat was weer een goed einde. Vanavond dus een belangrijke gast aan tafel samen met zijn vrouw. We konden nog ff een anderhalf uur ons vermaken aan boord voordat het zo ver was. Een paar van ons gingen naar het zwembad om een koele duik te nemen.

Pagina 4 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Plaats reactie