Avonturen in de Carabbian
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende Plaats reactie

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11404
Vr Feb 05, 2016 12:44 am Reageer met quote

en ff aangevuld met een paar foto's

Waar je ogen niet waren, moet je mond niet praten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 115583
Vr Feb 05, 2016 12:46 am Reageer met quote

Wat lief van je Douwe! Ben je in Havana geweest?

Ja, met deze koetsjes zijn Greta en ik een rondrit gaan maken (zogenaamd dan) Ook zag ik bij informatie een rondrit met klassieke auto's. Dus kon daar ook een verhaal van maken. Laughing Oefff, wat hebben we in de piepzak
gezeten.

Aan het diner maakten we kennis met Miquel en zijn vrouw.Deze mensen waren zeer hartelijk en konden heel leuk vertellen. Na afloop trokken we ons terug in de zitkamer en onder genot van een Havana sigaar (voor de heren dan) en een kop koffie ging het verhaal van Miquel weer verder. Hij zat de hele tijd op zijn praatstoel, maar had ook een goede dosis humor, dus was beslist niet vervelend om daar naar te luisteren. De avond vloog om, rond 10 uur namen we afscheid van het echtpaar.

Laatst aangepast door elvira op Vr Feb 05, 2016 1:04 am, in totaal 1 keer bewerkt

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11404
Vr Feb 05, 2016 1:00 am Reageer met quote

een vakantie van ruim 2 week gehad op Cuba. We hebben daar een rondreis gemaakt. Was november 2010

Waar je ogen niet waren, moet je mond niet praten.

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 12251
Vr Feb 05, 2016 1:01 am Reageer met quote

Wat was het leuk op de markt in Havanna Very Happy Very Happy
Ik heb heel veel gekocht, want de jacht is immers groot genoeg
om alles mee te nemen.
Natuurlijk heb ik zo'n mooie auto gekocht.
Het is de tweede geworden, de gele.
Ik mocht ook even proef rijden!

Een oude vrouw verkocht me sigaren.

Wilde havanna's Very Happy Very Happy

En vele, vele bloemen Very Happy Very Happy

Ik vergat de tijd en bleef maar rondlopen over de markt.
Het was erg warm.

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Vr Feb 05, 2016 1:07 am Reageer met quote

Leuke auto Anna, ik heb er ook eentje gekocht :

Omdat er geen input komt van de gasten hebben Karin en ik maar besloten dat we vanavond vertekken naar Montego Bay op Jamaica. Dat is een niet zo lang reisje dus als jullie morgen wakker worden liggen we al voor de wal. Ik heb daar een ligplaats kunnen regelen voor één dag met een optie voor een tweede dag.
Nadat we vanavond anker op zijn gegaan zal het jacht eerst , kort, in Havanna voor de wal gaan. De ontziltingsinstallatie van het jacht vetrtoond wat haperingen en voor de zekerheid vliegt Nikita vanavond wat reserveonderdelen naar Havanna. Daarnaast moeten we natuurlijk te twee auto’s aan boor laden.
Ook zal Nikita mijn Misty mee naar Tampa nemen, want een loops teefje aan boord met twee reuen gaat natuurlijk niet werken.
Karin kwam er achter dat een vriendin van haar, die ook kapitien is op een prive jacht, momenteel met het jacht in Montego Bay ligt. Zij heeft voor alle passagiers kaarten weten te bemachtigen voor een feestavond, morgenavond, waarbij een van de beroemdste reggea bands van Jamaica zal optreden (ben de naam even vergeten). Dus lekker eten, drinken en dansen zolang de avond duurt.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

elvira

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 1:19 am Reageer met quote

Oh ja, door al dat gedoe rondom de politieagenten vergeten te melden, dat Anna en Chess een auto hadden gekocht! Anna dus een gele en Chess een blauw met witte.
Een auto is wel iets anders dan de parkiet, Coco genaamd, die Anna op de vogeltjesmarkt in Antwerpen had gekocht. Dus morgen naar Jamaica leuk!

Chess.1

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 1:26 am Reageer met quote

Anna, ik heb goednieuws voor je. Ik was even vergeten dat het jacht, nar deze reis, terug gaat naar Nederland voor het jaarlijkse onderhoud. Je auto kan dus aan boord blijven tot aan Rotterdam. De invoerpapieren kan ik wel voor je laten regelen, je moet alleen zelf de APK keuring aanvragen en een nederlands kenteken, maar daar kan ik je ook wel mee helpen......

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Chess.1

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 2:11 am Reageer met quote

Het diner was een groot succes. Miguel en zijn vrouw Dolores waren hele gezellige mensen en we hebben veel plezier gehad. Ik moet zeggen dat Dolores een bijzonder charmante vrouw is en uitstekend engels sprak. Inmiddels zijn ze weer naar huis en ook wij gaan vertrekken.
We gaan over ongeveer 30 minuten voor de wal. Ik heb hier al eens eerder geweest en ik weet dat aan de haven veel leuke kroegjes zitten, dus wie nog even de wal op wil.......
Wel is het zo dat we precies ‘’een uur voor de wal blijven en dan echt moeten vertrekken, wie er niet is die wordt achter gealten, sorry, maar na ons komt er een ander jacht op die ligplaats.

elvira

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 2:34 am Reageer met quote

Gelukkig we hoeven niet met de speedbootjes aan wal en de kroegjes waren vlakbij. Met zijn allen gingen we naar een van de kroegjes. Er speelden ook een bandje. Er er heerste een gezellige sfeer. Het bleek dat je aan de band een verzoeknummer kon aanvragen. Dit werd aangekondigd in het Spaans en Engels ( hier kwamen immers veel toeristen) Anna stapte naar voren en vroeg wat aan, de man knikte. Wat voor liedje dat was hoorde we toen de band begon te spelen.
Het was - Hava, Nagilia Hava- we stonden op en dansten in een kring op de tonen van dat nummer. Dat was de laatste avond in Havana, waar we twee dagen verbleven. Onderweg naar het yacht zongen we nog steeds Hava Nagilia Hava, het liedje bleef maar in ons hoofd Laughing Ziezo, iedereen aan boord, we kunnen vertrekken kapitein!

Laatst aangepast door elvira op Vr Feb 05, 2016 2:47 am, in totaal 1 keer bewerkt

Chess.1

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 2:43 am Reageer met quote

Via het omroepsysteem van het jacht zet ik even een plaatje op :
https://www.youtube.com/watch?v=uSTOcyevIOE

Laughing

We zijn nog even bezig, over 15 minuten vertrekken we.

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 12251
Vr Feb 05, 2016 2:51 am Reageer met quote

Verheug me op lekker slapen in het jacht, ben beremoe geworden!
Elvira, ik denk dat jij ook heerlijk op het geluid van de motor kunt slapen.

Geweldig Chess, ik kan bij aankomst in Amsterdam dus zo met mijn nieuwe auto van het jacht af rijden. Very Happy

Wat een prachtig feestelijk lied!
Hava nagila
Laat ons gelukkig zijn,
laat ons zingen!

elvira

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 3:17 am Reageer met quote

oeps, ik dacht dat het lied met Havana te maken had Laughing Maar nu ik het hoor toch weer niet. Is het uit Israel Anna? In elke geval hebben we ff gedanst in een kring. Het is niet in Amsterdam waar het yacht zal binnenkomen, maar Rotterdam! Lekker dichtbij Libelletje, Clara, Greta, Bert en mij. Laughing

Laatst aangepast door elvira op Vr Feb 05, 2016 3:20 am, in totaal 1 keer bewerkt

Chess.1

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 3:19 am Reageer met quote

Inmiddels zijn de trossen losgegooid en hebben we de haven verlaten. We draaien over stuurboord en gaan op koers. Zo meteen dragen we de wacht over aan de tweede stuurvrouw en daarna komt de derde stuurvrouw op wacht. De tweede stuurman, John heeft een verzoek ingediend om deze nacht geen dienst te hebben en ik snap dat wel. Niet dat ik het goedkeur, maar ja, ..........

Na de dienst gaan Karin en ik nog even naar het voordek, altijd heerlijk om even in de wind te staan en over zee uit te kijken. Zeg maar: ons Titanic momentje :

https://www.youtube.com/watch?v=saalGKY7ifU

Geweldig nummer van een groot zangeres trouwens.

Hierna gaan we nog even naar de bar waar Elvira en enkele anderen ook nog wel zullen zijn.

En daarna...... mandje in, morgen weer een dag.

Chess.1

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 3:21 am Reageer met quote

elvira schreef:
oeps, ik dacht dat het lied met Havanna te maken had Laughing Maar nu ik het hoor toch weer niet. Is het uit Israel Anna? Laughing

Ja, Israel .............. Laughing Laughing

Foutje.... bedankt ! Cool

elvira

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 3:24 am Reageer met quote

Ik druk op het nummer Chess, maar er stond iets van toestemming nodig. Is dit nummer niet te beluisteren zonder al die fratsen van toestemming?

Chess.1

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 3:31 am Reageer met quote

Werkt deze ? : https://www.youtube.com/watch?v=VL2mlQwUVb8

elvira

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 3:47 am Reageer met quote

Nee, ik heb hem ook opgezocht, maar kreeg dezelfde tekst. Had deze song vroeger beluisterd en kreeg hem altijd gewoon door. Wat hebben ze nu weer gedaan? Weet je, ik druk niet gauw op iets wat ik niet vertrouwd qua tekst. Er kan weleens wat anders achter zitten en virus bijvoorbeeld. Hoef niet maar kan.
heb ff een willekeurig ander nummer gezocht, maar ook bij de vogeltjesdans precies eender. ( de toestemming)

elvira

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 12:34 pm Reageer met quote

Hier is ff een gedeelte informatie over Montego Bay. Chess zo te lezen zou ik als ik jou was twee dagen blijven! Mijn eerste indruk is dat er een hoop te zien is en ik heb niet alles gelezen, dat komt nog.
Montego Bay is op Kingston na de meest toeristische stad van het eiland. Het heeft uitgestrekte zandstranden. Het bekendste is Doctor's Cave Beach, waar het strand wit is en het water helder blauw. Langs het strand loopt GloucesterAvenue. Hier bevinden zich enkele beste restaurants en ontelbare souvenirwinkels. Opeen uurtje rijden vanuit Kingston bevind zich het Blue Mountains National Park met 78 duizend hectare het grootste natuurgebied van Jamaica. Het is een dichtbeboste bergketen waar de wandelaar papegaaien, kolibri"s en reusachtige vlinders kan zien vliegen. Niet te missen zijn 65 soorten orchidee die hier groeien. Een populaire tocht is naar de Blue Mountain Peak, op 2256 hoogte, waarvan men het hele eiland kan overzien. Hier en daar zijn koffieplantages. Ook erg mooi zijn de Dums River falls.

elvira

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 5:28 pm Reageer met quote

We zijn dus in Jamaica aangekomen. Tijdens het ontbijt hadden we besloten om naar de Dums river falls te gaan. Chess had een busje voor ons geregeld dat de hele dag voor ons beschikbaar was. We hadden stevige schoenen aangetrokken, omdat we vandaag ook veel zullen wandelen en klimmen. Nadat we dat gezien hadden, stapten we weer in het busje dat ons naar de Blue Mountains National park bracht. Het was werkelijk de moeite waard om deze te bezoeken. Anna had een van de papegaaien op haar schouder genomen, waar we een foto van hadden gemaakt- helaas is die mislukt, om hem te laten zien. Laughing er werden trouwens veel foto's gemaakt van ons, maar wat er mis is gegaan dat weet ik niet Laughing Alleen foto's van de natuur lukten wel. Ergens in het park aten we onze meegebrachte boterham op en dronken wat daarbij. Dat scheelden ons weer de zwaarte van de rugzak, want we hadden straks nog een klim tegoed in de Blue Peak. Nadat we waren uitgerust liepen we verder, we hadden best lang gelopen, maar moe waren we niet omdat er zoveel te zien was. Het leek wel een paradijs op aarde met al die mooie orchideeën.

elvira

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 5:47 pm Reageer met quote

uitzicht vanaf Blue mountain Peak

Pagina 5 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Plaats reactie