Avonturen in de Carabbian
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 117796
Vr Feb 05, 2016 6:13 pm Reageer met quote

De klim van de Mountain Peak viel een beetje tegen, maar dat kwam ook waarschijnlijk, omdat we allang onderweg waren geweest. Maar het was zeker de moeite waard. Door al dat geklauter hadden we veel meer dorst gekregen dan we hadden meegenomen als voorraad, dus al spoedig waren alle plastic flesjes limonade op.
We gooiden geen lege flesjes in de natuur, maar namen die weer mee in onze rugzak. "Er is water in de zee genoeg, als we dorst krijgen " zei Greta en maakte een wijds gebaar. Maar dat drinken komt straks wel goed als we naar de Gloucester Avenue gaan. Daar zullen wel genoeg terrasjes zijn. Alleen hadden we tegen Clara gewaarschuwd dat ze niet meer mocht flirten als andere mannen haar toenadering zochten. We wilden geen herhaling van gisteren. Maar Chess zei, dat ze niet zou opvallen tussen de vele toeristen. Nadat we een half uur op de top waren gebleven en genoten hadden van het prachtige uitzicht, besloten we te gaan afdalen. dat moest niet te snel gebeuren, want sommige delen waren erg steil, driekwartier later bereikten we de vlakke grond. En we liepen naar de richting waar het busje op ons stond te wachten. In het voelde we pas hoe moe we waren, we zijn tenslotte geen twintig meer. Daarom werd besloten eerst naar de Gloucester Avenue te gaan om goed uit te rusten, voordat we langs het strand zouden lopen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 6:14 pm Reageer met quote

de boulevard

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28229
Vr Feb 05, 2016 7:02 pm Reageer met quote

Ik was nogal vermoeid van al dat gewandel en geklim en besloot om de omgeving vast wat te verkennen en huurde een auto, omdat ik geen zin had om nog meer te lopen. Eens kijken wat er allemaal zoal te zien is.
Qua architectuur viel het allemaal nogal tegen. Maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de vele gezellige restaurantjes en andere eet- en drinkgelegenheden..

autoritje

Faber quisque fortunae suae

Laatst aangepast door Tympaan op Vr Feb 05, 2016 7:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt

elvira

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 7:04 pm Reageer met quote

Op de boulevard aangekomen zochten we een terras op waar we met ons achten bij elkaar konden zitten. (Tympaan was met een gehuurde auto een rit door de omgeving aan het maken) En dat vonden we! Clara zat veilig tussen in het midden van de groep, maar inderdaad het wemelden van de blanke toeristen, ze viel niet eens op met haar blauwe ogen en blonde haren! het was erg leuk om naar de mensen te kijken die passeerden in allerlei bonte kleding. We konden er commentaar opgeven in het Nederlands, ze verstonden ons toch niet! Overigens werd hier Engels gesproken, dat voor ons prettiger was dan Spaans. Dus je kon je tenminste verstaanbaar maken, zonder handenwerk. Toen we voldoende waren uitgerust en voorzien waren van een klein hapje en gekoeld drankje gingen we verder. Allereerst naar de souvenirwinkels, waar het een en ander kochten voor thuis. Daarna wandelden we een heel stuk langs het strand, waar een koel briesje stond. Dit was aangenamer dan in de Mountains, maar toch was dat zeer zeker de moeite waard geweest. Moe maar voldaan gingen we weer met het busje naar het yacht terug. We hadden nog een uurtje de tijd om ons op te frissen voordat we aan het diner werden verwacht.

elvira

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 7:40 pm Reageer met quote

Bedankt Tympaan. Zeer interessant zo' n rit.

Ik was binnen een half uur klaar en besloot bij de bar te wachten voordat we aan tafel moesten. Van de bemanning hoorde ik een verhaal wat Elvis en Kwurbel die dag hadden uitgespookt.
De kok was in in de keuken ons diner aan het voorbereiden. Hij was er heel druk mee bezig en had niet in de gaten dat de honden de keuken waren binnen geslopen. Op de keukentafel lagen de lapjes biefstuk die voor ons bestemd was vanavond. En men raadt het al! Elvis en Kwurbel namen ieder een lapje in hun bek. De kok bemerkte het pas toen er twee bordjes waren die leeg waren, maar toch sporen gaven van vlees. Hij snapte er niets van! Elvis en Kwurbel waren namelijk zo slim geweest om hun biefstuk in de gang op te vreten. Maar hadden niet op John gerekend die op weg was naar de keuken. Uiteraard kan je niet de lapjes afpakken om op de bordjes terug leggen, waar de honden aan hadden gevreten.

Bovendien zouden ze dat niet toelaten. John vroeg aan de kok waarom hij de keukendeur had laten openstaan. Die was hij per abuis vergeten, zei hij. Dus werden er weer nieuwe biefstuk gepakt en op de bordjes gelegd om te worden gebraden. Maar voortaan blijft de keukendeur dicht!

elvira

Superlid
Superlid
Vr Feb 05, 2016 8:08 pm Reageer met quote

Vanavond dus naar een optreden van een beroemde band uit Jamaica.
Wat voor kleding moeten we daarbij aan Chess? In gala of gewoon?

elvira

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2016 12:48 am Reageer met quote

Om 8 uur stonden we klaar om naar de Reggea band te vertrekken. De vriendin van Karin had voor een paar taxi's gezorgd. John en de andere bemanningsleden gingen ook mee, ze hadden vrij. Al spoedig kwamen we bij een grote zaal, waar we naar de gereserveerde zitplaatsen werden begeleid. Tjaa, wat moet ik van de muziek zeggen? Is natuurlijk niet de muziek die wij gewend zijn in Holland Laughing

Laatst aangepast door elvira op Za Feb 06, 2016 2:02 am, in totaal 1 keer bewerkt

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Za Feb 06, 2016 1:58 am Reageer met quote

Karin en haar vriendin zijn samen stappen, dat zat er natuurlijk in. Ik heb de rest van de bemanning ook maar een avondje vrij gegeven en ik ben dus de enige die aan boord is.

Jullie jagen me wel op kosten maar we blijven hier nog een dagje liggen. Heb net de havenmeester gesproken en nog een extra dag zit er niet in, we moeten morgenavond echt weg. We kunnen natuurlijk nog wel voor anker gaan maar wellicht is een nieuwe bestemming ook wel leuk.

Alle opties zijn open maar als niemand iets gaat roepen dan gaat het George Town op de Cayman Islands worden. Daar wil ik zowiezo nog even afmeren want ik moet daar nog even wat bankzaken regelen.... Laughing

Maar, we kunnen ook eerst naar Barbados of welke plaats dan ook.

Maar goed, ga nog even een brandrondje lopen en wellicht het ik later nog wel wat te melden........

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Turfje.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 305
Za Feb 06, 2016 2:32 am Reageer met quote

Even medeling.. ipv lekker meevaren en beleven ben ik na 3 dagen op de SEH te hebben gelegen vandaag opgenomen in het ziekenhuis. Ze zijn nog steedsaan het uitzoeken wat er mis is. Wens jullie behouden vaart....

Turfje.1

Stamgast
Stamgast
Za Feb 06, 2016 2:33 am Reageer met quote

Even medeling.. ipv lekker meevaren en beleven ben ik na 3 dagen op de SEH te hebben gelegen vandaag opgenomen in het ziekenhuis. Ze zijn nog steedsaan het uitzoeken wat er mis is. Wens jullie behouden vaart....

Turfje.1

Stamgast
Stamgast
Za Feb 06, 2016 2:35 am Reageer met quote

elvira

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2016 2:37 am Reageer met quote

Tegen half 11 waren we terug op het yacht om Chess gezelschap te houden. Gelukkig had hij goede bewaking van twee honden, ze waren wel ondeugend geweest, maar zijn goede waakhonden. De meesten van ons gingen direkt door naar hun hut, want ze waren best moe van de wandelingen. Maar de hele dag zitten is ook niet goed. Straks als we op de oceaan zijn dan kunnen we nog genoeg zitten. Hoelang duurt zo"n vaart Chess? Degenen die nog geen slaap hadden bleven nog wat napraten aan de bar, Karin kwam rond 11 uur ook weer thuis. Dus iedereen was compleet.

Oohh, vandaar dat we niets hoorde Turfje, heel veel beterschap

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 12473
Za Feb 06, 2016 2:47 am Reageer met quote

Het was weer een prachtige dag en terwijl Chess zn brandrondje liep,
lagen wij allemaal al op één oor.

Morgen al weer onze laatste dag!
Eigenlijk hoopte ik nog een leuk klein hondje tegen te komen.
Ik twijfel al heel lang om weer een nieuw hondje te nemen.
Maar mocht er een hondje op mijn pad komen dan neem ik hem mee.

Misschien een Havanezer ?

Ik kan er bijna niet van slapen,
misschien komtie morgen op mijn pad Very Happy Very Happy

Chess.1

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2016 2:53 am Reageer met quote

Ik heb even met Barbados gebeld maar daar is geen ligplaats of ankerplaats te krijgen. We gaan dus morgen naar George Town.

Karin kwam net aan boord en vertelde dat ze zich niet helemaal lekker voelde, dus heb haar meteen naar bedje gestuurd. Hoop maar dat het niet veel is en dat ze morgen zich wat beter voelt want anders zal ik morgen als kapitein moeten optreden.....

Wie dat risico niet aandurft kan natuurlijk ook het vliegtuig nemen naar George Town.... Laughing

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 12473
Za Feb 06, 2016 2:53 am Reageer met quote

Sterkte in het ZH Turfje, hoop dat je gauw weet wat er met je is.

elvira

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2016 3:19 am Reageer met quote

Tympaam die naast Turfje een hut had, hoorde haar bonzen op de muur en roepen. Hij ging ff kijken en Turfje vertelde hem dat ze pijn had en liever naar huis wilde, waarop hij naar de bar kwam om ons te waarschuwen. Het is nu middennacht en Greta bood aan om bij haar in de hut te slapen, terwijl Chess een dokter waarschuwde. Gelukkig lagen we in de haven en niet voor anker. De dokter kwam en keek een beetje bezorgd en stelde een opname in het ziekenhuis voor. Maar Turfje wilde liever naar Nederland, wat logisch is. De dokter beloofde dat hij het zou regelen met het eerste beste vliegtuig dat naar Nederland vertrok. Dus morgenvroeg wordt zij naar de luchthaven gebracht. ff Volhouden Turfje!.

Chess.1

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2016 3:26 am Reageer met quote

Ergo, Nikita is al geland met de prive jet en over 15 minuten gaat Turfje weer richting Nederland. Morgenochtend is ze er alweer.

elvira

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2016 8:26 am Reageer met quote

Oh, helemaal vergeten dat er nog een privevliegtuig bestond! Dit was een betere oplossing Turfje voelde zich helemaal niet goed en was blij dat ze naar huis kon. Maar vond het wel jammer dat ze de reis niet kon afmaken, waar ze zo op verheugd had. Ik hoop dat Karin morgen of eigenlijk vandaag opgeknapt is, zodat zij ook niet naar huis gebracht moet worden. Uiteraard is men allemaal wel eens een keertje ziek, maar is nooit leuk als het niet gelegen komt. Vandaag dus naar de Kaaiman eilanden, ik weet niet hoe laat we vertrekken.

joost1958.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 21
Za Feb 06, 2016 9:47 am Reageer met quote

we zijn al vertrokken je had je wekker moeten zetten op naar de kaaimaneilanden als je goed zwemmen kan haal je ons wel in

elvira

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2016 10:09 am Reageer met quote

Wat een flauwe grap is dit, ga er niet op in.

In afwachting totdat de kapitein in werkelijkheid vertrekt geef ik ff informatie over de Kaaiman eilanden. De hoofdstad is George town en ligt op het eiland Grand Cayman. Op het eiland wordt Engels gesproken en men rijdt net als in Jamaica aan de linkerkant. Over het algemeen is het overwegend zonnig.
Iedereen ligt nog te slapen, ik ben maar ff op het dek aan het wandelen met een zaklantaarn want het is nog donker.

Pagina 6 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Plaats reactie