Avonturen in de Carabbian
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 97234
Za Feb 06, 2016 8:15 pm Reageer met quote

Vandaag aangekomen bij de kaaiman eilanden. Zodra het yacht aan wal lag gingen we van boord. Ook de honden mochten mee toen we met z'n allen langs het mooie strand wandelden. Ze waren erg uitgelaten voor hun doen. Wij iets minder, omdat een van ons naar huis was gestuurd vanwege een ziekte. Ook Karin was niet helemaal in orde, Chess bleef vandaag aan boord. Na overleg besloten we vanmiddag een drie zeilscheepjes te huren die we verderop zagen liggen. ( 2 personen voor een boot) Libelletje en Anna, Greta en Bert, Tympaan met mij. Clara en John, die vrij was, gingen iets anders doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2016 9:07 pm Reageer met quote

Na de lunch, die we aan boord hadden gebruikt, gingen we met ons zessen op pad. Elvis en Kwubel keken ons een beetje bedroefd aan, omdat ze weer achtergelaten werden bij de bemanning, maar we wilden geen hond op een zeilschip. Zoals we hier gewend waren was het prachtig zeilweer. En ik mocht met de beste zeiler van ons allemaal mee Laughing Dat was immers zo, zonder de anderen te kort te doen. Al gauw lagen we aan kop van de drie boten. Ik hoefde alleen de aanwijzingen van Tympaan op te volgen. ik hoopte maar dat ik weer niet overboord viel, zoals in Duitsland en ik mijn ondergebit verloor! Maar alles ging uitstekend en 2 uurtjes later kwamen we weer bij het beginpunt van de bootjes- althans Tympaan en ik- een kwartiertje later kwamen Anna en Libelletje. Bert en Greta waren nog in geen velden en wegen te zien. Maar daar konden we niet op wachten. Met zijn vieren zochten we een terras op om wat te drinken en mensen te bekijken. Ook hier waren net als in Jamaica heel veel toeristen. De rest van de dag amuseerden we met het zwemmen in zee en zonnebaden aan het strand. Dus een lekkere luie middag!

elvira

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2016 9:08 pm Reageer met quote

elvira

Superlid
Superlid
Za Feb 06, 2016 9:56 pm Reageer met quote

Met oog op de lange zeereis terug naar Nederland, hadden we de honden getraind om hun behoeften op een potje te doen. We konden ze immers niet uit laten op zee! En anders zouden ze overal het yacht van Chess bevuilen. We hadden twee plastic kleuterpotjes gekocht en het hun aangeleerd. Een kat gaat immers ook op een bak! Het waren slimme honden die gelukkig vlug door hadden wat er van hun werd verwacht. We plaatsten de twee potjes vlakbij het toilet en als iemand daar toch naar toe ging, werd het gelijk leeg gegooid. Het scheelde ook weer het uitlaten van de honden. Ze konden immers op het yacht flink rennen. Dus beweging hadden ze genoeg.
Na ons diner werden er wat muziek gedraaid, waar we op konden dansen. Ook de bemanning deed gezellig mee. Morgen gaan we naar Mexico. in voorbereiding daarop werd er meerdere keren die avond het lied van de zangeres zonder naam gedraaid met Mexiiiiicoooooo.
Ik hoop de Chess ons vertelt hoe laat we morgen in Cancun aankomen.

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11137
Zo Feb 07, 2016 1:16 am Reageer met quote

Ik heb mijn sombrero al klaar gelegd!

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Zo Feb 07, 2016 2:04 am Reageer met quote

Over een uurtje gaan we weer vertrekken. In denk dat we rond 6 uur in de morgen voor de wal zullen liggen.

De ziekenboeg is een beetje aan het groeien, de twee machinist is ook aan het kwakkelen en ook ik voel me niet helemaal lekker. Karin is ook nog niet opgeknapt.

Dat jullie de honden hebben getraind snap ik niet helemaal. Over een aantal dagen zal het jacht in Fort Lauderdale aanmeren en daar staat het vliegtuig dan klaar voor een vlucht naar Schiphol. Het jacht zal vervolgens met een minimale bemanning overgevaren worden naar Rotterdam. 20 bemanningsleden gaan met verlof en er blijven er maar 8 aan boord voor die reis.

Ik vlieg zelf ook terug want mijn aanwezigheid op de zaak is dan ook weer gewenst.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 2:42 am Reageer met quote

Oh, ik dacht dat we allemaal mee gingen varen naar Rotterdam., zoals op blz 5 te lezen was. Ik vind het best hoor, met het vliegtuig terug. Maar ff een vraag er staat over enkele dagen, ik dacht dat Cancun onze laatste plaats zou zijn die we gaan bezoeken kapitein? De auto's blijven dus aan boord, maar vliegt Libelletje met Kwurbel weer terug met de helikopter?

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Zo Feb 07, 2016 2:56 am Reageer met quote

Morgen of overmorgen, als jullie dat willen, gaan we naar Fort Lauderdale. Daar staat het toestel klaar.

Dat is ook maar een nachtje varen.

Dus maandagochtend zijn jullie weer thuis met een flinke jetlag.... Laughing

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 3:26 am Reageer met quote

Oké, inmiddels zijn we aan het varen richting Mexico. Iedereen ligt al op een oor. Althans de meesten. Vandaag dus ( zondag) gaan we de stad Cancun bezoeken. Zondag laat vertrekken we weer van daaruit deze stad en varen we richting Fort Lauderdale. Daar staat het vliegtuig klaar om ons naar Amsterdam te brengen.

Cancun is een stad in het uiterste oosten van Mexico. In de jaren 1950 was Cancun een onbekend plaatsje. De Mexicaanse regering en internationale investeerders besloten echter Cancun tot toeristenoord te ontwikkelen. Vanaf de jaren zestig begon Cancun snel te groeien. De meeste toeristen zijn afkomstig uit de Verenigde Staten. De taal is Spaans. Het Engels is goed geďntegreerd en ook Duits is vaak hier op straat te horen.
In 2005 richtte de orkaan Wilma hier de grootste schade van heel Mexico aan.
In de avond gaan we naar een optreden van een Mexicaanse band als afscheid, de kaartjes zijn al geregeld.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11390
Zo Feb 07, 2016 4:01 am Reageer met quote

Jammer dat jullie niet de eilanden aangedaan hebben, die ik via het kaartje aangegeven had, want dan had ik het verhaal kunnen aankleden met foto's

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 4:11 am Reageer met quote

We maken er een eind aan Douwe. Van onze deelnemers zijn er te weinig die reageren en het verhaal aanvullen. Ik moet steeds maar vertellen en opzoeken. Misschien vinden anderen te "bazig " overkomen, maar iemand moet toch schrijven ? Daarbij neemt het veel tijd in beslag. Maar ik vond het altijd leuk om te doen. Een schrijfster kan altijd haar werk neerleggen en enkele dagen of weken daarna verder gaan. Chess heeft aangegeven dat hij het momenteel ff druk heeft.

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 7:17 am Reageer met quote

Het is nu middenacht, maar ik kan niet slapen. Dus maar opgestaan en wat over het yacht gewandeld. Na een poosje over de donkere zee te hebben getuurd, besloot ik John te gaan. Deze was op dit moment de stuurman van het yacht. Misschien had hij zin in een praatje. Bovendien vond ik best interessant om te kijken hoe zo'n yacht werd bestuurd. John keek ff verbaasd toen ik binnenkwam, maar al spoedig hadden we gesprekstof. Hij vond Clara een leuke meid en vond het jammer dat ze voorlopig niet in Engeland wilde wonen. Ik zei: maar je bent stuurman en dan ben je vaak van huis. Dan voel ze zich eenzaam in een vreemd land. Ja, daarom werd het ook steeds uitgesteld om samen te wonen. Clara had een goede baan in Nederland, die ze niet wilde opgegeven. John vroeg zich soms af of er toekomst voor hun beiden in zat. Tja, dat zal de tijd leren.

joost1958.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 21
Zo Feb 07, 2016 9:10 am Reageer met quote

clara is een leuke meid vind john en wil dat ze in engeland komt wonen maar clara heb daar moeite mee want john zit veel op zee.en wat moet ze dan. en ook wil ze haar goeie baan in nederland niet zomaar opgeven. dat was boeiende gespreksstof in d stuurhut van de yacht, de spanning was om te snijden zouden ze mekaar vinden zou clara de knoop doorhaken en wilde john zich eigenlijk wel binden. wat verdiende john en wilde hij kinderen er waren veel vragen open staand gelukkig zouden ze nog veel tijd hebben op de kroes om erachter te komen wat ze van mekaar vonden en hoe serieus het was
john wil trouwens van de carrabian richting nieuwzeeland koersen is dat goed wqas dat een goed plan wat vonden de andere daarvan?
er begon wat deining te komen de yacht ging behoorlijk op en heen en weer zou er een storm komen dat waren belangrijker vragen misschiel op dit moment want het kon hier stevig tekeer gaan en veel schepen waren hier schipbreuk geleden waar was chess alle hens aan dek

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 10:00 am Reageer met quote

John wil niet naar Nieuw- Zeeland hoe kom je daar nu bij! Trouwens dit topic is bedoeld alleen voor de deelnemers die zich hebben aangemeld of de genodigden zoals Douwe. Alle anderen kunnen ons verhaal lezen.

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 11:49 am Reageer met quote

Terwijl ik onderweg was maar de eetzaal, zag ik Elvis en Kwurbel tegenover elkaar aan een bikini broekje trekken. Het had geen zin om het af te pakken, want de band waar het elastiek aanzat, was zeer wijd geworden door dat getrek. Uiteindelijk won Elvis. Deze ging er met het broekje in zijn bek vandoor. Maar halverwege de gang liet hij het los. Ik raapte het op en ging naar de eetzaal. Daar vroeg ik van wie dit bikini broekje was. Het bleek van Greta te zijn die het op het dek had laten drogen. Daarop richtte ze zich tot Clara en zei dat ze de bikini moest vergoeden want het was haar hond. Clara gaf als antwoord dat ze het niet op het dek had moeten rondslingeren. Nou moe, dat waren twee zussen!

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 1:40 pm Reageer met quote

Deze morgen werd besteed om naar het Xel-Ha te gaan. Dit lag vlakbij Cancun waar we met een busje naar toe gingen. We hadden onze badkleding en handdoek bij ons. Het Xel-Ha is een zeer bijzonder natuurlijke aquarium. Er zijn verschillende activiteiten te doen zoals snuda. Dat is een combinatie tussen snorkelen en duiken. Ook kan je zwemmen met de dolfijnen of lopen op de bodem met een soort glazen helm op.
Iedereen nam aan deze activiteiten deel, behalve Greta bij het zwemmen met de dolfijnen, want ze had immers geen badkleding. Ze had behoorlijk de pest over in.( Bij het het snorkelen kon je gepaste kleding huren.) We beloofden om na de lunch naar een shopping mall te gaan om een nieuwe te kopen.

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 1:46 pm Reageer met quote

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 1:48 pm Reageer met quote