Avonturen in de Carabbian
Reizen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 97760
Zo Feb 07, 2016 4:04 pm Reageer met quote

Zoals beloofd gingen we naar de lunch naar het centrum van de plaats Cancum om te shoppen. Het was een modern winkelcentrum waar o.a. de La Isla Shoppingmall en Kuklcan Plaza lagen. Het was weer vreemd om het verkeer weer rechts- dus voor ons normaal- te zien rijden, na 2 dagen het linkse verkeer te zijn gewend. In een van de winkels had Greta een leuke bikini gevonden. Dus die was weer helemaal happy. Clara had aangeboden het te betalen, maar ze wilde er niets van weten.
We kochten ook wat leuke hebbedingetjes, voordat we met het busje richting yacht vertrokken om de aankopen thuis te brengen en de honden op te halen. Want we zouden naar het strand gaan en dan mochten ze mee. Ze waren zeer uitbundig en kwispelden hevig met hun staart toen ze ons zagen. We zouden tot een uur of 3 op het strand blijven. Daarna gingen we paard rijden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 4:08 pm Reageer met quote

Er zijn verschillende ranches te vinden waar je een paard kon huren. De tocht per paard is een aanrader . Je voelt je al snel een met de natuur en kan je genieten van al het moois wat je onderweg tegenkomt. Het busje zou ons brengen. Maar eerst ff genieten van zon, zee en het strand.

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 5:47 pm Reageer met quote

Nu dat hebben we geweten dat genieten. En ook een paar mannen rondom Claartje Comen. Ze had een nieuwe bikini gekocht, ik wist niets van deze aankoop, omdat we zelf aan het zoeken waren naar bijzondere spulletjes. Alleen vond ik zelf het bovenstukje wel laag uitgesneden, maar daar moest je Clara voor heten. Ze zat met Elvis een klein stukje van ons vandaan en je zag de mannen gluren. John sliep nog want die had nachtdienst gehad. Nu waren de zusjes Comen een schoonheid zoals ik meer had verteld. Clara wist dat van zichzelf en kon uitdagen. Greta had dat minder, niet omdat ze nu getrouwd was, maar voor ze trouwde had ze dat ook. Wat een verschil tussen zusjes! Ik lette een beetje op Clara en liet mijn gedachten gaan, ze had verkering met John en als hij er niet was, wilde ze graag dat andere mannen naar haar keken. Wat moest dat worden in een samenwoning? Zou ze dan veranderen? Ik vind als je een relatie heeft, moet men elkaar kunnen vertrouwen als je niet bij elkaar bent.
Ja hoor, daar had je het al een van de mannen kwam naar haar toe. Zo te zien waren ze in druk gesprek, wat ik niet verstond. Het zal wel Engels wezen, want Spaans is Clara niet machtig. De meeste anderen van ons gezelschap gingen de zee in, maar ik kom dat niet, want ik wilde waken over Clara. Want ik hoopte niet dat ze meeging met de man. Dan zou ik er wat van zeggen. Ik was haar moeder niet, maar ze moet ons niet in moeilijkheden brengen en vooral John niet.

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 6:24 pm Reageer met quote

Ik keek op mijn horloge, gelukkig was het nog maar een kwartier dat we op moesten stappen zoals afgesproken. . Libelletje ging de anderen die in zee waarschuwen, dat ze eruit moesten komen en dat deden ze. Gelukkig bleef het maar bij een gesprek tussen Clara en de man. Maar dat wist je nooit bij haar . We vertrokken van het strand. Clara vertelde dat het een Amerikaan was waar ze een gesprek mee had. We legden onze natte spullen in het busje en reden naar de ranch. De honden zouden bij de ranch achterblijven, over anderhalf uur waren we weer terug.

Laatst aangepast door elvira op Zo Feb 07, 2016 7:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 7:52 pm Reageer met quote

Bij de ranch stonden negen paarden voor ons klaar. John was wakker en ging ook mee. Eigenlijk had hij vannacht weer dienst, maar het was de laatste nacht dat Clara en hij bij elkaar zouden kunnen zijn, dus heeft hij maar zijn hand over zijn hart gehaald.
Er ging iemand mee van de ranch om ons de weg te wijzen in dit voor ons vreemde land . We voelden ons net een cowboy op de paarden Laughing maar het uitzicht was prachtig. Je kwam ogen te kort en je moest ook op paard letten. Zodoende had Clara de teugels op draf gehanteerd, het paard dacht dat hij moest draven, voor je erg in had rende hij ons voorbij. Zelfs de leider schrok ervan,maar al spoedig draafde hij er achterna. Ook John had de draf ingezet. Daar stonden we nu zonder leider, want we waren inmiddels afgestapt. En het drietal reed maar in hoge snelheid door. Waarom stopte Clara haar paard niet? Ongeveer een kwartier later kwam de ranchleider terug samen met het paard van Clara. Hij vond het fijn dat we gewacht hadden en vroeg ons terug te keren naar de ranch. Maar waar was John en Clara?

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 9:10 pm Reageer met quote

Weer bij de ranch aangekomen vertelde de leider, dat Clara van haar paard was gevallen. Hij zou twee mensen met een auto naar de plek sturen om Clara en John naar het ziekenhuis te brengen. De andere man zou het paard van John weer thuis brengen. Bedrukt namen we afscheid, namen de honden mee en liepen naar het busje. Op weg naar het yacht heerste geen vrolijke stemming. Hoe zou dit aflopen? We hoopten maar niet dat ze moest blijven in het ziekenhuis. Een beetje somber aten we onze maaltijd. Toen we net klaar waren, kwam John binnen met Clara. Ze had haar rechterbeen in het gips. We waren een beetje opgelucht, want het hadden erger kunnen wezen. John vertelde dat Clara veel te wild aan de teugels had getrokken, zodat het paard meteen stopte. Clara zei dat ze pijn had en naar haar hut wilde.
Vanavond om 8 uur is er een optreden van een band met flamingo danseressen/ dansers. Dit zou anderhalf uur duren, dus weer op een mooie tijd terug. Dit zou ons afscheid van de Carabbian zijn .

Anna J

Superlid
Superlid
Antw.: 11160
Zo Feb 07, 2016 11:41 pm Reageer met quote

Gelukkig allemaal goed afgelopen met Clara.
Hoe zou het eigenlijk met Turfje gaan in Nederland?
Nog iemand iets van haar gehoord ?

Intussen ben ik mijn sombrero kwijt geraakt. Sad
Maar het concert van de band met flamingo danseressen vergoedt heel veel. Very Happy

elvira

Superlid
Superlid
Zo Feb 07, 2016 11:59 pm Reageer met quote

Heel leuk dat je een berichtje plaatst Anna. Je. bent ook de enige onder de deelnemers die iets zegt. Vandaar ook besloten om weer terug naar Nederland te gaan.
En komen daarom ook geen avonturen meer in de toekomst
Hoe het met turfje is weet ik niet.

joost1958.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 21
Ma Feb 08, 2016 12:18 am Reageer met quote

jammer hoor als je dat doen zou het was best spannend en leuk voor de winter zo'n reis naar de carrabian te maken ook al mocht ik dan niet meedoen
in nederland is het code geel en koud dus blijf maar daar en ga lekker verder

elvira

Superlid
Superlid
Ma Feb 08, 2016 12:37 am Reageer met quote

Joost je had je niet opgegeven, toen we aan onze reis begonnen. We hebben tot s'avonds acht uur gewacht om deelnemers te verzamelen. De deelnemers moeten niet enkel hun naam opgegeven, maar ook een stukje fantasie schrijven. Dat hoefde ook niet zo uitgebreid als ik maar toch wel van zich laten horen. Zo maak je met elkaar een verhaal. Het was de bedoeling om mensen te laten vermaken en te laten lachen. Zo tussen al die discussies van de andere topics. Uiteraard moeten die er ook zijn, maar ontspanning is ook erg leuk. Ik heb geen idee of je de vorige verhalen heeft gelezen, maar daar werd heel leuk gereageerd op de verhaallijn. Ik weet nog wel dat er een van de deelnemers zijn caravan in het water had gegooid. Ik stond ff met mijn mond vol tanden. Maar het was toch gelukt om daar een verhaal over te maken hoe die in het water terecht was gekomen Laughing

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Ma Feb 08, 2016 12:55 am Reageer met quote

Ik kreeg net een telefoontje van Nikita. Die was naar et vliegveld in Tempa gegaan om het vliegplan in te dienen. Van de autoriteiten krijgen we geen toestemming om op het vliegveld van Fort Lauderdale te landen en zullen moeten uitwijken naar Miami, daar mogen we wel landen (rare jongens die amerikanen).

Daarnaast maakte Nikita mij opmerkzaam op de invoerbepalingen van de USA inzake auto's uit Cuba (slimme jongen die Nikita). Ik heb meteen met mijn advocaat in Nederland gebeld en in overleg zijn de plannen voor morgen dus aangepast.

Van Karin vernam ik dat het jacht waarop haar vriendin (Megan) kapitein is toevallig ook vannacht naar Fort Lauderdale zal varen. Ik heb met haar contact opgenomen en we hebben het volgende plan ontwikkeld.

Ons jacht is inmiddels bijgetankt en alle bunkers zijn vol. Morgenochtend te 06.00 uur lokale tijd hebben wij een randezvous met het jacht van Megan buiten de territoriale wateren van de VS. Daar zullen we overstappen op haar jacht dat ons naar Fort Laderdale zal brengen. Ons jacht zet dan direct koers naar Rotterdam.

Ik wil iedereen verzoeken om vóór het slapengaan vast alle koffers te pakken. Jullie worden rond 05.30 uur door de bemanning gewekt.

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Feb 08, 2016 1:06 am Reageer met quote

Oke gelezen Chess.

Ik was aan het proberen om het lied "Guadalajara "van Elvis Presley hier op te krijgen. Zou jij dat ff voor mij kunnen doen?

elvira

Superlid
Superlid
Ma Feb 08, 2016 1:15 am Reageer met quote

De avond was een succes, er waren liedjes bij die we ook in Nederland kenden zoals bijv. Guadalajara . Dus toen we met het busje weer naar het yacht vertrokken zongen we de liedjes die we hadden gehoord nog eens een keer. Al snel waren we bij het yacht. Het busje konden we laten staan, die werd opgehaald door de eigenaar. Dus voor het slapen gaan de koffer inpakken. Maar eerst ff bij Clara langs. Die lag gelukkig te slapen en ook Elvis was in dromenland. Mooi, daar geen zorgen over.

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Feb 08, 2016 1:24 am Reageer met quote

elvira schreef:
Oke gelezen Chess.

Ik was aan het proberen om het lied "Guadalajara "van Elvis Presley hier op te krijgen. Zou jij dat ff voor mij kunnen doen?

https://www.youtube.com/watch?v=4pJVgrSbGlo

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

elvira

Superlid
Superlid
Ma Feb 08, 2016 1:39 am Reageer met quote

Is gelukt, maar ik had een ander liedje uitgezocht Laughing

blue spanish eyes

https://www.youtube.com/watch?v=pqfAX64Kulo

Laatst aangepast door elvira op Wo Feb 10, 2016 4:52 pm, in totaal 2 keer bewerkt

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Feb 08, 2016 1:48 am Reageer met quote

elvira schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=4pJVgrSbGlo

Is gelukt, maar ik had een ander liedje uitgezocht Laughing

Bullfighter was a lady

https://www.youtube.com/watch?v=z7N84oN22as

elvira

Superlid
Superlid
Ma Feb 08, 2016 1:49 am Reageer met quote

https://www.youtube.com/watch?v=pAs7U1dyesQ

guantanamera

deze en andere liedjes kregen we te zien op onze laatste avond, met danseressen/dansers Laughing

Laatst aangepast door elvira op Wo Feb 10, 2016 5:05 pm, in totaal 2 keer bewerkt

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Feb 08, 2016 2:42 am Reageer met quote

We zijn 19 minuten geleden vertrokken en het beloofd een rustige nacht en reis te worden.

Ik maak me toch wel wat zorgen. Karin voelt zich nog steeds niet lekker en ik heb besloten dat ze morgen mee naar Nederland vliegt, ik wil dat een arts naar haar gaat kijken. Dat betekend dat ik morgen het commando over het jacht ga overdragen aan John. Hem geef ik dus ook een goede nacht rust dus ons "lot" ligt vannacht in de handen van de derde stuurvrouw. Maar die is heel capabel hoor en ik ga vannacht ook nog wel even kijken op de brug.

Ik zit alleen nog even te piekeren hoe we Clara, met haar gipse bootje aan boord van het andere jacht moeten krijgen......

elvira

Superlid
Superlid
Ma Feb 08, 2016 3:03 am Reageer met quote

Dat zal best wel lukken hoor denk ik met het gipspootje. Zou er maar niet teveel over piekeren. Ik hoop dat ik vannacht kan slapen, want we worden vroeg gewekt. In ieder geval mijn koffer staat al gereed.
Clara heeft van John al afscheid genomen, ze zien elkaar een poos niet meer. Gelukkig is er Skype maar dat is toch anders dan in levende lijve elkaar zien.
Dus morgenavond weer in ons eigen bedje.

Turfje.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 305
Ma Feb 08, 2016 4:06 pm Reageer met quote

Even update van mijn kant.
Ben gistermiddag ontslagen uit het ziekenhuis, gelukkig weer thuis.
Zit ergens een ontsteking maar waar is een raadsel.
Mocht de koorts toch weer opzetten krijg ik kijkoperatie.
Antibiotica en diclofenac mee gekregen voor dikke week nog.
Nog snel moe, rust veel en ga vroeg naar bed Sad
Maar gaat de goede kant op!

Jammer dat ik de reis moest missen, had er zin in Smile
Maby next time Laughing

Pagina 8 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Plaats reactie