Rutte verzwijgt de daadwerkelijke instroom van migranten
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12908
Do Mrt 03, 2016 1:17 pm Reageer met quote

EenzameFietser schreef:
we overspoeld worden en er steeds meer voorvallen komen, zoals in Keulen.

Die Keulse toestand is enorm opgeblazen. Er is zeker het een en ander gebeurd maar zo goed als geheel zijn illegale migranten de oorzaak en niet vluchtelingen. Ik denk nog steeds dat Nederland veel strenger met die groep omgaat dan Duitsland.

Ik ben helemaal niet bang om overspoeld te worden maar als we meer grip op de vluchtelingenstroom willen krijgen moeten we niet net doen alsof die er niet is. Het werkt veel beter om in de landen waar ze zich concentreren om naar West-Europa af te reizen al het een en ander voor te bereiden en de echte vluchtelingen actief bij die reis te begeleiden. Dan is het ook nog eens veel makkelijker om oneigenlijke vluchtelingen te weren.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26848
Do Mrt 03, 2016 5:32 pm Reageer met quote

Ik kan alleen maar constateren dat het een drama wordt die zijn weerga niet zal vinden in de geschiedenis.
600.000 werklozen hebben we al en daar komt nog een een waanzinnige golf van asielzoekers bij. Ook allemaal potentiële werklozen....

En wie gaat dat allemaal betalen...? juist, de belastingbetaler die dan nog wel werk heeft...

We gaan een fijne toekomst tegemoet...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Mrt 03, 2016 6:41 pm Reageer met quote

Vluchteling ben je totdat je de eerste de beste veilige plek bereikt heb. Daarna ben je automatisch migrant..

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Do Mrt 03, 2016 9:43 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Vluchteling ben je totdat je de eerste de beste veilige plek bereikt heb. Daarna ben je automatisch migrant..

Vandaar dat de massale aanranding in Keulen niet door vluchtelingen werd gedaan , maar door migranten...... Very Happy

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Do Mrt 03, 2016 10:01 pm Reageer met quote

Het zijn inderdaad allemaal migranten de mensen die massaal naar hier komen en het merendeel is ook asielzoeker maar het is de vraag of het allemaal vluchtelingen zijn.

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Vr Mrt 04, 2016 12:16 am Reageer met quote

Tympaan schreef:

een ieder die van het ene land naar het andere gaat is een migrant, dus een vluchteling is altijd een migrant.

de lading die men telkens aan het woord migrant wil geven is "gelukszoeker"
zelfs daar is niks mis mee als je erkent dat, zij die een crisisland ontvluchten dit niet doen om meer geluk maar omdat ze in hun eigen voortbestaan worden bedreigd.

het is die erkenning die bij velen ontbreekt.

een vluchteling ben je nmm net zolang tot de situatie in je land van herkomst niet meer bedreigend is voor je voortbestaan, en is niet afhankelijk van het land waar je uiteindelijk naar toe bent gevlucht.

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Mrt 04, 2016 1:13 pm Reageer met quote

Dat is jouw mening en dat is verder je goed recht.

Voor mij blijft het gewoon een gegeven dat je niet alle mensen in de hele wereld maar in Europa kan toelaten om ze een huis en een uitkering voor de rest van hun leven te geven. Hoe ellendig de situatie op ik weet niet hoeveel plekken ook is. Dat kan gewoon niet.
Er zijn maar twee mogelijkheden: Of je grijpt wereldwijd in en zorgt dat de mensen gewoon in hun eigen land kunnen blijven wonen. Of je zult lijdzaam moeten toezien hoe bevolkingen elkaar uitmoorden, net zolang tot ze zelf een evenwicht gevonden hebben...

Bedenk dat er aan het Europa van vandaag ook een eeuwenlange strijd met veel moordpartijen voorafgegaan is...

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Vr Mrt 04, 2016 1:30 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Voor mij blijft het gewoon een gegeven dat je niet alle mensen in de hele wereld maar in Europa kan toelaten om ze een huis en een uitkering voor de rest van hun leven te geven. Hoe ellendig de situatie op ik weet niet hoeveel plekken ook is. Dat kan gewoon niet.

Het zou een onleefbare wereld worden als we allemaal op een kluitje zouden gaan wonen. Dan krijg je onherroepelijk te maken spanningen en oplopende irritaties. En helemaal als het gaat om mensen met verschillende normen en waarden. Daarom dient er een grens gesteld te worden aan wat een leefgebied aan kan. In het geval van vluchtelingen hebben de gelukszoekers dan de laagste prioriteit.

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Vr Mrt 04, 2016 6:23 pm Reageer met quote

EenzameFietser schreef:
Kees,
waar ik bang voor ben, is dat het einde zoek is, we overspoeld worden en er steeds meer voorvallen komen, zoals in Keulen. Ik ben niet haatdragend, enkel bevreesd voor een overdaad. Uit goede wil laten we mensen binnen. Echte vluchtelingen zijn te allen tijde welkom, maar de Afrikaanse bevolking moet niet als geheel naar Europa vluchten, al dan niet als zijnde gelukszoeker.

precies, zo is het.

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven

pieneke

Superlid
Superlid
Vr Mrt 04, 2016 6:27 pm Reageer met quote

Bas12 schreef:
Tympaan schreef:

Het zou een onleefbare wereld worden als we allemaal op een kluitje zouden gaan wonen. Dan krijg je onherroepelijk te maken spanningen en oplopende irritaties. En helemaal als het gaat om mensen met verschillende normen en waarden. Daarom dient er een grens gesteld te worden aan wat een leefgebied aan kan. In het geval van vluchtelingen hebben de gelukszoekers dan de laagste prioriteit.

juist teveel kippen in een hok en ze maken elkaar af, gaat het hier ook nog eens naar toe als ze ogen gesloten blijven houden

pieneke

Superlid
Superlid
Vr Mrt 04, 2016 6:34 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
VS waarschuwen vermomd als vluchteling terroristen

Amerikaanse security experts zien de asielcrisis met bezorgdheid: De EU is een mogelijke springplank voor terroristen in de Verenigde Staten. Houd het leiderschap van Duitsland cruciaal - ook financieel.

https://www.welt.de/politik/deutschland/article152892637/USA-warnen-vor-als-Fluechtlinge-getarnten-Terroristen.html

als je het op tv ziet, hoe kunnen ze in hemelsnaam iedereen controleren, dat kan niet, wat ze ook zeggen eer zit heel gevaarlijk volk onder.
zelfs kunnen het infiltranten homo's zijn, die ik zou willen beschermen, en dat is wat ik ergens las net als het paard van troje, we laten het maar toe.
net op omroep west dat er bezwaar door gem.r.leden wordt gemaakt tegen de pvv in de raad, terwijl pvv een van de meerderh. is.
niet te geloven toch.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11397
Vr Mrt 04, 2016 6:34 pm Reageer met quote

pieneke schreef:
Bas12 schreef:
Tympaan schreef:

juist teveel kippen in een hok en ze maken elkaar af, gaat het hier ook nog eens naar toe als ze ogen gesloten blijven houden

Maar pieneke, ze beginnen met pikken.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

pieneke

Superlid
Superlid
Vr Mrt 04, 2016 6:55 pm Reageer met quote

ja douwe, ik heb het vroeger thuis gezien en dar hadden ze zeker per kip heel veel ruimte, maar toch als ze de pik op eentje hadden, werd zij doodgepikt, bah, dat was zielig. heb het ook maar een keer gezien, kun je nagaan in hokken met duizenden kippen vreselijk.
en ja zo gaat het met de mensen ook, als er niet op tijd wordt ingegrepen

nandes

Superlid
Superlid
Di Mrt 29, 2016 11:44 pm Reageer met quote

nahhhh denk niet dat je er veel geloof aan moet hechten, het zijn de cijfers van een stel cijfergoochelaars.

mijn gevoel hebben ze er niet in mee genomen

kllopt niks van

iedereen kan weel wat zeggen

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Wo Mrt 30, 2016 12:44 am Reageer met quote

nandes schreef:
nahhhh denk niet dat je er veel geloof aan moet hechten, het zijn de cijfers van een stel cijfergoochelaars.

kllopt niks van

Ik las het ook op facebook hoor.......

nandes

Superlid
Superlid
Wo Mrt 30, 2016 12:51 am Reageer met quote

RobJ59 schreef:
nandes schreef:

kllopt niks van

Ik las het ook op facebook hoor.......

facebook is voor contactgestoorden,heb ik dus niet.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11397
Wo Mrt 30, 2016 1:12 am Reageer met quote

op dit forum is het allemaal heel simpel. Als je de afgelopen maanden meegelezen hebt, kun je gezien hebben dat er 2 groepen zijn, die elkaar soms proberen de vliegen af te vangen.
Zegt groep A .. zie je wel de enquete wijst het uit dat 65% van de NL moeite hebben met de vluchtelingen crisis (nos TT 104) lees ik hier ook (o.a. nandes) dat dat gelul is. Zie kreten als contactgestoorden, cijfer goochelaars.

Maar wat is waarheid? De kranten in NL schrijven min of meer allemaal hetzelfde, de één dikt een artikel soms aan, terwijl een ander het probeert af te plakken.
Doorgaans is journalistiek hier wel ok, maar ik zou wel meerdere bronnen raadplegen. Ook schrijfsels van diverse journalisten niet uitsluiten.

Wil je in NL politiek bedrijven hoef je niet het achterste van je tong te laten zien; laat gewoon een stukje info weg, als dat beter bij jou partij-politiek past. Das de normale gang van zaken.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mrt 30, 2016 10:58 am Reageer met quote

douwe schreef:

Wil je in NL politiek bedrijven hoef je niet het achterste van je tong te laten zien; laat gewoon een stukje info weg, als dat beter bij jou partij-politiek past. Das de normale gang van zaken.

Dat is altijd al zo geweest en zal ook altijd wel zo blijven...

En dat de asielcrisis Nederland en ook heel Europa gespleten heeft is ook wel duidelijk. Zelfs op dit forum heeft het zijn invloed gehad.

Het is net als met een overstroming, je kunt pas achteraf zien wat de totale geleden schade is. Nu zul je eerst het gat moeten dichten..

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie