Veiligheid in en rondom AZC
Archief Discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Ma Mrt 07, 2016 12:17 pm Reageer met quote

Minderjarige jongens zijn slachtoffer geworden van verkrachting in het provisorische migrantenkamp bij Calais.
Medische hulpverleners die als vrijwilliger werken in 'de jungle' hebben dat tegen de Britse krant The Independent gezegd.

Ook hulporganisatie Save the Children ziet dat jonge asielzoekers worden misbruikt, zowel in Calais als elders in Europa. ,,Ze krijgen te maken met uiteenlopende vormen van misbruik, waaronder seksuele uitbuiting, vaak door criminele bendes”, zegt een woordvoerder tegen de Britse krant.

Sexueel misbruik komt helaas overal voor, maar in het geval van deze minderjarige migranten, die geen kant uit kunnen, is dit extra triest en komt bovenop hun gevoel van onveiligheid in een voor hun vreemd land.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Ma Mrt 07, 2016 12:22 pm Reageer met quote

[quote="humor"]
Ook hulporganisatie Save the Children ziet dat jonge asielzoekers worden misbruikt, zowel in Calais als elders in Europa. ,,Ze krijgen te maken met uiteenlopende vormen van misbruik, waaronder seksuele uitbuiting, vaak door criminele bendes”, zegt een woordvoerder tegen de Britse krant.

Over wat voor criminele bendes hebben we het dan?

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12870
Ma Mrt 07, 2016 6:28 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
En dat noemt zichzelf arts...

Het gebeurt wel vaker dat jij dingen hoort die nooit gezegd zijn.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26729
Ma Mrt 07, 2016 6:35 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
En dat noemt zichzelf arts...

Het gebeurt wel vaker dat jij dingen hoort die nooit gezegd zijn.

En maar blijven doorzaniken...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Mrt 08, 2016 12:26 am Reageer met quote

Tympaan schreef:

Je hoeft me er absoluut niet over terug te rapporteren want dat doe je toch niet en bovendien heb ik daar geen enkele behoefte aan maar het zou je sieren als je kritiek op je uitlatingen eens een keer natrok en ter harte nam in plaats van consequent vanuit je oncomfortabele zone te reageren. Je verkoopt onzin, legt anderen woorden in de mond en weigert daar ook maar iets van verantwoordelijkheid voor te nemen. Ik vind het helemaal goed maar je zet alleen jezelf daarmee te kakken.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Albertus47.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1973
Di Mrt 08, 2016 1:37 am Reageer met quote

Ik zat te denken om de rijdende rechter in te schakelen.
Die kan menig verschillen oplossen.

Dus dat is mijn uitspraak.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mrt 08, 2016 12:29 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

Je hoeft me er absoluut niet over terug te rapporteren want dat doe je toch niet en bovendien heb ik daar geen enkele behoefte aan maar het zou je sieren als je kritiek op je uitlatingen eens een keer natrok en ter harte nam in plaats van consequent vanuit je oncomfortabele zone te reageren. Je verkoopt onzin, legt anderen woorden in de mond en weigert daar ook maar iets van verantwoordelijkheid voor te nemen. Ik vind het helemaal goed maar je zet alleen jezelf daarmee te kakken.

Zoals ik al eerder zei, je blijft maar eindeloos doorzaniken. Je verkoopt zelf onzin, steekt iedere keer je eigen domme riedeltje af en verwacht dan ook nog eens een serieus antwoord...
Zie je zelf niet in hoe zielig je bezig bent...

Uiteraard vind ik het verder ook best en wat mij betreft gaan we gewoon lekker zo door. Mij maakt het verder niet uit...

RobJ59

Superlid
Superlid
Antw.: 2271
Di Mrt 08, 2016 12:50 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Als je dan weer leest hoe kleine meisjes, van 12 jaar in Keulen, in Hamburg twee meisjes, 1 van 16 en 1 van 18, weer zijn betast door AZC griezels. Hoe meisjes door 30 Afganen lastig gevallen worden in winkelcentrum in Kiel, dan denk ik, nee, het is zeker niet veilig

Waarom pleuren ze die AZC griezels niet meteen het land uit en die afghanen er achteraan? Zij verzieken het voor de goeden.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Mrt 08, 2016 12:51 pm Reageer met quote

En het zal alleen maar erger worden, want het blijft maar toestromen...

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Di Mrt 08, 2016 10:15 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
En het zal alleen maar erger worden, want het blijft maar toestromen...

En het geld blijft de andere kant maar uitstromen.
Nivelleren noemen ze dat , geloof ik ..... Laughing

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11391
Di Mrt 08, 2016 11:21 pm Reageer met quote

details zijn nog niet bekend, maar der is wel een dode gevonden bij het AZC in Luttelgeest...

De politie doet op dit moment onderzoek ter plaatse. Volgens een woordvoerster van de politie is het nog niet duidelijk of het om een bewoner gaat.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 09, 2016 12:22 am Reageer met quote

douwe schreef:
details zijn nog niet bekend, maar der is wel een dode gevonden bij het AZC in Luttelgeest...

Ik geef het op. Hiermee is ongetwijfeld het bewijs geleverd dat asielzoekers de ondergang van onze natie betekenen...

De dode is op het terrein van het AZC aangetroffen. Het zou om een zelfdoding kunnen gaan. Meestal hoor je daar niets meer van als dat het geval is maar wat ik vervelend vind is dat de toon in een andere richting dan wel gezet is.

pieneke

Superlid
Superlid
Antw.: 3735
Vr Mrt 11, 2016 12:00 pm Reageer met quote

ik denk ook wel dat er mensen onder zullen zitten die het niet meer zien, dus zelfmoord plegen, maar die heb je onder de huidige bevolking hier ook.
wel zielig natuurlijk,

echter de mentaliteit is heel anders dan die van ons over het algemeen.

velen blijven denken dat oog om oog en tand om tand normaal is,
iets wat in mijn ogen heel achterlijk gedacht is.

en dus zijn ze een gevaar voor de samenleving. (vanwege hun wreedheid)

groetjes pieneke; leef en laat leven, zonder overlast te geven

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 11, 2016 12:11 pm Reageer met quote

pieneke schreef:
ik denk ook wel dat er mensen onder zullen zitten die het niet meer zien, dus zelfmoord plegen, maar die heb je onder de huidige bevolking hier ook.

Met je eens. Soms begrijp ik die stap en soms ook niet. Moeilijk...
Quote:
velen blijven denken dat oog om oog en tand om tand normaal is,
iets wat in mijn ogen heel achterlijk gedacht is.

en dus zijn ze een gevaar voor de samenleving. (vanwege hun wreedheid)

Begrijp ik niet. Wat bedoel je daar precies mee?

pieneke

Superlid
Superlid
Vr Mrt 11, 2016 12:21 pm Reageer met quote

de cultuur vn hen die het slachten en manier van straffen van hun heel gewoon vinden.
en die niet begrijpen dat dat hier in de jaren 50 niet voorkwam.
enfin, daar is genoeg over geschreven en gesproken, mijn mening verandert daarover niet en nooit.

en blijf bij mijn mening dat dat een groot gevaar is wat we in naieeviteit? Laughing hebben binnengehaald.

net via tvwest van politie over die bedelaars in den haag en omgeving, inplaats van iets te geven gelijk politie bellen, blijkt dus een groep oostblokkers te zijn.

is ook erg hinderlijk tegenwoordig, als je even sschappen doet in binnenstad, om de stoep zit en staat er wel eentje.

pieneke

Superlid
Superlid
Vr Mrt 11, 2016 3:13 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Ik denk dat de westelijke wereld niet zozeer beschaafd als wel naïef is geworden.

Oog om oog doen we eigenlijk allemaal, kijk hier op het forum. De een zegt iets en de ander MOET een sneer teruggeven. Het zit in elk levend wezen. de 4 V's ,voeden, vechten, vluchten en voortplanten.

Vroeger was er in Europa bijna altijd ergens oorlog en uiteindelijk de twee grote wereldoorlogen. Daarna hier vrede.
Politie minder op straat, soldaten die niet meer wisten wat nou eigenlijk de zin van soldaat zijn was, afschaffen van dienstplicht enz.

Soldaten die terugkomen uit oorlogsgebieden zijn soms helemaal van slag omdat ze dingen ervaren die ze niet voor mogelijk hebben gehouden en die wij als burgers, maar zeer zeker, of nog zelfs meer de elite en regeerders nog steeds niet voor mogelijk houden.
En daar gaat het verkeerd.

Beter zou zijn om vanaf gisteren politie meer bevoegdheden tegeven, meer mankracht en vooral meer efficiëntie. Hen veel beter telaten werken en mensen die hier zijn, maar zeker ook de nieuwkomers direct op te voeden dmv lik op stuk beleid waar mogelijk.

Ja, zal kritiek op zijn hier, maar als je een hond een dag later straft voor iets wat die vandaag heeft gedaan snapt die er ook niks meer van.

Hohoho, ik wil niemand voor hond uitschelden, want dat zou beledigend zijn voor de hond. Ik houd van honden dus niemand hoeft zich beledigd te voelen, maar ik wil er mee aantonen dat we vaak denken meer verstand te hebben of belangrijker of slimmer te zijn dan een hond en ik betwijfel dat toch steeds meer.

ben ik het geheel mee eens. een dier straffen later dan gebeurtenis, is fout, want het dier beseft dat niet. hetzelfde met kinderen, doe je ook niet later. heeft geen nut.
ja in de situatie nu met al die moeilijkheden idd. lik op stuk beleid aanhouden.
dan weten die e.v.t. aankomende medelanders waar ze aan toe zijn.
kunnen ze altijd gaan verwijten.
zoals had dat dn gelijk gezegd toen we aankwamen, of derg.
beter voor de gehele verstandhouding en ja politie moet veel meer macht krijgen.

douwe

Superlid
Superlid
Vr Mrt 25, 2016 2:02 am Reageer met quote

Enkele citaten:
Het Burger Preventie Team (BPT) Ter Apel heeft het even helemaal gehad met het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA). 'C.O.A SCHAAM JE !!!!!!!', staat letterlijk onderaan een bericht dat de burgerwacht van het dorp op zijn Facebookpagina heeft gezet.

'Veel inbraken'
De dorpsbewoners krijgen het advies alert te zijn, en ramen en deuren gesloten te houden. Heinie ter Veen, bestuurslid van het BPT, legt uit waarom: 'Ze (de overlastveroorzakers, red.) hangen rond, slapen in portieken, lopen achter huizen langs en loeren over schuttingen. En er wordt veel ingebroken in het dorp. Zeker twee à drie keer per week.'

hier het hele verhaal

In Ter Apel hebben ze het dus helemall gehad met uitgewezen asielzoekers. Blijkbaar kan het COA dit niet oplossen.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

douwe

Superlid
Superlid
Vr Mrt 25, 2016 2:33 am Reageer met quote

Maar goed, aan incidenten moet je niet teveel aandacht besteden

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 25, 2016 7:54 am Reageer met quote

douwe schreef:
Blijkbaar kan het COA dit niet oplossen.

Nee natuurlijk niet. Het COA is niet bedoeld voor de opvang van criminelen. Dat staat ook duidelijk in het artikel. Er moet voorkomen worden dat die mensen hier komen en als het ze toch lukt moeten ze zsm terug, desnoods actief gebracht om dit soort ellende te voorkomen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 25, 2016 3:30 pm Reageer met quote

Libelletje schreef:
Als COA niet bedoeld is voor criminelen dan moet ze niet zo gretig iedereen bij elkaar zetten en als het niet lukt de handen eraf halen.
Hoezo 'gretig bij elkaar zetten'? Het gaat om uitgeprocedeerden die het land uit moeten. Ze hebben niets te verliezen en vervallen daardoor makkelijk tot criminaliteit. Dat valt natuurlijk op geen enkele wijze goed te praten maar dat kun je het COA niet kwalijk nemen. De denkfout die je maakt is dat het COA er een eigen beleid op nahoudt, terwijl het COA een uitvoeringsorgaan is van beleid dat mede door jouw stemgedrag tot stand is gekomen. Het verblijf in een AZC is gebaseerd op vrijwilligheid en op regels. AZC's zijn geen opvoedingsgestichten of detentiecentra. Je uit je wel vaker erg negatief over het COA, helaas zonder duidelijke argumenten. Hoe komt dat zo?

Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie