reisverslag
Reizen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

nandes

Superlid
Superlid
Antw.: 8433
Zo Jun 05, 2016 12:54 am Reageer met quote

een topic over jou reis.

of je nu met de fiets een rondje fietst of met de caravan naar de veluwe bent geweest een vakantie in spanje, met de camper naar frankrijk, een dag naar het museum, noem maar op, de reis er naar toe, het verblijf het park, de zee, het bos, enz enz

schrijf er iets leuks opmerkelijks, iets spannends iets vervelends enz enz

ik zal de aftrap geven.

we gaan altijd in mei een weekje met vakantie, als het kan met de caravan , en laat het weer het niet toe doen we wat anders.

Vorige week ons weekje de keus was op Luxemburg gevallen met de caravan naar camping Kohnenhof, een goeie camping met vriendelijk personeel.
we hadden rekening gehouden met 2 dagen regen maar dat viel tegen, het werd elke dag regen Sad
De camping ligt in Luxemburg aan een kleine rivier de Sure een gebied tegen de grens van Duitsland, een werkelijk schitterend gebied behoorlijk heuvelachtig met prachtige bossen en leuke plaatsjes.

een echte aanrader vooral voor wandelaars.

De reis terug was nogal langdurig door zware regenval en de vele bouwstellen

Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes

Superlid
Superlid
Zo Jun 05, 2016 1:07 am Reageer met quote

Libelletje schreef:
Bij het M˙llerthal?

het Mullerthal is zo,n 20 km van Eisenbach maar eigenlijk ligt het allemaal relatief dicht bij elkaar

nandes

Superlid
Superlid
Zo Jun 05, 2016 1:34 am Reageer met quote

Libelletje schreef:
Ik weet niet hoe die camping heette waar wij waren, maar was daar ook in de buurt. Een terrassencamping, en ook regen! Was verleden jaar. Erg mooi gebied.

Ik maak van mijn vakanties altijd verslagen, dit jaar Frankrijk, maar ik doe het meestal per dag dan, dus dat zou voor hier te lang zijn denk ik.

plaats dan een keer een verslag van een leuke of niet leuke dag.

nandes

Superlid
Superlid
Zo Jun 05, 2016 1:51 am Reageer met quote

rousillon is van lanquedoc rousillon ( of zoiets)

is toch zuid frankrijk Cap D'Adge?

BIBI58

Superlid
Superlid
Antw.: 9978
Zo Jun 05, 2016 1:54 am Reageer met quote

Frankrijk.........ook mijn favoriet

Vakantie samen met mijn broer en hun drie kinderen,en 1 van mij....
Kamperen met minimale uitrusting,geen tablets of andere elektronica mee
Koken op ene primus die gevuld wordt met peteroleum...

Modaan...oost-FRankrijk.

Kamperen bij de boer,met 1 douche en 1 toilet,terras-vormig
Laatste plaats voordat het verkeer Italie inrijdt...

Veel gezien,en gelopen....tot boven de bomengrens naar de eeuwige sneeuw!
Val D ¤sere........waar ook de Tour de France komt.....

Bijna elke avond zitten kijken naar de VALLENDE sterren..........

Mooie gedachtes aan.........

nandes

Superlid
Superlid
Zo Jun 05, 2016 1:58 am Reageer met quote

BIBI58 schreef:
Frankrijk.........ook mijn favoriet

Vakantie samen met mijn broer en hun drie kinderen,en 1 van mij....
Kamperen met minimale uitrusting,geen tablets of ..Koken op andere elektronica mee.¤sere
Koken op ene primus die gevuld wordt met peteroleum...

Modaan...oost-FRankrijk.

Kamperen bij de boer,met 1 douche en 1 toilet,terras-vormig
Laatste plaats voordat het verkeer Italie inrijdt...

Veel gezien,en gelopen....tot boven de bomengrens naar de eeuwige sneeuw!
Val D ¤sere........waar ook de Tour de France komt.....

Mooie gedachtes aan.........

vooral die gedachte's, ik zeg vaak tegen mijn kinderen, heb je een ( dure ) of goeiekope vakantie het zijn de herinneringen die ze je nooit weer kunnen afnemen.

BIBI58

Superlid
Superlid
Antw.: 9978
Zo Jun 05, 2016 2:30 am Reageer met quote

Klopt.....Je een beetje ont-luxen.haha
Maar dit s voor ons ook al verleden tijd hoor.
Man kan niet meer op de grond slapen wgs zijn rug.Erg jammer,de hele Uitrusting hebben we nog....Hij zegt steeds....we gaan het nog eens proberen.Hier vlakbij is een natuur-kampeerterrein waar we altijd in de weekende stonden.....Dus als het niet gaat zijn we zo weer thuis

Perpignan......Ook geweest,,in het mooie plaatje Balou...dat is er vlak bij.
Ook weer een natuur-terrein.....duurde half uur voor je berg af was voor boodschappen.
Kinderen hadden het heerlijk,sprongen zo van een rots af een kraak-helder ven in..

En heet! fffffff

nandes

Superlid
Superlid
Zo Jun 05, 2016 10:22 am Reageer met quote

De foto's zeggen me eigenlijk niet zoveel, heb het gevoel of er twee foto's door elkaar lopen.

Ik ben niet een echte frankofiel maar wel eens in de buurt van Avignon geweest. ( Pont du Gard ) das ook mooi om te zien.

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2914
Zo Jun 05, 2016 3:16 pm Reageer met quote

Een 30 jaar geleden gingen we altyd met onze kinderen in onze auto naar het buitenland. Ons favoriete vakantieland was Jougoslavie. Weeken van te voren werden er al plannen gemaakt en als het dan zover was ging altyd alles anders. De laatste 15 jaar gaan we met de boot op vakantie, hoewel vakantie is het eigenlyk niet want we zyn zo'n 4 maanden onderweg. We leven eigenlyk net als thuis .Als we ergens een mooi plekje hebben gevonden dan blyven we daar liggen. We hebben de fietsen mee en verkennen de omgeving en hebben we het gezien dan varen we verder .Denk nu niet dat wy wereldreizigers zyn ,met de boot komen we niet verder dan Zwolle. We doen alleen de 4 noordelyke Provincie's en zyn daar tevreden mee.Voor ons hoeft het niet zo ver meer. Toch fietsen we per jaar zo'n 3000. kilometer want dat doen we ook graag
Sins een jaar echter maken wij dagtochten,de boot is verkocht (het onderhoud werdt ons te zwaar ) en we zetten de fietsen achterop de auto rijden ergens heen en verkennen de omgeving.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2914
Zo Jun 05, 2016 4:36 pm Reageer met quote

Soms doen we een midweek , maar meestal dagtochten.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

nandes

Superlid
Superlid
Ma Jun 06, 2016 1:21 am Reageer met quote

wij gaan al sinds een jaar of 6 met de caravan op pad, de eerste vier jaar naar istrie De caravan was/is geen nieuwe nee een ouwetje van 1996.

gekocht op goed vertrouwen ,maar ojee de hele linker binnenwand en de neus was verrot, het geluk is dat ik wel handig ben dus alles netjes gerestaureerd een extra grote beurt er achter aan dus alles ok, ( nog steeds)

een engelse caravan dus eentje met veel luxe en extra dikke kussens, super....

in istrie op supergrote camping gestaan 2400 staanplaatsen en in Hongarije relatief klein, het heeft beide zijn charme

de reis is altijd 2 dagen, overnachten doen we in Duitsland op een autohof, sta je wel tussen de vrachtwagens ( ga niet naaste een koelwagen staan) en neem de tijd, voor de rekenaars, een gemiddelde ex de overnachting is 70 km per uur

over 6 weken gaan we weer naar het Balaton meer
Laughing Laughing

Chess.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3823
Ma Jun 06, 2016 1:49 am Reageer met quote

Mijn vakantie valt altijd laat in het jaar. Een jeugdvriend van mij heeft een (vrij groot) bedrijf in Griekenland dat zeiljachten verhuurd. Mensen die die jachten huren kunnen (na de verhuur) de jachten achter laten in diverse havens aan de middellandse zee. Dat is erg in trek. Aan het einde van het seizoen moeten alle jachten natuurlijk weer terug naar de thuishaven en dan kom ik in beeld (en enkele anderen).

De vliegreizen worden betaald en ook de kosten van levensonderhoud maar verder doen we het gratis. Goede deal voor de eigenaar en ik heb een aantal geweldige weken. De langste reis heb ik vorig jaar gemaakt tot nu toe, vliegen naar Barcelona en dan met een Gibsea 422 zeilen naar Athene. Daarna een Jeannau 40 opgehaald uit Marseille en ook nog twee jachten vanaf eilanden in Griekenland.

Ben hÚÚl benieuwd wat het dit jaar gaat worden.......

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Turfje.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 305
Ma Jun 06, 2016 2:10 am Reageer met quote

Vakantie zit er voor mij niet meer in.
Heb 52 jaar op een camping gestaan, met ouders mee en later zelf stacaravan gekocht. Vele jaren met plezier gestaan met gezin.
Was altijd met watersport bezig, met de paplepel ingegoten.
Roeien, wedstrijd zeilen, surfen, ijszeilen, vissen. Leermeester was mijn vader. Camping is helaas over genomen door Droomparken, niet meer te betalen voor mij alleen na overlijden van mijn man. Wel nog een paar jaar aangehouden toen de knoop doorgehakt en weggedaan.
Ben nu druk bezig huis op te knappen, witten, schilderen, vloer leggen, dus daar gaat mijn tijd in op. Heb wel voorgenomen om toch een zeilbootje te kopen en het Veluwemeer onveilig te maken, daar ligt mijn passie. Maar eerst huis klaar maken.. Daar ga ik voor, Laughing

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Jun 06, 2016 2:16 am Reageer met quote

Turfje, deze is wel te bealen :

Laughing Laughing Laughing

Door de geschiedenis heen is het wetenschappers, academici, rechters en andere intellectuelen vaak verweten dat zij in een ivoren toren leven.

Turfje.1

Stamgast
Stamgast
Ma Jun 06, 2016 2:22 am Reageer met quote

Hahhaa geweldig, jaren in gezeild als volwassene.
Was eigenlijk de beste zeiljaren ooit, met al die volwassen mensen, (stuk of 40, zelfs mijn vader zeilde mee erin, hahaha) in die kinderbootjes. Elk weekend wedstrijd zeilen in piraat, geweldig. En de strijd met elkaar, protesten die volgden , hilarisch. Ben je dik 45 toen Laughing Geweldige tijd, mis het best. Even tussen ons, vader won bijna alles, geweldige zeiler was het Love

Turfje.1

Stamgast
Stamgast
Ma Jun 06, 2016 2:24 am Reageer met quote

En..mijn vader heeft samen met mijn moeder wel 50 van die piraatjes gebouwd op zolder, geweldig toch!

Chess.1

Superlid
Superlid
Ma Jun 06, 2016 2:50 am Reageer met quote

Turfje schreef:
Hahhaa geweldig, jaren in gezeild als volwassene.

Ja, en piraatje zeilen als volwassene is nog niet zo simpel want je gewichtsverdeling is dan een belangrijke factor.

Maar momenteel zie ik toch meer in een Jongert. Laughing Laughing

https://www.jongert.nl/index.php/en/sail/yachts/performance-range/3200p

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12877
Ma Jun 06, 2016 5:23 am Reageer met quote

Chess schreef:
Maar momenteel zie ik toch meer in een Jongert.

Ja, hallo... Met een iets betaalbaarder Bavaria, red je het ook al niet met een krantenwijk, maar goed, zou ik ook al zeer tevreden zijn.

Mooie vakantiebestemming vind ik de Ardennen. Buitenland op een paar uur afstand en legio mogelijkheden voor buitensporten. Hoge Ardennen met prachtige en uitgestrekte veengebieden waarin je uren kunt (ver)dwalen en de zuidelijke met prachtige bossen en rivieren waarop je kunt kanovaren. Leuke camping: Camping de la Semois. In de verre omtrek geen massavertier en grote steden maar het imposante klooster Abbaye d'Orval en het stadje Sedan met zijn citadel, net over de grens in Frankrijk zijn een bezoek wel waard.

ôNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12877
Ma Jun 06, 2016 4:50 pm Reageer met quote

Het oude klooster Orval is schitterend, heel mooi verbeeld in je foto's. Waarom zoiets prachtigs vernietigd moest worden ontgaat me, hoewel de ru´nes nog veel van de schoonheid weergeven. Het nieuwe klooster is ook geen kleinigheid en populair door mogelijkheden tot retraite maar nogal commercieel met de verkoop van o.a. peperdure kaas en bier. Maar een kaartje voor bezichtiging van de ru´nes kost niet veel.

ôNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes

Superlid
Superlid
Ma Jun 06, 2016 11:51 pm Reageer met quote

Een reis verslag kan wat mij betreft een gewoon kort reisje zijn bijv met de bus naar een oom op bezoek, of een fietstochtje op zondagavond, als het maar leuk,grappig, mooi, ., of wat dan ook is

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie