Google Nik Collection Plug-in met Adobe Photoshop Elements
Foto- & videobewerking
Plaats reactie

canard

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 5
Do Nov 24, 2016 4:01 pm Reageer met quote

Ik heb de Adobe photoshop Elements 15 aangeschaft, en deze werkt prima. Ik wil daar graag de Plug-in filters van Google Nik Collection gebruiken. Ik heb deze ge´nstalleerd, alles werkt prima tot ik de bewerkte foto met een filter van Google Nik Collection wil opslaan en die dan normaal als extra laag in Elements 15 komt te staan. Dan geeft hij een melding het programma reageert niet en wordt alles afgesloten. Heeft er hier iemand ervaring mee, zodat ik weet wat er mankeert?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3245
Do Nov 24, 2016 4:36 pm Reageer met quote

Kan het zijn dat je te weinig RAM geheugen op je computer vrij hebt om de bewerking uit te laten voeren?

Ik zou zelf Advanced System Care draaien met de optie Free Ram en mijn pc even goed defragmenteren. Daarna het nogmaals in Elements proberen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Do Nov 24, 2016 9:21 pm Reageer met quote

canard schreef:
Ik heb de Adobe photoshop Elements 15 aangeschaft, en deze werkt prima. Ik wil daar graag de Plug-in filters van Google Nik Collection gebruiken. Ik heb deze ge´nstalleerd, alles werkt prima tot ik de bewerkte foto met een filter van Google Nik Collection wil opslaan en die dan normaal als extra laag in Elements 15 komt te staan. Dan geeft hij een melding het programma reageert niet en wordt alles afgesloten. Heeft er hier iemand ervaring mee, zodat ik weet wat er mankeert?

Hoe groot is je DPI waarde ?

canard

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Vr Nov 25, 2016 1:11 am Reageer met quote

DIP waarde van de foto's zijn 4928x3264 pixels.
Zijn die foto's te zwaar om te verwerken met de NIK-Collection?

Ik heb 2,87 GB RAM-geheugen vrij op mijn pc.
Ik zal de pc defragmenteren.
Kan ik vernemen van jullie hoeveel RAM-geheugen ik vrij moet hebben om de NIK Collection te kunnen gebruiken.
Maar nu weet ik dat het niet aan de samenwerking ligt van de Adobe Photoshop Elements 15 en de plug-ins van de NIK Collection. Dat heeft me al een heel eind verder gebracht.
Hartelijk dank voor jullie antwoord.

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Vr Nov 25, 2016 1:25 am Reageer met quote

wat u aangeeft zijn de afmetingen van de foto ca 21X13 cm dit is niet de resolutie. Bij een resolutie van 600 dpi zal de foto 2.596.000 in jpg groot zijn. dit moet dus makkelijk kunnen bij uw pc. in tif of bmp zal de foto meer ruimte in beslag nemen. maar moet gemakkelijk via uw pc kunnen. de oorzaak moet dus elders liggen.

canard

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Vr Nov 25, 2016 1:34 am Reageer met quote

Ik zal de pc toch eens defragmenteren en het dan eens opnieuw proberen. Ik zal verder eens inlichtingen vragen. Met dezelfde foto's en de oudere versie Photoshop Elements 9 had ik geen problemen.
Bedankt voor je antwoord.

canard

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Ma Dec 19, 2016 1:40 am Reageer met quote

Een tijdje geleden vroeg ik jullie raad om met de plug-in van de Nik-collection te werken in Adobe Elements 15.
Het probleem lag aan mijn pc die niet zwaar genoeg was om het te verwerken. Mijn pc is nu verzwaard en alles werkt prima.
Ik wil jullie nog bedanken voor de tips die jullie me gaven.
Wink groetjes ....

canard

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Ma Dec 19, 2016 1:40 am Reageer met quote

Een tijdje geleden vroeg ik jullie raad om met de plug-in van de Nik-collection te werken in Adobe Elements 15.
Het probleem lag aan mijn pc die niet zwaar genoeg was om het te verwerken. Mijn pc is nu verzwaard en alles werkt prima.
Ik wil jullie nog bedanken voor de tips die jullie me gaven.
Wink groetjes ....

Pagina 1 van 1

Plaats reactie