Portugees leren
Reizen
Plaats reactie

bob_47

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Vr Feb 10, 2017 8:37 pm Reageer met quote

Hallo,
Ik heb samen met mijn zuster een huis gerfd in de Algarve.
Nu gaan we daar een paar keer per jaar naar toe maar spreken geen van beiden de taal.
We hebben wel wat standaard dingetjes opgepikt maar ik zou toch graag wat meer van de taal willen leren om wat met de lokale mensen te kunnen praten.
Ik heb het al schriftelijk geprobeerd maar dat werkt niet zo goed dus ben ik eigenlijk op zoek naar iemand die mij mondeling wat zou willen begeleiden hier in de omgeving of eventueel via skype.
Ik woon bij Gorinchem.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17236
Za Feb 11, 2017 12:35 am Reageer met quote

Dag Bob,
laat ik je allereerst veel succes wensen bij het leren van de taal!
Zelf kom ik niet verder dan "Bom dia".
De taal behoort net als onder andere Spaans, Italiaans en Frans tot de Romaanse talenfamilie.
Bekend zijn Frans en Italiaans bij mij, maar tussen deze talen bestaan al grote verschillen.

Laatst aangepast door Eenzamefietser75 op Za Nov 11, 2017 7:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

LucCant1948

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 6
Za Nov 11, 2017 7:19 pm Reageer met quote

Hoi
Succes met het aanleren van het Portugees. Het is een mooie taal maar zeer ongewoon voor ons. Ik ga jaarlijks wandelen in Madeira. Ik heb een cursus aangeschaft NHA met CD, zodat ik de taal ook kan horen.

Ik zoek via internet locale radiozenders op in Madeira en luister er regelmatig naar zodat ik op deze wijze toch vertrouwd geraak met de uitspraak.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie