Bosch serie 8 wasmachine pompdop zit vast, losmaken
Klussen
Plaats reactie

BigEd

Superlid
Superlid
Antw.: 1159
Do Jun 29, 2017 2:54 pm Reageer met quote

Drie uur bezig geweest met het losmaken van de pompdop van mijn Bosch serie 8 wasmachine. Overal op internet lees je dat je het eerst met een paar liter gekookt water en soda moet proberen. Even een uurtje in laten trekken en dan wil de dop in sommige gevallen draaien.

Ik kon mijn dop maar een kwartslag draaien. Heb de tornschroefjes netjes losgedraaid maar dat hielp allemaal niets.

Bij de meeste mensen lukt het niet met soda en warm water. Toch is het handig om dit te doen omdat alle beetjes helpen. Daarna allerlei fratsen uitgehaald en als laatste WD-40 kruipolie geprobeerd.

Ik heb de wasmachine bijna helemaal naar achteren gekanteld en iedere keer in de naad van de pompdop WD-40 gespoten. Een tip is om de dop niet met een tang te forceren want dan breekt deze. Pak twee dunne schroevendraaiers en doe deze aan weerszijden in de gaten in de handel van de dop. Hiermee kun je optimaal kracht zetten.

Nu is het een kwestie van heel vaak heen en weer draaien en maar WD409 blijven spuiten. Er zit door de troep die er in je pomp zit waarschijnlijk erg veel gruis in het schroefdraad van de pompdop.

Na een tijdje draai je de dop zo ver mogelijk naar rechts en probeer je vanaf dit punt optimaal kracht te zetten. Als de dop dan ineens een halve tot een cm verder dan voorheen draait weer een stukje terug draaien, wd-40 sputen. De dop van links naar rechts draaien en daarna weer zover mogelijk naar rechts draaien en heel veel kracht zetten.

Iedere keer als je weer iets verder kunt draaien WD-40 spuiten en doorgaan.

Succes! Bij mij kwam er veel troep uit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Janjoris

Stamgast
Stamgast
Antw.: 549
Vr Jun 30, 2017 11:51 am Reageer met quote

Ik controleer de pomp iedere maand, net zoals dat ik iedere maand de filter van de droger opschoon i.v.m. brandgevaar. Er zijn mensen die de pompdop helemaal niet meer loskrijgen en een monteur voor 150 euro hebben moeten laten komen. Snel verdiend dus!

Geniet van elk moment!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 1 van 1

Plaats reactie