De nieuwe terreurdreiging komt van rechts
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende Plaats reactie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5214
Zo Mrt 17, 2019 8:32 pm Reageer met quote

Ja, dat laatste zei je al.
Vraag is maakt hen dat verantwoordelijk.
En ik vind dus van niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12735
Zo Mrt 17, 2019 10:05 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Ja, dat laatste zei je al.
Vraag is maakt hen dat verantwoordelijk.
En ik vind dus van niet.
Verantwoordelijk waarvóór precies is wat ik me afvraag maar dat social media als FB invloed hebben op het escaleren van dan wel voorkomen van dergelijke calamiteiten staat voor mij als een paal boven water. Maar goed, we kunnen het ook oneens met elkaar zijn.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5214
Ma Mrt 18, 2019 12:38 am Reageer met quote

Vanzelfsprekend kunnen we het oneens zijn.
En inderdaad, verantwoordelijk voor wat en hoe.
Het valt voor mij zo'n beetje onder dezelfde orde als wanneer men af en toe aan geeft dat de vele wrede oorlogsgames en dat soort zaken verantwoordelijk zijn voor de verruwing.

Invloed ja, verantwoordelijk nee.

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Mrt 18, 2019 10:26 am Reageer met quote

Die video heeft dus een half uur online gestaan voor verwijdering. Meer dan lang genoeg voor massale verspreiding. Mogelijk wordt het online verkeer binnenkort nog ongrijpbaarder door versleuteling.

Kat-en-muisspel om gruwelbeelden

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Di Mrt 19, 2019 9:33 pm Reageer met quote

De tereurdaad in Utrecht komt toch echt van de moslimzijde , ik kan er helaas niets anders van maken.

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Mrt 19, 2019 9:42 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
De tereurdaad in Utrecht komt toch echt van de moslimzijde , ik kan er helaas niets anders van maken.
Gratuite onzin. Ik kan er niets anders van maken.

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Di Mrt 19, 2019 9:56 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Adamm schreef:

Och Kees, bij jou is toch alles gratuite onzin of dom gelul. Daar zij we al aan gewend. Kijk je wel eens in de spiegel ???

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Mrt 19, 2019 11:15 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Keesvi schreef:
Adamm schreef:

Och Kees, bij jou is toch alles gratuite onzin of dom gelul. Daar zij we al aan gewend. Kijk je wel eens in de spiegel ???
Ach gossie, zielepiet... Eveneens gratuite onzin. Doorgaans kun je van mij goed onderbouwde argumenten verwachten en dat weet je donders goed. Op al die losse hersenscheten van jou kan ik onmogelijk (altijd) serieus op ingaan. Als die confrontatie je dwars zit dien je maar een klacht in bij forumbeheer.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7930
Di Mrt 19, 2019 11:16 pm Reageer met quote

Uit de berichtgeving maak ik tot nu toe op dat het om een man met een criminele achtergrond gaat, die vermoedelijk verslaafd is aan drugs en zich soms te buiten gaat aan alcohol.

Het hele onderzoek naar de achtergronden van deze man en zijn motieven is nog in volle gang en zeker nog niet afgerond.
Om nu al, zoals Adamm schreef, vast te stellen dat dit een terreurdaad is van moslimzijde, is voorbarig en vooral speculatief. De kwalificatie van Keesvi lijkt mij dan ook terecht.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3257
Wo Mrt 20, 2019 1:23 am Reageer met quote

Ik denk dat dit soort moordenaars in hun hoofd altijd wel een rechtvaardiging vinden voor hun daad. Dat zal ongetwijfeld voor Karst T, Volkert van der G. en Tristan van der V hebben gegolden. Iets in hun gestoorde hoofd heeft hun toestemming gegeven voor hun daad. Het zou me niet verbazen als dat ook voor deze Utrechtse moordenaar geldt en ja, misschien meent hij die rechtvaardiging te vinden in zijn geloof. Dat zegt niets van die religie, maar alles van hoe het in een verknipt brein werkt.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 6:10 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Dat zegt niets van die religie, maar alles van hoe het in een verknipt brein werkt.
Precies, en voorlopig houd ik het daar ook maar even op. Om louter het aanroepen van Allah (om het even of het om insh' of akhbar gaat) te zien als bewijs dat het om moslimterrorisme gaat is idioot, slaat nergens op. Het is zo ongeveer hetzelfde als mij van een christenfundamentalisch dan wel -terroristisch etiket te voorzien dan wel me van atheïstisch fundamentalisme te beschuldigen als ik (niet netjes natuurlijk) een keer gvd roep.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26424
Wo Mrt 20, 2019 11:37 am Reageer met quote

Keesvi schreef:

Er is nogal een verschil tussen gvd roepen als het even tegenzit en het blindelings neerschieten van een aantal trampassagiers, lijk mij zo..

Je verhaaltje zou nog opgaan als die islam inderdaad zo'n vredelievende religie zou zijn als dat jij zo graag beweert. Maar het verleden heeft maar al te vaak aangetoond dat het veel meer een gewelddadige ideologie is dan een vrede prekende organisatie. Met als huiveringwekkend hoogtepunt het omver vliegen van twee kantoortorens met drieduizend onschuldige mensen...

Sommigen zullen het wel weer als "gratuite onzin" beschouwen en dat zij dan maar zo. Maar ik zie niet in waarom het niet benoemd zou mogen worden als zo overduidelijk blijkt dat het toch wel om een vorm van moslim-terreur gaat...

Faber quisque fortunae suae

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3257
Wo Mrt 20, 2019 12:21 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Keesvi schreef:

Er is nogal een verschil tussen gvd roepen als het even tegenzit en het blindelings neerschieten van een aantal trampassagiers, lijk mij zo..

Je verhaaltje zou nog opgaan als die islam inderdaad zo'n vredelievende religie zou zijn als dat jij zo graag beweert. Maar het verleden heeft maar al te vaak aangetoond dat het veel meer een gewelddadige ideologie is dan een vrede prekende organisatie. Met als huiveringwekkend hoogtepunt het omver vliegen van twee kantoortorens met drieduizend onschuldige mensen...

Sommigen zullen het wel weer als "gratuite onzin" beschouwen en dat zij dan maar zo. Maar ik zie niet in waarom het niet benoemd zou mogen worden als zo overduidelijk blijkt dat het toch wel om een vorm van moslim-terreur gaat...

Waarom weet jij wat politie en justitie nog niet weten? Zou het niet gepast zijn om het onderzoek af te wachten voor je tot dergelijke conclusies komt? Niet elk misdrijf gepleegd door iemand die moslim is, is een islamitische terreurdaad, net zo min als elk misdrijf dat gepleegd wordt door een blanke een racistische terreurdaad is. Voor zover we nu weten lijkt de dader voornamelijk een doorgesnoven gestoorde crimineel. Het is walgelijk hoe politieke partijen deze daad misbruiken om even lekker de bestaande weerzin tegen moslims en/of mensen met een niet-nederlandse achtergrond te voeden voor eigen gewin.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3767
Wo Mrt 20, 2019 12:32 pm Reageer met quote

En wéér moeten zo'n miljoen moslims en nog veel meer mensen met een migratie-achtergrond voelen dat zij hier niet gewenst zijn door een Wilders/Baudet en achterban. Dat zij hier niet gewenst zijn, dat zij gewantrouwd worden, nee, dat zij beschuldigd worden en dat zij als een verachtelijke smet op die mooie zuivere blanke nobele vredelievende westerse cultuur beschouwd worden, die geheel andere cultuur die enkel saamhorigheid en harmonie kent, en géén geweld, geen criminaliteit, geen waanzinnigen en psychopaten.
Wéer moeten die miljoenen mensen met een migratie-achtergrond die in onze ziekenhuizen werken, in onze winkels, in de transport, in alle branches op alle niveaus, weer moeten die merken dat zij toch die heel andere plaats hier innemen als in diezelfde functie de zuiver nobele christelijke westerlingen dat doen, de 'echte Nederlanders'.

Zullen een Wilders en Baudet en hun aanhang hier nu werkelijk enig heil van verwachten? Dat kan natuurlijk onmogelijk waar zijn. Maar waar willen ze dán naartoe? Wat willen zij met dat gehamer op dat anders, dat minder zijn, dat hier niet thuishoren van de moslim, de migrant door een als met de joodse en christelijke onverenigbaar beschouwde godsdienst, of de andere huidskleur. Willen ze dat die miljoenen mensen morgen vertrekken? Dat gebeurt natuurlijk niet. Wat willen ze dan?
Tympaan weet jij het?

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen

Laatst aangepast door NicolaasP op Wo Mrt 20, 2019 12:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 12:41 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Waarom weet jij wat politie en justitie nog niet weten? Zou het niet gepast zijn om het onderzoek af te wachten voor je tot dergelijke conclusies komt? Niet elk misdrijf gepleegd door iemand die moslim is, is een islamitische terreurdaad, net zo min als elk misdrijf dat gepleegd wordt door een blanke een racistische terreurdaad is. Voor zover we nu weten lijkt de dader voornamelijk een doorgesnoven gestoorde crimineel. Het is walgelijk hoe politieke partijen deze daad misbruiken om even lekker de bestaande weerzin tegen moslims en/of mensen met een niet-nederlandse achtergrond te voeden voor eigen gewin.

Politiek bestaat overwegend uit vuile spelletjes, dat is niets nieuws. ze zullen elke gelegenheid aangrijpen om hun politiek gewin binnen te halen. Ben je het gedoe met die Turken op de Erasmusbrug alweer vergeten. Daar heeft Rutte dankbaar misbruik van weten te maken en het is waarschijnlijk de enige reden dat hij toe zoveel stemmen kreeg. Dankzij die turken kon hij de "Redder des vaderlands" spelen.

Ik denk veel eerder dat men bij politie en justitie al veel meer weet dan men bekend wil maken. Maar men is als de dood om het toe te geven dat het een islamitische aanslag is omdat er verkiezingen zijn. Het zou mij niets verbazen als we na de verkiezingen ineens veel meer te horen krijgen.

Maar dat is mijn persoonlijk idee omdat het vertrouwen in de politiek al eerder tot nul gereduceerd is. Ze liegen op dit moment alles wat los en vast zit aan elkaar als ik het allemaal zo aanhoor..

Laatst aangepast door Tympaan op Wo Mrt 20, 2019 12:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3767
Wo Mrt 20, 2019 12:46 pm Reageer met quote

Wat willen Baudet en Wilders met hun vuile spelletje, naar wat voor 'samen'leving streven zij met hun almaar opnieuw splijtende retoriek.

Rutte, en alle overige politici willen de boel bijeen houden.
Baudet en Wilders niet. Hoe gaat dat verder. Hoe zie jij dat voor je wanneer zij straks aan het roer zouden staan. Zou dat een betere samenleving op kunnen leveren denk je?

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen

Laatst aangepast door NicolaasP op Wo Mrt 20, 2019 12:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 12:46 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
En wéér moeten zo'n miljoen moslims en nog veel meer mensen met een migratie-achtergrond voelen dat zij hier niet gewenst zijn door een Wilders/Baudet en achterban. Dat zij hier niet gewenst zijn, dat zij gewantrouwd worden, nee, dat zij beschuldigd worden en dat zij als een verachtelijke smet op die mooie zuivere blanke nobele vredelievende westerse cultuur beschouwd worden, die geheel andere cultuur die enkel saamhorigheid en harmonie kent, en géén geweld, geen criminaliteit, geen waanzinnigen en psychopaten.
Precies zoals Wilders reageerde in een interview: moslims horen hier niet thuis dus is de islam de schuld van die aanslag die daardoor uiteraard een moslimterreuraanslag is. Stompzinniger kun je het niet krijgen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 12:49 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

...Tympaan weet jij het?

Ik kan nog steeds geen gedachten lezen.
Dus ik zou zeggen: vraag het de heren zelf eens...

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 1:33 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ja, en wat als ik tijdens het neerschieten van mensen in een tram tegelijkertijd mijn God aanroep? Er is overigens (nog) geen sprake van dat dit het geval was bij dit drama. Er zijn wat papiertjes gevonden met 'Allah' erop geschreven en nog wat tekst die onduidelijk is of niet vrijgegeven.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 3:16 pm Reageer met quote

Dan geef je aan dat er verband is tussen je aanslag en jouw god. Zeker als je het ook nog eens op papier zet. Dat het niet vrijgegeven is begrijp ik wel. Er zijn verkiezingen gaande...

Pagina 8 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats reactie