De nieuwe terreurdreiging komt van rechts
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende Plaats reactie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3497
Wo Mrt 20, 2019 3:39 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Dan geef je aan dat er verband is tussen je aanslag en jouw god. Zeker als je het ook nog eens op papier zet. Dat het niet vrijgegeven is begrijp ik wel. Er zijn verkiezingen gaande...

Dus als iemand een misdaad pleegt en claimt dat ie het vanwege zijn geloof doet, is die religie schuldig en daarmee iedereen die deze aanhangt? Hoe verklaar je dan de afschuw die de meeste moslims uitspreken over gepleegde terroristische daden?
Over het verband tussen het niet vrijgeven van alle informatie en de verkiezingen wil ik nog wel wat uitleg. De regeringspartijen met Rutte voorop benoemden de aanslag al vrijwel meteen als waarschijnlijke terroristische daad, dus hoezo bewust achterhouden van informatie. Ik denk dat men, na alle geruchten, voorbarige conclusies en aannames van maandag hecht aan een zorgvuldige verslaggeving van wat er is gebeurd. Daar is tijd voor nodig en ik vind dat alleen maar te respecteren.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12838
Wo Mrt 20, 2019 3:59 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Keesvi schreef:
Er is overigens (nog) geen sprake van dat dit het geval was bij dit drama. Er zijn wat papiertjes gevonden met 'Allah' erop geschreven en nog wat tekst die onduidelijk is of niet vrijgegeven.
Dan geef je aan dat er verband is tussen je aanslag en jouw god. Zeker als je het ook nog eens op papier zet.
Pardon? Wat geef ik aan? Zit je nu niet vergaand mij woorden in de mond te leggen om nog maar even niet te spreken van framen? Ik denk dat iedere moslim wel een koran in huis heeft (ik zelf ook, trouwens), dus als die wat uithaalt is het daarom automatisch moslimterrorisme? Omdat hij begrijpelijkerwijs een koran onder handbereik heeft? Ik kan je in alle redelijkheid echt niet meer volgen...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26642
Wo Mrt 20, 2019 4:25 pm Reageer met quote

Je kan nu wel giftig worden maar dat helpt niet. Ik weet niet wat er moeilijk aan is maar als iemand (anders vat je het weer persoonlijk op) een naam roept van iets of iemand tijdens een moordpartij, mag je aannemen dat er een verband bestaat tussen je daad en de geroepen naam. Ik weet niet hoe ik het nog eenvoudiger moet zeggen..

Faber quisque fortunae suae

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 255
Wo Mrt 20, 2019 4:50 pm Reageer met quote

Tympaan, je houdt niet op je haat tegen godsdienst in het algemeen en tegen de islam in het bijzonder te etaleren.
Je grijpt, net als Baudet en Wilders, het voorval in Utrecht aan om van je anti-islam buikloop een stinkende rivier te maken.
Zo draag je in je omgeving en op het forum bij aan populistische stemmingmakerij en het tegen elkaar opzetten van mensen. Niet dat jouw schrijfsels veel invloed hebben, maar je grammofoonplaat kent blijkbaar maar één liedje en dat gaat nogal vervelen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 5:00 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Je kan nu wel giftig worden maar dat helpt niet. Ik weet niet wat er moeilijk aan is maar als iemand (anders vat je het weer persoonlijk op) een naam roept van iets of iemand tijdens een moordpartij, mag je aannemen dat er een verband bestaat tussen je daad en de geroepen naam. Ik weet niet hoe ik het nog eenvoudiger moet zeggen..
Ik word helemaal niet giftig maar ik accepteer niet dat je me woorden in de mond legt wat je, bedoeld of onbedoeld, wel degelijk deed. Zoals je het nu stelt geef je aan dat jij en niet ik een moslimterreurverband legt tussen de dader en een gevonden papiertje met het woord "Allah" erop geschreven in die gestolen Clio. Dat klinkt al iets anders en je mag van me vragen en zelfs verwachten om het daarmee eens te zijn maar daar kan ik slechts op antwoorden dat ik het mordicus met je oneens ben en je nul op het rekest geven. Het is zelfs nog mogelijk dat dat papiertje niets met de dader te maken heeft maar afkomstig is van de rechtmatige eigenaar van die Clio maar dat had je zelf vast ook al overwogen. En verder blijf ik het kwalijk vinden dat je alle moslims op een grote hoop veegt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Wo Mrt 20, 2019 5:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 5:01 pm Reageer met quote

Je moest eens weten hoe vervelend jouw grammofoonplaat geworden is..
Jammer voor jou dat er mensen zijn die een andere mening hebben dan jij, maar daar zal je mee moeten leren leven. Jouw schrijfsels geven enkel maar weer aan dar de zogenaamde verdraagzamen doorgaans het meest onverdraagzaam zijn als ze een andere mening horen of lezen...

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 5:07 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
Ik word helemaal niet giftig maar ik accepteer niet dat je me woorden in de mond legt wat je, bedoeld of onbedoeld, wel degelijk deed. Zoals je het nu stelt geef je aan dat jij en niet ik een moslimterreurverband legt tussen de dader en een gevonden papiertje met het woord "Allah" erop geschreven in die gestolen Clio. Dat klinkt al iets anders en je mag van me vragen en zelfs verwachten om het daarmee eens te zijn maar daar kan ik slechts op antwoorden dat ik het mordicus met je oneens ben en je nul op het rekest geven. Het is zelfs nog mogelijk dat dat papiertje niets met de dader te maken heeft maar afkomstig is van de rechtmatige eigenaar van die Clio maar dat had je zelf vast ook al overwogen.

Je wil het gewoon niet begrijpen omdat je geen kwaad woord over het islamisme wil horen. Doet er verder ook niet toe. We zijn het niet met elkaar eens en dat zullen we ook nooit worden. Maar het zou wel heel erg toevallig zijn dat de eigenaar van die auto een briefje geschreven heeft met het woord 'allah' en dat even later iemand die de auto steelt om een aanslag te plegen dat briefje vindt. Mij té toevallig...

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3890
Wo Mrt 20, 2019 5:18 pm Reageer met quote

Gelukkig ben jij geen moslim Tympaan, gelukkig ben jij een beter mens.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 5:22 pm Reageer met quote

Gelukkig, NicolaasP. Jij weet het...

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 5:28 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Je wil het gewoon niet begrijpen omdat je geen kwaad woord over het islamisme wil horen.
Ik krijg nu de indruk dat je een waas voor je ogen hebt omdat je wederom dingen leest die er niet staan, dan wel reageert op de manier die ik al jaren van je ken in islamdiscussies. Je gaat dan de uitdrukking 'islamisme' hanteren en alsmaar heftiger zitten framen en jijbakken. Riposteren is bepaald niet je sterkste eigenschap. Probeer dat dan ook niet, raad ik je aan. Reageer toch niet zo vanuit je ruggenmerg en laat er eens een paar uur of een dag overheen gaan voordat je terugreageert. Het gaat nota bene om een onbenullig papiertje waar jij conclusies uit trekt waar een schoolkind uit de bovenbouw zich nog niet eens aan waagt.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 6:32 pm Reageer met quote

Gezien de inhoud van je laatste schrijfsel heb ik het vermoeden dat jij de enige bent die nu met een waas voor de ogen zit. Een partij geraaskal over 'framen' en 'jijbakken' en 'riposteren' dat werkelijk kant noch wal raakt.
Ik hoop voor jou dat je daarmee weer voldoende stoom hebt afgeblazen want verder helpt het niets. Ik blijf onverkort bij mijn mening, net zo goed als dat jij bij jouw mening blijft. Dat mag gelukkig in Nederland. Het enige wat er te constateren valt is dat we het niet eens zijn en dat ook wel nooit zullen worden. Het is enkel een beetje zielig als je je dan zo moet afreageren.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 7:15 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Gezien de inhoud van je laatste schrijfsel heb ik het vermoeden dat jij de enige bent die nu met een waas voor de ogen zit. Een partij geraaskal over 'framen' en 'jijbakken' en 'riposteren' dat werkelijk kant noch wal raakt.
Ik hoop voor jou dat je daarmee weer voldoende stoom hebt afgeblazen want verder helpt het niets. Ik blijf onverkort bij mijn mening, net zo goed als dat jij bij jouw mening blijft. Dat mag gelukkig in Nederland. Het enige wat er te constateren valt is dat we het niet eens zijn en dat ook wel nooit zullen worden. Het is enkel een beetje zielig als je dan zo moet afreageren.
Dat bedoelde ik dus. Je hebt gewoon niet door hoe je bezig bent of je weigert erbij stil te staan. Ik vind het prima dat je bij je mening blijft maar niet dat jij mij telkenmale woorden in de mond legt die ik niet geuit heb en mij een mening aanwrijft die ik er niet op nahoud. Als jij kritiek daarop geraaskal, stoom afblazen, zielig, raakt kant noch wal en afreageren vindt, toe maar, het kan niet op..., dan vind je dat maar. Ik schat dat maar bar weinig mensen dat met je eens zullen zijn en het eerder zien als pure projectie, eerlijk gezegd. Als je nu echt los dreigt te gaas kun je er misschien beter een nachtje over slapen, zoals ik je eerder adviseerde.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 7:22 pm Reageer met quote

Maak je over mij nu maar geen zorgen en bespaar me je zogenaamde adviezen. Ik kan enkel maar zeggen dat het goed zou zijn als je je eigen advies zou opvolgen en zelf even pauze neemt. Maar je mag van mij ook blijven doorrazen, mij om het even. Ik ben wel wat gewend...

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 7:29 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Maak je over mij nu maar geen zorgen en bespaar me je zogenaamde adviezen. Ik kan enkel maar zeggen dat het goed zou zijn als je je eigen advies zou opvolgen en zelf even pauze neemt. Maar je mag van mij ook blijven doorrazen, mij om het even. Ik ben wel wat gewend...
Doorrazen is er ook weer zo een. Je overtreft jezelf. Origineel hoor! Chapeau! Ik onthoud me maar even van verder commentaar, niet op jouw advies maar omdat je me nogal begint te vervelen.

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Wo Mrt 20, 2019 7:43 pm Reageer met quote

rechts is zo slecht toch nog niet, alleen op dit forum word dit door sommige mensen gestipuleerd. Dat is jammer en geeft een nare sfeer en veel afhakers en daar is dit forum ( lees thijs cs) ook niet mee gebaat.

Laatst aangepast door ron1 op Wo Mrt 20, 2019 7:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 7:45 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
Doorrazen is er ook weer zo een. Je overtreft jezelf. Origineel hoor! Chapeau! Ik onthoud me maar even van verder commentaar, niet op jouw advies maar omdat je me nogal begint te vervelen.

Dan zijn we het toch nog ergens over eens. Jouw commentaar begon mij eveneens te vervelen. Een prettige avond verder... Very Happy

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2341
Wo Mrt 20, 2019 8:42 pm Reageer met quote

Terreur gebruiken heeft een reden nodig.
Daarom verschuilen daders zich achter politiek of religie.

Terreur heeft slechts 1 doel en dat is ontwrichting en helaas werkt het gezien de steeds extremere politieke partijen die wereldwijd ontstaan.

Als individuele burger kun je alleen zelf weigeren er aan mee te doen en je verbinden met mensen van allerlei afkomst en politiek gezien kun je weigeren te stemmen op extreme parijen!

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 8:55 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Terreur gebruiken heeft een reden nodig.
Daarom verschuilen daders zich achter politiek of religie.

Terreur heeft slechts 1 doel en dat is ontwrichting en helaas werkt het gezien de steeds extremere politieke partijen die wereldwijd ontstaan.
Precies zo denk ik erover. Links, rechts, religie zijn vehikels en geen oorzaak. Dat willen sommigen helaas niet beseffen of toegeven.
Quote:
Als individuele burger kun je alleen zelf weigeren er aan mee te doen en je verbinden met mensen van allerlei afkomst en politiek gezien kun je weigeren te stemmen op extreme parijen!
Ook daar ben ik het mee eens, evenzeer ongeacht de levensbeschouwelijke richting. Hoe zou het toch komen dat mijn mening daarover herhaaldelijk in de linkerhoek wordt geplaatst? Ik ben benieuwd wat er met die van jou gaat gebeuren.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2341
Wo Mrt 20, 2019 9:20 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Ik ben benieuwd wat er met die van jou gaat gebeuren.

Die wordt alom gerespecteerd Laughing

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 11:02 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Keesvi schreef:
Ik ben benieuwd wat er met die van jou gaat gebeuren.

Die wordt alom gerespecteerd Laughing
Wat ik je uiteraard van harte gun maar dan is mijn conclusie daaruit kristalhelder. Wink

Pagina 9 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats reactie